-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
закупівлі Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів (ДК 021:2015 - ДК 021:2015 — 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)
Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів (ДК 021:2015 - ДК 021:2015 — 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)
Завершена
603 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 035.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 035.00 UAH
Номер:
653da3a1a36b4c3faa7d5ecdb970146b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-29-000136
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.08.2022 00:00
Період моніторингу:
29.08.2022 21:19 - 20.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.08.2022
№ 33-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 29.08.2022 № 33-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
19. UA-2022-06-02-000653-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, пункту 12.2 розділу 12 Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «НВП «Укрресурс», ТОВ «Елкопласт Україна», ТОВ «Сучасні контейнерні системи» та тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Ренток груп», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору про закупівлю від 01.08.2022 № 57 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товару за 1 одиницю виміру до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Гладковицької сільської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація (зі змінами від 30.06.2022 року), тендерні пропозиції учасників ТОВ «НВП «Укрресурс», ТОВ «Елкопласт Україна», ТОВ «Сучасні контейнерні системи» та тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «Ренток груп», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2022 року № 59, від 30.06.2022 року № 60, від 05.07.2022 року № 61, від 20.07.2022 року № 63, від 20.07.2022 року № 64, повідомлення про намір укласти договір від 20.07.2022 року, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія) від 23.06.2022 року № 4946-р/пк-пз, договір про закупівлю від 01.08.2022 № 57, додаткові угоди від 11.08.2022 № 1 та № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.08.2022, пояснення Замовника з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 12.09.2022 року.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів ТОВ «РЕНТОК ГРУП» до договору про закупівлю від 01.08.2022 № 57 (далі - Договір) укладено додаткову угоду від 11.08.2022 № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Відповідно до умов Договору, станом на 01.08.2022 ціна за одиницю товару становила 7 094,12 гривень (з ПДВ).
Додатковою угодою від 11.08.2022 № 1 до істотних умов Договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівлі, а саме, ціна за одиницю товару зросла до 7 800,00 гривень (з ПДВ).
Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Слід відмітити, що у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі 907/788/18, в якій зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, яке (коливання) повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим та відповідати запропонованим змінам (а саме, необхідно підтвердити наявність коливання ціни товару на ринку у період з дати укладення Договору до дати набрання чинності додатковими угодами до Договору).
Крім того, слід зазначити, що пунктом 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовника визначено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
Відповідно до даної вимоги переможцем ТОВ «Ренток груп» подано свою тендерну пропозицію (лист від 14.06.2022 року № 2/1406), в якій учасник зазначає, що має можливість та погоджується виконати вимоги Замовника та Договору на умовах, зазначених у цій пропозиції.
Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів підстави внесення змін до істотних умов Договору, відповідно до додаткової угоди № 1 до Договору, Замовником обґрунтовуються листом Житомирської торгово-промислової палати від 02.08.2022 № В-2043.
Однак, моніторингом встановлено, що лист Житомирської торгово-промислової палати від 02.08.2022 № В-2043 не містить даних про коливання ціни на контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів в період з 01.08.2022 (дата укладання Договору) по 11.08.2022 (дата укладання додаткової угоди № 1), оскільки містить лише інформацію щодо середніх цін на контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів по Житомирській області станом на 17.06.2022, тобто до дати укладання Договору в гарантійний період коли тендерна пропозиція ТОВ «Ренток груп» вважалася дійсною, та станом на 02.08.2022, а відтак не може використовуватись як підстава для укладання даної додаткової угоди.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 12.2 розділу 12 Договору, до Договору укладено додаткову угоду від 11.08.2022 № 1, якою внесено зміни до істотних умов Договору та зменшено обсяг закупівлі контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів 1100 літрів, збільшено при цьому ціну за одиницю товару (з ПДВ), без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
16.09.2022 20:58 - 01.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.09.2022 20:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Між ТОВ «РЕНТОК ГРУП» та Гладковицькою сільською радою (далі – замовник) за результатом проведення процедури закупівлі було укладено договір № 57 від 01.08.2022 року на постачання контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів 1100 літрів у кількості 85 шт., ціна за одиницю становить 7 094,12 грн. з ПДВ.
Відповідно до даного договору ТОВ «РЕНТОК ГРУП» було виконано постачання товару у повному обсязі.
У процесі виконання зобов’язань за договором було виявлено суттєве коливання ціни за одиницю товару на ринку, що було підтверджено Висновком торгово-промислова палати № В-2043 від 02.08.2022 р., з урахуванням чого було підписано додаткову угоду № 1 від 11.08.2022 року, яка була укладена на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, яким зазначено умови збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків. Окремо зазначаємо, що Замовник керується умовами укладеного договору та Законом України «Про публічні закупівлі», змістом якого не встановлено вимог стосовно періодів підтвердження коливання цін які повинні враховуватись.
Окрім цього, до укладення додаткової угоди Замовником, невзираючи на висновок ТТП було самостійно проведено аналіз цін на ринку України стосовно продукції, що підлягала постачанню. Також повідомляємо, що Висновок Торгово-промислової палати підтверджує коливання ціни від дня подання пропозицій учасниками, підписання договору про закупівлю, до дня підписання додаткової угоди, адже згідно п. 4 статті 41 Закону зазначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Також зазначаємо, що частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Слід відмітити, що у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі 907/788/18 зазначаються окремі висновки, які не стосуються предмету даної закупівлі та не можуть прийматись до уваги Замовником, окрім цього Замовник під час проведення процедур закупівель керується Законом, а не постановами Верховного суду.
Окрім цього, для підтвердження правомочності укладення додаткової угоди № 1 надається додатковий Висновок торгово-промислова палати № В-2237 від 21.09.2022 р., змістом якого підтверджено легітимність укладеної додаткової угоди, отже Замовником не було порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Виконавець Уовноважена особа Макаревич С.В.
067 185 68 46
Дата публікації звіту:
22.09.2022 12:27
Запити/Пояснення
Номер:
7eec526dd8dd4d1198c4ceee46b468fc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.09.2022 15:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2022-06-02-000653-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель ГЛАДКОВИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, додатковою угодою від 11.08.2022 року № 1 до договору про закупівлю від 01.08.2022 року № 57, укладеного з ТОВ «РЕНТОК ГРУП», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткової угоди від 11.08.2022 року № 1 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження, зокрема, документального підтвердження окремо щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ff4aea4868d04945b8d400a2f7374c9b
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
12.09.2022 16:12
Опис:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» за результатом закупівлі UA-2022-06-02-000653-a між ТОВ «Ренток груп» та ГЛАДКОВИЦЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ було укладено Договір № 57 від 01 серпня 2022 р. (надалі – Договір).
Згідно умов Договору ТОВ «Ренток груп» зобов’язується поставити контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів у кількості 85 шт., ціна за одиницю Товару складає 7 094,12 грн. з ПДВ, загальна вартість договору складає 603 000,00 грн. з ПДВ.
Ціна за одиницю аналогічного Товару на ринку України значно зросла у межах 38,28%-45%, що підтверджується експертним висновком № В-2043 від 02.08.2022 р., виданим Житомирською торгово-промисловою палатою. Згідно даного висновка, рівень цін на контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів станом на 02.08.2022 р. становить 8 850 грн – 11 600 грн. з ПДВ, таким чином ціна за одиницю аналогічного Товару на ринку України зросла більше ніж на 10%.
Згідно із п. 2 статті 11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 р. №671/97-ВР, експертні документи, виданні торгово-промисловими палатами є обов’язковими для застосування на всій території України.
Пунктом 2 частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_69987-06 від 24.11.2020 передбачено, що зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Обґрунтування виникнення економічних обставин, пов’язаних із зміною ціни та укладання додаткової угоди щодо збільшення ціни товару здійснена на підставі Експертного висновку № В-2043 від 02.08.2022 р.
Враховуючи вищенаведене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Замовником було обґрунтовано здійснено збільшення ціни за одиницю товару у передбаченому Законом порядку.
Додаток:
Експертний висновок № В-2043 від 02.08.2022 р.
Номер:
865f24412d4942d5812edf18206431dd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.09.2022 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-06-02-000653-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7a83ac9723c4423b802cd78df74b8754
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
12.09.2022 16:07
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, відбувається виходячи з вимог законодавства України щодо якості аналогічних товарів, попереднього досвіду експлуатації аналогічного товару та аналізу продукції, що представлена на ринку України.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводиться відповідно вивчення та порівняння на ринку України середньої ціни цього товару.
Предмет закупівлі: Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів (ДК 021:2015 - ДК 021:2015 — 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)
Обґрунтування: Оскільки на теперішній час зазначений товар на ринку існує у значної кількості підприємств, організацій та фізичних осіб-підприємців, з метою заощадження коштів Місцевого бюджету Гладковицької сільської ради та Державного бюджету бюджету України, необхідно провести закупівлю код ДК 021:2015: 44610000-9 Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 1100 літрів за процедурою відкритих торгів.
Також, виходячи з вартісних меж, встановлених статтею 3 Закону, закупівля на зазначену суму можлива лише шляхом застосування однієї з процедур визначених статтею 13 Закону, зокрема процедури відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Розмір бюджетного призначення: 650 000,00 грн. (шістсот п’ятдесят тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ за рахунок коштів місцевого бюджету Гладковицької сільської ради)
Розраховано методом порівняння ринкових цін (з урахуванням прогнозованих показників індексу інфляції на 2022 рік).
Очікувана вартість: Для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено аналіз цін на ринку. Отримана під час аналізу ринку інформація дозволила визначити обґрунтовану очікувану вартість з урахуванням актуальних пропозицій ринку.
За попередніми підрахунками очікувана вартість закупівлі складе 603 500,00 грн. (шістсот три тисячі п’ятсот гривень 00 коп.) з ПДВ.