-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
хлібобулочні вироби
Завершена
1 320 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
acfc5ea5f7e5470ba3c3b48c6af34d22
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-08-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2022 00:00
Період моніторингу:
08.08.2022 15:16 - 30.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.08.2022 № 240
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.08.2022 № 240.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-06-02-002933-a, 02.06.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника Леся ПИШНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів, в тому числі щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «ШУМСЬК ХЛІБ» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту 14 Порядку №1082 та пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі та заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів, в тому числі щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський геріатричний пансіонат» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-06-02-000589-a), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, протокол від 20.01.2022 з додатком, договір №76 від 08.06.2022, опубліковані під час моніторингу пояснення та документи Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
На запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено, що спеціальним Законом (яким є Закон України «Про публічні закупівлі») не покладено на замовника додаткового обов’язку оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, про які ідеться у Постанові КМУ №710, тобто, такі дії Законом не передбачені до вчинення та не є імперативними. Також, у поясненні зазначено, що Замовник не має власного веб–сайту, а також кошторисних призначень на його заснування та обслуговування.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2022-06-02-002933-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (джерело інформації: https://data.gov.ua/dataset/20180805) Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-06-02-002933-a.
За нормою пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначив вид предмету закупівлі: «Хлібобулочні вироби» (із зазначенням назв номенклатурної позиції предмета закупівлі: кекс, булочка з маком, булочка здобна, круасани, булочка з сиром (ватрушка), завиванець, хліб вищого гатунку, хліб житньо-пшеничний, печиво пісочне, батон) та код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» щодо кожної номенклатурної позиції – 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15811200-8 Булки, 15811300-9 Круасани, 15811100-7 Хліб.
Однак, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
У відповідності до норм пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Одночасно, згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано пункт 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом).
При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в оприлюдненому шляхом заповнення електронних полів повідомленні про намір укласти договір вказано лише, що хлібобулочні вироби є основним щоденним продуктом харчування та не наведено відповідних обґрунтувань щодо застосування переговорної процедури з підстави двічі відмінених процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що ним додатково самостійно складено та завантажено в електронну систему закупівель документи: протокол від 10.02.2022 №10 та протокольне рішення від 20.01.2022, чим виконано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та завантажено документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Водночас, проведеним аналізом вищевказаних документів, про які зазначено Замовником у поясненні, наявності обґрунтувань щодо застосування переговорної процедури з підстави двічі відмінених процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону, а згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником двічі оголошувались відкриті торги щодо закупівлі хлібобулочних виробів (ID: UA-2022-02-17-003750-b та ID: UA-2022-03-08-000205-c), які не відбулися по причині подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Як вказано вище, відповідно до норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Водночас, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2022-06-02-002933-a Замовником не оприлюднено відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом ).
Відповідно до норми частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої) опубліковано 02.06.2022.
У вказаному повідомленні про намір укласти договір підставою для проведення переговорної процедури вказано підставу, що відповідає пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Водночас, договір про закупівлю за результатами переговорів укладено 08.06.2022 (договір №76), тобто з порушенням вимоги частини сьомої статті 40 Закону (у строк, раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовником під час моніторингу надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено, що ним було застосовано переговорну процедуру закупівлі як виняток відповідно до пункту 1 та відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону, у зв’язку з чим було укладено договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Також у поясненні вказано, що при заповнені полів через електронний майданчик Замовник може вказати лише одну підстав для застосування переговорної процедуру, тому зазначено лише пункт 1 частини другої статті 40 Закону, однак при подачі оголошення було обрано процедуру «Переговорна процедура (скорочена)».
Проте, жодних обґрунтувань та документів на підтвердження застосування переговорної процедури закупівлі за пунктом 3 частини другої статті 40 Закону та щодо конкретного винятку, вказаного у пункті 3 частини другої статті 40 Закону (виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера; розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника; оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується; тощо) Замовником ні під час опублікування повідомлення про намір укласти договір, ні під час моніторингу не опубліковано.
Отже, договір №76 від 08.06.2022 укладено з порушенням строків, визначених у частині сьомій статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Період усунення порушень:
16.08.2022 15:57 - 31.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2022 15:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі «хлібобулочні вироби» (UA-2022-06-02-002933-a) від 16 серпня 2022 р. повідомляємо наступне:
З метою усунення виявлених порушень, Замовником торгів прийнято рішення про розірвання Договору №76 від 08.06.2022 р. На даний час Замовник вживає заходів щодо розірвання договору, зокрема, шляхом надсилання до Постачальника письмового повідомлення щодо розірвання договору за взаємною згодою. Інформація про припинення зобов’язань за договором №76 від 08.06.2022 р. буде оприлюднена на веб – порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
18.08.2022 14:56
Запити/Пояснення
Номер:
6c46b4fcabc34cdca8a162f8d86b72c0
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.08.2022 16:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-06-02-002933-a, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Львівський геріатричний пансіонат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку офіційного веб-сайту розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано: двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом), а в обґрунтуванні зазначено - хлібобулочні вироби є основним щоденним продуктом харчування.
Згідно з нормою пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Вказати причини відсутності в повідомленні про намір укласти договір належних обґрунтувань, що відповідають вказаній умові застосування переговорної процедури, а також причини не опублікування в електронній системі закупівель експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до норми частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час моніторингу встановлено, що повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої) опубліковано Замовником 02.06.2022. У вказаному повідомленні про намір укласти договір підставою для проведення переговорної процедури вказано підставу, що відповідає пункту 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом).
Договір про закупівлю за результатами переговорів укладено 08.06.2022 (договір №76).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Вказати причини застосування Замовником скороченої переговорної процедури при здійсненні закупівлі хлібопродуктів та укладання договору від 08.06.2022 №76 з порушенням строків, установлених частини сьомої статті 40 Закону (раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю).
За вимогою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, відповідно до частини третьої статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
5. Вказати, яким чином учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі виконано вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. До інформації обов’язково долучити документальне підтвердження виконання переможцем вимог частини шостої статті 17 Закону.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
6. Надати відповідну інформацію щодо надання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1e654b7b058548d8889cc50755f2b952
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.08.2022 16:23
Опис:
На Ваш Запит Замовнику на пояснення в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-06-02-002933-a, яка проводилась Комунальний заклад Львівської обласної ради" Львівський геріатричний пансіонат", повідомляємо наступне:
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб Комунального закладу Львівської обласної ради" Львівський геріатричний пансіонат", для забезпечення належним продуктом харчування людей похилого віку та прогнозованих обсягів використання хлібобулочних виробів протягом 2022 року.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі були сформовані відповідно до чинних вимог ДСТУ, встановленим санітарно-гігієнічним нормам. Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі обумовлені необхідністю закупівлі якісних та безпечних для споживання харчових продуктів, що постачатимуться до геріатричного пансіонату.
Щодо обґрунтування очікуваної вартості:
Очікувана вартість закупівлі розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів та із застосування методу аналізу ринкових цін. Зокрема, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, в тому числі обумовлене статистичним аналізом про середньомісячне використання хлібобулочних виробів на потреби замовника за попередній аналогічний період та згідно з діючими ринковими цінами та враховано розмір діючих цін з урахуванням офіційних статистичних даних Мінфіну станом на дату оголошення закупівлі.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення):
Спеціальним Законом (яким є Закон України «Про публічні закупівлі») не покладено на замовника додаткового обов’язку оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, про які ідеться у Постанові Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Тобто, такі дії Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачені до вчинення та не є імперативними.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) передбачене для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Комунальний заклад Львівської обласної ради" Львівський геріатричний пансіонат" є одержувачем бюджетних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не поширюється на Комунальний заклад Львівської обласної ради" Львівський геріатричний пансіонат". Крім того повідомляємо, що Замовник торгів немає власного веб – сайту, а також кошторисних призначень на його заснування та обслуговування.
Щодо опублікування в електронній системі закупівель експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
Зокрема, повідомляємо, що ЗУ «Про публічні закупівлі» не встановлено конкретного найменування документу, яким має бути підтверджено наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір формується системою автоматично на підставі інформації, заповненої в електронній системі закупівель (додаємо в складі пояснення). Замовником на виконання вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, згідно якої саме ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР про закупівлю ПОВИННО МІСТИТИ таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, ЕКСПЕРТНІ, НОРМАТИВНІ, ТЕХНІЧНІ ТА ІНШІ ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ УМОВ ЗАСТОСУВАННЯ ПЕРЕГОВОРНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, додатково самостійно складено та завантажено в електронну систему закупівель документи "ПРОТОКОЛ" від 10 лютого 2022 р. №10 та Протокольне рішення від 20.01.2022 р. Відтак, Замовником виконано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та завантажено ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ УМОВ ЗАСТОСУВАННЯ ПЕРЕГОВОРНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Тому, вважаємо, що аргументована підстава щодо вибору переговорної процедури закупівлі Замовником міститься у зазначених протоколах, а також, окрім цього, така інформація вказана в розділі Обгрунтування застосування переговорної процедури в Оголошенні, що опубліковане Замовником в електронній системі закупівель.
Щодо причини застосування Замовником скороченої переговорної процедури при здійсненні закупівлі хлібопродуктів та укладання договору від 08.06.2022 №76 з порушенням строків, установлених частини сьомої статті 40 Закону (раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю):
Замовником торгів було застосовано переговорну процедуру закупівлі як виняток відповідно до п.1, та відповідно до п.3, ч.2, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», узв’язку з чим було укладено договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомляємо, що при заповнені полів через електронний майданчик, Замовник може вказати лише одну підстав для застосування переговорної процедуру, тому зазначено лише п.1, ч.2, ст. 40 Закону, однак при подачі оголошення було обрано процедуру «Переговорна процедура (скорочена)».
Щодо того яким чином учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі виконано вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті:
У відповідь на ваш запит замовнику на пояснення повідомляємо вам наступне.
У відповідності до частини третьої статті 40 Закону Замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону.
За вимогою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Замовником виконано вимогу частини третьої статті 40 Закону шляхом зазначення в Запрошенні на переговори вимог до учасника про підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону.
Повідомляємо, що в Учасника – переможця за результатами проведеної переговорної процедури відсутня технічна можливість довантажувати будь які документи в електронну систему через електронний майданчик, крім того в ЗУ «Про публічні закупівлі» не вказано яким чином такий учасник має надати документи на виконання вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Отже, враховуючи наведене Замовником в Запрошені до участі в переговорній процедурі було сформовано вимоги
Переможцем переговорної процедури закупівлі виконано вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Підтверджуючі документи надаємо в складі пояснення.
Щодо надання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності:
Учасником під час підписання Договору було надано Протокол №11 загальних зборів засновників приватного підприємства Шумськ Хліб від 28 серпня 2017 рок, чим було виконано вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».