-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія ( універсальна послуга) ( Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) за ДК 021:2015: Єдиного закупівельного словника
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
29c94973086b4eb99dad564625dd12bb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-09-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.11.2022 00:00
Період моніторингу:
09.11.2022 18:39 - 01.12.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
08.11.2022 № 327
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 08.11.2022 № 327
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
43 UA-2022-05-27-004305-a
27.05.2022 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПЕТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ "ЦЕНТР КУЛЬТУРНИХ ПОСЛУГ"
Код ЄДРПОУ:40209196
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, застосування переговорної процедури, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності укладання, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом №922 – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, застосування переговорної процедури, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності укладання, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922 зі змінами (далі – Закон №922).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального закладу Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» (далі - Замовник), звіт про результати проведення процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол переговорів щодо закупівлі Електрична енергія (універсальна послуга) від 26.05.2022р. №3, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 28.06.2022р. №430038000, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель.
Опрацюванням наявної в електронній системі закупівель інформації щодо предмета закупівлі за номером ID: UA-2022-05-27-004305-a встановлено дотримання Замовником норм чинного законодавства у сфері закупівель, обґрунтування застосування переговорної процедури відповідає підставам визначених у Законі №922.
Період усунення порушень:
30.11.2022 20:40 - 06.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2022 20:40
Запити/Пояснення
Номер:
36430390691a4401bcb72cef08a6baa1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.11.2022 11:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Електрична енергія ( універсальна послуга) ( Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) за ДК 021:2015: Єдиного закупівельного словника» (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2022-05-27-004305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922 зі змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
c9a922b22af64f939b6a257f6e0bad66
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.11.2022 15:25
Опис:
Надання пояснень щодо моніторингу закупівлі Електрична енергія ( універсальна послуга) Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) за ДК 021:2015: Єдиного закупівельного словника, ( інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID : UA-2022-05-27-004305-a)
Комунальний заклад Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень щодо закупівлі Електрична енергія ( універсальна послуга) ( Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) ID : UA-2022-05-27-004305-a). Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питання, зазначеного у запиті.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у цій сфері.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: видатки на закупівлю вищезазначеного предмета закупівлі є вивільненими коштами в наслідок розірвання договору про постачання електричної енергії з попереднім постачальником в сумі 89 514 грн. 37 коп., розірвання договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії в сумі 14 722 грн. 88 коп., зекономленими коштами за результатами проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» в сумі 3 546 грн. 32 коп. та додатково виділеними коштами Рішенням двадцятої сесії восьмого скликання Петрівської сільської ради № 1026 від 18.02.2022 «Про внесення змін до рішення Петрівської сільської ради від 24 грудня 2021 року № 872 -17-VIII «Про бюджет Петрівської сільської територіальної громади на 2022 рік » в сумі 142 900 грн. 00 коп.
Очікувана вартість закупівлі електричної енергії на червень - грудень 2022 року, враховуючи потребу Замовника (59944,13 кВт⋅год) та затвердження тарифу на універсальну послугу на момент проведення переговорів у розмірі 4. 17055 грн. з ПДВ склала 250 000 грн. з ПДВ.
Також повідомляємо, що Замовник немає власного веб – сайту через недостатність фінансової спроможності для його розробки та функціонування. Замовник звернувся до Головного розпорядника бюджетних коштів, розглянути можливість розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться за посиланням https://novipetrivtsi-rada.gov.ua/ua/org/pg/220221831166012_o1/
Номер:
7d822e2c382a4b5fbb232899a0aa66e1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.11.2022 10:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Електрична енергія ( універсальна послуга) ( Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) за ДК 021:2015: Єдиного закупівельного словника» (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2022-05-27-004305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922 зі змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання:
Обґрунтуйте наявність підстави щодо застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, з наданням відповідних підтверджуючих документів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
da65e13633b446daa0143deb4ea0ed84
Назва:
Надання пояснень щодо моніторингу
Дата опублікування:
23.11.2022 09:54
Опис:
Надання пояснень щодо моніторингу закупівлі Електрична енергія ( універсальна послуга) Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) за ДК 021:2015: Єдиного закупівельного словника, ( інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID : UA-2022-05-27-004305-a)
Комунальний заклад Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень щодо закупівлі Електрична енергія ( універсальна послуга) ( Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія ) ID : UA-2022-05-27-004305-a). Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питання, зазначеного у Запиті замовнику на пояснення.
Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі :
4 березня 2022 року Міністерство енергетики України видало Наказ №104, яким передбачено, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні та впродовж 30 днів після завершення воєнного стану, споживачі електричної енергії, які станом на 01 березня 2022 року не перебували на постачанні постачальником «останньої надії» (тобто ДПЗД «Укрінтеренерго») та яким припиняється постачання електричної енергії поточним постачальником, переводяться на постачання до електропостачальника, на якого покладені спеціальні обов’язки постачальника універсальних послуг на закріпленій території, https://koec.com.ua/news?id=63.
Функції постачальника універсальних послуг на території Київської області, у т.ч. міста Славутич виконує ТОВ «КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕК».
Правовідносини, які пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії між суб’єктами ринку електричної енергії (ліцензіатами з виробництва, передачі, розподілу або постачання електричної енергії) та споживачами електричної енергії, регламентуються Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017 р. та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312 (далі – ПРРЕЕ).
Відповідно до положень Закону України «Про ринок електричної енергії» малим непобутовим споживачам для забезпечення їх електричною енергією для власного споживання надається універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на всій території України.
Відповідно до положень статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до п. 67 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачальник універсальної послуги - визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги. Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» та згідно пункту 1.1.2. ПРРЕЕ, малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Оскільки договірна потужність електроустановок Комунального закладу Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» становить менше 50 кВт, Замовник – Комунальний заклад Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» – відповідно до положень Закону України «Про ринок електричної енергії» та положень ПРРЕ являється малим непобутовим споживачем - споживачем, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Електроустановки Комунальний заклад Петрівської сільської ради «Центр культурних послуг» приєднані до електричних мереж з максимальною договірною потужністю 18,5 кВт.
Відповідно до частини другої статті 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» малі не побутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до цього Закону. Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому не побутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії.
Відповідно до ч.3 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачальник універсальних послуг надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Отже, із наведеного вбачається, що порядок визначення ціни на універсальні послуги є нормативно регульованим, прозорим та відкритим.
Таким чином, закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, запобіганню корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання, пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги, є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами.
Отже, постачання електричної енергії у постачальника універсальних послуг може бути здійснено тільки певним постачальником в залежності від територіального розташування мереж, у зв’язку із відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин), інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги відсутня, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом.
На підставі вищевикладеного, керуючись нормами статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», беручи до уваги те, переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі, враховуючи те, що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність конкуренції, а також зважаючи на те, що постачання електричної енергії для малих непобутових споживачів за тарифами, визначеними у встановленому законодавством порядку, може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, та те, що постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника.
Відповідно до інформації Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, оприлюдненої на офіційному веб-сайті НКРЕКП, на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії» вертикально інтегрованими суб’єктами господарювання було створено відповідні суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії з постачання електричної енергії споживачу, відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, та які упродовж чотирьох років виконують функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території. Згідно з переліком суб’єктів господарювання, створених у результаті здійснення заходів з відокремлення, функцію постачальника універсальних послуг на території Київської області, покладено на ТОВ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ".
Відповідно до п.25 Додатку 3 до Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території, затверджених постановою НКРЕКП 26.10.2018 № 1268, ТОВ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" належить до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території Київської області. Отримати універсальні послуги відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» замовник може виключно шляхом укладення договору з постачальником універсальних послуг, яким на території Київської області є ТОВ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", а також те, що ТОВ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕК" є єдиним постачальником універсальної послуги споживачам, об’єкти яких розташовані на території Київської області, у Замовника виникла об’єктивна необхідність застосування переговорної процедури закупівлі для закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги на червень - грудень 2022 року: пункт 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – Закон), а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: « якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи наданні виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: «відсутність конкуренції з технічних причин». Відповідно до положень статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017р. №2019-VIII, універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому непобутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії.
Умовою застосування переговорної процедури закупівлі є пункт 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Додатки: ПОСТАНОВА від 26 жовтня 2018 року N 1268