• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 2

Нафта і дистиляти

Завершена

2 453 150.00 UAH з ПДВ
Номер: 7513219137b84c3d8d534f9a02980643
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-13-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.10.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 14.10.2022 15:31 - 04.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.10.2022 № 46-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.10.2022 №46-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2022-05-25-000399-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам узгодженої ціни пропозиції учасника установлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель установлено, що Договір відповідно до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону є нікчемним правочином. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 03.06.2022 № 48, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання щодо: наявності умов для застосування переговорної процедури, визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані Новочорторийського технолого-економічного фахового коледжу (далі – Замовник), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідність умов договору умовам узгодженої ціни пропозиції учасника та законодавству у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 25.05.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.05.2022 № 9, договір про закупівлю від 03.06.2022 № 48 (далі - Договір), пояснення Замовника надане через електронну систему закупівель від 28.10.2022. Відповідно до частини 1 статті 20 Закону визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. При цьому, частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених в абзаці 6 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону, а саме: у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків. При цьому, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Разом з тим, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначив інформацію наступного змісту: «Підставою для застосування переговорної (скороченої) за предметом закупівлі, ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, є широкомасштабне вторгненням в Україну збройних сил Російської Федерації. В Новочорторийському ТЕФК виникла нагальна потреба здійснити закупівлю дизельного палива та бензину на підставі абзацу 6 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Указами Президента України від 23.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та від 23.02.2022 № 63/2022 «Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України» на території України введено воєнний та надзвичайний стани. Враховуючи те, що ситуація із введенням воєнного і надзвичайного стану на території України, визначена в Україні як надзвичайна ситуація, у Замовника є нагальна потреба у закупівлі дизельного палива та бензину для забезпечення автотранспорту Новочорторийському ТЕФК запасами пального та безперебійної роботи з метою забезпечення нормальної діяльності Новочорторийському ТЕФК, не допущення припинення або обмеження діяльності, що в свою чергу, спричинить негативні соціальні процеси та небажані наслідки, а також призведе до створення загрози припинення функціонування Новочорторийському ТЕФК – виникла гостра потреба у забезпеченні дизельного палива та бензину. Слід зазначити, що Торгово- промислова палата України (далі - ТПП України) на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Враховуючи це, згідно офіційного Листа ТПП України щодо засвідчення форс-мажору №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). Таким чином, у зв’язку з тим, що в країні введено воєнний і надзвичайний стан, проведення процедури відкритих торгів розпочати неможливо, оскільки процедура відкритих торгів триває в часі орієнтовано 40 днів. Враховуючи вищенаведене та з урахуванням фактичних обставин, які склались і які прямо зачіпають права й інтереси суспільства, держави, особистості, Указів Президента України від 23.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та від 23.02.2022 № 63/2022 «Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України», було визнано як виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, відповідно до абзацу 6 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом застосування переговорної процедури закупівлі з Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГРУП" ЄДРПОУ: 40949912.». При цьому необхідно зазначити, що відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», зі змінами, що внесені Указом Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», воєнний стан в Україні станом на момент оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір діяв до 23 серпня 2022 року, в той час як відповідно до пункту 7.1 Договору встановлено: «Цей Договір по відношенню до конкретної партії Товару набирає чинності з моменту підписання сторонами до договору відповідної Специфікації та/або видаткової накладної на дану партію Товару та діє протягом одного року з дати підписання такої Специфікації та/або видаткової накладної, а в частині здійснення грошових розрахунків – до повного виконання грошових зобов’язань». При цьому, в якості експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону Замовником в електронній системі закупівель документів не оприлюднено. Поряд з тим, відповідно до наданого Замовником пояснення від 28.10.2022 зазначено, що «листом Національної академії аграрних наук України від 01 березня 2022 року Ме10.2-24 було дозволено проводити оплату товарів, робіт і полуг без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель з метою забезпечення проведення весняно-польових робіт паливом, мінеральними добривами, засобами захисту рослин і т.д.». На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, Замовник у своїй відповіді лише зазначив, що «Ціна в договорі на момент заключення договору не відрізнялася від ринкової ціни, поставка бензину та дизельного палива здійснювалася по актуальній ціні на дату підписання накладної і не відрізнялася від ринкової». Однак, моніторингом встановлено, що згідно зі специфікацією до Договору, укладеного Новочорторийським технолого-економічним фаховим коледжем з ТОВ «Нафтагруп», ціна за 1 л бензину А-95-Євро 5-Е5 7 складає - 84,11 грн., дизельного палива ДП-Л-Євро 5-ВО - 83,52 грн., при цьому, за даними сайту https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2022-06/ станом на 03.06.2022 середня ціна на бензин А-95 по Україні становить - 50,28 грн., а дизельного палива - 56,42 гривень. Також, згідно наданих Замовником копій документів встановлено, що станом на 28.10.2022 Замовником по Договору від ТОВ «Нафтагруп» відповідно до видаткових накладних від 10.06.2022 отримано бензину моторного STANDART 95 в кількості 2 000 л на суму 149 992,60 грн. та від 28.07.2022 № Т00002644 отримано палива дизельного ДП-Л-Євро5-ВО в кількості 6 000 л на суму 359 969,40 гривень. Таким чином, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів (експертних, нормативних, технічних та інших документів), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, за умови нагальної потреби здійснити закупівлю 10 000 л бензину А-95 та 25 000 л дизельного палива, зокрема, у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі на придбання 10 000 л бензину А-95 та 25 000 л дизельного палива відповідно до норм абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником. За результатами моніторингу відповідності умов договору умовам узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 41 Закону, умови Договору не відповідають інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та узгодженій ціні пропозиції учасника, а саме, в повідомлені про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель зазначено про необхідність закупівлі 10 000 л бензину А-95 та 25 000 л дизельного палива на загальну суму 2 453 150,00 грн., однак, в специфікації до укладеного Договору зазначено про закупівлю 10 000 л бензину А-95-Євро 5-Е5 7 та 23 000 л дизельного палива ДР-Л-Євро 5-ВО на загальну суму 2 291 580,00 гривень. Поряд з тим, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону. Враховуючи вищевикладене договір про закупівлю від 03.06.2022 № 48 відповідно до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону є нікчемним правочином.
Період усунення порушень: 03.11.2022 16:37 - 18.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.11.2022 16:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • documentsForm: Так
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 25.11.2022 09:18

Запити/Пояснення