-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівельні роботи та поточний ремонт
Завершена
2 730 571.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 652.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 652.85 UAH
Номер:
390ddf571efe49f89cdbafe471f9727e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-04-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.07.2022 00:00
Період моніторингу:
04.07.2022 11:44 - 26.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.07.2022 №30-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 04.07.2022 №30-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2022-05-13-003893-a 13.05.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 11 та 14 частини другої статті 22 Закону, абзац другий частини другої статті 24 Закону, пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог окремих законодавчих та нормативно-правових актів встановлено порушення вимог частини першої статті 884 Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬБУДТЕХ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через невідповідність умов договору вимогам законодавства, та з огляду на відсутність механізму усунення порушень при складанні тендерної документації та її оприлюдненні, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує оприлюднити нову редакцію тенднрної документації та перелік змін до тендерної документації, здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення умов Договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексу та заходи, направлені на недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пунктів 2, 11 та 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу другого частини другої статті 24 Закону, пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 13 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору вимогам законодавства, дотримання Замовником вимог окремих законодавчих та нормативно-правових актів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «БУРШТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» Бурштинської міської ради Івано-Франківської області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), роз’яснення до процедури, запитання до процедури, вимоги про усунення порушення, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬБУДТЕХ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.06.2022 №198, повідомлення про намір укласти договір від 23.02.2022 року, укладений договір про закупівлю від 15.06.2022 №158 (далі – Договір).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником не відображанено в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції ТД додатково до початкової редакції ТД зміни до ТД та не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено абзац другий частини другої статті 24 Закону та пункт 3 частини першої статті 10 Закону.
На порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 30.05.2022, тоді як електронною системою закупівель визначено 01.06.2022.
У Додатку «Форма «Тендерна пропозиція» до ТД Замовник визначив: «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції не менше 90 (дев’яносто) календарних днів з дня розкриття пропозицій, встановленого Вами», що не відповідає пункту 4 розділу ІІІ ТД, яким визначено: «Строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій» та є порушенням вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
У підпункті 2.3 пункту 2 Додатку «Перелік інформації та документів, що подаються у складі тендерної пропозиції учасника/переможця на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та вимогам визначеним у статті 17 Закону, та іншим вимогам відповідно до законодавства» до ТД Замовник визначив, що для підтвердження відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до вимог статті 17 Закону та інформації установленим вимогам згідно із законодавством, учасник подає в складі тендерної пропозиції інформацію у довільній формі (за підписом уповноваженої Учасником особи, з відбитком печатки Учасника (у разі наявності), який має містити достовірні відомості про таке:
- фізична особа, яка є учасником/службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Однак, відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема:
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації встановлено недотримання вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону, тобто вимагається інформація про те, що фізична /службова (посадова) особа учасника/переможця була засуджена за злочин, а не за кримінальне правопорушення, як визначено пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону.
Отже, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону в ТД Замовника зазначено підстави, встановлені статтею 17 Закону з недотриманням вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону.
Між Замовником та переможцем Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬБУДТЕХ» укладено договір підряду від 15.06.2022 №158 (далі – Договір), який не відповідає нормам Цивільного кодексу України, що є порушенням вимог частини першої статті 41 Закону.
Зокрема, відповідно до пункту 3.2 Договору встановлено, що гарантійний строк на виконані роботи складає 3 (три) роки з дати введення в експлуатацію об’єкту.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1.1 Договору предметом договору є виконання робіт по об’єкту: «Нове будівництво роздільної каналізаційної мережі та споруд на ній на території Бурштинської центральної районної лікарні по вулиці Романа Шухевича 15 в м. Бурштин Івано-Франківського району Івано-Франківської області», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт.
Статтею 875 Цивільного кодексу України визначено, що договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта.
Виходячи з вищенаведеного, якість робіт регламентується статтею 884 Цивільного кодексу України, якою встановлено, що Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Період усунення порушень:
13.07.2022 11:37 - 28.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.07.2022 11:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
По зобов’язанню щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму усунення порушень при складанні тендерної документації та її оприлюдненні, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», оприлюднюю нову редакцію тендерної документації та перелік змін до тендерної документації, здійснюю заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення умов Договору у відповідність (уклав додаткову угоду № 1) до норм Цивільного та Господарського кодексу та заходи, направлені на недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пунктів 2, 11 та 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу другого частини другої статті 24 Закону, пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднюю через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчить про вжиття таких заходів.
Усі зміни в усуненні порушень внесені та додаються окремими додатками разом з Протоколом № 235 від 14.07.2022.
Додаток 42 аркуші:
1. КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ на каналізацію – 1 примірник (5 аркушів);
2. ПРОПОЗИЦІЯ на каналізацію – 1 примірник (2 аркуші);
3. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на каналізацію – 1 примірник (32 аркуші);
4. ПРОТОКОЛ 187 – 1 примірник (1 аркуш);
4. Додаткова угода № 1 від 14.07.2022 – 1 примірник (1 аркуш);
5. Протокол 235 - 1 примірник (1 аркуш).
Дата публікації звіту:
14.07.2022 11:46