-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливна деревина (дрова паливні хвойних та листяних порід) (ДК 021:2015: 03413000-8)
Завершена
722 400.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 612.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 612.00 UAH
Номер:
6082213afc2340fa9b6f4cbb986ead1d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-23-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.08.2022 00:00
Період моніторингу:
23.08.2022 13:45 - 14.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.08.2022 № 35
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.08.2022 № 35
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2022-04-22-000405-a 22.04.2022 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення норм пункту 4 частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог Наказу № 710 та як наслідок не дотримання норм пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пунктів 1, 2, 3 частини першої статті 31 Закону.
Крім того, встановлено порушення частини другої статті 28 Закону в частині визначення конфіденційною інформацією документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору та їх оприлюднення (внесення змін до істотних умов договору про закупівлю) встановлено порушення пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору №18 від 28.06.2022, вжити заходів щодо розірвання додаткової угоди №1 від 29.06.2022 до договору №18 від 28.06.2022 відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2022-04-22-000278-a на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, тендерну пропозицію учасника-переможця ДП «Висоцьке лісове господарство» та відхилені пропозиції учасників ФОП РУКАС ІГОР АНАТОЛІЙОВИЧ, ДП «Сарненське лісове господарство» на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою №23 від 11.05.2022, №24 від 30.05.2022, №26 від 03.06.2022, №27 від 03.06.2022, №29 від 14.06.2022, №30 від 14.06.2022, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю деревини №18 від 28.06.2022 з додатком до нього, додаткова угода №1 від 29.06.2022, додаткова угода №2 від 01.08.2022, пояснення замовника оприлюднене в електронній системі закупівель 25.08.2022 з доданим листом ДП «Висоцьке лісове господарство» від 29.06.2022 №340, пояснення замовника з доданими документами оприлюднене 05.09.2022.
Під час моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог п.4 частини 2 статті 4 Закону, а саме в п.7 річного плану UA-P-2022-04-22-000278-a відсутній код згідно з КЕКВ для бюджетних коштів.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, несуттєві помилки, які за рішенням тендерного комітету не впливають на зміст тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998. Затверджений перелік формальних помилок не є примірним, він є вичерпний. Відповідно Замовник під час складання тендерної документації повинен керуватись переліком формальних помилок, затвердженим Наказом №710. Тендерна документація Замовника щодо відомостей про формальні помилки не відповідає вимогам Наказу № 710. Як наслідок Замовником при складанні тендерної документації не дотримано норми пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій учасників торгів вимогам тендерної документації та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації);
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації);
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації);
- документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- проектом договору про закупівлю (згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації);
- тендерна пропозиція (згідно з Додатком 5 до цієї тендерної документації);
- інших документів, передбачених відповідними розділами та додатками цієї тендерної документації (п.6 розділу ІІІ Документації, п.2 розділу V Документації).
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- довідку про найменування товару, про технічні, якісні характеристики товару, що пропонується, а також інформацію про екологічну безпеку такого товару (складається учасником в довільній формі згідно з Технічними, якісними, кількісними вимогами предмета закупівлі, визначеними замовником);
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації.
Надані в складі пропозиції ДП «Висоцьке лісове господарство» документи у файлі «Інф про характеристики предмета.pdf» не містять інформацію про екологічну безпеку товару. В складі пропозиції не міститься інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
Додаток №1 до тендерної документації містить вимогу про надання Довідки (складеної учасником в довільній формі), яка повинна містити інформацію щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, надання копій договорів. Надана ДП «Висоцьке лісове господарство» в складі пропозиції довідка щодо досвіду виконання аналогічних договорів містить інформацію по трьох аналогічних договорах. Однак надана копія лише одного договору, укладеного з Висоцьким закладом загальної середньої освіти Сарненського району.
Згідно з вимогами тендерної документації (п. 1 розділу ІІІ) повноваження щодо підпису документів (тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору за результатами проведення процедури закупівлі) підтверджується оригіналом виписки з протоколу засновників, копією наказу про призначення, оригіналом або нотаріально завіреною копією довіреності, оригіналом або нотаріально завіреною копією доручення або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі.
В складі пропозиції надано копію наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 12.02.2019 №79-к згідно з яким контракт з директором ДП «Висоцьке лісове господарство» Торчилом В.Ф. продовжено по 01.04.2020. Інших документів підтверджуючих повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі не надано в складі пропозиції.
Крім того, встановлено, що у файлі «Інф про характеристики предмета. pdf» містяться Технічні умови на дрова паливні та сертифікат викладені російською та англійською мовами відповідно.
Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська мова, він повинен бути перекладений українською мовою та переклад (або справжність підпису перекладача) посвідчений нотаріально. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Переклад українською мовою вказаних документів відсутній.
Будь-яка інформація щодо причин не надання вказаної вище інформації та документів відсутня в складі пропозиції ДП «Висоцьке лісове господарство».
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ДП «Висоцьке лісове господарство» вимогам тендерної документації не відносяться до переліку визначених Замовником формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ДП «Висоцьке лісове господарство» не відповідає вимогам тендерної документації (п. 7 розділу І, п. 1 та п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, додатку №1).
Однак, Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника не зазначено вищевказані невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Як наслідок в порушення вимог пункту 1 та пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ДП «Висоцьке лісове господарство» та визнано переможцем торгів і укладено з ним договір.
Крім того, відповідно до пп. 5.5 п.5 розділу ІІІ тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме:
- довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону;
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону;
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону.
Частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Частиною 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Згідно з протоколом №30 від 14.06.2022 щодо прийняття рішення уповноваженою особою переможцем відкритих торгів визначено учасника ДП «Висоцьке лісове господарство». Повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 14.06.2022.
Однак, документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, не завантажені переможцем торгів в електронну систему закупівель, що не відповідає вимогам пп. 5.5 п.5 розділу ІІІ тендерної документації та є порушенням частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
З огляду на викладене пропозиція ДП «Висоцьке лісове господарство» підлягала відхиленню відповідно до п.3 частини першої статті 31 Закону.
Замовником відхилено тендерні пропозиції ФОП РУКАС ІГОР АНАТОЛІЙОВИЧ та ДП «Сарненське лісове господарство» з підстав відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Однак, пропозиція ДП «Сарненське лісове господарство» не відповідала вимогам тендерної документації, а саме: файл «Довідка прац.PDF» визначена як конфіденційні документи, відсутня інформація та документи підтверджуючі повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі, не надана інформація по частині 2 статті 17 Закону, надано незаповнений проект договору, відсутня інформація про екологічну безпеку товару. Крім того, не завантажено як переможцем в електронну систему документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ДП «Сарненське лісове господарство» з підстав невідповідності вимогам тендерної документації, визначення конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна, та не надання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а не у зв’язку з відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Визначення конфіденційною інформацією документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, є порушенням частини другої статті 28 цього Закону.
З огляду на вищевикладене, відповідно до п.3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Відповідно до розміщеної в електронній системі закупівель додаткової угоди №1 від 29.06.2022 до Договору про закупівлю деревини №18 від 28.06.2022, яка оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель, вносились зміни до істотних умов договору щодо ціни за одиницю товару, а саме збільшено ціну за одиницю товару в межах 10%.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Тобто, ціна за одиницю товару може бути збільшена при наявності підтвердження коливання ціни такого товару на ринку. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
До пояснення, наданого Замовником 25.08.2022 на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.08.2022, додано лист ДП «Висоцьке лісове господарство» від 29.06.2022 №340. В листі зазначено, що через різкий ріст цін на паливно-мастильні матеріали, вартість яких зросла в 2,2 рази, ціна на деревину дров’яну для непромислового використання збільшилась та становить 1135,20 грн за 1 м. куб. з ПДВ, підприємство не може реалізовувати лісопродукцію нижче собівартості та просить збільшити ціну за одиницю товару в межах 10% (без збільшення загальної суми договору шляхом укладення додаткової угоди). Інші документи, які є підтвердженням збільшення ціни за одиницю товару, не надані.
Доданий ДП «Висоцьке лісове господарство» лист від 29.06.2022 №340 не підтверджує коливання ціни на деревину на ринку впродовж періоду з моменту подання пропозиції чи дати укладання Договору, чи іншої дати до дати укладання додаткової угоди, оскільки поданий підприємством лист лише констатує факт підвищення ціни в переможця торгів, а не містить інформацію щодо зміни ціни на ринку за певний період часу. Таким чином, Замовником при укладанні додаткової угоди №1 від 29.06.2022 не дотримано вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
07.09.2022 16:12 - 22.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.09.2022 16:12
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-04-0090/2022-пр
Дата відкриття провадження:
02.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/571/837/2022
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір виконано! Надаємо скановані копії .Оплата пройшла,а саме :
платіжне доручення №126 від 27.07.2022 року на суму 279464,67грн;
платіжне доручення №127 від 03.08.2022 року на суму 251925,53грн;
платіжне доручення №137 від 11.08.2022 року на суму 131009,80грн;
платіжне доручення №98 від 11.08.2022 року на суму 50000,00грн;
платіжне доручення №131 від 11.08.2022 року на суму 10000,00грн;
Дата публікації звіту:
14.09.2022 10:25
Запити/Пояснення
Номер:
1370dfe25d7a4bebbb25794770455ea8
Назва:
запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
23.08.2022 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Паливна деревина (дрова паливні хвойних та листяних порід) (ДК 021:2015: 03413000-8)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-04-22-000405-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
В електронній системі закупівель розміщено додаткову угоду №1 від 29.06.2022 до договору про закупівлю деревини №18 від 28.06.2022, якою збільшено ціну за одиницю товару в межах 10%.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Тобто, ціна за одиницю товару може бути збільшена при наявності підтвердження коливання ціни такого товару на ринку. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Надайте обґрунтування та документальне підтвердження внесених змін (коливання ціни товару на ринку) додатковою угодою №1 від 29.06.2022 до договору про закупівлю деревини №18 від 28.06.2022.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
cb397098ff484eef8ad5c1e5f0cc2a55
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
25.08.2022 15:37
Опис:
В електронній системі закупівель розміщено додаткову угоду №1 від 29.06.2022 до договору про закупівлю деревини №18 від 28.06.2022, якою збільшено ціну за одиницю товару в межах 10%.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.Сума договору не збільшилась.
Номер:
7e5356e4cfcb47faa139a3a23809e2ae
Назва:
запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.08.2022 11:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Паливна деревина (дрова паливні хвойних та листяних порід)
(ДК 021:2015: 03413000-8)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-04-22-000405-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, несуттєві помилки, які за рішенням тендерного комітету не впливають на зміст тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998. Тендерна документація Замовника щодо відомостей про формальні помилки не відповідає вимогам Наказу № 710.
Поясніть чому при складанні тендерної документації не враховано Перелік формальних помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710.
В п.7 річного плану по закупівлі UA-P-2022-04-22-000278-a відсутній код згідно з КЕКВ для бюджетних коштів, що не відповідає вимогам п.4 частини 2 статті 4 Закону.
Поясніть причину не відображення вказаної інформації в річному плані.
Відповідно до пп. 5.5 п.5 розділу ІІІ тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме:
- довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону;
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону;
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону.
Частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Частиною 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Згідно з протоколом №30 від 14.06.2022 щодо прийняття рішення уповноваженою особою переможцем відкритих торгів визначено учасника ДП «Висоцьке лісове господарство». Повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 14.06.2022.
Однак, документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, не завантажені переможцем торгів в електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації);
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації);
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації);
- документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- проектом договору про закупівлю (згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації);
- тендерна пропозиція (згідно з Додатком 5 до цієї тендерної документації);
- інших документів, передбачених відповідними розділами та додатками цієї тендерної документації (п.6 розділу ІІІ Документації, п.2 розділу V Документації).
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- довідку про найменування товару, про технічні, якісні характеристики товару, що пропонується, а також інформацію про екологічну безпеку такого товару (складається учасником в довільній формі згідно з Технічними, якісними, кількісними вимогами предмета закупівлі, визначеними замовником);
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації.
Надані в складі пропозиції документи у файлі «Інф про характеристики предмета.pdf» не містять інформацію про екологічну безпеку товару.
Додаток №1 до тендерної документації містить вимогу про надання Довідки (складена учасником в довільній формі), яка повинна містити інформацію щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, надання копій договорів. Надана ДП «Висоцьке лісове господарство» в складі пропозиції довідка щодо досвіду виконання аналогічних договорів містить інформацію по трьох аналогічних договорах. Однак надана копія лише одного договору, укладеного з Висоцьким закладом загальної середньої освіти Сарненського району.
Згідно з вимогами тендерної документації повноваження щодо підпису документів (тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору за результатами проведення процедури закупівлі) підтверджується оригіналом виписки з протоколу засновників, копією наказу про призначення, оригіналом або нотаріально завіреною копією довіреності, оригіналом або нотаріально завіреною копією доручення або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі.
В складі пропозиції надано копію наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 12.02.2019 №79-к згідно з яким контракт з директором ДП «Висоцьке лісове господарство» Торчилом В.Ф. продовжено по 01.04.2020. Інших документів підтверджуючих повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі не надано в складі пропозиції.
Крім того, у файлі «Інф про характеристики предмета.pdf» містяться Технічні умови на дрова паливні та сертифікат складені не українською мовою.
Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська мова, він повинен бути перекладений українською мовою та переклад (або справжність підпису перекладача) посвідчений нотаріально. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Переклад українською мовою вказаних документів відсутній.
Зважаючи на вищенаведене, надайте пояснення щодо дотримання учасником торгів ДП «Висоцьке лісове господарство» вимог тендерної документації та визначення його переможцем торгів.
Замовником відхилено тендерні пропозиції ФОП РУКАС ІГОР АНАТОЛІЙОВИЧ та ДП «Сарненське лісове господарство» з підстав відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Однак, пропозиція ДП «Сарненське лісове господарство» не відповідала вимогам тендерної документації, а саме: файл «Довідка прац.PDF» визначена як конфіденційні документи, відсутня інформація та документи підтверджуючі повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі, не надана інформація по частині 2 статті 17 Закону, надано незаповнений проект договору, відсутня інформація про екологічну безпеку товару. Крім того, не завантажено як переможцем в електронну систему документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ДП «Сарненське лісове господарство» з підстав невідповідності вимогам тендерної документації та не надання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а не у зв’язку з відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Надайте пояснення щодо дотримання учасником торгів ДП «Сарненське лісове господарство» вимог тендерної документації, щодо визначення його переможцем торгів та відхилення з підстав відмови від підписання договору.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
46b2b1765e3d4a3fa0c3bb9fcdab978e
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
05.09.2022 09:34
Опис:
У процедурі відкритих торгів згідно предмету закупівлі Паливна деревина(дрова паливні хвойних та листяних порід ДК 021:2015:03413000-8) по результатам аукціону визнано переможцем ФОП Рукас Ігор Анатолійович (протокол №23 від 11 травня 2022 року про намір укласти договір).Після закінчення періоду оскарження переможець ФОП Рукас Ігор Анатолійович не виходив на зв’язок для укладання договору .Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» частиною 6 статті 32 у випадку необґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжено до 60 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір,строк укладання договору було продовжено до 02 червня 2022року,так як дана пропозиція була найбільш вигіднішою та тендерна документація відповідає кваліфікаційним критеріям (протокол № 24 від 30 травня 2022 року). Даний учасник на зв'язок до 02 червня 2022 року не виходив тому було прийнято рішення про відхилення даного учасника та визнано переможцем ДП «Сарненське лісове господарство»(протокол № 27 від 03 червня 2022року). Та у зв’язку з введенням воєнного стану на Україні з 24.02.2022 , відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» різко піднялися ціни паливо та спричинило дефіцит палива на ринку України, а так як поставка паливної деревини здійснювалася з доставкою по навчальних закладах це і спричинило відмову ДП «Сарненське лісове господарство» від укладання договору. Так на момент прийняття рішення про намір укласти договір ціни на паливну деревину з доставкою різко піднялися від 1300-1400 грн за м3.Так як Старосільська громада знаходиться на межі з Білоруським кордоном ,що являється загрозою до наступу то всі лісові господарства відмовилися від постачання паливної деревини за ціною 1032,00грн за м3.ДП «Висоцьке лісове господарство» погодилося на підписання договору на поставку деревини. ДП «Висоцьке лісове господарство» зарекомендувало себе як добросовісне підприємство .В умовах воєнного стану надзвичайно важливим є раціональне та ефективне використання бюджетних ,тому було прийнято рішення на укладання договору з ДП «Висоцьким лісовим господарством»,яке призвело до економії бюджетних коштів на суму 104868,00 грн(враховуючи додаткову угоду на збільшення ціни на 10%). Станом на 01 вересня 2022 року предмет договору виконано паливна деревина поставлена в повному обсязі.