• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Розподіл природного газу

Завершена

99 960.00 UAH з ПДВ
Номер: d0678a4e923141989574985478549759
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 15.11.2022 15:37 - 07.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.11.2022 № 256 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.11.2022 № 256 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 18. UA-2022-04-15-001798-b 15.04.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, своєчасності укладання договору про закупівлю, дотримання законодавства під час внесення змін до договору наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол проведення переговорів від 15.04.2022 б/н, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2022-04-15-001798-b від 15.04.2022 року, договір розподілу природного газу від 26.04.2022 № 094214ELPFAB037, додаткові угоди від 26.04.2022 № 1, № 2, № 3 та від 01.06.2022 № 4, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 24.11.2022 та 30.11.2022 року. За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, Замовник оприлюднив договір розподілу природного газу від 26.04.2022 № 094214ELPFAB037, (далі - Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» та додаткові угоди від 26.04.2022 № 1, № 2, № 3 та від 01.06.2022 № 4 до Договору, відповідно до яких Сторони визначили загальну вартість Договору на 2022 рік в сумі 99 960,00 грн, встановили орієнтовний об’єм розподілу газу – 49 000 куб. м та домовились про вартість розподілу газу на квітень-травень та червень-грудень 2022 року. Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору заява-приєднання - письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору. Проте, Замовник разом із Договором Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) не оприлюднив. Крім цього, відповідно до пункту 1.3 Договору Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу інформаційним листом за формою, наведеною у Додатку 3 до цього Договору. Проте, Замовник разом із Договором не оприлюднив Додаток 3 (інформаційний лист). Також, відповідно до пункту 12.7 Договору, складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є його невід’ємною частиною. Однак, зазначений документ не був оприлюднений Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі «Prozorro». Згідно з пунктом десятим частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. На запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 25.11.2022 щодо оприлюднення Договору без Додатку 2 і Додатку 3 та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовником надано пояснення від 30.11.2022, в якому зазначено наступне: «Надання пояснень За результатами розгляду інформаційного запиту від 25.11.2022 року, повідомляємо наступне. Заява-приєднання за формою, наведеною у додатку №1 надається для побутових споживачів. Комунальна установа «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради не є побутовим споживачем, тому заява-приєднання надається за Додатком №2, який направляється Споживачу разом з Інформаційним листом – Додатком №3. Причини не оприлюднення додатків на веб-порталі Уповноваженого органу були пов’язані з тим, що вказані додатки були направленні оператором ГРМ значно пізніше, в установленому Законом порядку. Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною Типового договору розподілу природного газу але не є його додатком. Типовий договір розподілу природного газу є публічним та регламентує порядок і умови забезпечення цілодобового доступу Споживача до газорозподільної системи, розподіл (переміщення) природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки до межі балансової належності об’єкта Споживача та переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу до об’єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи. Порядок укладання акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін визначений Кодексом газорозподільних систем. Укладання цього Акту є необхідним для того, щоб в подальшому власники, балансоутримувачі, управителі мали змогу виконати вимоги п.3 глави 5 розділу ІІІ Кодексу ГРМ, щодо забезпечення належної експлуатації вказаних мереж, згідно чинного законодавства. Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін додається.». Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін та Додатку 2 і Додатку 3 до договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, зокрема, без Додатку 2 і Додатку 3 та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовник не дотримав вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником пояснення не надані, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 06.12.2022 21:47 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.12.2022 21:47

Запити/Пояснення