Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 16 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції «ОК «КАРДИНАЛ» установлено порушення частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» установлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, вимоги про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АЛЬФА СФЕРА ОХОРОНА» та ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ «АВАНПОСТ-1», відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), вимоги про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального підприємства «Міська інфраструктура» Дніпровської міської ради, (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.04.2022 № 49, протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.05.2022, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬФА СФЕРА ОХОРОНА» (далі – ТОВ «АЛЬФА СФЕРА ОХОРОНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОК «КАРДИНАЛ» (далі – ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» (далі – ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ») та товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ «АВАНПОСТ-1» (далі – ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ «АВАНПОСТ-1»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей учасниками до 19.05.2022, договір послуги з охорони від 14.06.2022 № 3, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди до договору від 14.06.2022 № 1 та від 15.06.2022 № 2.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій (далі – протокол) безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» як таку, що не що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства зокрема, в протоколі розгляду тендерних пропозицій зазначено: «Учасником у складі пропозиції надано у файлі Договір оренди приміщення.PDF «ДОГОВІР СУБОРЕНДИ №01-07/02-2022». Даний договір не містить акту прийому-передачі нежитлового приміщення за адресою; м. Дніпро, вул. Філософська, 86 А, корпус 28, що повинно бути невід’ємною частиною договору (відповідно до п.2.1. Договору). ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» не надано жодного підтвердження про існування факту передачі відповідного майна або вчинення певної дії. Учасником не дотримано вимоги Додатку 1 тендерної документації в частині надання Оригіналу діючого на період надання послуг договору оренди або витяг з права власності на офісне приміщення, яке використовується учасником для ведення своєї діяльності. Уповноваженою особою також встановлено, що відповідно до п.1 Розділ ІІІ тендерної документації вимагається подання у складі пропозиції довідки, яка містить відомості про учасника, з зазначенням наступної інформації: повне найменування/прізвище, ім’я по батькові учасника; ПІБ уповноваженої особи та зразок підпису, код ЄДРПОУ/ідентифікаційний код учасника (або реєстраційний номер облікової картки платника податків); місцезнаходження (юридична адреса та фактична); телефон, E-mail; система оподаткування; юридичний статус; профілюючий вид діяльності та відповідний код; найменування банку (-ів), що обслуговують Учасника; номер(-и) поточного (-их) рахунку (-ів); МФО (код банку (-ів)). Учасником у складі пропозиції у файлі Довідка про учасника.pdf надано відповідну інформацію, але в ній не вказано фактичну адресу, що не відповідає встановленій вимоги тендерної документації.».
Проте під час моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 1.5 додатку № 1 тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», Замовник установив вимогу про надання учасником в складі тендерної пропозиції оригіналу діючого на період надання послуг договору оренди або витяг з права власності на офісне приміщення, яке використовується учасником для ведення своєї діяльності. Обов’язково вимагається наявність офісного приміщення у м. Дніпрі на період надання даних послуг.
Тендерна документація Замовника не містить інших вимог, окрім зазначених в пункті 1.5. додатку № 1, щодо документального підтвердження учасником наявності в нього офісного приміщення.
Так учасник ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» на виконання вимог пункту 1.5 додатку № 1 тендерної документації, для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію, встановленого Замовником, у складі своєї тендерної пропозиції у файлі «Договір оренди приміщення.pdf» надав підтверджуючий документ – оригінал діючого договору суборенди від 01.02.2022 року № 01-07/02-2022 на нежитлове приміщення (офісу) за адресою м. Дніпро, вул. Василя Сухомлинського, буд 80, чим дотримано вимоги тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що відповідно до частини 3 статті 774 Цивільного кодексу України «до договору піднайму застосовуються положення про договір найму», отже, договір найму (оренди) та договір піднайму (суборенди) мають рівнозначну юридичну силу.
Водночас Замовник через електронну систему закупівель оприлюднив учасникам ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» та ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ «АВАНПОСТ-1» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення) у зазначених документах, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію – наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Так, Замовник у Повідомленнях передбачив шлях для усунення невідповідностей через надання основного договору оренди на нежитлові приміщення та форми 20-ОПП – повідомлення про об’єкти оподаткування, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону, так як, установив вимогу щодо надання документів, які не передбачені тендерною документації.
До того ж слід зазначити, що згідно з протоколом підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» було, зокрема ненадання останнім у складі тендерної пропозиції актів прийому-передачі до договору суборенди від 01.02.2022 року № 01-07/02-2022, предметом якого є суборенда нежитлового приміщення за адресою: м. Дніпро, вул. Василя Сухомлинського, 80. Наданий договір від 01.02.2022 року № 01-07/02-2022 не містить жодних посилань щодо наявності додатків до нього, які є його невід’ємною частиною. Отже їх надання не є обов`язковими.
Також моніторингом встановлено, що у пункті 1.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, яка містить відомості про учасника, з зазначенням наступної інформації зокрема: місцезнаходження (юридична адреса та фактична).
Учасник ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» у складі тендерної пропозиції завантажив довідку відомості про учасника від 12.05.2022 № 73 (файл «Довідка про учасника.pdf»), в якій зазначено місцезнаходження: Юридична та Поштова адреса, замість «фактична адреса» вказано «Поштова адреса», яка згідно вимог тендерної документації вважаються формальною (несуттєвою) помилкою, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічна помилка та описка.
Окрім цього у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» надано файл «Витяг з ЄДР pdf» в якому міститься інформація про його місцезнаходження.
Таким чином, Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» за відсутності підстав, визначених частиною першою статті 31 Закону.
Крім цього моніторингом встановлено, що відповідно до вимог пункту 1.3 додатку № 1 тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», Замовник установив вимогу про надання учасником в складі тендерної довідки у довільній формі, за підписом керівника (уповноваженої особи) Учасника, про наявність спеціального форменого одягу зі знаками розрізнення та приналежності до Учасника (літній і зимовий варіант), а також надати витяг з інвентаризаційного опису Учасника торгів/інший документ, яким підтверджується перебування на балансі спецзасобів самозахисту, спеціального (форменого) одягу, тощо, продаж яких не заборонений чинним законодавством України.
Наявність забезпечення працівників охорони спецодягом та взуттям для виконання умов договору, з обов’язковим дотриманням наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62 «Про затвердження Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості» (далі - Наказ).
Відповідно до пункту № 104 за Кодом 5169 «Охоронник» Наказу перебачено, зокрема, що рукавиці обов’язково входять до комплекту спецодягу охоронника.
Учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність спеціального форменого одягу від 12.05.2022 №ТП-000678-b/28, яка не містить інформації про наявність у нього рукавиць, чим не дотримано вимоги пункту 1.3 додатку № 1 тендерної документації.
Поряд з цим, Замовник оприлюднив учаснику ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» повідомлення з вимогою про усунення зазначеної невідповідності в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
При цьому Замовник установив учаснику вимогу про усунення невідповідностей, шляхом надання підтверджуючих документів щодо наявності спеціального одягу, а саме: рукавиць, які є обов’язковими на виконання Наказу, відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Окрім цього, моніторингом установлено, що у пункті 1.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції «сканований оригінал довідка/довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність рахунків в банківських установах та відсутності заборгованості за кредитами, які Учасник зазначив у відомостях про учасника».
Учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» у складі своєї тендерної пропозиції надав скановані завірені копії довідок, виданих обслуговуючим банком ПриватБанк про відкриття рахунку, про стан позичкової заборгованості, про поточний стан рахунку від 13.05.2022 № 220513SU11025403, № 220513SU11025605, № 220513SU11025504, що не відповідає пункту 1.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Отже, Замовник на порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону та допустив його до оцінки.
Період усунення порушень:
17.06.2022 17:36 - 06.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2022 17:36
Опис звіту:
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», наказу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 26.05.2022 № 83 «Про початок моніторингу
процедур закупівель», ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ (далі – Орган державного фінансового контролю) проводив моніторинг публічної закупівлі Послуги з охорони (код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. ID закупівлі: UA-2022-04-14-000678-b). За результатами зазначеного складено висновок про результати проведення моніторингу від 17.06.2022, в якому орган державного фінансового контролю, дійшов до висновку про наявність під час здійснення даної закупівлі порушення законодавства в частині:
- дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 16 статті 29 Закону.
- дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» установлено порушення частини першої статті 31 Закону.
- дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» установлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Орган державного фінансового контролю зобов`язав замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Після вивчення та аналізу вказаного висновку, замовник заперечує та не погоджується з твердженнями викладеними у ньому щодо встановленого порушення норм Закону, виходячи з наступного.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій (далі – протокол) безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Замовник не погоджується з даним порушенням зокрема, в протоколі рішенні уповноваженої особи №69 від 20.05.2022 зазначено:
«Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (п.2.1,2.2) вимагається подання у складі пропозиції «2.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням: прізвища та ініціали, посади, правова підстава використання праці кожного окремого працівника, стаж роботи на підприємстві, освіти з зазначенням навчального закладу».
2.2. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копії наказів про прийняття працівника на роботу та копії повідомлень про прийняття на роботу відповідно до наданої довідки (п.2.1)».
Учасником у складі пропозиції надано у файлах Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf, Накази прийняття охоронників.pdf, Повідомлення про прийняття на роботу.pdf надано «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації», копії наказів на працівників та повідомлення про прийняття на роботу. Учасником допущено невідповідність у інформації про правову підставу використання праці працівника Губенко В’ячеслав Миколайович. Також встановлено невідповідність у інформації та підтверджуючих документах на працівника Піскальов Олександр Вікторович.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (п.1.5) вимагається подання у складі пропозиції: «Оригінал діючого на період надання послуг договору оренди або витяг з права власності на офісне приміщення, яке використовується учасником для ведення своєї діяльності. Обов’язково вимагається наявність офісного приміщення у м. Дніпрі на період надання даних послуг».
Учасником у складі пропозиції надано у файлах Договір оренди приміщення.PDF «ДОГОВІР СУБОРЕНДИ №01-07/02-2022». Враховуючи вимоги тендерної документації на надання оригіналу договору оренди для повного підтвердження правової підстави укладання договору суборенди та відповідності учасника кваліфікаційним критеріям необхідно надати основний договір ОРЕНДИ на нежитлове приміщення за адресою; м. Дніпро, вул. Василя Сухомлинського, 80, стояк-1, 4 поверх, кімната №8 та форму 20-ОПП – повідомлення про об’єкти оподаткування, яка подана ТОВ "ОК "КАРДИНАЛ" до ДПС.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
18.05.2022р. Уповноваженою особою надано учаснику повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель протягом 24 годин.
19.05.2022р. ТОВ "ОК "КАРДИНАЛ" додало до складу пропозиції документи відповідно до повідомлення Уповноваженої особи, але під час їх розгляду встановлено наступне.
1. Учасником у складі пропозиції додано у файлах Довідка про працівників.pdf, Губенко.pdf , Піскальов.pdf надано інформацію про працівників з виправленням невідповідностей, які встановлено Уповноваженою особою.
2. Учасником у складі пропозиції додано у файлах Лист пояснення про законодавчі підстави.PDF, Рішення № 700 від 22.01.2019.pdf, Рішення № 6013 від 15.05.2019.pdf надано заперечення щодо вимоги Уповноваженої особи на надання в період усунення невідповідностей основний договір ОРЕНДИ на нежитлове приміщення за адресою; м. Дніпро, вул. Василя Сухомлинського, 80, стояк-1, 4 поверх, кімната №8 та форму 20-ОПП – повідомлення про об’єкти оподаткування, яка подана ТОВ "ОК "КАРДИНАЛ" до ДПС.
Слід зазначити наступне.
Відповідно до Статті 774. Піднайм. Цивільного кодексу України: «1. Передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму.
3. До договору піднайму застосовуються положення про договір найму».
Учасником у складі пропозиції надано у файлі Договір оренди приміщення.PDF «ДОГОВІР СУБОРЕНДИ №01-07/02-2022». Даний договір не містить акту прийому-передачі нежитлового приміщення за адресою; м. Дніпро, вул. Філософська, 86 А, корпус 28, що повинно бути невід’ємною частиною договору (відповідно до п.2.1. Договору). Термін дії договору суборенди до 31.12.2022р. Даним договором не визначено право передачі нежитлового приміщення у суборенду. Якщо договором не визначено право передачі у суборенду, для встановлення правомочності необхідно наявність основного договору оренди, в якому визначено термін надання в оренду та права орендаря на передачу у суборенду.
Також звертаю увагу, що усім платникам податків, як платникам єдиного податку, так і на загальних при оформленні суборенди необхідно подавати до ДПС форму 20-ОПП- повідомлення про об’єкти оподаткування (додаток 10 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 09.12.2011р. №1588). Дану форму суборендар повинен подати у термін 10 робочих днів з дня укладання договору суборенди.
Відповідно до п.15 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Таким чином, Уповноваженою особою було висунуто вимогу щодо виправлення невідповідностей шляхом подання основного договору оренди та форму 20-ОПП – повідомлення про об’єкти оподаткування.
Також слід зазначити, що Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди є різновидом договору найму (оренди) та до нього застосовуються спеціальні норми Глави 58 Найм (Оренда) ЦК України. Загальні положення про найм (оренду) застосовуються до такого договору субсидіарно, якщо спеціальними правилами не встановлено інше.
Положеннями ч. 1 ст. 638 ЦК України та ч. 2 ст. 180 ГК України встановлено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди за всіма його істотними умовами.
Істотними є умови, визнані такими за законом або необхідні для договорів цього виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
За змістом наведених вище правових норм, не є укладеними угоди (договори), у яких відсутні встановлені законодавством умови, необхідні для їх укладання (відсутня згода за всіма істотними умовами договору; не отримано акцепту стороною, яка направила оферту; не передано майно, якщо відповідно до законодавства) для вчинення угоди потрібна його передача і т.д.).
Частиною 2 ст. 640 ЦК України встановлено, що якщо згідно з актом цивільного законодавства для укладення договору потрібні також передача майна або вчинення іншої дії, то договір вважається укладеним з моменту передачі відповідного майна або вчинення певної дії.
Спеціальною нормою, що регулює спірні правовідносини, є ст. 795 ЦК України, яка визначає, що передача наймачеві будівлі чи іншої капітальної споруди (їх окремої частини) оформляється відповідним документом (актом), що підписується сторонами договору. З цього моменту починається обчислення терміну договору найму, якщо інше встановлено договором.
Згідно частини першої Стаття 774 ЦК України - передання наймачем речі у володіння та користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною драгою Статті 774 ЦК України зазначено, що строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму.
Положення зазначеної вище глави ЦК України, свідчать про те, що за способом укладання договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) є реальним договором, для укладання якого, поряд зі згодою сторін, необхідно вчинити фактичні дії.
Під час розгляду документів тендерної пропозиції учасника було надано тільки договір суборенди.
Отже для визначення договору суборенди діючим, зокрема має існувати договір оренди цього приміщення, акт прийому-передачі між власником та орендарем, згода власника на передачу майна в суборенду, договір суборенди та акт прийому-передачі між орендарем та суборендарем.
ТОВ "ОК "КАРДИНАЛ" не надано жодного підтвердження про існування факту передачі відповідного майна або вчинення певної дії.
Учасником не дотримано вимоги Додатку 1 тендерної документації в частині надання Оригіналу діючого на період надання послуг договору оренди або витяг з права власності на офісне приміщення, яке використовується учасником для ведення своєї діяльності.
Уповноваженою особою також встановлено, що відповідно до п.1 Розділ ІІІ тендерної документації вимагається подання у складі пропозиції довідки, яка містить відомості про учасника, з зазначенням наступної інформації: повне найменування/прізвище, ім’я по батькові учасника; ПІБ уповноваженої особи та зразок підпису, код ЄДРПОУ/ідентифікаційний код учасника (або реєстраційний номер облікової картки платника податків); місцезнаходження (юридична адреса та фактична); телефон, E-mail; система оподаткування; юридичний статус; профілюючий вид діяльності та відповідний код; найменування банку (-ів), що обслуговують Учасника; номер(-и) поточного (-их) рахунку (-ів); МФО (код банку (-ів)).
Учасником у складі пропозиції у файлі Довідка про учасника.pdf надано відповідну інформацію, але в ній не вказано фактичну адресу, що не відповідає встановленій вимоги тендерної документації.
У зв’язку з чим, керуючись абз.1,2 п.1 ч. 1 ст. 31 Закону, замовник прийняв рішення про відхилення поданої тендерної пропозиції учасника ТОВ "ОК "КАРДИНАЛ" з наведених вище підстав.»
Щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОК «КАРДИНАЛ слід зазначити, що тендерна пропозиція даного учасника не відповідає тендерній документації, а прийняте замовником рішення є законим, що відповідає принципам, що зазначені у статті 3 Закону.
2. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ» установлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Замовник не погоджується з даним порушенням зокрема, видані довідки обслуговуючим банком ПриватБанк про відкриття рахунку, про стан позичкової заборгованості, про поточний стан рахунку від 13.05.2022 № 220513SU11025403, № 220513SU11025605, № 220513SU11025504, які містяться в файлі «Довідки банк.pdf» містять в собі відбиток печатки банку та підпис. Тобто, твердження щодо що не відповідності вимогам пункту 1.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника не правомірні.
Також слід зазначити, що протоколом уповноваженої особи №61 від 18.05.2022 зазначено наступне: «Під час розгляду документів тендерної пропозиції учасника ТОВ "АГЕНЦІЯ "ДЖЕБ" встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, а саме:
1. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (п.1.3) вимагається подання у складі пропозиції «Довідка у довільній формі, за підписом керівника (уповноваженої особи) Учасника, про наявність спеціального форменого одягу зі знаками розрізнення та приналежності до Учасника (літній і зимовий варіант).
Надати витяг з інвентаризаційного опису Учасника торгів/інший документ, яким підтверджується перебування на балансі спецзасобів самозахисту, спеціального (форменого) одягу, тощо, продаж яких не заборонений чинним законодавством України.
Наявність забезпечення працівників охорони спецодягом та взуттям для виконання умов договору, з обов’язковим дотриманням наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62 «Про затвердження Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості»). На підтвердження наявності спецодягу та взуття учасник повинен надати, як частину тендерної пропозиції кольорові фотографії зимового та літнього комплектів форменого одягу з ознаками належності до конкретного суб’єкта охоронної діяльності».
Учасником у складі пропозиції надано у файлі Кваліфікаційні документи ч. 2.pdfі надано інформацію про наявність спеціального форменого одягу зі знаками розрізнення та приналежності до Учасника (літній і зимовий варіант), але Учасник не надав підтвердження наявності спеціального одягу, а саме: рукавиць, які є обов’язковими на виконання наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62 «Про затвердження Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості». Також учасником допущено невідповідність у інформації про наявність спеціального форменого одягу, а саме у п.1 зазначено «Куртка «охорона-люкс» зимова» вказано «0» шт., але у витягу з інвентаризаційного опису міститься інформація про наявність у учасника Куртка «охорона-люкс» зимова 50 шт.
2. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (п.2.1) вимагається подання у складі пропозиції «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням: прізвища та ініціали, посади, правова підстава використання праці кожного окремого працівника, стаж роботи на підприємстві, освіти з зазначенням навчального закладу».
Учасником у складі пропозиції надано у файлах Кваліфікаціфні документи ч. 2.pdf надано Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які перебувають у штаті учасника та мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору. Учасником допущено невідповідність у інформації про освіту з зазначенням навчального закладу.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.»
Учасником ТОВ "АГЕНЦІЯ "ДЖЕБ" усунуто невідповідності та протоколом №67 від 20.05.2022 допущено до аукціону.
Таким чином, у замовника були відсутні підстави для дискваліфікації учасника ТОВ "АГЕНЦІЯ "ДЖЕБ".
Отже, твердження у висновку «Замовник на порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АГЕНЦІЯ «ДЖЕБ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону та допустив його до оцінки» є необгрунтованим.
Враховуючи вищенаведене, замовником не здійснювалось порушення Закону, а такі звинувачення є необґрунтованими. В наслідок чого, вимоги АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ щодо зобов’язання замовником усунути порушення Закону під час здійснення даної процедури закупівлі є незаконними.
Дата публікації звіту:
24.06.2022 11:43