• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95

Завершена

4 186 000.00 UAH без ПДВ
Номер: ae84d72e47a7480e8bef005bfeb30059
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-08-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 08.08.2022 15:46 - 30.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.08.2022 № 19-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 08.08.2022 № 19-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2022-04-06-001848-b 06.04.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання оприлюднення звіту про виконання договору встановлено порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII . За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, укладення додаткових угод та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII, пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, наявності підстав укладення додаткових угод, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 06.04.2022; договір №38/04 від 13.04.2022; додаткові угоди від 19.04.2022 №1, від 27.05.2022 №2; пояснення Замовника, надані на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, через електронну систему закупівель 12.08.2022. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник застосував переговорну (скорочену) процедуру закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» на підставі пункту першого частини другої статті 40 Закону № 922-VIII, а саме: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Проте, в порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII Замовник при закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» уклав із Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕРОН» договір №38/04 від 13.04.2022, тобто на сьомий день з дня оприлюднення (06.04.2022) в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Слід зазначити, що Замовником не здійснювалась закупівля нафти чи нафтопродуктів сирих, що передбачає можливість укладення договору про закупівлю у строк не раніше ніж п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Оскільки, відповідно до статті 1 Закону України «Про нафту і газ» нафта - корисна копалина, що являє собою суміш вуглеводнів та розчинених в них компонентів, які перебувають у рідкому стані за стандартних умов (тиску 760 мм ртутного стовпа і температури 20 град. C), і є товарною продукцією. Згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, автомобільний бензин — суміш рідких вуглеводнів, отриманих у процесі переробки нафти, газового конденсату або їх сумішей, 90 відсотків фракцій яких за об’ємом або більше (включаючи втрати) дистилюється до температури 210 °С та використовується у двигунах внутрішнього згоряння з примусовим запалюванням паливно-повітряної суміші; а дизельне паливо (газойль) — суміш рідких вуглеводнів, отриманих у процесі переробки нафти, газового конденсату або їх сумішей, не більш як 65 відсотків фракцій якого за об’ємом (включаючи втрати) дистилюється до 250 °С і як мінімум 85 відсотків (включаючи втрати) дистилюється до 350 °С та використовується у двигунах внутрішнього згоряння із запаленням паливно-повітряної суміші від стискання. Тобто, бензин та дизельне паливо є продуктами нафтопереробки (утворюються шляхом перегону нафти, що є процесом її термічного розділення на частини (фракції) без помітного розкладання вуглеводнів, що входять до складу нафти). Крім цього, переговорну (скорочену) процедуру закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» Замовником застосовано відповідно до коду основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник) за ДК 021:2015: 09130000-9 — «Нафта і дистиляти». Для закупівлі нафти (сирої) Єдиним закупівельним словником передбачено код за ДК 021:2015 09230000-0 - «Нафта (сира)». Отже, договір про закупівлю від 13.04.2022 №38/04 Замовником укладено з порушенням строку, визначеного частиною сьомою статті 40 Закону № 922-VIII. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону № 922-VIII договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Слід зазначити, що Замовником після надання пояснень, оприлюднено звіт про виконання договору з порушенням пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 18.08.2022 14:38 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 18.08.2022 14:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо, що уповноваженою особою КП "КШЕП" УМР вжито заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, а саме підвищено увагу при плануванні та проведенні подальших процедур публічних закупівель. Вдячні за розуміння.
Дата публікації звіту: 22.08.2022 17:13

Запити/Пояснення