-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95
Завершена
4 186 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
ae84d72e47a7480e8bef005bfeb30059
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-08-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2022 00:00
Період моніторингу:
08.08.2022 15:46 - 30.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.08.2022 № 19-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 08.08.2022 № 19-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2022-04-06-001848-b 06.04.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання оприлюднення звіту про виконання договору встановлено порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII .
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, укладення додаткових угод та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII, пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, наявності підстав укладення додаткових угод, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 06.04.2022; договір №38/04 від 13.04.2022; додаткові угоди від 19.04.2022 №1, від 27.05.2022 №2; пояснення Замовника, надані на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, через електронну систему закупівель 12.08.2022.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник застосував переговорну (скорочену) процедуру закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» на підставі пункту першого частини другої статті 40 Закону № 922-VIII, а саме: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проте, в порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону № 922-VIII Замовник при закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» уклав із Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕРОН» договір №38/04 від 13.04.2022, тобто на сьомий день з дня оприлюднення (06.04.2022) в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Слід зазначити, що Замовником не здійснювалась закупівля нафти чи нафтопродуктів сирих, що передбачає можливість укладення договору про закупівлю у строк не раніше ніж п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Оскільки, відповідно до статті 1 Закону України «Про нафту і газ» нафта - корисна копалина, що являє собою суміш вуглеводнів та розчинених в них компонентів, які перебувають у рідкому стані за стандартних умов (тиску 760 мм ртутного стовпа і температури 20 град. C), і є товарною продукцією. Згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, автомобільний бензин — суміш рідких вуглеводнів, отриманих у процесі переробки нафти, газового конденсату або їх сумішей, 90 відсотків фракцій яких за об’ємом або більше (включаючи втрати) дистилюється до температури 210 °С та використовується у двигунах внутрішнього згоряння з примусовим запалюванням паливно-повітряної суміші; а дизельне паливо (газойль) — суміш рідких вуглеводнів, отриманих у процесі переробки нафти, газового конденсату або їх сумішей, не більш як 65 відсотків фракцій якого за об’ємом (включаючи втрати) дистилюється до 250 °С і як мінімум 85 відсотків (включаючи втрати) дистилюється до 350 °С та використовується у двигунах внутрішнього згоряння із запаленням паливно-повітряної суміші від стискання. Тобто, бензин та дизельне паливо є продуктами нафтопереробки (утворюються шляхом перегону нафти, що є процесом її термічного розділення на частини (фракції) без помітного розкладання вуглеводнів, що входять до складу нафти).
Крім цього, переговорну (скорочену) процедуру закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» Замовником застосовано відповідно до коду основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник) за ДК 021:2015: 09130000-9 — «Нафта і дистиляти».
Для закупівлі нафти (сирої) Єдиним закупівельним словником передбачено код за ДК 021:2015 09230000-0 - «Нафта (сира)».
Отже, договір про закупівлю від 13.04.2022 №38/04 Замовником укладено з порушенням строку, визначеного частиною сьомою статті 40 Закону № 922-VIII.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону № 922-VIII договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Слід зазначити, що Замовником після надання пояснень, оприлюднено звіт про виконання договору з порушенням пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
18.08.2022 14:38 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2022 14:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що уповноваженою особою КП "КШЕП" УМР вжито заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, а саме підвищено увагу при плануванні та проведенні подальших процедур публічних закупівель. Вдячні за розуміння.
Дата публікації звіту:
22.08.2022 17:13
Запити/Пояснення
Номер:
d69168d039154bc0980317b9a72971f6
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.08.2022 12:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-04-06-001848-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) З яких підстав договір про закупівлю від 13.04.2022 № 38/04 укладено з порушенням термінів, визначених законодавством, а саме: на 7-й день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю? Оскільки, Вами не здійснювалась закупівля нафти чи нафтопродуктів сирих, так як, дизельне паливо і бензин є продуктом нафтопереробки та утворюється шляхом перегону нафти, що є процесом її термічного розділення на частини (фракції).
2) Прошу надати інформацію та підтверджуючі документи (накладні, акти приймання-передачі, тощо) щодо поставки та приймання товару за якістю і кількістю, що передбачена договором від 13.04.2022 №38/04, а також проведення оплати за отриманий товар.
3) На підставі якої інформації та документів внесені зміни до договору від 13.04.2022 №38/04 додатковою угодою від 19.04.2022 №1 щодо зміни ціни за одиницю товару?
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
b6eaeb060b724a9eaf0f5237b3851696
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
12.08.2022 18:19
Опис:
Добрий день. Предмет закупівлі визначений замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Дизельне паливо (09134200-9 Дизельне паливо) та бензин (09132000-3 Бензин) є підгрупою нафти – код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти, згідно Єдиного закупівельного словника. Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами не встановлено вимог щодо закупівлі виключно сирих нафтопродуктів, однак встановлено, що в порядку ст. 40 Закону замовники мають право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти. При укладанні договору про закупівлі замовник керувався строками встановленими ч.7, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами встановленими для закупівлі нафти. Зауважимо, що у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України відбувся непрогнозований ріст цін на усі види товарів, зокрема на пальне, що є стратегічно важливим та необхідним продуктом для КП «КШЕП» Ужгородської міської ради, оскільки підприємство забезпечує потреби міської громади (зокрема вивіз сміття, прибирання вулично-шляхової мережі, покоси, ліквідація аварійних та повалених дерев тощо), чисельність населення якої з початку російсько-Української війни збільшилась на 30 000 осіб за рахунок ВПО з Центру, Півдня та Сходу України, що постраждали від воєнних дій країни-агресора. Відсутність палива на підприємстві призвела б до санітарно-епідеміологічної катастрофи, на ліквідацію якою необхідно було б витратити значно більші кошти, ніж на роботу згідно планів, затверджених підприємством з урахуванням критичного збільшення чисельності населення.
При проведення переговорної процедури замовник був критично обмежений строками та фінансування. Незважаючи на усі фактори та ризики, замовником з дотриманням положень Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами було прийнято законне, обґрунтоване рішення про укладення договору
На підтвердження факту поставки та оплати за поставлений продукт надаємо Акт-звірки взаємних розрахунків за Договором закупівлі №38/04 від 13.04.2022 р. на загальну суму 777884,90. Згідно додаткової угоди № 2 від 27.05.2022 р. до Договору №38/04 від 13.04.2022 р. Даний договір є виконаним у повному обсязі, сума договору зменшена з 4 186 000,00 до 777 884,80, а договір розірваний за взаємною згодою сторін у зв’язку із значним подорожчанням (більше ніж на 10%) нафти та нафтопродуктів на території України та відсутністю у постачальника та в Україні в цілому нафтопродукту марки бензин А-92 станом на дату підписання даної додаткової угоди..
Додаткова угода № 1 від 13.04.2022 р. до Договору №38/04 від 13.04.2022 р. укладена на підставі листа ТОВ «Елерон» № 01-13/22 від 13.04.2022 та на підставі розрахунків АТ «НАК «Нафтогаз Україна»» (лист від 11.04.2022 №16/2-64-22) яким визначено середню вартість 1 л бензину станом на 11.04.2022 р. (опубліковано 12.04.2022 о 18:41). Оскільки переговорна процедура щодо закупівлі нафти розпочалася 06.04.2022 р., Договір №38/04 від 13.04.2022 р. був укладений за цінами, що діяли у період між черговим непрогнозованим ростом цін. Зауважимо, що у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України відбувся непрогнозований ріст цін на усі види товарів, зокрема на пальне, що є стратегічно важливим та необхідним продуктом для КП «КШЕП» Ужгородської міської ради, оскільки підприємство забезпечує потреби міської громади (зокрема вивіз сміття, прибирання вулично-шляхової мережі, покоси, ліквідація аварійних та повалених дерев тощо), чисельність населення якої з початку російсько-Української війни збільшилась на 30 000 осіб за рахунок ВПО з Центру, Півдня та Сходу України, що постраждали від воєнних дій країни-агресора. Відсутність палива на підприємстві призвела б до санітарно-епідеміологічної катастрофи, на ліквідацію якою необхідно було б витратити значно більші кошти, ніж на роботу згідно планів, затверджених підприємством з урахуванням критичного збільшення чисельності населення.
Вдячні за розуміння.
Номер:
ee1993cc71f54822895c9a9c7220dfa2
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.08.2022 13:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «ДК 021-2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти: Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-95» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-04-06-001848-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» - переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Враховуючи зазначене, просимо надати пояснення/інформацію та підтвердні документи з наступного:
- Які саме вимоги до учасника переговорів – ТОВ «ЕЛЕРОН» (кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та спосіб документального підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, документи на підтвердження відсутності підстав для відмови згідно статті 17 цього Закону та інші вимоги) визначені Комунальним підприємством «Комунальне шляхово - експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради (далі – Замовник)?
- Які саме документи подані учасником переговорів – ТОВ «ЕЛЕРОН» для підтвердження його відповідності установленим вимогам Замовника?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту, з долученням підтверджуючих документів (копії поданих ТОВ «ЕЛЕРОН» документів, як учасником переговорної процедури закупівлі та її переможцем відповідно до вимог Замовника та Закону України «Про публічні закупівлі», тощо).
Номер:
f4e221a2311f4a0894813fd7915e6f7a
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
12.08.2022 17:42
Опис:
Добрий день. Вимоги, встановлені до учасника переговорів ТОВ «Елерон» наведені у листі-запрошенні до участі у переговорній процедурі (додається).
Документи, надані учасником переговорів ТОВ «Елерон» додаємо до відповіді.