-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт покриття спортивних майданчиків на території стадіону "Спартак" за адресою: вул. Шолом-Алейхема 38, м. Коростень, Житомирської області»
Завершена
1 710 315.46
UAH без ПДВ
Номер:
04a78296ee2a4ac98499174e18d9c061
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-31-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2023 00:00
Період моніторингу:
31.01.2023 20:20 - 22.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.01.2022
№ 6-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 31.01.2023 №6-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
13. UA-2022-04-05-001026-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі, в тому числі відповідності поданої пропозиції учасника вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель, установлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель при укладанні договору про закупівлю та внесенні змін до нього, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг від 20.04.2022 № 6, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, в тому числі відповідність поданої пропозиції учасника вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель при укладанні договору про закупівлю та внесенні змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі від 05.04.2022, договір про закупівлю від 20.04.2022 № 6 з додатками, додаткові угоди до вказаного договору про закупівлю від 20.04.2022 № 1, від 14.10.2022 № 2 та від 22.12.2022 № 3, повідомлення про внесення змін до договору від 21.04.2022, від 17.10.2022 та від 22.12.2022, пояснення з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 06.02.2023.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура Замовником проводилася відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Слід зазначити, що відповідно до частин 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема за наявності підстав визначених пунктом 1 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель).
Разом з тим, Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено: «Замовником раніше тричі оголошувались відкриті торги за предметом закупівлі, які не відбулись в результаті подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій та проведення моніторингу закупівлі.
Перша закупівля за ідентифікатором UA-2021-11-08-014310-b не відбулась в результаті подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Друга закупівля за ідентифікатором UA-2021-11-24-004996-b не відбулась в результаті відміни її за результатами проведення моніторингу закупівлі.
Третя закупівля за ідентифікатором UA-2022-02-23-003063-c не відбулась в результаті подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Таким чином керуючись Законом Замовник має право проводити переговорну процедуру закупівлі за даним предметом закупівлі».
Слід зазначити, що процедуру закупівлі відкритих торгів, інформацію про проведення якої Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-24-004996-b, відмінено у зв’язку з неможливістю виправлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. При цьому, до участі у зазначеній процедурі подано пропозиції від 6-тьох учасників, а отже, вказана процедура не може виступати умовою для проведення переговорної процедури закупівлі.
Крім того, Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю надано запрошення до участі у переговорній процедурі закупівлі від 01.04.2022 № 122/24-08-1, в якому визначено перелік документів, які мають бути подані учасником переговорної процедури закупівлі ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021».
Однак, в порушення вимог передбачених пунктом 1 частини 2 статті 40 Закону, вимоги до вказаного вище учасника процедури закупівлі відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації при проведені процедури закупівлі відкриті торги, інформацію про яку Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-08-014310-b, зокрема, не передбачено вимог щодо надання у складі пропозиції погодження плану фінансування та пояснювальної записки, передбачених пунктом 1 розділу ІІІ та Додатком 3 до тендерної документації за вказаною процедурою.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності поданої пропозиції учасника вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель, встановлено наступне.
Згідно запрошення до участі у переговорній процедурі закупівлі від 01.04.2022 № 122/24-08-1 від учасника ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021» вимагалось надання у складі пропозиції, для підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», довідки у довільній формі про наявність матеріально-технічної бази (власних та/або залучених машин та механізмів, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням їх переліку).
Разом з тим, на підтвердження інформації зазначеної у вказаній довідці учасник у складі пропозиції повинен був обов’язково надати:
- копії відповідних офіційних документів (технічних паспортів, інвентаризаційних відомостей, тощо) - на власні машини та механізми, тощо;
- копії відповідних договорів на залучені машини і механізми або такі, що планується залучити - на орендовані машини та механізми, та/або залучені на підставі договору про надання послуг.
Так, у складі пропозиції ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021» надано довідку про перелік матеріально-технічної бази від 04.04.2022 № 04/04-07, в якій передбачено, зокрема, що вказаний учасник здійснює за договором оренди від 19.08.2021 № 19/21 оренду наступного обладнання: затирочної машини SZM HONDA GX 160; рейки вібраційної РВ-01Д бензинової; рукоятки для ГК/ГС; подовжувача для гладилки; диска стального; леза для віброрейки РВ-01/Рв-01Д; гладилки канальної 1,0 м; шліфмашини кутової DNIPRO-M GS-98 (2 шт.); будівельного пилососу DNIPRO-M VCW-60SA; віброплити Scheppach HP 1300S з баком для води; тачки будівельної; перфоратора бочкового DNIPRO-M ВН-130; рівня будівельного 2000 мм; рівня будівельного 1200 мм; міксера будівельного DNIPRO-M ВМ-160S; ротаційного лазерного нівеліра FRE-207 А-Н; штативу алюмінієвого 40мм/3,3 кг; рейки для лазерного нівеліра; міксера будівельного; акумуляторного дриль-шуруповерта DNIPRO-M CD-182Q.
Однак, у складі поданої до переговорів пропозиції учасника ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021» не надано договір оренди від 19.08.2021 № 19/21 на вищевказане обладнання, чим не дотримано вимоги визначені до учасника у запрошені від 01.04.2022 № 122/24-08-1.
Натомість, пропозиція ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021» містить договір оренди від 28.09.2021 № 1, який включає в себе оренду вищевказаної матеріально-технічної бази.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3.1 розділу 3 та пункту 4.1 розділу 4 договору оренди від 28.09.2021 № 1, майно, що орендується, повинно бути передано орендодавцем та прийнято орендарем протягом 10 календарних днів з моменту набрання чинності цим договором (28.09.2021), при цьому, майно, що орендується вважається переданим орендареві з дати підписання акта приймання-передачі майна, що орендується.
Проте, у складі пропозиції ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021» відсутній акт приймання-передачі майна, чим не підтверджено наявність в оренді зазначеної вище матеріально-технічної бази, що в свою чергу не підтверджує відповідність поданої пропозиції кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» та вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель від 01.04.2022 № 122/24-08-1.
Також, у довідці про перелік матеріально-технічної бази від 04.04.2022 № 04/04-07, наданої у складі пропозиції ТОВ «БУДСИСТЕМ 2021», зазначено, що згідно договору про надання послуг за № 01/012/2021-1 використовуватиметься наступна матеріально-технічна база: екскаватор одноковшевий дизельний на гусеничному ходу; автогрейдер 4-120а; каток дорожній; причіп/пр-платформи; навантажувач фронтальний; спеціалізований вантажний самоскид.
Разом з тим, у складі пропозиції зазначеного вище учасника переговорів надано договір про надання послуг від 01.12.2021 № 01/012/2021-1, при цьому, не надано до вказаного договору додаток № 3 «Замовлення послуг великовантажних та інших технологічних транспортних засобів, будівельних машин та механізмів», який є його невід’ємною частиною.
Таким чином, договір про надання послуг від 01.12.2021 № 01/012/2021-1 надано не в повному обсязі, що в свою чергу не підтверджує відповідність поданої пропозиції кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» та вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель від 01.04.2022 № 122/24-08-1.
Зважаючи на вищевикладене, Замовник при проведені переговорної процедури закупівлі порушив вимоги передбачені пунктом 1 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та/або неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень:
14.02.2023 16:22 - 01.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.02.2023 16:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір розірвано 20.02.2023 року.
Дата публікації звіту:
20.02.2023 14:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
20.02.2023 19:10
Запити/Пояснення
Номер:
db4b66c348974914a3bff016f789eb01
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
02.02.2023 11:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу переговорної процедури закупівлі по предмету «Виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт покриття спортивних майданчиків на території стадіону «Спартак» за адресою: вул. Шолом-Алейхема, буд. 38, м. Коростень, Житомирської обл.»», (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-04-05-001026-c) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також, прошу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Поясніть, чи установлювались Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Замовник) вимоги (перелік документів) до учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСИСТЕМ 2021» зокрема, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація, кваліфікаційні критерії, вимоги про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону, тощо? А також поясніть, чи вимагалось під час проведення переговорів надання вказаним учасником документально підтвердженої інформації (перелік документів) на відповідність учасника переговорів встановленим вимогам.
У випадку, встановлення вищевказаних вимог до учасника, надайте документи (протоколи переговорів, листи, запрошення на переговори, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вимог до учасника переговорів та встановлення переліку документів, що підтверджують відповідність установленим вимогам, з наданням копії поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСИСТЕМ 2021» (в т.ч. супровідного листа з відміткою Замовника про отримання).
Також, просимо надати усі протоколи засідання тендерного комітету (Уповноваженої особи) що стосуються проведення переговорної процедури закупівель, в т.ч. протоколи що стосуються затвердження річного плану на 2022 рік, в якому міститься інформація щодо вищевказаної закупівлі.
3. Прошу надати копії розрахунків (локальних кошторисів) до договірної ціни за договором від 20.04.2022 № 6.
Пояснення (інформацію та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0bbafddf6f5945098b70ef7ae2747cbd
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.02.2023 15:26
Опис:
Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради було розглянуто запит Державної аудиторської служби про надання пояснень від 02.02.2023 року у рамках триваючого моніторингу UA-M-2023-01-31-000059 стосовно закупівлі
UA-2022-04-05-001026-c за предметом «Виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт покриття спортивних майданчиків на території стадіону "Спартак" за адресою: вул. Шолом-Алейхема 38, м. Коростень, Житомирської області»» (Код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи). У відповідь повідомляємо наступне:
Розмір очікуваної вартості по вищезазначеній закупівлі визначено з урахуванням рекомендацій, викладених у позитивному експертному звіті від 05.11.2021р. за №05-0684 виданому ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНЕ БЮРО», згідно кошторисної вартості будівництва в розмірі 1915 620, 00 грн. В подальшому, очікувана вартість предмета закупівлі визначена на основі зведеного кошторисного розрахунку, без врахування вартості проєктно-вишукувальних робіт, експертизи кошторисної частини проєктної документації, проведення авторського та технічного нагляду з ПДВ. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації сформовані на підставі та з урахуванням умов та вимог згідно розробленої проєктно-кошторисної документації (зокрема пояснювальної записки, дефектного акту, локальних кошторисів, тощо), яка отримала позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проєктної документації на будівництво за робочим проектом та практики застосування і виконання відповідних робіт для досягнення якісного результату по об’єкту будівництва. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному сайті міста Коростень за наступним посиланням: https://korosten-rada.gov.ua/wp-content/uploads/2022/06/obgruntuvannya-zakupivli-kapitalnyj-remont-pokryttya-sportyvnyh-majdanchykiv-na-terytoriyi-stadionu-spartak.pdf
Переговорна процедура була проведена на підставі п.1 ч.2 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі» , так як двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом. Згідно з цією законодавчою нормою предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Тому у запрошенні на переговори замовником були установлені вимоги до учасника, аналогічні тим, що висувались у закупівлях, які не відбулися.