• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб пшеничний вищого та першого ґатунку)

Завершена

685 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 425.00 UAH
Номер: 9facf815f9014d7b96e65c4601551bb2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-25-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.07.2022 00:00
Автор: Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 25.07.2022 09:51 - 16.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.07.2022 №37-З Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 25.07.2022 №37-З Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 17 UA-2022-03-31-000268-a 31.03.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, gamu1967@meta.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відхилення тендерної пропозиції ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» встановлено порушення пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону та пункту 2 частини першої та частини другої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98», своєчасності укладання договору про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерних пропозицій переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором поставки від 16.05.2022 №84/2022 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 15 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КУ Погонянський психоневрологічний інтернат та зміни до річного плану закупівель в інтересах замовників комунального підприємства Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» та ТОВ «ДЕЛЬТА-98», інформацію про відхилення ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат», повідомлення про намір укласти договір від 04 травня 2022, протокольні рішення уповноваженої особи від 22.04.2022 №33-2022, від 27.04.2022 №34-2022 та від 04.05.2022 №36-2022, вимоги про усунення невідповідностей, договір поставки від 16.05.2022 №84/2022 (далі – Договір), відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 12.08.2022. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону у ТД Замовника не зазначено відомості про посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 22.04.2022 № 33-2022 визнано переможцем ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат». Однак, протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.04.2022 №34-2022 скасовано рішення про визначення ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» переможцем процедури закупівлі та відхилено тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат». На порушення частини 2 статті 31 Закону Замовником не зазначено підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» 02.05.2022 звернувся до Замовника із вимогою роз'яснити причини відхилення. У відповіді на вимогу Замовником зазначено, що протокольним рішенням № 34-2022 від 27.04.2022 р. скасовано рішення щодо визначення переможця ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат», код ЄДРПОУ: 05495259, на підставі: абзацу першого пункту 1 частини 1 статті 31 Закону тендерна пропозиція учасника не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону); та абзацу другого пункту 1 частини 1 статті 31 Закону (не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства), а саме: 1. Відповідно до п.1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/ відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником-ЦЗО у тендерній документації. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті (КЕП або УЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Тендерної пропозиції Учасника подана шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів без накладання на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті (КЕП або УЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів), що вимагалося у зазначеному вище розділі тендерної пропозиції. Відповідно у випадку не накладання учасником (КЕП або УЕП) відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає вимогам тендерної документації. За результатами аналізу тендерної пропозиції ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника завантажено скан-копії оригіналів та копії паперових документів із підписом та печаткою, що не є електронним документом в розумінні закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року№ 851-IV із змінами, з накладанням на неї електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, як і вимагалось в пункті 1 розділу ІІІ ТД замовника, що не відповідає твердженню замовника. Разом з тим, на тендерну пропозицію учасником ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» накладено КЕП, що відповідає вимогам пункту 1 Розділу 3. За результатами перевірки якого на веб-сайті ЦЗО було встановлено, що тип підпису «кваліфікований», тип носія особистого ключа «захищений», сертифікат «кваліфікований». 2.Згідно Додатку 2 до тендерної документації Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Учасник процедури подав у вигляді довідок (зведеної довідки). Відповідно до п.5 ст.17 Закону України про публічні закупівлі - не було зазначено даних про директора підприємства як про фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаних з хабарництвом та відмивання коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку {Пункт 5 частини першої статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законом №954-IX від 03.11.2020}. Слід зазначити, що вимога щодо підстав, передбачена пунктом 5 частини першої статті 17 стосується фізичних осіб. Оскільки учасник є юридичною особою, ця вимога не застосовується. Водночас, у пункті 1 Розділі ІІІ ТД замовником зазначено: «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення Замовником». 3. Відповідно до пункту п.п.1.3. п.3 переліку «Інші документи» (для учасників – юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) Додатку 2 серед переліку документів, що повинні надаватись учасником – юридичною особою у складі тендерної пропозиції Витяг /виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, (завірений учасником). У складі тендерної пропозиції Учасника Витяг /виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Витяг був не завіреним згідно тендерної документації. Слід зазначити, що у пункті 2 розділу ІІІ ТД зазначено такі відомості, як опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, відповідно до якого окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та / або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання) є формальною помилкою. Отже, вищезазначене відноситься до формальної помилки і не може бути підставою відхилення тендерної пропозиції. У пункті 2 розділу ІІІ ТД зазначено, що «замовник залишає за собою право не відхиляти тендерної пропозиції при виявленні формальних помилок, визначених Переліком № 710, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, визначених статтею 5 Закону». 4. У Додатку 3 до тендерної документації передбачена вимога «УЧАСНИКИ ОБОВ’ЯЗКОВО В СВОЇЙ ПРОПОЗИЦІЇ ВКАЗУЮТЬ ТОРГОВУ МАРКУ ВИРОБНИКА ЗАПРОПОНОВАНОГО ТОВАРУ». Учасник закупівлі не вказав торгову марку виробника запропонованого товару у тендерній пропозиції. При цьому, Замовником в ТД не конкретизовано, який саме документ повинен надати учасник на вищезазначену вимогу. З приводу цього Управлінням надано запит про надання пояснень від 10.08.2022. У відповіді про надання пояснень від 12.08.2022, зазначено, що замовник в тендерній документації не вимагав якихось додаткових документів щодо підтвердження торгової марки виробника. Водночас, в ході моніторингу встановлено що, учасник подав інформацію «Цінова пропозиція» від 15.04.2022 №355 на фірмовому бланку ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат», яка містить торгову марку виробника («ЦАР ХЛІБ»). Отже, підстави зазначені у рішенні замовника 03.05.2022 є формальними і не можуть бути підставою для відхилення ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат». Таким чином, Замовником на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону безпідставно відхилено економічно вигіднішу тендерну пропозицію ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат», яка є меншою на 14 400,00 грн. за пропозицію переможця ТОВ «ДЕЛЬТА-98», чим не дотримано норми пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону в частині максимальної економії, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що в майбутньому може привести до зайвого використання коштів місцевого бюджету.
Період усунення порушень: 15.08.2022 15:53 - 30.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.08.2022 15:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ознайомившись з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-03-31-000268-a «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» від 15.08.2022 року та за зобов’язанням Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, вирішено: здійснити заходи щодо усунення порушень, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за Договором № 84/2022 від «16» травня 2022р.
Дата публікації звіту: 19.08.2022 10:03

Запити/Пояснення