• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Повне технічне обслуговування ліфтів

Завершена

9 471 346.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 47 356.73 UAH
Номер: 59606c7eea3a4183a91bb7d4d327f63f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-22-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.06.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.06.2022 15:37 - 16.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.06.2022 № 112 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 37 UA-2022-03-23-001808-a 23.03.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції МП «ПРОМКОМПЛЕКС» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕРЛІФТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємство «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ГОЛОСІЇВСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 23.03.2022 № 1 зі змінами від 21.04.2022 № 3, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕРЛІФТ» (далі – ТОВ «МАЙСТЕРЛІФТ») та малого підприємства «ПРОМКОМПЛЕКС» у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі – МП «ПРОМКОМПЛЕКС»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.05.2022, протокол уповноваженої особи Замовника від 13.05.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 13.05.2022, договір про надання послуг від 30.05.2022 № 99. За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до вимог пункту 3.2 частини 3 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник зобов’язав учасників закупівлі надати в складі тендерної пропозиції оформлену підписом та печаткою ( у разі наявності) калькуляцію вартості (ціни) конкурсної пропозиції, що визначається відповідно до «Порядку встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації», затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 09.11.2006р. №369 (далі – Порядок 369). Установлено, що учасник МП «ПРОМКОМПЛЕКС» завантажив в складі тендерної пропозиції Калькуляцію не в повному обсязі, в зв’язку з чим тендерна пропозиція учасника не містить калькуляції щодо переліку житлових будинків, які знаходяться на обслуговуванні Замовника відповідно до інформації, наведеної в додатку 2 до тендерної документації (розрахунку вартості послуг на щомісячне технічне обслуговування ліфтів за позиціями 38-87 (житлові будинки на вулицях Антоновича: 125-а (реєстраційний № 43676), 150, 152, 154, 157, 162, 164, 166, 91/14, 90/92, 93, 124-128, Малевича Казимира: 111, 37/41, 53/30 та Великій Васильківській: 24, 26-а, 32-б, 36, 40, 42-а, 46, 48, 58, 92, 102 (реєстраційний № 29862)) таблиці 102 частини 2 додатку 2 до тендерної документації). Як наслідок, в порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону, умови укладеного договору про надання послуг від 30.05.2022 № 99 відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, позаяк містять положення, які відсутні у складі Калькуляції, наданої в тендерній пропозиції МП «ПРОМКОМПЛЕКС». Крім того, необхідно зазначити, що Порядком 369 визначено чіткий алгоритм формування механізму встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації у житлових будинках. Дія Порядку 369 поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, які виконують роботи з технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації. Відповідно до пункту 2.1 частини 2 Порядку 369, вартість технічного обслуговування ліфтів у житлових будинках за місяць, визначається як добуток від ціни технічного обслуговування базового ліфта на коефіцієнти складності, що враховують кількість поверхів, типи ліфтів, термін експлуатації ліфтів, форми їх обслуговування, умови експлуатації ліфтів, наявність системи диспетчеризації та параметри, наведені в додатках 1-4 до Порядку 369. Проте, ціна технічного обслуговування базового ліфта (далі – базова ціна) була заздалегідь встановлена Замовником в Додатку 2, становила 630 грн. та була незмінною для розрахунку кожної одиниці обслуговування ліфтового обладнання. Ще одним показником, який був заздалегідь визначений Замовником в Додатку 2 до тендерної документації та впливає на величину місячної вартості обслуговування ліфта є кількість зупинок ліфта (поверховість житлового будинку). Відповідно до положень Порядку 369, саме ліфт пасажирський з автоматичними розсувними дверима на дев’ять зупинок (кількість поверхів будинку, що враховується для розрахунку вартості обслуговування базового ліфта), швидкістю руху до 1 м/сек, вантажопідйомністю до 400 кг прийнято за базовий ліфт. Коефіцієнт надбавки (знижки), що враховує кількість поверхів будинку наведено в Додатку 2 Порядку 369 та є обов’язковим елементом формули при визначенні вартості місячного обслуговування ліфта. В разі, якщо при визначенні місячної вартості обслуговуванні ліфта, кількість зупинок дорівнює дев’яти, то даний коефіцієнт в загальній формулі розрахунку приймається за нуль. За кожний поверх вище або нижче дев’яти, згаданий коефіцієнт збільшується на 0,05 чи зменшується відповідно. Учасник-переможець МП «ПРОМКОМПЛЕКС» в складі тендерної пропозиції завантажив файл «3.2 Голосіїво калькуляція_2022.pdf», який містить калькуляцію вартості послуг на щомісячне технічне обслуговування ліфтів на 2022 рік (далі – Калькуляція). У Калькуляції учасника МП «ПРОМКОМПЛЕКС» коефіцієнту надбавки (знижки), що враховує кількість поверхів будинку відповідає показник «К-4». В процесі здійснення моніторингу було проаналізовано врахування зазначеного коефіцієнту учасниками закупівлі під час розрахунку вартості щомісячного обслуговування ліфтів, за визначеними Замовником адресами. Так, учасник МП «ПРОМКОМПЛЕКС» в розрахунку Калькуляції враховував показник «К-4» (коефіцієнт надбавки (знижки), що враховує кількість поверхів будинку) у випадках, коли кількість зупинок ліфта конкретної будівлі була рівною (застосувався коефіцієнт 0) або меншою дев’яти (зменшувався на 0,05 за кожен поверх будівлі, що нижче дев’ятого поверху). При цьому, у випадках, коли кількість поверхів конкретної будівлі була більша дев’яти, учасник МП «ПРОМКОМПЛЕКС» не збільшував показник «К-4» на 0,05 за кожен поверх, що більше дев’яти, а застосовував значення «0» як для дев’ятиповерхової будівлі.
Період усунення порушень: 15.07.2022 16:54 - 30.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.07.2022 16:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 3.03.2022р. були оголошені відкриті торги на закупівлю послуг з повного технічного обслуговування ліфтів в Голосіївському районі м. Києва UA-2022-03-23-001808-a. За результатами проведених торгів переможцем визначено МП «ПРОМКОМПЛЕКС» у формі ТОВ, оскільки даний учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України ”Про публічні закупівлі. 30.05.2022р. між замовником та переможцем торгів був укладений договір № 99 про надання послуг. Відповідно до п.3.1 Договору договірна вартість послуг розраховується відповідно до базової ціни та згідно з Порядком встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 09.11.2006 р. № 369 та становить 9 466 800 грн. Пунктом 3.2. Договору передбачено, що виконавець щомісячно здійснює розрахунок вартості наданих послуг по кожному житловому будинку (ліфту) окремо згідно Додатку №1 до даного Договору. Виконавець своєчасно та в повному обсязі виконує взяті на себе зобов’язання за Договором № 99 від 30.05.2022 р., що підтверджується актами підписаними замовником і виконавцем. 22.06.2022р. стало відомо про початок моніторингу процедури закупівлі із наказу Держаудитслужба України № 112, оприлюдненого на сайті закупівель. 15.07.2022р. оприлюднено Висновок про результати моніторингу даної закупівлі. Із даного висновку вбачається, що моніторинг був завершений 12.07.2022р, а оприлюднений 15.07.2022р. У Висновку про результати моніторингу даної закупівлі зазначено: За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог ч.4 ст.41 Закону про закупівлі. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції МП «ПРОМКОМПЛЕКС» у формі ТОВ установлено порушення вимог абз.2 п.2 ч.1 ст. 31 Закону про закупівлі. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам закону, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕРЛІФТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не виявлено. Замовник – Комунальне підприємство "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ГОЛОСІЇВСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА" не погоджується з даним висновком і зазначаємо наступне. Приписами ст.19 Конституції України проголошено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 ст.68 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації чи особи, котрим законом делеговано виконання повноважень органів публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пунктом 14 частини 1 статті 1 якого визначено, що моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі - Положення № 43) визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Держаудитслужба відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Відповідно до пункту 7 Положення Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи. Відповідно до частини 1 статті 8 Закону № 922-VІІІ моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Згідно з частиною 3 статті 8 Закону № 922-VIII повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі. Так, в наказі про проведення моніторингу зазначено, що 23.03.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту з 1 частини 1 статті 1 Закону № 922-УІІІ, тендерна документація - це документація щодо умов проведення тендеру, розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільгого доступу в електронній системі закупівель. Згідно положень статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. Частиною 3 ст. 22 Закону №922-УІІІ визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. Вимоги до тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначається замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням вимог законодавства. За правилом абз.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Варто зазначити, що учасник торгів МП «ПРОМКОМПЛЕКС» у формі ТОВ відповідає всім критеріям учасника торгів і надав всю необхідну документацію. А відсутність деяких аркушів калькуляції, це лише технічна помилка при завантаженні документації на сайт закупівель, яка жодним чином не вплинула на ціну договору, на якість виконання умов договору. Так само, укладений договір № 99 про надання послуг цілком відповідає тендерній документації переможця торгів і жодних порушень вимог п.4 ст.41 Закону не відбулося. Пунктом 3даного висновку про результати моніторингу Держаудитслужба України зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Такий захід реагування є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, зауваження Держаудитслужби зводиться до невідповідності пропозиції одного з учасників вимогам тендерної документації, що носить формальний характер, так як воно не пов`язане із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. При цьому мають враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами. Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати припинити зобов’язання за договором. За Законом № 922-VIIІ вимагається, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції (частина четверта статті 41), а його істотні умови не змінювалися після підписання (за винятками, передбаченими у тій же частині п`ятій статті 41). У цьому зв`язку важливо розуміти, що умови договору про закупівлю не повинні саме сутнісно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції. Несуттєві відмінності умов договору про закупівлю від його проекту, які за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, які витікають із тендерних пропозицій і тендерної документації, й не суперечать останнім, не можуть мати наслідком нікчемність договору про закупівлю. Статтею 215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою ст. 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин — ч. 4 ст. 203 ЦК України). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про припинення укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Існує критерій "пропорційності" , який передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. "Справедлива рівновага" передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію "пропорційності", оскільки вимога припинити договір з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. Вимога Держаудитслужби про зобов`язання замовника вжити заходів щодо припинення договору, не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, суть "виявлених порушень" жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. Вважаємо, що пункт 3 висновку є необґрунтованим та таким, що не відповідає критерію "пропорційності" та розсудливості, а головне суперечить суспільним інтересам користувачів послуг з обслуговування ліфтів в Голосіївському районі м. Києва.
Дата публікації звіту: 20.07.2022 15:08