• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

дрова паливні твердої породи

Завершена

779 800.00 UAH з ПДВ
Номер: 5641dc12f75d4541bb684242a9b4b80c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-14-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.06.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 14.06.2022 14:09 - 08.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.06.2022 № 8-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 14 червня 2022 року № 8-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2022-03-16-002025-a від 16.03.2022 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 693-73-06, bogdananikiforuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами розгляду питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону. За результатами розгляду питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо: припинення виконання договору про закупівлю деревини від 22.03.2022 № 27/38, який є нікчемним у зв’язку з його укладенням з порушенням вимог частини сьомої статті 40 Закону; недопущення в подальшому виявлених порушень вимог частини п’ятої статті 8, пункту десятого частини першої статті 10 Закону, пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 червня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Карапчівської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-03-15-001656-a); запрошення до участі у переговорній процедурі закупівлі від 14.03.2022 № 34; проект договору про закупівлю, інформація про перелік документів щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); протокол переговорів між Замовником та Державним підприємством «Чернівецьке військове лісництво» (далі – ДП «Чернівецьке військове лісництво») від 15.03.2022; протокольне рішення уповноваженої особи від 15.03.2022; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 16.03.2022; договір про закупівлю деревини від 22.03.2022 № 27/38. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено наступне. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Згідно з Порядком використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 р. № 749 (далі — Постанова № 749), підписувачі - представники державної установи (далі – Підписувачі) використовують виключно кваліфіковані сертифікати відкритих ключів Підписувачів та захищені носії особистих ключів (пункт 4 Порядку). У кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа Підписувача додатково до ідентифікаційних даних фізичної особи, яка є працівником державної установи, зазначаються ідентифікаційні дані відповідної державної установи (найменування та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України). Також, відповідно до Постанови № 749 ідентифікація Підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі, з якими пов’язаний КЕП, здійснюються шляхом перевірки КЕП. КЕП вважаються такими, що пройшли перевірку та отримали підтвердження, якщо, серед іншого, під час проведення перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі КЕП, у тому числі на захищеному носієві особистого ключа у випадках, передбачених пунктом 4 Порядку. На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП (тобто тип носія особистого ключа не захищений), про що зазначено у Вимогах до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». З огляду на зазначене, уповноважена особа для розміщення інформації в електронній системі закупівель повинна використовувати виключно КЕП (на захищеному носієві особистого ключа), який повинен бути виданим на фізичну особу, яка працює в юридичній особі (державній установі). Так, під час перевірки електронного підпису уповноваженої особи Замовника на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований». Таким чином, уповноваженою особою Замовника річний план закупівель, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю оприлюднено та підписано з накладанням удосконаленого електронного підпису, що не відповідає вимогам пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник застосував переговорну (скорочену) процедуру закупівлі деревини (дрова паливні твердої породи) на підставі пункту першого частини другої статті 40 Закону, а саме: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Проте, в порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону Замовник при закупівлі деревини (дрова паливні твердої породи) уклав із ДП «Чернівецьке військове лісництво» договір про закупівлю деревини 22.03.2022, тобто на 6-й день з дня оприлюднення (16.03.2022) в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, в той час як Законом не передбачена можливість укладення договору про закупівлю у строк не раніше ніж п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі закупівлі деревини. Отже, договір про закупівлю деревини від 22.03.2022 № 27/38 Замовником укладено за скороченою переговорною процедурою закупівлі з порушенням строку, визначеного частиною сьомою статті 40 Закону. Відповідно до пункту четвертого частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону Замовник в електронній системі закупівель разом із договором про закупівлю деревини від 22.03.2022 № 27/38 (далі – Договір № 27/38) не оприлюднив Додаток 2 до Договору № 27/38, в якому наведено інформацію про місце поставки товару, та про який йде мова у пункті 5.1 розділу V «Поставка товару». За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби щодо надання пояснень, оприлюднений 20.06.2022, не надав через електронну систему закупівель пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 28.06.2022 14:16 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 28.06.2022 14:16

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: № 13-31-0006/2022

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Додаток 2 до договору №27/38 від 22.03.2022 р був наявний,але помилково не оприлюднений.Також був наданий у складі договору постачальнику (копія надається).
Дата публікації звіту: 08.07.2022 14:47

Запити/Пояснення