• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Хліб (хліб пшеничний, хліб житній)

Завершена

300 800.00 UAH з ПДВ
Номер: 6bb3844dd9db4c3981b1feb03ad47dbf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-01-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.12.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 01.12.2022 16:11 - 23.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.12.2022 №77-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 01.12.2022 №77-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1. UA-2022-03-07-000780-c 07.03.2022 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-11-51, humuchzakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності, в частині укладання додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради (далі – Замовник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою 07 березня 2022 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 23 березня 2022 року №28 (далі – Договір №28), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 23 березня 2022 року, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 27 липня 2022 року № 1, додаткову угоду від 09 грудня 2022 року №2 та пояснення від 12 грудня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що між Замовником та ФОП «Чорнолуцька Олена Володимирівна» укладено Договір №28 на закупівлю хліба (хліб пшеничний, хліб житній), в загальній кількості 11900 кг, загальною вартістю 299850,00 грн. На дату укладання Договору №28 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно пункту 1.2 розділу І та специфікації до Договору №28 (додаток №1) становила: хліб пшеничний – 25,50 грн/кг, хліб житній – 23,50 грн/кг. Відповідно до пункту 8.3 Договору №28, істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п`ятої статті 41 Закону. Зміни до Договору №28 повинні бути оформлені укладанням додаткової угоди. Пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №330-04/69987-06, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Так, між Замовником та ФОП «Чорнолуцька Олена Володимирівна» укладено додаткову угоду від 27 липня 2022 року №1, якою внесено зміни до істотних умов Договору №28 на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункту 8.3 Договору №28, листа постачальника від 25 липня 2022 року №7, а саме збільшено ціну за одиницю товару – хліба пшеничного на 9,99% до 28,00 грн/кг з урахування ПДВ. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1 до Договору №28 обґрунтовуються листом Головного Управління статистики у Вінницькій області від 15 червня 2022 року №05-34/139-22, у якому зазначено середні споживчі ціни на хліб у торговій мережі Вінницької області у травні 2022 року. Слід зазначити, що зазначений лист не може слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку, оскільки містить лише інформацію про середні споживчі ціни на хліб у торговій мережі Вінницької області у травні 2022 року, а відтак не може використовуватись як підстава для укладання додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1. Зважаючи на зазначене, додаткова угода від 27 липня 2022 року №1 укладена з порушенням пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Вказане порушення призвело до безпідставного підвищення ціни за одиницю товару, чим не дотримано принцип максимальної економії та ефективності, передбачений пунктом 2 частини першої статті 5 Закону. Крім того, Замовником на запит, оприлюднений 06 грудня 2022 року в електронній системі закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, надано відповідь з перевищенням терміну (трьох робочих днів), визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 22.12.2022 17:06 - 06.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.12.2022 17:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Отримавши висновок про результати моніторингу повідомляємо, що нами ініційовано процедуру розірвання договору про закупівлю хліба № 28 від 23 березня 2022 року, з подальшою публікацією, в електронній системі закупівель, додаткової угоди та звіту про виконання договору про закупівлю, відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». На виконання висновку про результати моніторингу, відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради розірвав договір на закупівлю ДК 021:2015:15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2022-03-07-000780-c). Звіт про виконання (розірвання) договору про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівлю за ідентифікатором UA-2022-03-07-000780-c, свідчить про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту: 29.12.2022 17:23

Запити/Пояснення