-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Хліб (хліб пшеничний, хліб житній)
Завершена
300 800.00
UAH з ПДВ
Номер:
6bb3844dd9db4c3981b1feb03ad47dbf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-01-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.12.2022 00:00
Період моніторингу:
01.12.2022 16:11 - 23.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
01.12.2022 №77-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 01.12.2022 №77-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1. UA-2022-03-07-000780-c 07.03.2022 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності, в частині укладання додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради (далі – Замовник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою 07 березня 2022 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 23 березня 2022 року №28 (далі – Договір №28), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 23 березня 2022 року, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 27 липня 2022 року № 1, додаткову угоду від 09 грудня 2022 року №2 та пояснення від 12 грудня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що між Замовником та ФОП «Чорнолуцька Олена Володимирівна» укладено Договір №28 на закупівлю хліба (хліб пшеничний, хліб житній), в загальній кількості 11900 кг, загальною вартістю 299850,00 грн.
На дату укладання Договору №28 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно пункту 1.2 розділу І та специфікації до Договору №28 (додаток №1) становила: хліб пшеничний – 25,50 грн/кг, хліб житній – 23,50 грн/кг.
Відповідно до пункту 8.3 Договору №28, істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п`ятої статті 41 Закону. Зміни до Договору №28 повинні бути оформлені укладанням додаткової угоди.
Пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №330-04/69987-06, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Так, між Замовником та ФОП «Чорнолуцька Олена Володимирівна» укладено додаткову угоду від 27 липня 2022 року №1, якою внесено зміни до істотних умов Договору №28 на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункту 8.3 Договору №28, листа постачальника від 25 липня 2022 року №7, а саме збільшено ціну за одиницю товару – хліба пшеничного на 9,99% до 28,00 грн/кг з урахування ПДВ.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1 до Договору №28 обґрунтовуються листом Головного Управління статистики у Вінницькій області від 15 червня 2022 року №05-34/139-22, у якому зазначено середні споживчі ціни на хліб у торговій мережі Вінницької області у травні 2022 року.
Слід зазначити, що зазначений лист не може слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку, оскільки містить лише інформацію про середні споживчі ціни на хліб у торговій мережі Вінницької області у травні 2022 року, а відтак не може використовуватись як підстава для укладання додаткової угоди від 27 липня 2022 року №1.
Зважаючи на зазначене, додаткова угода від 27 липня 2022 року №1 укладена з порушенням пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Вказане порушення призвело до безпідставного підвищення ціни за одиницю товару, чим не дотримано принцип максимальної економії та ефективності, передбачений пунктом 2 частини першої статті 5 Закону.
Крім того, Замовником на запит, оприлюднений 06 грудня 2022 року в електронній системі закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, надано відповідь з перевищенням терміну (трьох робочих днів), визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
22.12.2022 17:06 - 06.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2022 17:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Отримавши висновок про результати моніторингу повідомляємо, що нами ініційовано процедуру розірвання договору про закупівлю хліба № 28 від 23 березня 2022 року, з подальшою публікацією, в електронній системі закупівель, додаткової угоди та звіту про виконання договору про закупівлю, відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
На виконання висновку про результати моніторингу, відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради розірвав договір на закупівлю ДК 021:2015:15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2022-03-07-000780-c). Звіт про виконання (розірвання) договору про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівлю за ідентифікатором UA-2022-03-07-000780-c, свідчить про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту:
29.12.2022 17:23
Запити/Пояснення
Номер:
a06956635fce43f180ad5d898b48d2dc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.12.2022 16:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі хліба (хліб пшеничний, хліб житній) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-03-07-000780-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав умовою для застосування переговорної процедури обрано пункт 4 частини другої статті 35 Закону в редакції до 19 квітня 2020 року (обґрунтувати рішення про застосування переговорної процедури), в той час як з 19 квітня 2020 року Закон діє в новій редакції?
3. Якими документами підтверджено коливання ціни на ринку, що призвело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків до договору про закупівлю від 23 березня 2022 року №28 та на який відсоток збільшилася ціна хліба (хліб пшеничний, хліб житній) на ринку станом на дату укладання додаткової угоди від 24 липня 2022 року №1 у порівнянні із датою укладання договору?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
dd35f05398304f1fa1f89bd3b2a8afb3
Назва:
Пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
12.12.2022 17:02
Опис:
ЗАХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Пояснення на запит щодо моніторингу
закупівлі хліба (хліб пшеничний, хліб житній) № UA-2022-03-07-000780-с
1. Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості повідомляємо, що це здійснювалося на основі моніторингу ринкових цін на хлібобулочні вироби станом на березень поточного року в мережі Інтернет, а також в ході отримання усних консультацій від представників юридичних осіб та з фізичних осіб-підприємців, які здійснюють свою діяльність у сфері випікання та реалізації пшеничного та житнього хліба. Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі, була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 та комерційних пропозицій за результатами попередніх ринкових консультацій. А також, Замовником було прийнято рішення про визначення та затвердження очікуваної вартості предмета закупівлі та організацію процедури закупівлі. До розробки тендерної документації в тому числі вимог до предмету закупівлі були залучені відповідні фахівці (працівники) Замовника.
Щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті. Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (далі мовою оригіналу) «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель; {Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020} 2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів; 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.»
2. Щодо застосування переговорної процедури по закупівлі хліба на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в редакції до 19 квітня 2020 року, яке міститься на електронному майданчику, де проводилась закупівля, повідомляємо, що даний факт мав місце через технічну помилку, внаслідок чого замість пункту 1 частини 2 статті 40 Закону (нова редакція) було зазначено посилання на норму старої редакції Закону. Однак незважаючи на це процедура закупівлі була проведена без порушень та згідно з вимогами Закону. Крім цього завантажені на електронний майданчик скановані документи (Протокол про прийняття рішення уповноваженою особою, Повідомлення про намір укласти договір та Протокол переговорів) містять правильні посилання на Закон у новій редакції, яка діє з 19 квітня 2022 року.
3. Щодо внесення змін до договору про закупівлю хліба від 23 березня 2022 року № 28 в частині збільшення ціни на одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків повідомляємо, що зміна ціни відбулась на підставі листа Головного Управління статистики у Вінницькій області від 6 червня 2022 року, де зазначено що за даними статистичного щомісячного вибіркового обстеження зміни цін на хліб у торговій мережі Вінницької області встановлено, що середня вартість 1 кг хліба житнього становить 28,62 гривень та хліба пшеничного – 35,38 гривень відповідно. Перед укладенням додаткової угоди № 1 від 27 липня 2022 року на підвищення ціни хліба, що закуповується на 9,99 % проводився ретельний моніторинг споживчих цін на ринку хлібобулочних виробів, після чого досягнуто взаємної згоди в результаті неодноразових переговорів. Окрім цього ціна зазначена в угоді є значно нижчою ніж рівень цін на ринку на момент її укладення. Для нас, як для Замовника, під час досягнення таких домовленостей було пріоритетним дотримання максимальної економії бюджетних коштів, що є основним принципом публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Сканована копія листа ГУС у Вінницькій області додається.