-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
52 723 239.30
UAH з ПДВ
Номер:
b77a4276532c4752b302cecab0435d0a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-26-000147
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.09.2022 00:00
Період моніторингу:
26.09.2022 17:51 - 18.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.09.2022 №4-з
Херсон
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається..
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка головного державного аудитора відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Олега Коротєєва від 26.09.2022.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
26.09.2022 № 4-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-24-000808-a Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених Постановою №710, встановлено порушення пункту 4¹ зазначеної постанови.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
У звязку з виявленими порушеннями Закону та з огляду на відсутність механізму їх усунення, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами від 16.12.2020 № 1266 (далі Постанова № 710), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП Шахта №9 Нововолинська (далі Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 24.02.2022, договір про закупівлю товарів від 14.03.2022 №103, додаткові угоди №1 від 22.03.2022, №2 від 30.05.2022, №3 від 16.08.2022, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 29.09.2022.
За результатом проведенного моніторину встановлено, що відповідно до наданих пояснень Замовником не було оприлюднено на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовником проведена переговорна процедура закупівлі електричної енергії на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно з пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, а саме обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Замовником визначено наступне обгрунтування проведення переговорної процедури: "Двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом", а отже таке обгрунтування не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують проведення переговорної процедури, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Разом з цим, аналізом інформації, що оприлюднена на веб-порталі уповноваженого органу встановлено наявність двох процедур відкритих торгів закупівлі електричної енергії, які не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників, а саме: UA-2021-10-21-008662-b та UA-2021-12-01-001780-a.
Таким чином у Замовника були підстави проводити переговорну процедуру закупівлі з відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
30.09.2022 10:01 - 15.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2022 10:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ
30.09.2022р. на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн» було висвітлено Висновок за результатами моніторингу переговорної процедури за предметом закупівлі «Електрична енергія» ДК 021:2015: 09310000-5– «Електрична енергія» з очікуваною вартістю 52`723`239.30 гривень (з ПДВ).
У Висновку зазначено: За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених Постановою №710, встановлено порушення пункту 4¹ зазначеної постанови. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Згідно ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
У межах своїх повноважень повідомляю наступне:
- щодо питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених Постановою №710.
Відповідно до інформації, наданої Міненерго, станом на 07.10.2022р, розділ ЗАКУПІВЛІ, на офіційному сайті Міненерго - закритий. Обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості закупівель ДП «Шахта №9 «Нововолинська» від 24.02.2022р. є оприлюднений за таким посиланням : mev.gov.ua/storinka/obhruntuvannya-tekhnichnykhyakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-0 . Інформація обґрунтування розміщена за посиланням: mev.gov.ua/rubrika/zakupivli .
- щодо питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Згідно ч.1 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Згідно п.1 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: 1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Перша закупівля, яка не відбулась є за посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/13057298 .
Друга закупівля - https://www.dzo.com.ua/tenders/13821001.
Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель.
Скан копії додаються.
07.10.2022р.
Уповноважена з проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА
Дата публікації звіту:
07.10.2022 11:17
Запити/Пояснення
Номер:
9e27c79e5fd14f4db8697a5cd8fdb66b
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
26.09.2022 21:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-02-24-000808-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
49380c7a70a74183a82fe16988f26bf0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.09.2022 18:44
Опис:
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
26.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації.
Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 26.09.2022р. повідомляю наступне.
24.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено переговорну процедуру за предметом закупівлі «Електрична енергія» ДК 021:2015: 09310000-5– «Електрична енергія» з очікуваною вартістю 52`723`239.30 гривень (з ПДВ).
Згідно ч.1 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Згідно п.1 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: 1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
По першому питанню - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Метод порівняння ринкових цін базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, запиті комерційних пропозицій у виробників та постачальників відповідної продукції та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару, як власних так і інших суб’єктів господарювання.
Основним методом визначення різних цін є метод порівняння ринкових цін. Тому перш за все, при виникненні потреби визначити очікувану вартість, мною, уповноваженою особою, було використано саме цей метод (порівняння ринкових цін).
Законодавство не обмежує, мене, як, Замовника, у виборі джерел цінової інформації. Основними джерелами інформації для визначення очікуваної вартості є:
• Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції.
• Комерційні пропозиції виробників та постачальників.
• Спеціалізовані торгівельні майданчики – інтернет ресурси.
• Світові, регіональні та галузеві біржи.
• Статистичні дані офіційних служб статистики України та країн-походження товару.
• Дані власних угод і публічна інформація з платформ закупівель.
• Ціни врегульовані державою (постанови, накази, тарифи).
• Аналітичні та статистичні дані інформаційних видань (агенств).
Існують декілька методів розрахунку очікуваної вартості, одним із найпоширенішим методів є розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель.
Система електронних закупівель має відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного/аналогічного товару/послуг, а і угоди купівлі-продажу інших Замовників.
Для себе я обрала найбільш оптимальний варіант - аналіз закупівель аналогічних підприємств .
По другому питанню чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)
ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі.
З метою усунення недоліків повідомляю Вас, що нами, з метою висвітлення на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів скеровано необхідні документи.
Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель.
Скан копії додаються.
29.09.2022р.
Уповноважена з проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА