• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 2

Електрична енергія

Завершена

6 352 229.15 UAH з ПДВ
Номер: c1a05bc02e3e4339aed2015491055f7a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-26-000146
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.09.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 26.09.2022 17:52 - 18.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.09.2022 №4-з Херсон Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка головного державного аудитора відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Олега Коротєєва від 26.09.2022. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 26.09.2022 № 4-з Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-23-005949-b Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: У зв’язку з виявленими порушеннями Закону та з огляду на відсутність механізму їх усунення, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Київського обласного центру зайнятості, (далі Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 23.02.2022, Договір № 60DB417-434-22 про постачання електричної енергії споживачу від 24.03.2022 р., Додаткову угоду №1 «до Договору про постачання електричної енергії споживачу № 60DB417-434-22 від 24.03.2022 р.» від 24.03.2022 р. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовником проведена переговорна процедура закупівлі електричної енергії на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, а саме обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що Замовником визначено наступне обґрунтування проведення переговорної процедури: " Проведення переговорної процедури закупівлі за умов двічі відмінених процедур відкритих торгів закупівлі електричної енергії надасть можливість КОЦЗ та його філії забезпечити потребу в електричній енергії та уникнути негативних наслідків виникнення надзвичайної ситуаці у зв'язку з припиненням постаячання електричної енергії.», а отже таке обгрунтування не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, зокрема послання на ідентифікатор процедури закупівлі чи звіту про результати проведення процедури, що підтверджують проведення переговорної процедури, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. Разом з цим, аналізом інформації, що оприлюднена на веб-порталі уповноваженого органу встановлено наявність оголошених процедур відповідних відкритих торгів закупівлі електричної енергії для потреб Замовника та його філій, які не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників. Таким чином у Замовника були підстави проводити переговорну процедуру закупівлі з відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 30.09.2022 10:03 - 15.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 30.09.2022 10:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація замовника за результатами висновку ДАСУ Відповідно до положень статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі − Закон) уповноваженою особою Київського обласного центру зайнятості було здійснено закупівлю електричної енергії (ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія) на очікувану вартість 6352229,15 грн. з ПДВ зі строком поставки товару до 31.12.2022 року. Предмет закупівлі – електрична енергія є визначальною потребою замовника, яка забезпечує його безперебійне виконання функції держави щодо соціального страхування на випадок безробіття відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Статуту Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Фаховими працівниками замовника для забезпечення його невідкладних потреб у наступному 2022 році в листопаді 2021 року було визначено річний обсяг електричної енергії обсягом 1607500кВт/год. Запланований обсяг предмету закупівлі забезпечить безперебійну роботу структурних підрозділів замовника, охорону технічними засобами та освітлення приміщень та прибудинкових територій замовника, застосування електричних опалювальних засобів на час опалювального періоду з підстав економічної доцільності, що обґрунтована меншою вартістю електричної енергії в порівнянні з вартістю природного газу, централізованого теплопостачання філій замовника. Ціна за одиницю предмету закупівлі була сформована методом порівняння ринкових цін на даний предмет закупівлі на підставі загальнодоступної відкритої цінової інформації, зокрема, інформації про ціни на електричну енергію, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі (сайти постачальників відповідного предмету закупівлі та спеціалізованих торгівельних майданчиків, електронна системіа закупівель Prozorro), фактичної ціни електричної енергії станом на листопад 2021 р. відповідно до укладених та оприлюднених договорів на постачання електричної енергії та склала 3,95162 грн з ПДВ і включає в себе тариф на передачу електричної енергії, що відповідає ринковій ціні станом на час формування потреби електричної енергії замовником. Отже, відповідно до річної потреби замовника в 1607500 кВт/год. електричної енергії на 2022 рік та ціни за одиницю предмету закупівлі (1 кВт/год.) в сумі 3,95162 грн. з ПДВ, очікувана вартість предмета закупівлі склала 6352229,15 грн. з ПДВ. Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад та передбачає здійснення закупівель товарів робіт та послуг відповідно до річного плану. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби замовника у закупівлі товарів, робіт і послуг. Закупівлі електричної енергії були включені до річного плану закупівель замовника (з урахуванням вартісних меж предмета закупівлі) та оприлюднені ним. Згідно оприлюдених планів замовником було оприлюднено та оголошено закупівлі електричної енергії на 2022 рік. Оголошені закупівлі електричної енергії два рази підряд не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників. Враховуючи нагальну потребу замовника в електричній енергії, уповноваженою особою було прийнято рішення про оголошення переговорної процедури на закупівлю електричної енергії відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону з підстав двічі відмінених процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. З урахуванням вимог частини 6 статті 40 Закону було оприлюднено інформацію про замовника, учасника, предмет закупівлі (номер prozorro UA-2022-02-23-005949-b). За результатами переговорів було укладено договір на закупівлю електричної енергії від 24.03.2022 р. № 60DB417-434-22 ціною 6 352 229,15 грн. з ПДВ строком дії до 31.12.2022 року для забезпечення потреб замовника, в тому числі і його філій. «26» вересня 2022 року прийнято рішення про проведення моніторингу Державною аудиторською службою України та направлено запит на пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-02-23-005949-b. Відповідно абзацу 2 частини 3 статі 8 Закону повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених Законом. Пояснення було надано протягом трьох робочих днів через електронну систему закупівель «29» вересня 2022 року. «30» вересня 2022 року Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднила висновок про результати моніторингу процедури закупівлі за яким встановлено, що замовником визначено наступне обґрунтування проведення переговорної процедури: " Проведення переговорної процедури закупівлі за умов двічі відмінених процедур відкритих торгів закупівлі електричної енергії надасть можливість КОЦЗ та його філії забезпечити потребу в електричній енергії та уникнути негативних наслідків виникнення надзвичайної ситуації у зв'язку з припиненням постачання електричної енергії.», а отже таке обґрунтування не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, зокрема послання на ідентифікатор процедури закупівлі чи звіту про результати проведення процедури, що підтверджують проведення переговорної процедури, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. Разом з цим, аналізом інформації, що оприлюднена на веб-порталі уповноваженого органу встановлено наявність оголошених процедур відповідних відкритих торгів закупівлі електричної енергії для потреб Замовника та його філій, які не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників. Таким чином у Замовника були підстави проводити переговорну процедуру закупівлі з відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 40 Закону. Замовником розглянуто висновок Держаудитслужби від «30» вересня 2022 р. за номером UA-2022-02-23-005949-b та в межах дії абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону викладена інформація щодо нього, окрім того замовником прийнято до уваги констатуюча частина висновку та буде врахована в подальшому. При цьому Замовник вважає за потрібне наголосити на наступному. Вимоги до інформації повідомлення про намір укласти договір встановлені частиною 6 статті 40 Закону. Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Законом не визначені перелік та терміни технічних, експертних, нормативних та інших документів, дотримання дозволу на оприлюднення документів, які не є публічними, їх зміст та порядок завантаження до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю є початковим документом у разі застосування переговорної процедури закупівлі та заповнюється в електронній системі закупівель саме замовником. При цьому замовник самостійно визначає та завантажує в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, звіти що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до чинного Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2022 р. № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. За таких умов лише та інформація, документи, які складені шляхом заповнення електронних полів, є автентичними і у разі застосування переговорної процедури закупівлі з умови, визначеної пунктом 1 частини другої статті 40 Закону обгрунтуванням такої процедури закупівлі можуть бути звіти про результати проведення закупівель (відкритих торгів) у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Електронною системою закупівель така інформація була відображена у розділі «Обґрунтування» застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-23-005949) із посиланням на пункт Закону. Так, окрім зазначеної у Висновку резулятивної частини обґрунтування: «Проведення переговорної процедури закупівлі за умов двічі відмінених процедур відкритих торгів закупівлі електричної енергії надасть можливість КОЦЗ та його філії забезпечити потребу в електричній енергії та уникнути негативних наслідків виникнення надзвичайної ситуації у зв'язку з припиненням постачання електричної енергії», Замовником у ньому також вказано про оголошення про закупівлі електричної енергії, Закон України «Про ринок електричної енергії», Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312, Закон України «Про публічні закупівлі». Таким чином, на виконання вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону в повідомлення про намір укласти договір замовником зазначено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Оскільки пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону встановлено невичерпний перелік документів, правових підстав, що підтверджують наявність умов, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, та враховуючи, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, замовником дотримано вимог статті 40 Закону. Зазначене також підтверджується висновком Держаудитслужбою, оскільки оприлюднена замовником у повідомленні про намір укласти договір інформація була достатньою, щоб за результатом її аналізу зробити висновок, що «у Замовника були підстави проводити переговорну процедуру закупівлі з відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 40 Закону». Відповідно до зобов’язальної частину висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-23-005949-b Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 30.09.2022 року замовником здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та укладено відповідні зміни до договору за результатами переговорної закупівлі, за яким припинено його дію, належну інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель. Враховуючи зазначене, замовником вжито всіх заходів за проведеним Держаудитслужбою України моніторингом закупівлі UA-2022-02-23-005949-b та Висновком від 30.09.2022 про його результати. З повагою Уповноважена особа Київського обласного центру зайнятості Лариса Колеснік
Дата публікації звіту: 07.10.2022 19:42

Запити/Пояснення