-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 (CPV) 15320000-7 – Фруктові та овочеві соки
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 2 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону Джерело фінансування – кошти державного бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації
Завершена
1 788 095.82
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 940.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 940.48 UAH
Номер:
71c4e680d0eb4f64a9d28853c73cfdee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-14-000125
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.09.2022 00:00
Період моніторингу:
14.09.2022 16:37 - 06.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.09.2022 № 274
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.09.2022 № 274.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-23-002746-c, 23.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 та вимог пунктів 14 та 15 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», встановлено порушення вимог частини шостої та частини сьомої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів; що оприлюднюються відповідно до Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, та враховуючи опублікування звіту про виконання договору за процедурою закупівлі, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини шостої, частини сьомої статті 33, а також частини четвертої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 та вимог пунктів 14 та 15 Порядку № 1082 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 26 вересня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-23-010241-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», протокольне рішення уповноваженої особи від 18.04.2022; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір поставки №40 від 29.04.2022, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Замовником під час моніторингу, на запит органу державного фінансового контролю, в електронній системі закупівель надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено, що Постановою КМУ №710 рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, а також що у частині четвертій статті 10 Закону вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, тобто, вказаними нормами чинного законодавства передбачається додаткове право та рекомендація для замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
Окрім цього, у поясненні вказано, що питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту та наявності у замовника кошторисних призначень, необхідних для доопрацювання технічних можливостей сайту та створення нового розділу, необхідного для розміщення даної інформації, виділення штатної одиниці для наповнення розділу такого сайту необхідною інформацією стосовно закупівель Замовника.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2022-02-23-002746-c є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-02-23-002746-c шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: сік фруктовий, пакетований (10 669,6 літр), cік томатний, пакетований (15 941,6 літр), сік овочевий, пакетований (20 618,4 літр) та cік яблучний, пакетований (10 669,6 літр), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 15320000-7 - Фруктові та овочеві соки.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15321000-4 Фруктові соки, 15322100-2 Томатний сік, 15322000-1 Овочеві соки, 15321600-0 Яблучний сік.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710).
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 3 розділу V тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що викладений в Наказі Мінекономрозвитку №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою цієї статті.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», а укладено з ним договір поставки №40 від 29.04.2022 на суму 1 769 354,59 грн з ПДВ.
За вимогою пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Водночас на порушення пункту 15 Порядку № 1082 Замовник оприлюднив договір договору поставки товару №40 від 29.04.2022 у вигляді архіву, у якому розміщено фото кожної сторінки договору окремо у форматі tif.,
Відповідно до норм частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Окрім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що умови укладеного Замовником з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК» договору поставки товару №40 від 29.04.2022 (далі – Договір №40) не відповідають умовам тендерної документації Замовника та наданому у складі тендерної пропозиції учасника проекту договору (файл. 9 договір поставки.pdf).
Зокрема, за умовами пункту 2.1 Проекту договору, що міститься у частині 7 розділу VI тендерної документації Замовника, а також проекту договору, який надано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», найменування товару, що постачається, має відповідати специфікації, що є невід’ємною частиною даного договору, а кількість товару, що постачається відповідно до Заявки замовника, має відповідати кількості, вказаній в заявці.
Однак, в укладеному Договорі №40 у розділі 2 «Якість товару» відсутні вищевказані умови.
Також, за пунктом 2.2. Проекту договору, що міститься у частині 7 розділу VI тендерної документації Замовника, а також проекту договору, який надано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», передбачено можливість Замовника у разі поставки неякісного товару відмовитись від прийняття неякісного товару та розірвати договір в односторонньому порядку (через 10 календарних днів з дня отримання постачальником письмового повідомлення Замовника про односторонню відмову від цього договору).
Проте, в укладеному Договорі №40 (розділ 2 «Якість товару») відсутня умова щодо можливості Замовника у разі поставки неякісного товару розірвати договір в односторонньому порядку.
За умовами пункту 6.2.1. Проекту договору, що міститься у частині 7 розділу VI тендерної документації Замовника, а також проекту договору, який надано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК», Замовник має право при невиконанні та/або неналежному виконанні постачальником взятих на себе зобов’язань за договором (поставка неякісного товару; поставка товару, найменування якого відрізняється від вказаного в специфікації до даного договору; безпідставна заміна товару без погодження з Замовником, порушення строків постачання товару; одноразове непостачання товару в строки згідно отриманих заявок (заявки); постачання товару не в повному обсязі згідно отриманої заявки (отриманих заявок); ненадання копій підтверджуючих документів (сертифікатів) щодо якості товару відповідно до української та міжнародної систем стандартизації), розірвати договір в односторонньому порядку, у цьому випадку договір вважається розірваним через 10 календарних днів з дня письмового офіційного повідомлення постачальника Замовником про односторонню відмову від цього Договору.
Однак, в укладеному Договорі №40 (пункт 6.2.1 розділу 6 «Права та обов’язки Сторін») відсутня вищевказана умова, натомість зазначено про право Замовника достроково розірвати договір, у разі невиконання постачальником зобов’язань за договором, повідомивши його про це протягом 5 днів з моменту прийняття такого рішення, договір вважається розірваним на 20-й день з моменту отримання постачальником відповідного рішення при умові, якщо, до цього часу, розбіжності не врегульовані сторонами, або не перебувають у судовому розгляді.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону, Замовником укладено з переможцем тендеру ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК» договір поставки товару №40 від 29.04.2022 не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції вказаного переможця процедури закупівлі та умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
За нормою частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
26.09.2022 15:42 - 11.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
26.09.2022 15:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, та враховуючи опублікування звіту про виконання договору за процедурою закупівлі, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник здійснив заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме Замовником було вжито заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, шляхом надсилання письмового звернення до ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХОДАК» щодо розірвання договору та фактичного його розірвання сторонами. Крім того, Замовник зобовязується вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 та вимог пунктів 14 та 15 Порядку № 1082 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації.
Копія листа на розірвання та додаткової угоди додаються.
При цьому повідомляємо, що Додаткова угода про розірвання буде опублікована на веб-порталі уповноваженого органу у порядку та строки, визначені ст. 10 Закону України «Публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
03.10.2022 18:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
- other: Так
Опис:
Розірвання договору
Дата публікації:
21.11.2022 12:16
Запити/Пояснення
Номер:
fb32370450e044ef84d1e63748cd5360
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.09.2022 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.09.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-23-002746-c, яка проводилась Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У пункті 3.2. частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3.2. частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
11f3477a5ea64d159644a8210f6ae74d
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
19.09.2022 16:51
Опис:
Відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-23-002746-c, яка проводилась Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) надаємо наступні пояснення:
Замовником – Департаментом освіти та гуманітарної політки Черкаської міської ради, з метою обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікуваної вартості було проаналізовано ціновий ринок із застосуванням методу порівняння ринкових цін, що базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, а саме за результатами визначення середнього діапазону вартості продуктів харчування в роздрібній торгівлі м. Черкаси відповідно до Експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати № О-1005 від 02.11.2021 року.
Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зокрема передбачено, РЕКОМЕНДУВАТИ з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю. Водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі МОЖЕ додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, та передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту та наявності у замовника кошторисних призначень, необхідних для доопрацювання технічних можливостей сайту та створення нового розділу, необхідного для розміщення даної інформації, виділення штатної одиниці для наповнення розділу такого сайту необхідною інформацією стосовно закупівель Департаменту.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. У пункті 3.2. частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації. Враховуючи вищенаведене, надаємо інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3.2. частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів).