• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт території СЗШ № 50 на вул.Т.Комаринця,2 у м.Львові (Коригування) ДК021:2015: (45450000- 6) (Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

6 722 628.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 613.14 UAH
Номер: f8576b5a66f24bb1974e9380df90bda7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-06-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2022 15:49 - 01.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2022 № 182 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-23-000022-b, 23.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» встановлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 50 м.Львова (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-23-000081-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями до процедури та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» (далі - ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД»); повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір №1/05 від 11.05.2022; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. При цьому відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, наведених у зазначеній частині статті 16, серед яких наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (пункт 4 частини другої статті 16 Закону). Отже, за нормою Закону відповідність кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності» документально підтверджується фінансовою звітністю. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (пункт 4 розділу І Додатку №2) на підтвердження наявності фінансової спроможності від учасників вимагалася довідка від уповноваженого органу (ДПСУ) про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, не раніше дати виходу оголошення про закупівлю та скановані з оригіналів копії довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з усіх обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датовану або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами). За вимогою підпункту 1 пункту 2 розділу І Додатку №2 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники повинні надати, зокрема, документ встановленого законодавством взірця (посвідчення та протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, на підтвердження кваліфікації спеціаліста (-ів), що відповідатиме за охорону праці. Так, відповідно до наданої учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» у складі тендерної пропозиції Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (№2203/5 від 22.03.2022, файл «Довідка про наявність працівників ІТР.pdf») до виконання робіт за досліджуваною процедурою буде залучено, зокрема, інженера з охорони праці Задирайчука Віктора Броніславовича (постійний працівник). Відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» наказу від 28.05.2019 №8-к «Про особовий склад» Задирайчука В.Б. прийнято на посаду інженера з охорони праці ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» за сумісництвом. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» у складі тендерної пропозиції надано (файл «Кваліфікація спеціаліста з ОП.pdf») копії посвідчень (№07/013-17 та №001-08), виданих Задирайчуку В.Б. як інженеру з охорони праці за місцем роботи ТзОВ «Галицька Будівельна Гільдія» та ТзОВ «БК «КОМФОРТБУД-1», а також копії витягів з протоколів від 27.11.2017 №013-17, від 22.11.2019 №088-19 та від 24.11.2020 №057-20 засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці Задирайчука В.Б. як працівника ТзОВ «Галицька Будівельна Гільдія». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Згідно з статтею 18 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці; працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці; посадові особи, діяльність яких пов'язана з організацією безпечного ведення робіт, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, проходять навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці за участю профспілок. За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Однак, подані учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці Задирайчука В.Б. як працівника ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД». Отже, учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» не дотримано вимог підпункту 1 пункту 2 розділу І Додатку №2 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Відповідно до вимог пункту 3 Розділу І Додатку №2 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати Декларацію про готовність до експлуатації об’єкта за аналогічним договором. Однак, проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» у складі тендерної пропозиції встановлено, що вказаним учасником у складі тендерної пропозиції Декларацію про готовність до експлуатації об’єкта не надано, чим недотримано вимоги пункту 3 Розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.05.2022 №1/05 на суму 6 520 611,23 грн з ПДВ. Відповідно до вимог частини 6 розділу 3 тендернгої документації Замовника для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати розрахунок договірної ціни відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проєктом календарного графіку виконання робіт. Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженій наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281). Так, визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) регламентується у розділі V Настанови №281. За нормою пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 5.13 розділу V Настанови №281 загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови. Згідно з пунктом 5.14 розділу V Настанови №281 при визначенні загальновиробничих витрат, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: 1) заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 цієї Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення; 2) покриття решти статей загальновиробничих витрат, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання. За нормами пункту 5.15 розділу V Настанови №281 у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Також, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови №281 адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно наданих учасником ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» розрахунку договірної ціни, пояснювальної записки до неї та відповідних розрахунків у складі тендерної пропозиції учасником розрахунки загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат відповідно до вимог пунктів 5.13, 5.14, 5.15 та 5.17 розділу V Настанови №281 (визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку) не надано (загальновиробничі витрати розраховані відповідно до показників Додатка 18 Настанови №281, адміністративні витрати – за показником Додатку 27 Настанови №281). Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.05.2022 №1/05 на суму 6 520 611,23 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 20.06.2022 14:18 - 07.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 20.06.2022 14:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аналізом висновку поданого Західним офісом Держаудитслужби України в ході моніторингу процесу закупівлі за ID: UA-2022-02-23-000022-b «Капітальний ремонт території СЗШ № 50 на вул.Т.Комаринця,2 у м.Львові (Коригування) ДК021:2015: (45450000- 6) (Інші завершальні будівельні роботи) вважаємо, що такі носять формальний характер, не свідчать про порушення порядку здійснення закупівлі та не впливають на кінцевий результат закупівлі. Вказана закупівля здійснено з економією коштів державного (місцевого) бюджету в розмірі понад 202 016 грн., а ТзОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД» є надійним партнером і в інших аналогічних публічних закупівлях 2020-2021 років. З метою недопущення порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в майбутньому з Уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу та попереджено про настання відповідальності. На виконання вимог Держаудитслужби України щодо усунення порушень виявлених в результаті моніторингу Замовником (СЗШ І-ІІІ ст № 50 м. Львова) скеровано лист вимогу до Виконавця (ТзОВ «БК «ЗАХІД НЕО БУД») про розірвання укладеного за результатами відкритих торгів Договору № 1/05 від 11.05.2022 р. –(Копії додаються).
Дата публікації звіту: 27.06.2022 16:43

Запити/Пояснення