-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Зернові культури та картопля (Горох зелений сухий, горох лущений, кіноа червона, кунжутне насіння, фенхель (насіння), насіння льону, картопля пізня, картопля рання, сочевиця, квасоля)
Завершена
1 707 519.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 10 000.00 UAH
Номер:
b23aa742ed264d9088061b47bfcc25b3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-29-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2022 00:00
Період моніторингу:
29.09.2022 22:09 - 21.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
29.09.2022 № 226
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 29.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2022-02-22-011760-b 22.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 та абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік ДП Український дитячий центр «Молода гвардія»; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01 березня 2022 року № 39, тендерну пропозицію ТОВ «Проект Інвест ХХІ» (далі – учасник – переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.03.2022 № 48 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 14.03.2022 року, договір від 28.03.2022 року № 34-ПХ/ПЗ, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.10. 2022 року та 18.10.2022 року (далі – Пояснення).
За результатами аналізу повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі «ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля» , тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: Горох зелений сухий – 03212213-6 «Горох сушений» ; Горох лущений – 03221220-4 «Горох»; Кунжутне насіння - 03111500-7 «Насіння кунжуту»; Фенхель (насіння) – 03111000-2 «Насіння»; Насіння льону – 03111000-2 «Насіння»; Картопля пізня – 03212100-1 «Картопля»; Сочевиця – 03212211-2 «Сочевиця»; Квасоля – 03221210-1 «Квасоля»
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції, встановлено, що відповідно до умов пункту 2.3. Розділу ІІ Договору про закупівлю, строк придатності товарів на день поставки має становити не менше 80% від загального терміну придатності та що відповідно до технічних вимог, визначених в Додатку 2 до тендерної документації продукція, що постачається повинна бути урожаю 2021-2022 року .
Учасником ТОВ «Проект Інвест ХХІ» в складі тендерної пропозиції надано документи на підтвердження технічних та якісних вимог до предмета закупівлі, а саме:
Декларацію постачальника ТОВ «Регіонпродукт», який є виробником та постачальником товарів, а саме: пункт 45 Декларації «Кунжут Стерилізовані парою прянощі», містить дані про строк виробництва 02.08.2021 року та строк придатності 12 місяців,; пункт 62 «Насіння льону 100г (15 шт)» містить дані про строк виробництва 09.08.2021 та строк придатності 12 місяців, що становить менше 80% від загального терміну придатності на день поставки зазначеного товару (з дати укладання Договору про закупівлю № 34-ПХ/ПЗ від 28.03.2022)
Експертний висновок від 06.10.2021 року № 1171/16 по картоплі врожаю 2021 року від ТОВ «Атлантік Логістік», який містить дані про проведення випробувань якості товару з 01.10.2021 по 06.10.2021, однак не містить даних щодо строку придатності зазначеного товару, що не дає можливості визначити строк придатності товарів на день поставки у відсотках, що має становити не менше 80% від загального терміну придатності.
Свідотство про якість крупи «Мелагропром» від 22.12.2020 року на горох розколотий, що свідчить про проведення аналізу якості урожаю 2020 року
Слід зазначити, що відповідно до технічних вимог, визначених в Додатку 2 до тендерної документації продукція, що постачається повинна бути урожаю 2021-2022 року.
Також, згідно умов Додатку 2 до тендерної документації визначено термін зберігання товарів, а саме :Картопля пізня - придатна для зберігання протягом 20-30 діб, Картопля рання - придатна для зберігання протягом 10-15 діб,
З метою з’ясування наявності ознак порушень Північно – Східним офісом Держаудитслужби в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування зазначених невідповідностей тендерної пропопзиції учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ» умовам тендерної документації.
У своїй відповіді Замовник зазначив: «1. Визначення відповідності продукції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі здійснювалось на підставі наданих учасником, згідно з вимогами пункту 14 Додатку № 2 до тендерної документації, декларації виробника та інших документів, які відповідно до чинного законодавства посвідчує якість запропонованого товару відповідно до Технічних вимог.
2. Відповідно до пункту 2.5. Додатку № 4 «Проект Договору» до Тендерної документації Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Замовнику оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам нормативно-технічної документації.
Також, згідно з пунктом 5.3. Додатку № 4 «Проект Договору» до Тендерної документації, Постачальник зобов’язаний одночасно з Товаром передати Замовнику документи, що стосуються Товару та підлягають переданню разом із Товаром відповідно до Договору, та актів цивільного законодавства.
Тендерна документація, а також проект договору не містили окремих вимог щодо постачання товарів, які є предметом цієї закупівлі, саме у супроводі наданих учасником в складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують якість запропонованого товару.»
Тобто, Замовник визначив відповідність продукції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі саме на підставі наданих учасником, згідно з вимогами пункту 14 Додатку № 2 до тендерної документації, декларацій виробника та інших документів, що відповідно до чинного законодавства посвідчують якість запропонованого товару відповідно до Технічних вимог, які не відповідають Технічним вимогам визначеним у Додатку 2 до тендерної документації.
Моніторингом відповідності тендерної пропозиції учасника встановлено, що Додаток 3 «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ»» надана не за формою згідно Додатку 3 до тендерної документації, а саме не зазначено виробника та країни походження товару.
Моніторингом установлено, що відповідно до умов пункту 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Додатки вважаються невід’ємною частиною тендерної документації. Відсутність чи неналежне оформлення усіх або будь-якого з додатка, перелічених у тендерній документації, є підставою для відхилення тендерної пропозиції, з підстави невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та Учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
З метою з’ясування наявності ознак порушень Північно – Східним офісом Держаудитслужби в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит Замовнику щодо обґрунтування зазначених невідповіднностей.
У своїй відповіді замовник зазначив: «При розгляді на відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», відсутність у «Тендерній пропозиції» даних про виробника та країни походження товару було віднесено до формальних помилок, оскільки зазначена інформація містилась у інших документах, наданих учасником в складі тендерної пропозиції, а саме у документах, які відповідно до чинного законодавства посвідчує якість запропонованого товару, та не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення»
Однак, відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження переліку формальних помилок», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29 липня 2020 року за №715/34998, перелік є вичерпний та не містить помилок щодо незазначення інформації в поданих документах тендерної пропозиції учасників,
Таким чином, відповідно до абзацу 3 пункту 1 та абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону та не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,
Однак, на порушення вимог до абзацу 3 пункту 1 та абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», як таку, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону та не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір від 28.03.2022 року № 34-ПХ/ПЗ.
Період усунення порушень:
20.10.2022 22:14 - 03.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
20.10.2022 22:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформуємо Північно-східний офіс Держаудитслужби, що виявлені порушення були усунуті шляхом припинення зобов’язань за Договором від 28.03.2022 року № 34-ПХ/ПЗ (Угода про розірвання договору додається).
Уповноважена особа ДП «УДЦ «Молода гвардія» Карпов В.Л.
Дата публікації звіту:
27.10.2022 11:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Виявлені порушення були усунуті шляхом припинення зобов’язань за Договором від 28.03.2022 року № 34-ПХ/ПЗ (Угода про розірвання договору від 27.10.2022 року).
Дата публікації:
03.11.2022 09:34
Запити/Пояснення
Номер:
80b15de2163f45d6b9b3eab0d70593e2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.10.2022 13:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2022 00:00
Опис:
Керівнику
ДП Український дитячий центр "Молода гвардія"
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Зернові культури та картопля (Горох зелений сухий, горох лущений, кіноа червона, кунжутне насіння, фенхель (насіння), насіння льону, картопля пізня, картопля рання, сочевиця, квасоля) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-22-011760-b ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
f53a148bbd474b7f9e4b2d6f40db589f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.10.2022 17:10
Опис:
Пояснення на запит у межах проведення моніторингу закупівлі Зернові культури та картопля (Горох зелений сухий, горох лущений, кіноа червона, кунжутне насіння, фенхель (насіння), насіння льону, картопля пізня, картопля рання, сочевиця, квасоля) (ID: UA-2022-02-22-011760-b ):
1. Надаємо посилання на сторінку веб-сайту ДП «УДЦ «Молода гвардія»: https://moloda-gvardiya.com.ua/. По причині знаходження підприємства у простої веб-сайт був відключений та зараз є не активним.
2. Товар за договором про закупівлю № 34-ПХ/ПЗ від 28.03.2022 не поставлявся по причині відсутності основної господарської діяльності на підприємстві та оплати за договором не проводились.
3. Основними документами для проведення розрахунків обсягів, технічних та якісних характеристик продуктів харчування є норми та порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які затверджені Постановою КМУ № 305 від 24.03.2021. Формування ціни на продукти харчування здійснюється на підставі статистичних даних взятих на веб-сайтах: www.ukrstat.gov.ua та www.index.minfin.com.ua .
Уповноважена особа ДП «УДЦ «Молода гвардія» Карпов В.Л.
Номер:
da6012fb956a4c87be340f05f10cb922
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.10.2022 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2022 00:00
Опис:
Керівнику
ДП Український дитячий центр "Молода гвардія"
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Зернові культури та картопля (Горох зелений сухий, горох лущений, кіноа червона, кунжутне насіння, фенхель (насіння), насіння льону, картопля пізня, картопля рання, сочевиця, квасоля) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-22-011760-b ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів визначено відповідність продукції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі?
Якщо, відповідно до умов пункту 2.3. Розділу ІІ Договору про закупівлю, строк придатності товарів на день поставки має становити не менше 80% від загального терміну придатності.
Однак, Учасником ТОВ «Проект Інвест ХХІ» в складі тендерної пропозиції надано документи на підтвердження технічних та якісних вимог до предмета закупівлі, а саме :
Декларацію постачальника ТОВ «Регіонпродукт», на «Кунжут Стерилізовані парою прянощі», що містить дані про строк виробництва 02.08.2021 року та строк придатності 12 місяців, а також «Насіння льону 100г (15 шт)», що містить дані про строк виробництва 09.08.2021 та строк придатності 12 місяців, що становить менше 80% від загального терміну придатності на день поставки зазначеного товару (з дати укладання Договору про закупівлю № 34-ПХ/ПЗ від 28.03.2022);
Експертний висновок ТОВ «Атлантік Логістік» від 06.10.2021 року № 1171/16 на картоплю врожаю 2021 року від який містить дані про проведення випробувань якості товару з 01.10.2021 по 06.10.2021, однак не містить даних щодо строку придатності зазначеного товару, що не дає можливості визначити строк придатності та зберігання товарів на день поставки у відсотках, що має становити не менше 80% від загального терміну придатності, хоча як визначено Додатком 2 до тендерної документації термін зберігання Картоплі пізньої протягом 20-30 діб та Картоплі ранньої придатна для протягом 10-15 діб.
Свідотство про якість крупи «Мелагропром» від 22.12.2020 року на горох розколотий, що свідчить про проведення аналізу якості урожаю 2020 року, хоча відповідно до технічних вимог, визначених Додатком 2 до тендерної документації продукція, що постачається повинна бути урожаю 2021-2022 року.
2. Яким чином та на підставі чого визначено відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», якщо «Тендерна пропозиція» надана не за формою згідно Додатку 3 до тендерної документації, а саме не зазначено даних про виробника та країни походження товару?
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
a8ef8c6393e1444580aaf0203f217cd0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.10.2022 16:39
Опис:
Пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби
в межах моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-22-011760-b
1. Визначення відповідності продукції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі здійснювалось на підставі наданих учасником, згідно з вимогами пункту 14 Додатку № 2 до тендерної документації, декларації виробника та інших документів, які відповідно до чинного законодавства посвідчує якість запропонованого товару відповідно до Технічних вимог.
2. Відповідно до пункту 2.5. Додатку № 4 «Проект Договору» до Тендерної документації Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Замовнику оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам нормативно-технічної документації.
Також, згідно з пунктом 5.3. Додатку № 4 «Проект Договору» до Тендерної документації, Постачальник зобов’язаний одночасно з Товаром передати Замовнику документи, що стосуються Товару та підлягають переданню разом із Товаром відповідно до Договору, та актів цивільного законодавства.
Тендерна документація, а також проект договору не містили окремих вимог щодо постачання товарів, які є предметом цієї закупівлі, саме у супроводі наданих учасником в складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують якість запропонованого товару.
3. При розгляді на відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», відсутність у «Тендерній пропозиції» даних про виробника та країни походження товару було віднесено до формальних помилок, оскільки зазначена інформація містилась у інших документах, наданих учасником в складі тендерної пропозиції, а саме у документах, які відповідно до чинного законодавства посвідчує якість запропонованого товару, та не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення.
Уповноважена особа ДП «УДЦ «Молода гвардія» Карпов В.Л.