-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
«ДК 021:2015: (CPV) Овочі, фрукти та горіхи (03220000-9) (лимони, яблука, мандарини, банани, вишня, слива, виноград, абрикоси, апельсини, персики, гарбуз, смородина, полуниця) (03222000-3)» Номенклатура:03222321-9 –яблуко; 03222334-3 – слива; 03222210-8 – лимон; 03222333-6 вишня; 03222111-4 – банан; 03222220-1 – апельсин; 03222332-9; 03222240-7 – мандарини; 03222331-2 – абрикос; 03222340-8- виноград; 03222300-6 – нетропічні фрукти: гарбуз; 03222311-6 – смородина; 03222313-0 - полуниця
3 лоти
Завершена
2 063 985.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 249.23 UAH
мін. крок: 0% або 249.23 UAH
Номер:
fd9f8f77312b4272bf871142b07b8935
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-09-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.03.2023 00:00
Період моніторингу:
09.03.2023 15:54 - 31.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.03.2023 № 85
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.03.2023 № 85.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-18-003084-a, 18.02.2022. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-18-009638-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій (за Лотами 1 та 2); протокол розкриття тендерних пропозицій (за Лотами 1 та 2); тендерні пропозиції ФОП Шурмакевича Р. Ю. (за Лотом 1) та ФОП Собенка Н.Б. (за Лотами 1 та 2) щодо правомірності їх відхилення Замовником; опубліковані повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Собенко Н.Б. та опубліковані цим учасником документи на виконання вказаних вимог (за Лотами 1 та 2); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» (Лот 1, далі – ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ»); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Хробака Романа Михайловича (Лот 2, далі - ФОП Хробак Р.М.); протокольні рішення уповноваженої особи від 16.03.2022 №54 та №58, від 05.04.2022 №84 та №85, від 12.04.2022 №95 та №96, від 15.04.2022 № 102, від 22.04.2022 №109 (за Лотами 1 та 2); протоколи уповноваженої особи від 27.04.2022 №113 та №112 (за Лотами 1 та 2); повідомлення про намір укласти договір від 27.04.2022 (за Лотами 1 та 2); опубліковані переможцями тендеру ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» (Лот 1) та ФОП Хробаком Р.М. (Лот 2) документи та інформацію після аукціону; за Лотом 1 – договір від 09.05.2022 № №48/22 та додаткові угоди від 23.09.2022 №1 від 30.12.2022 №2 та №3, від 13.01.2023 №4 до вказаного договору; за Лотом 2 – договір від 09.05.2022 № №49/22 та додаткові угоди від 23.09.2022 №1 від 30.12.2022 №2 та №3, від 13.01.2023 №4 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
За нормами пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Також, відповідно до вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, відомості про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Проведеним моніторингом встановлено, що в тендерній документації Замовника (частина 7 розділу І) зазначено, що тендерні пропозиції учасників та всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, складаються українською мовою*.
Разом з тим, відповідно до приміток «*» ця вимога, зокрема, не стосується документів тендерної пропозиції, які безпосередньо не створювалися для участі у цій закупівлі та/або ті, що видані учаснику іншими підприємствами, установами, організаціями, якщо ті чи інші документи в оригіналі складені російською мовою (до прикладу, трудова книжка, наказ про прийняття на роботу, сертифікат тощо).
Однак, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено, що мова тендерної пропозиції є українська.
Таким чином, інформація в оголошені про відкриті торги не відповідає тендерній документації Замовника, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 №1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
З врахуванням наведеного, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про іншу мову (російська), якою можуть подаватись у складі тендерної пропозиції документи (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена пунктом 8 частини другої статті 21 Закону).
Необхідно відмітити, що учасником ФОП Хробак Р.М. за Лотом 2 у складі тендерної пропозиції подано посвідчення водія від 04.04.1993 №875484 (файл «прав.pdf»), видане російською мовою.
Період усунення порушень:
30.03.2023 13:19 - 14.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.03.2023 13:19
Запити/Пояснення
Номер:
3a5bdf3e773f44a4961d284ea4628401
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.03.2023 13:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-18-003084-a, яка проводилась відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
0026ab6e7b624460a4e4c5568fe403f8
Назва:
Пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «ДК 021:2015: (CPV) Овочі, фрукти та горіхи (03220000-9) (лимони, яблука, мандарини, банани, вишня, слива, виноград, абрикоси, апельсини, персики, гарбуз, смородина, полуниця) (03222000-3)» Номенклатура:03222321-9 –яблуко; 03222334-3 – слива; 03222210-8 – лимон; 03222333-6 вишня; 03222111-4 – банан; 03222220-1 – апельсин; 03222332-9; 03222240-7 – мандарини; 03222331-2 – абрикос; 03222340-8- виноград; 03222300-6 – нетропічні фрукти: гарбуз; 03222311-6 – смородина; 03222313-0 – полуниця щодо розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
Дата опублікування:
17.03.2023 13:49
Опис:
Пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «ДК 021:2015: (CPV) Овочі, фрукти та горіхи (03220000-9) (лимони, яблука, мандарини, банани, вишня, слива, виноград, абрикоси, апельсини, персики, гарбуз, смородина, полуниця) (03222000-3)» Номенклатура:03222321-9 –яблуко; 03222334-3 – слива; 03222210-8 – лимон; 03222333-6 вишня; 03222111-4 – банан; 03222220-1 – апельсин; 03222332-9; 03222240-7 – мандарини; 03222331-2 – абрикос; 03222340-8- виноград; 03222300-6 – нетропічні фрукти: гарбуз; 03222311-6 – смородина; 03222313-0 – полуниця щодо розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
1. Найменування предмета закупівлі із зазначенням коду відповідно до Єдиного закупівельного словника: «ДК 021:2015: (CPV) Овочі, фрукти та горіхи (03220000-9) (лимони, яблука, мандарини, банани, вишня, слива, виноград, абрикоси, апельсини, персики, гарбуз, смородина, полуниця) (03222000-3)» Номенклатура:03222321-9 –яблуко; 03222334-3 – слива; 03222210-8 – лимон; 03222333-6 вишня; 03222111-4 – банан; 03222220-1 – апельсин; 03222332-9; 03222240-7 – мандарини; 03222331-2 – абрикос; 03222340-8- виноград; 03222300-6 – нетропічні фрукти: гарбуз; 03222311-6 – смородина; 03222313-0 – полуниця.
2. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: Відкриті торги, UA-2022-02-18-003084-a.
3. Очікувана вартість предмета закупівлі: 2 063 985,00 грн. з ПДВ., в т.ч. Лот 1 – 1 007 070,00 грн. з ПДВ; Лот 2 – 1 007 070,00 грн. з ПДВ; Лот 3 – 49 845,00 грн. з ПДВ.
4. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені вимогами, що визначені у державних стандартах України, розроблені та затверджені відповідно до чинного законодавства України та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305.
5. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, бюджетного призначення. Розрахунок очікуваної вартості обумовлений статистичними даними про середньомісячне споживання фруктів у закладах дошкільної освіти Шевченківського та Залізничного районів м. Львова та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305. При визначенні цін на фрукти замовником бралась до уваги інформаційна довідка з Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/39 від 26.01.2022 . Згідно з довідкою Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/39 від 26.01.2022 для отримання інформації щодо цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар було проведено пошук інформації на сайтах фірм – продавців (постачальників) товарів, що забезпечують доставку товару до споживача у межах області (ТЦ МЕТРО; Інтернет-ринок «Шувар»; онлайн супермаркет «Хіт24»). При цьому дана довідка передбачає рівень цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар з урахуванням доставки, станом на січень 2022р. Крім того при розрахунку очікуваної вартості також бралось до уваги те, що це не є одноразова поставка товарів, а щонайменше два рази в тиждень до кожного переліченого закладу. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2022 рік. На виконання постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сайті: https://www.osvita1.lviv.ua/публічні-закупівлі.
Номер:
1d5925725eaf4f61b59571f1d19f2112
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.03.2023 14:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-18-003084-a, яка проводилась відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником по Лоту 1 укладено з ТОВ «Західна регіональна компанія» договір про закупівлю від 09.05.2022 № 48/22.
Відповідно до пункту 13.3.2 розділу 13 «Інші умови договору» Договору №48/22 «Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсоків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку уразі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 відсотків за одиницю товару, постачальник письмово до замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою (ами) або листом (ами) (завіреними копіями цих довідок або листів відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповіну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку (наприклад: моніторингу, що ведетьсяГоловним управлінням статистики у Львівській області, або у Львівської Торгово-промислової палати, або іншим органом державної влади тощо). До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше зміндо договору про закупівлю) на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим договором. Зміна ціни за одиницю товару можлива не частіше, ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару».
До Договору №48/22 укладено додаткову угоду №1 від 23.09.2022 щодо збільшення ціни на лимони (з 60,00 грн на не більше 65,99 грн за 1 кг), яблука (з 21,24 грн на не більше 23,36 грн за 1 кг), банани (з 54,00 грн на не більше 59,39 грн за 1 кг), сливу (з 60,00 грн на не більше 65,99 грн за 1 кг), абрикоси (з 72,00 грн на не більше 79,19 грн за 1 кг), виноград (з 72,00 грн на не більше 79,19 грн за 1 кг), апельсини (з 54,00 грн на не більше 59,39 грн за 1 кг), персик (з 72,00 грн на не більше 79,19 грн за 1 кг), гарбуз (з 24 грн на не більше 26,29 грн за 1 кг).
Також, Замовником по Лоту 2 укладено з ФОП Хробаком договір про закупівлю від 09.05.2022 №49/22 (далі - Договір №49/22).
Аналогічна вимога щодо внесення змін до істотних умов договору міститься у пункті 13.3.2 розділу 13 «Інші умови договору» у Договорі №49/22.
До Договору №49/22 укладено додаткову угоду №1 23.09.2022 щодо збільшення ціни на лимони (з 63,00 грн на не більше 65,99 грн за 1 кг), яблука (з 22,00 грн на не більше 24,18 грн за 1 кг), банани (48,65 грн на не більше 53,47 грн за 1 кг), виноград (70,00 грн на не більше 76,93 грн за 1 кг), апельсини (з 60,00 грн на не більше 65,94 грн за 1 кг), гарбуз (з 22,00 грн на не більше24,18 грн за 1 кг).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати відповідне документальне підтвердження щодо наявності фактичного коливання (зростання) ціни товару, що є предметом Договорів №48/22 та №49/22 на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару за додатковими угодами №1 від 23.09.2022 до Договорів №48/22 (Лот 1) та №49/22 (Лот 2)?
2. Надати до моніторингу інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за Договорами №48/22 (Лот 1) та №49/22 (Лот 2).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1de019347dd34425907e1e091ced782e
Назва:
Лист-пояснення
Дата опублікування:
21.03.2023 17:37
Опис:
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі” істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Зазначена норма закону відображена у пункті 13.3.2 договорів №48/22 від 09.05.2022р. та №49/22 від 09.05.2022р. Оскільки перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку та сам алгоритм визначення такого коливання не визначено на законодавчому рівні, Відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради у тексті договору передбачено, що у разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 відсотків від ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ами) або листом(ами) (завіреними копіями цих довідок або листів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку (н-д, моніторингу, що ведеться Головним управлінням статистики у Львівській області або Львівською торгово-промисловою палатою або іншим органом державної влади тощо). До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміну) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим договором. Враховуючи наведене вище, при укладенні 23.09.2022р. додаткової угоди №1 до договору №49/22 від 09.05.2022р., додаткової угоди №1 до договору №48/22 від 09.05.2022р. в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків, Відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради було розглянуто лист-клопотання постачальника Хробак Р.М. № 4 від 20.09.2022р., та лист-клопотання ТОВ “Західна регіональна компанія” №31 від 21.09.2022р. та проведено аналіз цінової довідки Львівської торгово-промислової палати №19-09/425 від 25.08.2022р.