-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Легковий автомобіль RENAULT DUSTER або еквівалент
Відповідно до номенклатурної позиції предмета закупівлі: код ДК 021:2015 - 34111100-9 Легкові автомобілі типу «універсал»
Завершена
533 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 665.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 665.00 UAH
Номер:
eb24bf6104e34eb69a07fd832983d2ac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-08-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2022 00:00
Період моніторингу:
08.09.2022 13:39 - 30.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.09.2022 № 8-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 07.09.2022 № 8-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2022-02-18-013611-b 18.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон № 922), розгляд тендерної пропозиції, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Державної установи «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України (далі - Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 18.02.2022 № 18); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВІК Партнер» (далі – ТзОВ «Вік Партнер»); рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця (протокол від 10.03.2022 № 23); договір про закупівлю товару від 30.03.2022 № 281 (далі - Договір).
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ТзОВ «Вік Партнер» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 530 000,00 гривень.
Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у тендерній документації підпунктом 5.2. пунктом 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 3 до тендерної документації встановив до переможця торгів вимогу щодо надання документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону № 922 у вигляді довідки, складеної учасником у довільній формі, чим порушив вимоги частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922.
Період усунення порушень:
19.09.2022 18:51 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2022 18:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державна установа «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» висловлює свою незгоду та наводить аргументовані заперечення щодо висновку від 19.09.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-18-013611-b.
Згідно вимог ч.3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (яку згідно з висновком порушив Замовник) учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Частина 3 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» узгоджується із Тендерною документацією Замовника!
Відповідно до ч.6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Відповідно до вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно пункту 12 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті (ч.6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Тендерна документація Замовника, зокрема підпункт 5.2. пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додаток № 3, містять вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі підтвердження відсутності, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у вигляді інформації (довідки) у довільній формі.
Тобто, Замовником дотримано вимоги ч. 6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дана позиція узгоджується із позицією Мінекономрозвитку, яка викладена у листі № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020, де зазначено, що Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.
Водночас для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Крім того, Західний офіс Держаудитслужби у своєму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-04-30-000849-c зазначив, що згідно з вимогами Закону, переможець має підтвердити відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті. Тож якщо потрібних документів немає, Замовник має відхилити пропозицію (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-30-000849-c). Аналогічна позиція викладена при проведенні моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-12-003562-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-12-003562-a).
Слід зауважити, що заперечення ДУ «Рівненський ОЦКПХ МОЗ» також узгоджуються із судовою практикою у справах про оскарження аналогічних висновків Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області. Зокрема, у рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року по справі № 160/9139/22 про визнання протиправним та скасування висновку за аналогічною підставою, суд задовольнив позов повністю та скасував висновок Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області.
Враховуючи властивості казначейського обслуговування бюджетних коштів в особливому режимі в умовах воєнного стану, які визначаються постановою КМУ від 9 червня 2021 р. № 590, у Замовника, на разі, відсутня можливість сплатити судовий збір за оскарження висновку у судовому порядку, хоча для оскарження наявні всі законні підстави. Тому, з огляду на вищезазначене, просимо врахувати доводи Замовника та переглянути прийняте рішення, викладене у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-18-013611-b.
Додатково зазначаємо, що ДУ «Рівненський ОЦКПХ МОЗ» діє виключно у правовому полі, із дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», здійснює систематичний аналіз дотримання законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а також дотримується основних принципів здійснення закупівель, а також правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг.
Дата публікації звіту:
23.09.2022 16:23