-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
2 998 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 992.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 992.50 UAH
Номер:
17f7236384b7414a87d1d835aa72a25e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-24-000137
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2022 00:00
Період моніторингу:
24.10.2022 16:53 - 14.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.10.2022
№ 49-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 24.10.2022 №49-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
12. UA-2022-02-18-009859-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції Переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товарів до рівня визначеного до укладання додаткової угоди № 3), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковою угодою №3), а також шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення норм частини 4 статті 23 та частини 5 статті 8 Закону, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать провжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «2-а міська поліклініка м. Львова» (далі-Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 18.02.2022 затверджена уповноваженою особою, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Медична фірма «Авіцена» (далі-Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.03.2022 року, повідомлення про намір укласти договір від 09.03.2022 року, договір про закупівлю від 22.03.2022 № 28 (далі-Договір), додаткові угоди від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2 та від 07.10.2022 № 3, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 28.09.2022, від 28.09.2022 та від 12.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів отримані через електронну систему закупівель від 27.10.2022 та від 14.11.2022.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 9, 10, 11, 12, 13, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 62, 63 технічної специфікації додатку №2) містить посилання на конкретні торгові марки, типи, виробника («Луєр Сліп», «Alterna», «Convex», «LongWear», «AlternaFree», «Колопласт», «Conveen», «ConveenOptima», «Medicare», «SenSura») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено Договір з переможцем торгів на загальну суму 2 998 500, 00грн (з ПДВ).
Поряд з цим, відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації між Замовником та ТОВ «Медична фірма «Авіцена» до Договору укладено додаткові угоди від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2 та від 07.10.2022 № 3.
Так, відповідно до додаткової угоди від 27.09.2022 № 1, сторонами, було внесено зміни до істотних умов Договору, а саме підпункту 7 пункту 11.5 розділу 11 Договору, в якому додано наступну умову щодо порядку внесення змін до істотних умов договору: «…При зміні поточного курсу долара США або євро, встановленого Національним банком України (НБУ) по відношенню до курсу долара США та євро, на момент розкриття пропозиції (дата аукціону), вартість товару може бути змінена на величину, пропорційну зміні такого курсу долара США та євро за даними НБУ. Розрахунок проводиться за наступною формулою: Ц = Ц1× Курс П : Курс1…», при тому, що в проекті договору (Додаток 5 тендерної документації) відсутній вище вказаний розрахунок (формула) зміни ціни за одиницю товару при зміні поточного курсу долара США або євро, встановленого Національним банком України (НБУ) по відношенню до курсу долара США та євро, на момент розкриття пропозиції (дата аукціону).
При цьому, відповідно до розміщеного Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 28.09.2022, внесення змін до істотних умов Договору вказаною додатковою угодою сторонами обґрунтовується пунктом 3 частини 5 статті 41 Закону (покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю).
Слід зазначити, що відповідно до частини 4 статті 180 Господарського кодексу України до умов предмету у господарському договорі відносяться найменування (номенклатура, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості.
Разом з тим, в роз’ясненні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю на підставі пункту 3 частини 5 статті 41 Закону зазначено, що «сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та буде відповідати тендерній документації в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Якість продукції (послуг, робіт) є економічною категорією. Якість виражається певними властивостями та показниками, які характеризують корисний ефект від використання продукції за призначенням і обумовлюють сферу її використання. Наприклад, такими показниками є надійність, технологічність, стандартизація та уніфікація, ергономічність, естетичність, транспортабельність, екологічні показники, показники безпеки».
Таким чином, така підстава внесення змін до істотних умов договору як покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (пункт 3 частина 5 статті 41 Закону) не стосується порядку змін умов Договору зокрема.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником укладено додаткову угоду від 27.09.2022 № 1 до Договору, якою внесено зміни до істотних умов Договору, з порушенням норм частини 5 статті 41 Закону.
Також слід відмітити, що додатковою угодою від 07.10.2022 № 3, через значну зміну курсу гривні до долара, із 29,25 на момент проведення електронного аукціону (09.03.2022 року) до 36,56 на момент укладання додаткової угоди від 07.10.2022 року, відповідно до підпункту 7 пункту 11.5 Договору та пункту 7 частини 5 статті 41 Закону, сторони домовилися підвищити ціни на партію товарів, які реалізуються за цією додатковою угодою до зазначеного Договору.
Пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Поряд з цим, пунктом 11.5 розділу 11 Договору (без врахування змін внесених додатковою угодою № 1) передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Також, в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Слід відмітити, що внесення змін до істотних умов договору відповідно до зміни валютного курсу обґрунтована лише у випадках фактичної залежності вартості предмета закупівлі від зміни такого курсу, зокрема якщо товар іноземного виробництва, сплата за який постачальником здійснюється в іноземній валюті.
Під час проведення моніторингу посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, 09.11.2022 через електронну систему закупівель надано запит про надання пояснень щодо обґрунтування Замовником причини внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткової угоди від 07.10.2022 № 3 (з наданням документального підтвердження сплати за партію товарів постачальником в іноземній валюті за підвищеним курсом щодо кожного випадку, на підставі яких укладена зазначена додаткова угода (листи, митні декларації тощо)).
Однак, Замовником, в порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, не надано пояснень та документів на вказаний запит, а саме митні декларації, які об’єктивно підтверджують сплату постачальником вартості товарів в іноземній валюті за підвищеним курсом, на продаж яких між ним та Замовником укладалася додаткова угода № 3 до Договору на збільшення ціни товарів за одиницю.
Отже, враховуючи вище викладене та, з урахуванням укладання Замовником додаткової угоди від 27.09.2022 № 1 з порушенням норм частини 5 статті 41 Закону, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником укладено додаткову угоду від 07.10.2022 № 3 до Договору, якою внесено зміни до істотних умов Договору з порушенням вимог частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
17.11.2022 15:10 - 02.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.11.2022 15:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо Вас, що порушення усунено, а саме підписано Додаткову угоду №4 про те, що приводимо істотні умови Договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель (зокрема зменшення цін товарів до рівня визначеного до укладання додаткової угоди №3, тобто до цін Додаткової угоди №2). Додаткову угоду №1 та Додаткову угоду №3, вважати недійсними. Постачальник повернув зайво сплачені кошти у сумі 134 732, 84 грн. (платіжні доручення, додаються). Також притягнено уповноважену особу, яка відповідальна за проведення закупівель до дисциплінарного стягнення та запропоновано пройти додатково навчання у сфері публічних закупівель (наказ, додається).
Дата публікації звіту:
24.11.2022 14:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, також повернуто зайво сплачені кошти та винисення догани
Дата публікації:
24.11.2022 14:42
Запити/Пояснення
Номер:
b1b85d316ed1469c86d75d2e4f63c99b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.10.2022 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-18-009859-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b036507602814df3a5a3f51506aed099
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
27.10.2022 10:49
Опис:
На Ваш запит, опублікований в рамках моніторингу процедури закупівлі «Медичні матеріали» згідно ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали № UA-2022-02-18-009859-b, надано наступні пояснення:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір предмета закупівлі визначено відповідно до річних потреб Замовника для забезпечення працівників/пацієнтів необхідними медичними матеріалами.
Під час визначення технічних характеристик до виробу медичного призначення враховуються вимоги технічного регламенту щодо медичних виробів. Вироби медичного призначення повинні бути належним чином зареєстровані в Україні, у передбаченому законодавством порядку. Документи, які підтверджують якість та реєстрацію виробів медичного призначення: реєстраційне посвідчення на виріб медичного призначення, сертифікат якості/паспорт якості (для імпортованих виробів медичного призначення – висновок про якість ввезеного в Україну виробу медичного призначення), декларація відповідності.
При визначенні очікуваної вартості замовник враховував вимоги та методи визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, що визначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Розрахунок очікуваної вартості товарів здійснювався на підставі дослідження ринкових цін, шляхом проведення ринкових консультацій учасників ринку (Додаток 1 до Пояснення, додається), моніторингу закупівель у в електронній системі закупівель "Prozorro", а також для визначення вартості предмета закупівлі було враховано ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних товарів згідно індентифікатору закупівлі UA-2021-09-20-001736-c та UA-2021-02-19-003553-b.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» у зв’язку із необхідністю проведення закупівлі забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті (або на сайті головного органу). Дану інформацію розміщено на:
https://knp2mp.lviv.ua/zvitnist/publichni-zakupivli/
Номер:
6057ec9f1694497dba1784d699280e50
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.11.2022 10:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Медичні матеріали» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-18-009859-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
1. Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що між Комунальне некомерційне підприємство «2-а міська поліклініка м. Львова» та переможцем процедури закупівлі ТОВ Медична фірма «Авіцена» (далі - Постачальник) до договору про закупівлю від 22.03.2022 № 28 (далі - Договір) укладено додаткові угоди додаткові угоди від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2, від 07.10.2022 № 3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 7 частини 5 статті 41 Закону, а саме у зв’язку зі зміною курсу іноземної валюти.
При цьому, в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Слід зазначити, що внесення змін до істотних умов договору відповідно до зміни валютного курсу обґрунтована лише у випадках фактичної залежності вартості предмета закупівлі від зміни такого курсу, зокрема якщо товар іноземного виробництва, сплата за який Постачальником здійснюється в іноземній валюті.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткових угод від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2, від 07.10.2022 № 3 (з наданням документального підтвердження сплати за партію товарів Постачальником в іноземній валюті за підвищеним курсом щодо кожного випадку, на підставі яких укладені зазначені додаткові угоди (листи, супровідні документи щодо якості, митні декларації тощо).
2. Просимо надати копії документів щодо виконання Договору станом на день надання відповіді на даний запит, а саме: накладні/акти приймання-передачі товару, платіжні доручення,банківські виписки.
3. Поясність, чому згідно до додаткової угоди від 07.10.2022 № 3, було змінено ціну(зв’язку зі зміни курсу долара) за одиницю товару по специфікації, якщо виробником певних товарів є Україна, що пітвержується наданим переможцем у тендерній пропозиції гарантійними листами.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6f09417e030a4f4d8367dfe171414804
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
14.11.2022 11:57
Опис:
На Ваш запит, опублікований в рамках моніторингу процедури закупівлі «Медичні матеріали» згідно ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали № UA-2022-02-18-009859-b, надано наступні пояснення:
1. Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що між Комунальне некомерційне підприємство «2-а міська поліклініка м. Львова» та переможцем процедури закупівлі ТОВ Медична фірма «Авіцена» (далі - Постачальник) до договору про закупівлю від 22.03.2022 № 28 (далі - Договір) укладено додаткові угоди додаткові угоди від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2, від 07.10.2022 № 3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 7 частини 5 статті 41 Закону, а саме у зв’язку зі зміною курсу іноземної валюти.
При цьому, в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Слід зазначити, що внесення змін до істотних умов договору відповідно до зміни валютного курсу обґрунтована лише у випадках фактичної залежності вартості предмета закупівлі від зміни такого курсу, зокрема якщо товар іноземного виробництва, сплата за який Постачальником здійснюється в іноземній валюті.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткових угод від 27.09.2022 № 1, від 28.09.2022 № 2, від 07.10.2022 № 3 (з наданням документального підтвердження сплати за партію товарів Постачальником в іноземній валюті за підвищеним курсом щодо кожного випадку, на підставі яких укладені зазначені додаткові угоди (листи, супровідні документи щодо якості, митні декларації тощо).
Обгрунтованим та документальним підтвердженнням щодо укладання додаткових угод від 27.09.2022 № 1 та 07.10.2022 № 3 є те, що в цих угодах зазначено курс долара США на дату проведення електронного аукціону (09.03.2022 року) становить 29,2549 грн. за один долар США та поточний курс долара США, встановлений НБУ на день підписання відповідної додаткової угоди (07.10.2022р., курс долара США становить 36,5686 грн. за один долар США). Офіційний курс гривні щодо іноземних валют вказано на сайті Національного банку України за посиланням https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates?date=07.10.2022&period=daily. Ці обставини виникли у зв’язку зі зміною курсу долара відповідно до постанови Правління Національного банку України від 21 липня 2022року №154 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року №18.
Обгрунтованим та документальним підтвердженнням щодо укладання додаткової угоди
від 28.09.2022 № 2 є те, що в договорі про закупівлю є перелік товарів, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита відповідно до Закону України №540-IX від 30.03.2020р. та постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року №224 на період дії карантину в Україні.
2. Просимо надати копії документів щодо виконання Договору станом на день надання відповіді на даний запит, а саме: накладні/акти приймання-передачі товару, платіжні доручення,банківські виписки.
Додаток 1 до Пояснення, додається (3 частини).
3. Поясність, чому згідно до додаткової угоди від 07.10.2022 № 3, було змінено ціну(зв’язку зі зміни курсу долара) за одиницю товару по специфікації, якщо виробником певних товарів є Україна, що пітвержується наданим переможцем у тендерній пропозиції гарантійними листами.
Від постачальника ТзОВ МФ «Авіцена» отримано лист (Додаток 2 до Пояснення, додається) щодо підвищення цін на товари вітчизняних виробників у зв’язку зі зміною курсу долара відповідно до постанови Правління Національного банку України від 21 липня 2022року №154 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року №18. У свою чергу, вітчизняні товаровиробники для виготовлення продукції використовують сировину та допоміжні матеріали не лише вітчизняного виробництва, а й закордонного. Також на формування цін впливає й зростання цін на паливно-мастильні матеріали, збільшення вартості логістичних послуг.
Також, у Законі України «Про публічні закупівлі» та у роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 не вказано, що п. 7 в частині зміни курсу валют щодо зміни умов договору про закупівлю відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону застосовується лише для товарів іноземного виробництва.
Листи Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України не встановлюють норм права, а носять виключно рекомендаційний та інформаційний характер.