-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капуста білоголова свіжа середньостиглих та пізньостиглих сортів, цибуля ріпчаста, морква, буряк столовий
Кількість-4 найменування
Торги не відбулися
616 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 080.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 080.00 UAH
Номер:
dab82f03fa92413d95cc27876aaff77f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-02-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.08.2022 00:00
Період моніторингу:
02.08.2022 15:41 - 24.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.08.2022 № 230
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.08.2022 № 230.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-18-009421-b, 18.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону, виконання замовником рішення Органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону шляхом відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс».
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації щодо предмета закупівлі, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 18 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; виконання замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження); розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-18-003247-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» дій Замовника в частині порушення законодавства у сфері публічних закупівель при складанні тендерної документації та винесення Органом оскарження рішення за результатами розгляду скарги (рішення №4712-р/пк-пз від 24.05.2022); протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Собенка Назара Богдановича (далі – ФОП Собенко Н.Б.); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Пони Ярослава Михайловича (далі – ФОП Пона Я.М.) - щодо правомірності їх відхилення Замовником; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Собенка Н.Б. та опубліковані вказаним учасником документи на виконання такої вимоги Замовника; рішення уповноваженої особи від 01.08.2022 щодо кваліфікації переможця - ФОП Собенка Н.Б. та від 02.08.2022 щодо кваліфікації тендерної пропозиції ФОП Пони Я.М. та її відхилення; тендерну пропозицію ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс»; рішення уповноваженої особи від 09.08.2022 щодо кваліфікації тендерної пропозиції ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» документи після аукціону; опубліковані Замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
У зв’язку з розглядом Органом оскарження скарги на рішення Замовника (рішення №4712-р/пк-пз від 24.05.2022) моніторинг закупівлі щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду зазначеної скарги, не проводився.
Окрім того, відповідно до частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.
За нормою пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначив вид предмету закупівлі: «Капуста білоголова свіжа середньостиглих та пізньостиглих сортів, цибуля ріпчаста, морква, буряк столовий», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 03221111-7 «Буряк», 03221112-4 «Морква», 03221113-1 «Цибуля», 03221400-0 «Капуста».
Однак, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до умов пункту 3.2.1 частини 3.2 розділу 3 тендерної документації цінова пропозиція учасниками подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлу у форматі «PDF» або «JPEG», зокрема, з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) відповідно до підпункту 3.8 Розділу 3 та Додатку 2 тендерної документації.
Так, згідно з вимогою пункту 3.8. розділу 3 тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, підтверджуючий документ, виданий за результатом державного контролю (актом) про додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Відповідно до норм законодавства документом, що складається за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин є акт, форма якого затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022).
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» у складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючого документа, виданого за результатом державного контролю (акту) про додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, чим недотримано вимог пункту 3.8. розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Водночас, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс», а прийнято рішення про намір укласти з ним договір (повідомлення про намір укласти договір від 09.08.2022).
Станом на час завершення моніторингу (18.08.2022) договір в електронній системі закупівель за результатами проведеного тендеру не опубліковано.
Період усунення порушень:
18.08.2022 16:20 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2022 16:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
25.08.2022 року м.Львів
Заперечення на висновок моніторингу Західного офісу ДАС України UA-M-2022-08-02-000040 по закупівлі «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи (Капуста білоголова свіжа середньостиглих та пізньостиглих сортів, цибуля ріпчаста, морква, буряк столовий)» UA-2022-02-18-009421-b
18 серпня 2022 року в електронній системі закупівель було розміщено висновок про виявлені порушення під час проведення закупівлі в частині кваліфікації пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС"", а саме цитуємо:
«Відповідно до норм законодавства документом, що
складається за результатами проведення планових
(позапланових) заходів державного контролю
(інспектування) стосовно дотримання операторами ринку
вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні
продукти тваринного походження, здоров’я та
благополуччя тварин є акт, форма якого затверджена
наказом Міністерства аграрної політики та продовольства
України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022).
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що
учасником ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс»
у складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючого
документа, виданого за результатом державного
контролю (акту) про додержання операторами ринку
вимог законодавства про харчові продукти та корми,
здоров’я та благополуччя тварин, чим недотримано вимог
пункту 3.8. розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31
Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі,
якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам
технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета
закупівлі тендерної документації.»
В заперечення до зазначеної у висновку інформації принагідно повідомляємо, що учасником ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС"" 29 червня 2022 о 16:36 завантажено в електронну систему закупівель документ «15. Акт обстеження приміщення.pdf» (додаток 1 до цього заперечення). Жодних вимог щодо форми складання акту тендерна документація не містила, однак, усупереч цьому документ все ж складений у відповідності до форми затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (додаток 2 до цього заперечення), будь які розбіжності , відмінності чи невідповідності цій формі не встановлено. Отже, 1)документ надано 2)документ відповідає формі затвердженій на законодавчому рівні 3)підстави для відхилення пропозиції учасника відсутні.
Додатково повідомляємо, що пропозиція кожного учасника закупівлі розглядається окремо, в порядку порядковості як індивідуальна, окрема, цілісна тендерна пропозиція на відповідність вимогам встановленим у тендерній документації, НЕ відбувається порівняння пропозицій учасників між собою, оскільки це НЕ передбачено Законом України «Про публічні закупівлі».
Також окремо зазначаємо, що згідно висновку моніторингу встановлено зобов’язання наступне:
«Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення
вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону шляхом
відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торгова компанія
«Агропродпром-сервіс»».
Заявляємо, що:
1) порушення в частині кваліфікації відсутні, оскільки документ встановленої форми наявний у складі пропозиції учасника
2) спосіб усунення порушення, якого насправді немає, що документально підтверджено, є НЕКОРЕКТНИМ, оскільки відхилення пропозиції учасника, що визначений переможцем закупівлі, відбувається згідно ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі», в якій є вичерпний перелік підстав, а саме:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі:
-відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
-не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
-не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
-не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником».
Також повідомляємо, що здійснити повторну кваліфікацію учасника можна лише на підставі рішення АМК України (органу оскарження) у випадку, якщо відповідне зобов’язання буде зазначене у рішенні такого органу, що винесене за результатом розгляду скарги згідно ч.18,19 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодних дій по повторній кваліфікації учасника -переможця на підставі висновку ДАС України здійснювати НЕ можна, оскільки таке не передбачено законодавством.
В частині висновку щодо вжиття заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації щодо предмета закупівлі, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону зазначаємо, відповідні заходи ВЖИТІ, проведено роз’яснювальну роботу.
Враховуючи вищенаведене, замовником правомірно кваліфіковано пропозицію учасника ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС"" , порушення відсутні, заходи щодо неіснуючих порушень та у спосіб непередбачений законодавством вжити неможливо!
Уповноважена особа Гуренко Костянтин
Дата публікації звіту:
25.08.2022 14:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Торги відмінено
Дата публікації:
21.11.2022 12:22
Запити/Пояснення
Номер:
ed26f28391d94afd8ea19ab7c5295fc8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.08.2022 18:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.08.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-18-009421-b, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та опублікування інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
b9c3e2b2efe6402db393d878523091ec
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
04.08.2022 15:48
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснення, повідомляємо наступне:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості Технічні та якісні характеристики предмету даної закупівлі розроблені працівниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ", відповідно до потреб медичної установи з урахуванням специфіки предмету закупівлі, та закупівель попередніх періодів. Очікувана вартість предмета закупівлі: 616 000 грн. з ПДВ. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін на такі послуги на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі. Розмір бюджетного призначення: фінансування даної закупівлі здійснюється на підставі виділених фінансових призначень Національної служби здоров’я України. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) передбачене для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ" не є одержувачем та розпорядником державних коштів, оскільки дана закупівля здійснюється за рахунок коштів виділених Національною службою здоров’я. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не поширюється на КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ".