-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015:50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника)
Завершена
9 110 518.25
UAH з ПДВ
Номер:
963f725307b04b3ab18d319f2a6d95a3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-25-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.08.2022 00:00
Період моніторингу:
25.08.2022 16:31 - 16.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.08.2022 № 215
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 24.08.2022 № 215
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Очікувана вартість, грн Предмет закупівлі Опис підстав для здійснення моніторингу
15. UA-2022-02-18-001196-b
Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» 9 110 518,25 ДК 021:2015:50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника) Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 5 частини 2 та пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII.
За результатами перевірки оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, протокольне рішення
від 18.02.2022 №33, повідомлення про намір укласти договір від 18.02.2022, договір від 01.03.2022 № 50, укладений з ТОВ «ЕЛЕВЕЙТОР СЕРВІС», звіт про виконання договору про закупівлю від 30.08.2022, відповідь Замовника запит Північного офісу Держаудитслужби від 30.08.2022.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з повідомленням про намір укласти договір Замовником, на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII, а саме: через необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, проведено переговорну процедуру закупівлі.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що 14.12.2020 Замовником опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою на два лоти, предметом якої є «Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника» за номером UA-2020-12-14-005777-b.
За результатами вказаної процедури закупівлі Замовником укладено два договори з ТОВ «ЕЛЕВЕЙТОР СЕРВІС», а саме: від 18.02.2021 №86 на суму 5 856 027,00 грн та від 18.02.2021 №87 на суму 16 122 972, 00 гривень.
При цьому, очікувана вартість переговорної процедури закупівлі становить 9 110 518, 25 гривень, що перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю та відповідно призвело до порушення вимоги пункту 5 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII.
Крім того, предметом переговорної процедури закупівлі є послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника, що передбачає закупівлю послуг з технічного обслуговування ліфтів у повному обсязі, а не додаткових аналогічних послуг.
Також, відповідно до п.1.2 договору від 01.03.2022 №50, укладеного за результатами переговорної процедури закупівлі, технічне обслуговування ліфтів включає всі види регламентних робіт попереджувального характеру, що виконуються в плановому порядку і спрямовані на забезпечення безперебійної роботи ліфтів, здійснення цілодобового обслуговування з усунення аварійних ситуацій і пов’язане з виконанням відновлюваних послуг.
Враховуючи зазначене, Замовником не підтверджено наявність підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, встановлених у пункті 5 частини другої статті 40 Закону № 922-VIII.
Оскільки, відповідно до частини 1 статті 20 Закону № 922-VIII відкриті торги є основною процедурою закупівлі та з огляду на вищезазначене, Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі за відсутності законодавчо визначених підстав, чим порушено вимоги пункту 5 частини другої статті 40 Закону № 922-VIII.
До того ж, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак, Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі не зазначено експертні, нормативні, технічні та інші документи, зокрема відсутній номер основної процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір на підставі котрого виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних послуг, чим порушено вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII.
Також, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922 замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю зокрема договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Однак, разом з договором від 01.03.2022 № 50 Замовником не оприлюднено Додаток 1 («Розрахунок вартості робіт на щомісячне технічне обслуговування ліфтів»), який є невід`ємною його частиною, що призвело до порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
06.09.2022 11:44 - 21.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2022 11:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» 18.02.2022 року на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі № UA-2022-02-18-001196-b за ДК 021:2015:50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника).
При публікації оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі Уповноваженою особою Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» (далі – Уповноважена особа) помилково не було зазначено в обґрунтуванні застосування переговорної процедури інформацію про номер процедури закупівлі та укладений за результатами такої процедури закупівлі договір, на підставі якого виникала необхідність у закупівлі додаткових аналогічних послуг.
За результатами проведення переговорної процедури закупівлі між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Елевейтор Сервіс» укладено Договір про надання послуг з технічного обслуговування ліфтів № 50 від 01.03.2022 року (далі – Договір), строком дії з 01.03.2022 до 31.07.2022 року включно.
Вказаний Договір було опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 02 березня 2022 року, тобто вже після початку повномасштабної війни російської федерації проти України. В зазначених складних умовах роботи Уповноваженою особою було допущено технічну помилку та не опубліковано Додаток 1 до Договору, який є його невід’ємною частиною.
Звертаємо Вашу увагу, що на момент оприлюднення висновку про результати проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-18-001196-b у Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» відсутня технічна можливість усунути виявлені порушення, оскільки Договір вже виконано та на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю.
Проаналізувавши всі обставини вчинення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що були виявлені за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-18-001196-b, за рішенням керівника Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» Уповноважену особу притягнуто до відповідальності. Окрім того, з метою підвищення кваліфікації та актуалізації знань у сфері публічних закупівель, а також з метою недопущення вчинення встановлених порушень у подальшому, Уповноважену особу зобов’язано пройти відповідне навчання з публічних закупівель.
Враховуючи вищезазначене, Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва» зобов’язується недопускати встановлених порушень у подальшому та гарантує, що для цього ним було вжито всіх необхідних заходів.
Дата публікації звіту:
12.09.2022 15:46
Запити/Пояснення
Номер:
5ac20a6984944d30b5e6d1a9300d2640
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.08.2022 09:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є ДК 021:2015:50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника), замовником яких є Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-02-18-001196-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fa0c7fec549b4604a1b816d4e39d62d8
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
30.08.2022 10:33
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України під час здійснення моніторингу переговорної процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-02-18-001196-b на закупівлю: ДК 021:2015:50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника), Комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м.Києва" (далі – Замовник) надає пояснення по суті наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначались на підставі положень Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 р. №150 «Про затвердження примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд». Технічні характеристики предмета закупівлі сформовані відповідно до технічних паспортів ліфтів. Якісні характеристики предмета закупівлі сформовані відповідно до вимог:
1. Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2018 № 190;
2. Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 № 73;
3. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76.
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням вимог, визначених Порядком встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, що затверджений Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України № 369 від 09.11.2006 року. При визначені очікуваної вартості предмету закупівлі застосовувався аналіз ринкових цін, аналіз цін на послуги з технічного обслуговування ліфтів у закупівлях минулих періодів з урахуванням умов для учасників/постачальників, які визначені тендерною документацією (строк надання послуг, умови розрахунків та інше).
Розмір витрат визначено з урахуванням потреби на 2022 рік, відповідно до кількості ліфтів та поадресного переліку житлових будинків і споруд, що перебувають у господарському віданні Замовника.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Джерело фінансування: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Замовник не використовує бюджетні кошти, а тому не розміщує на сторінці власного веб-сайту або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів вищезазначені обґрунтування.
Проте, відповідно до Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2009 р. N 1036 Замовник, як підприємство, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг вносить інформацію до інформаційно-аналітичної системи інтернет-порталу «Київаудит» (https://kyivaudit.gov.ua/).
Отже, обґрунтування технічних та якісних характеристик, очікуваної вартості предмета закупівлі містяться за посиланням: https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/887B47B887DD8B5EC22587ED0025F1BF
Окремо звертаємо Вашу увагу, що відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Договір про надання послуг з повного технічного обслуговування ліфтів № 50 від 01.03.2022 року укладено строком дії до 31 липня 2022 року, але в будь-якому випадку – до повного виконання сторонами своїх зобов’язань. Отже, станом на дату початку проведення моніторингу UA-M-2022-08-25-000014 по закупівлі UA-2022-02-18-001196-b строк дії договору вже закінчився, а тому і закінчився строк для проведення моніторингу процедури закупівлі.