-
Переговорна процедура
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу 3 Лоти.
Торги відмінено
259 786.59
UAH з ПДВ
Номер:
a4d0fb1b9e71419ca7b74c6e1afad18b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-10-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2022 00:00
Період моніторингу:
11.05.2022 09:05 - 02.06.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.05.2022 № 168
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.05.2022 №168.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-15-004082-a, 15.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом відміни процедури закупівлі за ID: UA-2022-02-15-004082-a.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський музей історії релігії» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-14-005595-c), оприлюднені в електронній системі закупівель документи щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, опубліковану під час моніторингу Замовником інформацію на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a Замовником повідомлення про намір укласти договір опубліковано 15.02.2022, водночас станом на час прийняття рішення про початок проведення моніторингу (10.05.2022) договір в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано.
На запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу (16.05.2022), Замовником повідомлено, що договір щодо процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a не укладався у зв’язку із тим, що у ході оприлюднення згаданої процедури виникли технічні несправності в роботі електронного майданчика е-тендер, а саме проводились технічні роботи, про які Замовнику не було відомо, що в подальшому унеможливило Замовника завершити процедуру та виправити невідповідності.
Відповідно до частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель (пункт 2 частини восьмої), а також у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (пункт 5 частини восьмої).
Однак переговорну процедру закупівлі UA-2022-02-15-004082-a не відмінено, чим порушено вимоги частини восьмої статті 40 Закону.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що у зв’язку із відсутністю відповідного функціоналу на електронному майданчику е-tender, Замовником не завантажено жодного документа про скасування процедури, однак, на виконання запиту, Замовником буде завантажено відповідне протокольне рішення про скасування закупівлі.
Період усунення порушень:
18.05.2022 13:46 - 02.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.05.2022 13:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунено Замовником шляхом відміни торгів (протокол від 27.05.2022)
Дата публікації:
14.06.2022 08:23
Запити/Пояснення
Номер:
72f3eac07e754f67b28d2f5b40de704a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.05.2022 09:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-15-004082-a, яка проводилась Львівським музеєм історії релігії (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час моніторингу встановлено, що за переговорною процедурою закупівлі UA-2022-02-15-004082-a в електронній системі закупівель опубліковано 15.02.2022 повідомлення про намір укласти договір, відповідно до якого учасником переговорної процедури є ПАТ по газопостачанню та газифікації «Львівгаз».
Однак, на час оприлюднення повідомлення про проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a (10.05.2022) договір не опубліковано.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3.Чи укладався Замовником договір за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
4.Пояснити причини та підстави не відміни переговорної процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a (зокрема, у разі наявності підстав, визначених у частині восьмій статті 40 Закону) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
135a192cc84c4e4eae76884adeef2a64
Назва:
пояснення Замовника
Дата опублікування:
16.05.2022 17:40
Опис:
1.Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
У відповідь на ваше питання яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Фінансування Замовника Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський музей історії релігії» здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а саме відповідно до кошторису. Згідно інформації, оприлюдненої на офіційному сайті АТ «ЛЬВІВГАЗ», Замовником - Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський музей історії релігії» встановлено, що відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг України від 22.12.2020 № 2759 «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для АТ «ЛЬВІВГАЗ»» підприємству АТ «Львівгаз» встановлено новий тариф на послуги розподілу природного газу.
Відповідно до рішення, з 01 січня 2022 року для АТ "Львівгаз" встановлено тариф в розмірі 1,69 грн. за 1 м куб. на місяць (без урахування ПДВ).
Отже, вразовуючи наведене, під час розрахунку очікуваної вартості послуги з розподілу газу та беручи до уваги відповідну кількість метрів кубічних природного газу Замовник керувавася регульованими цінами, які затверджені на рівні відповідних державних органів, зокрема Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг України від 22.12.2020 № 2759 «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для АТ «ЛЬВІВГАЗ»» підприємству АТ «Львівгаз» (Додається).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначаються відповідно до потреб у закупівлі з урахування вимог законодавства. Так, в частині закупівлі саме послуги з розподілу природного газу Замовник керувався виключно чинними нормами та вимогами у сфері природного газу. Окрім цього, слід зауважтити, щодо закупівлі послуги з розподілу розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу. Згідно з положеннями пункту 1 глави 6 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (із змінами) (далі – Кодекс), розрахунки споживача за послугу розподілу природного газу, що надається Оператором ГРМ за договором розподілу природного газу, здійснюються виходячи з величини річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача та оплачуються споживачем рівномірними частками протягом календарного року.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Для можливості виконання Постанови Кабінету міністрів України від 16.12.2020 року № 1266 (далі - ПКМУ від 16.12.2020 № 1266) Замовником Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський музей історії релігії» станом на сьогодні ведення офіційного сайте на деякий час призупинено у зв’язку із відсутністю відповідного фінансування такого роду видатків, зокрема слід зауважити, що в результаті аналізу та моніторингу інформації, а також проведеної аналітики щодо вартості послуг з розробки та ведення власного веб-сайту, встановлено, що мінімальна вартість розробки власного веб-сайту складає 56 000,00 грн. (декілька посилань з моніторингу: https://www.seo-design.ua/skolko-stoit-sdelat-sajt/ та https://rubika.com.ua/service/sozdanie-korporativnogo-sajta)
Також необхідно зазначити що супровід веб-сайту включає в себе наступні послуги:
Підтримка, наповнювання даними веб-сайту (штатна одиниця або договір на надання відповідних послуг) Сплата за Домене ім’я понад 200,00 грн./рік
Сплата за послуги Хостингу понад 7 000,00 грн/рік
Розробка та впровадження комплексної системи захисту інформації веб-сайту, на виконання Закону України «Про інформацію» понад 200 000 грн. (Крім того кожні 5 років потрібно отримувати новий атестат відповідності).
Отже, станом на сьогодні у КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКИЙ МУЗЕЙ ІСТОРІЇ РЕЛІГІЇ в місцевому бюджеті немає та не передбачено відповідних коштів для забезпечення діяльності веб-сайту, а саме https://museum.lviv.ua/.
Також, звертаємо Вашу увагу, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зазначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель», а тому вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що дані норми носять рекомендаційний характер (відповідно до тексту Постанови: «Рекомендовано»), тобто не є імперативними і не зобов’язують, а відповідно до п. 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, станом на сьогодні КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКИЙ МУЗЕЙ ІСТОРІЇ РЕЛІГІЇ не є головним розпорядником коштів.
3.Чи укладався Замовником договір за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-02-15-004082-a?
Договір щодо процедури закупівлі ідентифікатор UA-2022-02-15-004082-a не укладався, у зв’язку із тим, що у ході оприлюднення згаданої процедури виникли технічні несправності в роботі електронного майданчика е-тендер, а саме проводились технічні роботи, про які Замовнику не було відомо, що в подальшому унеможливило Замовника завершити процедуру та виправити невідповідності.
Окрім цього, просимо врахувати й те, що у зв’язку із відсутністю відповідного функціоналу на електронному майданчику е-tender, Замовником не завантажено жодного документа про скасування процедури. Однак, на виконання запиту, Замовником буде завантажено відповідне протокольне рішення про скасування закупівлі.