-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів
Завершена
2 280 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 22 800.00 UAH
Номер:
c724a96d77bc48048405c867abd7b741
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-12-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.09.2022 00:00
Період моніторингу:
12.09.2022 16:38 - 04.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.09.2022 Одеса № 228
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.09.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.09.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 12.09.2022 № 228
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
3 UA-2022-02-15-004713-b 15.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення пунктів 14, 15 та 18 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання строків розгляду тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Шахта № 9 Нововолинська» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.02.2022, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «САМ-Моторс» (далі – ПП «САМ-Моторс»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника ПП «САМ-Моторс», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2022 № 310, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.03.2022, договір на закупівлю послуг від 28.03.2022 № 135, пояснення отримані 16.09.2022 та 20.09.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до участі у процедурі відкритих торгів за вказаним предметом закупівлі подали свої тендерні пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель два учасники, а саме: ПП «САМ-Моторс» та Ругер Михайло Михайлович. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 03.03.2022, аукціон відбувся 04.03.2022.
За результатами оцінки тендерних пропозицій, шляхом застосування електронного аукціону, електронною системою закупівель автоматично визнано найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ПП «САМ-Моторс». Замовником прийнято рішення щодо визначення його переможцем процедури закупівлі, про що 17.03.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір та укладено з ним договір.
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Отже строк розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «САМ-Моторс», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, складає дев’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, чим не дотримано вимоги частини десятої статті 29 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2022 щодо перевищення строку розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «САМ-Моторс», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник 20.09.2022 надав пояснення, в якому зазначив, що у частині десятої статті 29 Закону зазначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У частині одинадцятої статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Нами не була відхилена тендерна пропозиція на підставі того, що вона була визнана найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону, відміна тендеру може бути лише за двох умов: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг та неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб. Так як потреба у перевезенні у нас була, то відповідно до законодавства України про публічні закупівлі ми, як Замовники, не могли відмінити тендер з причини того, що було б зірвано виробничий процес.
Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено наступне.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Разом з тим, Замовником 17.03.2022 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «САМ-Моторс», щодо надання копії документу про сплату тендерного забезпечення, який не є документом, що підтверджує відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям та що підтверджує право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2022 щодо безпідставного розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс», Замовник 20.09.2022 надав пояснення, в якому зазначив, що нами, як Замовником, було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю на підставі того, що у період військового часу діяльність банківських установ працювала не на повну потужність, що могло призвести до того, що ці кошти (тендерне забезпечення) могли б не відобразитись на рахунку. Для офіційного підтвердження сплати тендерного забезпечення, мною, як уповноваженою особою було прийнято рішення про те, щоб ПП «Сам-Моторс» надало документу про сплату тендерного забезпечення. На мою суб´єктивну думку, дана вимога не є дискримінаційною чи грубим порушенням публічних закупівель. Ця вимога була зумовлена воєнними подіями у країні.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Також у частині першій статті 25 Закону зазначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Отже, під час проведення моніторингу зазначеної процедури закупівлі встановлено, що Замовник у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив, що розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 3 % від очікуваної вартості закупівлі та 68 400,00 гривень.
Проте на порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону Замовником ані в ТД, ані в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено вимог щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання.
Крім того, відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Проте на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД не зазначено вищезазначену вимогу.
Також відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Проте на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
23.09.2022 15:38 - 08.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2022 15:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПРО УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ
13.09.2022р. уповноваженою особою з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», було отримано запит про надання запитуваної інформації. 16.09.2022р. було надано пояснення у межах чинного законодавства та у межах повноважень.
15.09.2022ро. було знову опубліковано запит на надання інформації. 20.09.2022р. було надано відповідь на запитувану інформацію.
23.09.2022р. на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн» було опубліковано Висновок. Згідно п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Скориставшись даним правом, уповноваженою особою 28.09.2022р. було опубліковано звернення про надання роз´яснення щодо Висновку. У межах чинного терміну, Південний офіс Держаудитслужби надав свої роз´яснення, які були використані у подальшій роботі.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
З метою недопущення у подальшій роботі порушень, 29.09.2022р. було проведено оперативну нараду, на якій було вивчено запити моніторингу, пояснення, висновок та почуто пояснення особи, яка була відповідальна за проведення закупівлі.
Відповідно до статті 147-1 КЗпП України дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника.
Повідомляємо Вас, що особа, яка виконувала на той час обов'язки уповноваженого з проведення публічних закупівель, виконувала цю роботу по суміщенню до основної роботи й на даний час не здійснює закупівлі. Їй було винесено усне попередження та зобов'язано пройти курси підвищення кваліфікації у разі, якщо буде знову виконувати функції по закупівлям.
30.09.2022р.
Уповноважена особа з
проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА
Дата публікації звіту:
30.09.2022 16:04
Запити/Пояснення
Номер:
43b0f76c46aa4bcdb29b923e879c95bd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2022 09:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8c8389fbaa92487f89ddde82445e9a2d
Назва:
Пояснення до запиту моніторингу
Дата опублікування:
16.09.2022 13:29
Опис:
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
13.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.)
У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 13.09.2022р. повідомляю наступне.
15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ)
По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Законодавство не обмежує Замовника, у виборі джерел цінової інформації.
Ми, як Замовники, обрали для себе оптимальний варіант- розгляд комерційної пропозиції ( планової калькуляції).
Усі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є зазначені у технічній документації предмету закупівлі.
Посилання на вищезазначену частину питання можна знайти за таким посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/15210957.
Технічні та якісні вимоги складались на підставі розрахунків планового відділу. Відповідно до планової чисельності працівників підприємства на 2022р. складає 495 чол. Докладніше про це, зазначено у поясненні Луцюка В.Ф., який на той час здійснював повноваження уповноваженої особи з публічних закупівель.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, то згідно з вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) Державне підприємство «Шахта №9 «Нововолинська» не є головним розпорядником бюджетних коштів у розумінні Бюджетного кодексу України та не виступає суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
По другому питанню щодо посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)
ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі.
Відповідно до вищевикладеного, я, як уповноважена особа вважаю, що закупівля за предметом «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) відбулась без порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель.
Скани документів прикріплюємо до цього Пояснення.
16.09.2022р. Лісовська Ю.М.
Номер:
a5cdc0ecba1c474c98211f8a21fa43f8
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.09.2022 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Як Замовник може пояснити те, що строк розгляду тендерної пропозиції учасника Приватного підприємства «САМ-Моторс» (далі – ПП «САМ-Моторс»), що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, перевищує п’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції?
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю?
3. Чому Замовником не зазначено в тендерній документації та в оголошенні про проведення відкритих торгів вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання, а зазначено лише розмір?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
53e9fda1830946c394266284e36c5509
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
20.09.2022 10:59
Опис:
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
15.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.)
У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 15.09.2022р. повідомляю наступне.
У п.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У п.11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Нами не була відхилена тендерна пропозиція на підставі того, що вона була визнана найбільш економічно вигідною.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», відміна тендеру може бути лише за двох умов:
відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг,
неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб.
Так як потреба у перевезенні у нас була, то відповідно до законодавства України про публічні закупівлі ми, як Замовники, не могли відмінити тендер з причини того, що було б зірвано виробничий процес.
Нами, як Замовником, було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю на підставі того, що у період військового часу діяльність банківських установ працювала не на повну потужність, що могло призвести до того, що ці кошти (тендерне забезпечення) могли б не відобразитись на рахунку. Для офіційного підтвердження сплати тендерного забезпечення, мною, як уповноваженою особою було прийнято рішення про те, щоб ПП «Сам-Моторс» надало документу про сплату тендерного забезпечення. На мою суб´єктивну думку, дана вимога не є дискримінаційною чи грубим порушенням публічних закупівель. Ця вимога була зумовлена воєнними подіями у країні.
15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ)
Відповідно до інформації, що зазначена на майданчику закупівель: строк для періоду уточнень – до 21.02.2022р., строк періоду оскарження – до 27.02.2022р, строк подання пропозиції – до 03.03.2022р.
Згідно ст. 24 Закону України « Про публічні закупівлі» надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї
1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Строк подання пропозиції – до 03.03.2022р. Аукціон відбувся 04.03.2022р. До нас, як до Замовників, від Учасників відкритих торгів не надходило жодних уточнень стосовно вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання.
Замовники, як й Учасники процедури закупівлі, керуються нормами та вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель.
20.09.2022р. Лісовська Ю.М.
Номер:
eb2927ed570d4a3b98853283fdeb5dba
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
16.09.2022 13:32
Опис:
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
13.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.)
У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 13.09.2022р. повідомляю наступне.
15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ)
По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Законодавство не обмежує Замовника, у виборі джерел цінової інформації.
Ми, як Замовники, обрали для себе оптимальний варіант- розгляд комерційної пропозиції ( планової калькуляції).
Усі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є зазначені у технічній документації предмету закупівлі.
Посилання на вищезазначену частину питання можна знайти за таким посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/15210957.
Технічні та якісні вимоги складались на підставі розрахунків планового відділу. Відповідно до планової чисельності працівників підприємства на 2022р. складає 495 чол. Докладніше про це, зазначено у поясненні Луцюка В.Ф., який на той час здійснював повноваження уповноваженої особи з публічних закупівель.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, то згідно з вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) Державне підприємство «Шахта №9 «Нововолинська» не є головним розпорядником бюджетних коштів у розумінні Бюджетного кодексу України та не виступає суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
По другому питанню щодо посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)
ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі.
Відповідно до вищевикладеного, я, як уповноважена особа вважаю, що закупівля за предметом «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) відбулась без порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель.
Скани документів прикріплюємо до цього Пояснення.
16.09.2022р. Лісовська Ю.М.
Номер:
ad94a1a05c1b40f9999932a32b72bf40
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
28.09.2022 09:12
Опис:
23.09.2022р., на онлайн майданчику проведення закупівель було оголошено висновок щодо порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації.
Даним Висновком Ви зобов'язали нас здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок .
Згідно п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Відповідно до вищевикладеного, звернення щодо надання роз'яснення, подано у межах терміну, визначеного чинним законодавством України.
Уважно вивчивши Ваш Висновок, з огляду на відсутність механізму усунення виявлених порушень, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У висновку не конкретизовано, які саме заходи має здійснити Замовник щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та яким чином здійснити притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення .
Вказавши у Висновку про необхідність «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів», Ви не визначили передбачений законом спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про нечіткість та невизначеність висновку.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.
Даним Висновком це можна вважати спонуканням самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, це може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства.
Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Аналогічні висновки містяться в постановах Верховного Суду від 5 березня 2020 року у справі №640/467/19, від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року у справі №160/11367/19 та від 26 травня 2022 року у справі №480/496/19.
У своєму Висновку Ви зобов`язали нас усунути встановлене порушення та запропонували один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, винних у порушені законодавства. При цьому випливає, що встановлене порушення, яке відображено у висновку про результати моніторингу процедури публічної закупівлі, належать до адміністративних правопорушень, відповідальність за які передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Підприємство не наділене повноваженнями притягувати працівників до відповідальності згідно положень Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Таким чином, ми вважаємо, що Висновок щодо виявлених порушень з Вашого боку є неправомірним. А тому, у межах наданих повноважень, просимо Вас надати роз'яснення щодо способу притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Принагідно повідомляємо Вас, що особа, яка виконувала на той час обов'язки уповноваженого з проведення публічних закупівель, виконувала цю роботу по суміщенню до основної роботи й на даний час не здійснює закупівлі. Їй було винесено усне попередження та зобов'язано пройти курси підвищення кваліфікації у разі, якщо буде знову виконувати функції по закупівлям.
28.09.2022р.
Уповноважена особа з
проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА
Номер:
57e3473327674a71827efbd2ea051d87
Назва:
Роз’яснення до висновку
Дата опублікування:
29.09.2022 12:21
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) здійснено моніторинг відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 60130000-8: Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, яка проводилась Державним підприємством «Шахта № 9 «Нововолинська» (далі – Замовник) (оголошення про закупівлю оприлюднено за номером ID: UA-2022-02-15-004713-b), очікуваною вартістю 2 280 000,00 грн з ПДВ.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.09.2022, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 14, 15 та 18 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону.
Також, за результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Південним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі Замовником в електронній системі закупівель 28.09.2022 оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо висновку в частині конкретизації заходів щодо усунення Замовником порушення та способу притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи держаної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23 та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Порядок) у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Дотримуючись пункт 3 Порядку у констатуючій частині висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Рішеннями Верховного Суду у справах № 640/467/19, 160/6502/19, 160/11304/19, 160/11367/19 та 480/496/19 визначено, що у висновку про потребу «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель» Держаудитслужба має конкретизувати, якого саме заходу має вжити позивач для усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Частина п’ята статті 242 КАС України передбачає при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Отже, зважаючи на зазначене, Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, так як на даному етапі відсутні шляхи щодо усунення вказаних порушень.
Також, слід зазначити, що Південний офіс Держаудитслужби не зобов’язував Замовника здійснювати заходити щодо притягнення осіб, якими допущені порушення, саме до адміністративної відповідальності.