• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів

Завершена

2 280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 800.00 UAH
Номер: c724a96d77bc48048405c867abd7b741
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-12-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.09.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 12.09.2022 16:38 - 04.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.09.2022 Одеса № 228 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.09.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.09.2022. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 12.09.2022 № 228 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 3 UA-2022-02-15-004713-b 15.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, sgi820921@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення пунктів 14, 15 та 18 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону. За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання строків розгляду тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Шахта № 9 Нововолинська» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.02.2022, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «САМ-Моторс» (далі – ПП «САМ-Моторс»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника ПП «САМ-Моторс», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2022 № 310, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.03.2022, договір на закупівлю послуг від 28.03.2022 № 135, пояснення отримані 16.09.2022 та 20.09.2022 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до участі у процедурі відкритих торгів за вказаним предметом закупівлі подали свої тендерні пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель два учасники, а саме: ПП «САМ-Моторс» та Ругер Михайло Михайлович. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 03.03.2022, аукціон відбувся 04.03.2022. За результатами оцінки тендерних пропозицій, шляхом застосування електронного аукціону, електронною системою закупівель автоматично визнано найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ПП «САМ-Моторс». Замовником прийнято рішення щодо визначення його переможцем процедури закупівлі, про що 17.03.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір та укладено з ним договір. Відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Отже строк розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «САМ-Моторс», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, складає дев’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, чим не дотримано вимоги частини десятої статті 29 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2022 щодо перевищення строку розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «САМ-Моторс», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник 20.09.2022 надав пояснення, в якому зазначив, що у частині десятої статті 29 Закону зазначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У частині одинадцятої статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Нами не була відхилена тендерна пропозиція на підставі того, що вона була визнана найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону, відміна тендеру може бути лише за двох умов: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг та неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб. Так як потреба у перевезенні у нас була, то відповідно до законодавства України про публічні закупівлі ми, як Замовники, не могли відмінити тендер з причини того, що було б зірвано виробничий процес. Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення. За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено наступне. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Разом з тим, Замовником 17.03.2022 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «САМ-Моторс», щодо надання копії документу про сплату тендерного забезпечення, який не є документом, що підтверджує відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям та що підтверджує право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2022 щодо безпідставного розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс», Замовник 20.09.2022 надав пояснення, в якому зазначив, що нами, як Замовником, було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю на підставі того, що у період військового часу діяльність банківських установ працювала не на повну потужність, що могло призвести до того, що ці кошти (тендерне забезпечення) могли б не відобразитись на рахунку. Для офіційного підтвердження сплати тендерного забезпечення, мною, як уповноваженою особою було прийнято рішення про те, щоб ПП «Сам-Моторс» надало документу про сплату тендерного забезпечення. На мою суб´єктивну думку, дана вимога не є дискримінаційною чи грубим порушенням публічних закупівель. Ця вимога була зумовлена воєнними подіями у країні. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Також у частині першій статті 25 Закону зазначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Отже, під час проведення моніторингу зазначеної процедури закупівлі встановлено, що Замовник у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив, що розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 3 % від очікуваної вартості закупівлі та 68 400,00 гривень. Проте на порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону Замовником ані в ТД, ані в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено вимог щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання. Крім того, відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Проте на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД не зазначено вищезазначену вимогу. Також відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Проте на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Період усунення порушень: 23.09.2022 15:38 - 08.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 23.09.2022 15:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ПРО УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ 13.09.2022р. уповноваженою особою з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», було отримано запит про надання запитуваної інформації. 16.09.2022р. було надано пояснення у межах чинного законодавства та у межах повноважень. 15.09.2022ро. було знову опубліковано запит на надання інформації. 20.09.2022р. було надано відповідь на запитувану інформацію. 23.09.2022р. на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн» було опубліковано Висновок. Згідно п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Скориставшись даним правом, уповноваженою особою 28.09.2022р. було опубліковано звернення про надання роз´яснення щодо Висновку. У межах чинного терміну, Південний офіс Держаудитслужби надав свої роз´яснення, які були використані у подальшій роботі. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. З метою недопущення у подальшій роботі порушень, 29.09.2022р. було проведено оперативну нараду, на якій було вивчено запити моніторингу, пояснення, висновок та почуто пояснення особи, яка була відповідальна за проведення закупівлі. Відповідно до статті 147-1 КЗпП України дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. Повідомляємо Вас, що особа, яка виконувала на той час обов'язки уповноваженого з проведення публічних закупівель, виконувала цю роботу по суміщенню до основної роботи й на даний час не здійснює закупівлі. Їй було винесено усне попередження та зобов'язано пройти курси підвищення кваліфікації у разі, якщо буде знову виконувати функції по закупівлям. 30.09.2022р. Уповноважена особа з проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА
Дата публікації звіту: 30.09.2022 16:04

Запити/Пояснення