-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Amoxicillin and enzyme inhibitor, Povidone-iodine, Magnesium (different salts in combination), Benzylpenicillin, Heparin, Enoxaparin, Enoxaparin)
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою
Завершена
3 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
Номер:
f89d1fefb9354948929b2ecfbc5a1926
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-13-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2022 00:00
Період моніторингу:
14.10.2022 15:29 - 04.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.10.2022
№ 46-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.10.2022 №46-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2022-02-14-015474-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не враховує вимоги частини 6 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 25.03.2022 № 249, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, тендерна пропозиція переможця торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВЕНТУСФАРМ» (далі - ТОВ «АВЕНТУСФАРМ»), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 14.03.2022, повідомлення про намір укласти договір від 14.03.2022 року та договір про закупівлю від 25.03.2022 № 249.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено що в пункті 2 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації не зазначено умову, що у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів, чим не враховано частину 6 статті 33 Закону.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки, документи та дані створюються та подаються замовником та учасником з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі- Закон № 2155) із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Слід відмітити, що відповідно до Закону № 2155 кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити
електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Разом з тим, в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, на виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» на пропозицію в цілому накладено електронний підпис, за результатами перевірки якого на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify), засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Бідила Андрія Івановича на пропозицію в цілому не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасник повинен надати інформацію про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам), згідно таблиці специфікації, у якій наводяться дані про відповідність кожної позиції («ТАК» чи «НІ» із зазначенням відповідного параметру) вимогам Замовника (по кожному найменуванню по всіх комплектах та їхніх складових (комплектуючих).
Разом з тим, відповідно до гр. 7 таблиці, що наведена в 5 Додатку № 1 до тендерної документації, учасникам необхідно зазначити інформацію про відповідність кожної позиції «ТАК»/«НІ», а також значення параметру.
На виконання вищевказаної вимоги учасник ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надав довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)».
Однак, в гр. 7 наданої учасником таблиці відсутні зазначення відповідних параметрів, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», як таку, що не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
02.11.2022 15:40 - 17.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.11.2022 15:40
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
06/01/2023/пр
Дата відкриття провадження:
19.01.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
3/569/1108/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
02 листопада 2022р. оприлюднено висновок керівника ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Людмили Костюк з приводу проведення моніторингу закупівлі UA-2022-02-14-015474-b.
Користуючись своїм правом згідно ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) зазначаємо наступне: Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Просимо надати наступні пояснення:.
1. У висновку зазначено наступне: Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Авентусфарм», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно із вимогами пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації створення та подання Учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації. Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 No 2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Учасником ТОВ «Авентусфарм» подано свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «Авентусфарм» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованими, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
З приводу вище зазначеного вже існує наступна практика, а саме: ч. 3 ст. 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно зі статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги».
При цьому п. 23 ч. 1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» передбачено, що кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Водночас п. 44 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що удосконалений електронний підпис (далі — УЕП) — електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг (далі — Лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), зазначено, що якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
При цьому вже існує претендента судова практика, і так рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 10.11.2021 у справі № 240/14569/21 у подібній ситуації визначає: на тендерних пропозиціях ТОВ «Т» і ТОВ «Е» дійсно накладені удосконалені електронні підписи, що підтверджується результатами перевірки підписів на сайті Центрального засвідчувального органу, згідно з якими: Тип підпису: удосконалений; Тип носія особистого ключа: незахищений.
Наведена інформація дозволяє зробити висновок, що підпис, яким підписано тендерні пропозиції ТОВ «Т» і ТОВ «Е», є удосконаленим електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, що відповідає вимогам, затвердженим пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Тобто учасники процедури закупівлі можуть використовувати удосконалені електронні підписи для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток.
Суд звернув увагу, що експериментальний проєкт реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 05.03.2022.
Але Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617 затверджено зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300, зокрема:
1) на період воєнного стану на території України та протягом місяця з дня його припинення чи скасування формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг може здійснюватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг автоматично, без особистої присутності таких користувачів.
При цьому раніше сформований сертифікат скасовується, сукупний строк дії раніше сформованого сертифіката та нового сертифіката не повинен перевищувати три роки, а строк дії нового сертифіката користувача електронних довірчих послуг не повинен перевищувати строку дії власного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надавача електронних довірчих послуг;
2) на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
Таким чином, можна стверджувати, що експериментальний проєкт подовжено до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів на весь період воєнного стану та протягом 6 місяців після нього.
2. У висновку зазначено наступне: Відповідно до пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасник повинен надати інформацію про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам), згідно таблиці специфікації, у якій наводяться дані про відповідність кожної позиції («ТАК» чи «НІ» із зазначенням відповідного параметру) вимогам Замовника (по кожному найменуванню по всіх комплектах та їхніх складових (комплектуючих). Разом з тим, відповідно до гр. 7 таблиці, що наведена в 5 Додатку № 1 до тендерної документації, учасникам необхідно зазначити інформацію про відповідність кожної позиції «ТАК»/«НІ», а також значення параметру. На виконання вищевказаної вимоги учасник ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надав довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)». Однак, в гр. 7 наданої учасником таблиці відсутні зазначення відповідних параметрів, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації.
Замовник повністю не погоджується з даним твердженням та просить переглянути пропозицію учасника-переможця ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», оскільки даним Учасником було надано довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)», яка міститься в файлі Медико-технічні вимоги, де в гр.7 вказано про відповідність своєї пропозиції – зазначивши ТАК по кожній позиції..
Таким чином, учасником надано довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)», якою учасник підтвердив відповідність своєї пропозиції. Зазначення відповідного параметру стосується випадків, якщо б учасник зазначив по окремих або в цілому по пропозиції невідповідність – «НІ», в такому випадку учасник мав би зазначити відповідні параметри, які не відповідають технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі.
Отже, підсумовуючи вищевикладене, ми наполягаємо на тому, що закупівля UA-2022-02-14-015474-b була проведена у відповідності до Закону, у т.ч. з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених у ст. 5 Закону. Також просимо вжити заходів щодо коригування висновку ДАСУ, оприлюдненого 02 листопада 2022 року.
Дата публікації звіту:
09.11.2022 15:04
Запити/Пояснення
Номер:
37e3265af8a143cdbd0a276520af4c90
Назва:
Просимо надати роз'яснення.
Дата опублікування:
07.11.2022 11:33
Опис:
02 листопада 2022р. оприлюднено висновок керівника ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Людмили Костюк з приводу проведення моніторингу закупівлі UA-2022-02-14-015474-b.
Користуючись своїм правом згідно ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) зазначаємо наступне: Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Просимо надати наступні пояснення:.
1. У висновку зазначено наступне: Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Авентусфарм», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно із вимогами пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації створення та подання Учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації. Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 No 2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Учасником ТОВ «Авентусфарм» подано свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «Авентусфарм» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованими, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
З приводу вище зазначеного вже існує наступна практика, а саме: ч. 3 ст. 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно зі статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги».
При цьому п. 23 ч. 1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» передбачено, що кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Водночас п. 44 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що удосконалений електронний підпис (далі — УЕП) — електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг (далі — Лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), зазначено, що якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
При цьому вже існує претендента судова практика, і так рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 10.11.2021 у справі № 240/14569/21 у подібній ситуації визначає: на тендерних пропозиціях ТОВ «Т» і ТОВ «Е» дійсно накладені удосконалені електронні підписи, що підтверджується результатами перевірки підписів на сайті Центрального засвідчувального органу, згідно з якими: Тип підпису: удосконалений; Тип носія особистого ключа: незахищений.
Наведена інформація дозволяє зробити висновок, що підпис, яким підписано тендерні пропозиції ТОВ «Т» і ТОВ «Е», є удосконаленим електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, що відповідає вимогам, затвердженим пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Тобто учасники процедури закупівлі можуть використовувати удосконалені електронні підписи для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток.
Суд звернув увагу, що експериментальний проєкт реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 05.03.2022.
Але Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617 затверджено зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300, зокрема:
1) на період воєнного стану на території України та протягом місяця з дня його припинення чи скасування формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг може здійснюватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг автоматично, без особистої присутності таких користувачів.
При цьому раніше сформований сертифікат скасовується, сукупний строк дії раніше сформованого сертифіката та нового сертифіката не повинен перевищувати три роки, а строк дії нового сертифіката користувача електронних довірчих послуг не повинен перевищувати строку дії власного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надавача електронних довірчих послуг;
2) на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
Таким чином, можна стверджувати, що експериментальний проєкт подовжено до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів на весь період воєнного стану та протягом 6 місяців після нього.
2. У висновку зазначено наступне: Відповідно до пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасник повинен надати інформацію про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам), згідно таблиці специфікації, у якій наводяться дані про відповідність кожної позиції («ТАК» чи «НІ» із зазначенням відповідного параметру) вимогам Замовника (по кожному найменуванню по всіх комплектах та їхніх складових (комплектуючих). Разом з тим, відповідно до гр. 7 таблиці, що наведена в 5 Додатку № 1 до тендерної документації, учасникам необхідно зазначити інформацію про відповідність кожної позиції «ТАК»/«НІ», а також значення параметру. На виконання вищевказаної вимоги учасник ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надав довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)». Однак, в гр. 7 наданої учасником таблиці відсутні зазначення відповідних параметрів, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації.
Замовник повністю не погоджується з даним твердженням та просить переглянути пропозицію учасника-переможця ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», оскільки даним Учасником було надано довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)», яка міститься в файлі Медико-технічні вимоги, де в гр.7 вказано про відповідність своєї пропозиції – зазначивши ТАК по кожній позиції..
Таким чином, учасником надано довідку від 25.02.2022 № 4331 із таблицею «Інформація про відповідність запропонованого товару необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі (медико-технічним вимогам)», якою учасник підтвердив відповідність своєї пропозиції. Зазначення відповідного параметру стосується випадків, якщо б учасник зазначив по окремих або в цілому по пропозиції невідповідність – «НІ», в такому випадку учасник мав би зазначити відповідні параметри, які не відповідають технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі.
Отже, підсумовуючи вищевикладене, ми наполягаємо на тому, що закупівля UA-2022-02-14-015474-b була проведена у відповідності до Закону, у т.ч. з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених у ст. 5 Закону. Також просимо вжити заходів щодо коригування висновку ДАСУ, оприлюдненого 02 листопада 2022 року.