-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:33600000-6 Фармацевтична продукція
Проводиться на очікувану вартість. Обсяги закупівель можуть бути зменшені в залежності від виділених бюджетних асигнувань.
Завершена
2 029 353.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 146.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 146.77 UAH
Номер:
10275af7cd1a4ee8815a2186dea269d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-21-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.06.2022 00:00
Період моніторингу:
21.06.2022 13:22 - 15.07.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.06.2022
№ 11-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.06.2022 № 11-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
13. UA-2022-02-14-014690-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 14.03.2022 № 184, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об’єднання» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, вимоги про усунення порушень від 15.02.2022, протокольні рішення уповноваженої особи від 17.02.2022 № 75 та від 03.03.2022 № 93, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.02.2022 № 75, тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», повідомлення про намір укласти договір від 03.03.2022, договір про закупівлю від 14.03.2022 № 184, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 24.06.2022, 01.07.2022 та 11.07.2022.
Відповідно до абзацу 2 частини 10 статті 3 Закону визначено, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону.
Частиною 3 статті 10 Закону передбачено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт – 5 150 000 євро.
Поряд з тим, згідно вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, встановлено умову, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 3 статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення.
Разом з тим, відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Слід зазначити, що за період з 05.01.2022 по 14.02.2022 (період, протягом якого здійснено закупівлю лікарських засобів) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України (https://minfin.com.ua/ua/currency) коливався від 30,7739 грн до 32,4803 грн за 1 євро, тобто вимоги частини 3 статті 10 Закону поширювались на процедури закупівель, оголошення щодо проведення яких оприлюднені в електронній системі закупівель, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 092 928,70 грн - 4 319 879,90 гривень.
Проведеним моніторингом інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником проведено 9 процедур закупівель відкриті торги за одним і тим же предметом закупівлі в розумінні Закону (по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція», за кодом 33600000-6 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднені в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2022-01-19-010685-a, UA-2022-01-13-006437-a, UA-2022-01-11-006362-a, UA-2022-02-16-007438-b, UA-2022-02-14-014690-b, UA-2022-02-09-008627-b, UA-2022-01-21-016382-b, UA-2022-01-21-015263-b, UA-2022-01-05-004650-c), загальною очікуваною вартістю 12 557 187,58 грн, що перевищує суму, за якої в обов’язковому випадку інформація про закупівлю оприлюднюється на англійській мові і строк для подання тендерних пропозицій якої не може бути менше ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель.
Враховуючи вищевикладене, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону.
Також, в ході здійснення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 06.07.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання копій документів по проведеній процедурі закупівель, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Однак, Замовником не надано через електронну систему закупівель вище вказані документи, чим не дотримано вимоги передбачені частиною 5 статті 8 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
13.07.2022 22:37 - 28.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.07.2022 22:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо моніторингу закупівлі Договір № 184 від 14.03.2022 розірвано.
Дата публікації звіту:
20.07.2022 16:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
- corruptionConsideration: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю № 184 від 14.03.2022.
Дата публікації:
25.07.2022 23:04
Запити/Пояснення
Номер:
6b326a9c893e4002a99f4d1e4105b6c7
Назва:
Запит про надання пояснення (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
21.06.2022 20:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Лікарські засоби» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2022-02-14-014690-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів).
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також, прошу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2) Чому здійснено поділ предмету закупівлі на частини та в подальшому придбано протягом січня-березня 2022 року лікарські засоби (код за ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція) загальною сумою очікуваної вартості 12 557 187,58 грн. (оголошення про здійснення процедур закупівель відкритих торгів за ID: UA-2022-01-19-010685-a, UA-2022-01-13-006437-a, UA-2022-01-11-006362-a, UA-2022-02-16-007438-b, UA-2022-02-14-014690-b, UA-2022-02-09-008627-b, UA-2022-01-21-016382-b, UA-2022-01-21-015263-b, UA-2022-01-05-004650-c), без проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою, та укладено договори про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг без проведення вказаної процедури?
Слід зазначити, що відповідно до частини 10 статті 3 Закону, забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону.
Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 10 Закону, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт – 5 150 000 євро.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6eb1b98703e148249493472a2079b544
Назва:
Відповідь на запитання щодо моніторингу закупівлі Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція UA-2022-02-14-014690-b
Дата опублікування:
24.06.2022 13:56
Опис:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості проводилось замовником на підставі Наказу від 18.02.2020 № 275 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не публікувалось замовником на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), оскільки для проведення закупівлі Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція UA-2022-02-14-014690-b бюджетні призначення не виділялись.
2. Закупівля Згідно Єдиного закупівельного словника Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція UA-2022-02-14-014690-b проводилась з метою забезпечення лікування пацієнтів замовника в умовах стаціонару фармацевтичними препаратами з групи «Антибіотики». Очікувана вартість закупівлі - 2 029 353 грн. Закупівля проведена за процедурою відкриті торги, у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
151bdf2c71a34185b710731bd1b3936b
Назва:
Запит про надання пояснення (інформації, документів) № 2
Дата опублікування:
28.06.2022 18:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Лікарські засоби» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2022-02-14-014690-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні додаткових пояснень (інформації, документів).
Так, відповідно до пункту 2 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економії, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
Проведеним аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель PROZORRO встановлено, що Вами проведено процедури закупівель відкриті торги за одним кодом ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (оголошення про здійснення процедур закупівель відкритих торгів за ID: UA-2022-01-19-010685-a, UA-2022-01-13-006437-a, UA-2022-01-11-006362-a, UA-2022-02-16-007438-b, UA-2022-02-14-014690-b, UA-2022-02-09-008627-b, UA-2022-01-21-016382-b, UA-2022-01-21-015263-b, UA-2022-01-05-004650-c) загальною очікуваною вартістю 12 557 187,58 гривень.
У зв’язку з вищевикладеним постало питання, чому у 2022 році не проведено процедуру закупівель ВІДКРИТІ ТОРГИ З ПУБЛІКАЦІЄЮ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ по предмету «Лікарські засоби» (в тому числі закупівля лікарських засобів, яку здійснено за оголошенням ID: UA-2022-02-14-014690-b), враховуючи той факт, що сума очікуваної вартості за вказаними вище процедурами закупівель відкритих торгів по одному коду державного класифікатора перевищувала вартісну межу очікуваної вартості для товарів за якої в обов’язковому випадку проводиться процедура закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою (133 тис. євро)?
Разом з тим, прошу надати копії документів (у разі їх наявності), які підтверджують наявність підстав, що обумовлюють поділ предмета закупівлі лікарські засоби на процедури закупівель відкриті торги без проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою.
У разі не надання вище вказаних документів, прошу надати пояснення щодо їх відсутності.
Пояснення з документальним підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c1265abe8b614ad39a6b44c3a0382e41
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
01.07.2022 15:47
Опис:
Правові та економічні засади здійснення публічних закупівель в Україні визначає Закон України “Про публічні закупівлі”. Сфера застосування Закону України “Про публічні закупівлі” встановлена статтею 3 Закону. Виходячи зі змісту частини першої статті 3 Закону сфера застосування Закону визначається очікуваною вартістю предмету закупівлі та категорією замовника.
Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі − товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Водночас частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.
Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків.
Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно Законом України “Про публічні закупівлі” і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Номер:
39b4655acefd4a3180a8ad691419d137
Назва:
Запит про надання пояснення (інформації, документів) № 3
Дата опублікування:
06.07.2022 11:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Лікарські засоби» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2022-02-14-014690-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні наступних документів:
- які підтверджують появу необхідності у закупівлі товарів за вище вказаною процедурою закупівель (додаткова закупівля, виділення додаткових коштів, перерозподіл зекономлених коштів, тощо);
- які підтверджують наявність фінансування закупівлі лікарських засобів (кошториси, розрахунки до кошторисів, зміни до кошторисів, тощо).
Документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
eddced0bdec047649019f78496e0fcc1
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
11.07.2022 16:21
Опис:
Закупівля Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція UA-2022-02-14-014690-b проводилась з метою забезпечення річної потреби лікування пацієнтів замовника в умовах стаціонару фармацевтичними препаратами з групи «Антибіотики».
Закупівля фінансувалась за рахунок коштів, отриманих від НСЗУ за Договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (відповідно до плану з джерела фінансування «Інше» ( «Кошти НСЗУ»)).