-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з обробки даних (код 72310000-1 за ДК 021:2015) (послуги передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми "СТРАБІС ВЕБ")
Завершена
730 680.00
UAH з ПДВ
Номер:
b68fbf212ae04a2d81c59e1193c9f55f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-13-000118
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2022 00:00
Період моніторингу:
13.09.2022 22:47 - 05.10.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2022 № 210
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 13.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.09.2022 № 210
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
78. UA-2022-02-14-014046-b 14.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «УКРТРАНСНАФТА» (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 14.02.2022, договір про закупівлю послуг від 18.03.2022 №25/02-22СВ (далі – Договір), укладений між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «СТРАБІС ВЕБ» (далі – Виконавець).
Період усунення порушень:
27.09.2022 21:10 - 01.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 21:10
Запити/Пояснення
Номер:
a0ca5e00be3047b896db0b5d3612eda7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.09.2022 21:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з обробки даних (код 72310000-1 за ДК 021:2015) (послуги передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми "СТРАБІС ВЕБ")», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за UA-2022-02-14-014046-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
2.Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
341d1230ebe14d8b9c21873f5fa25e60
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ по закупівлі "Послуги передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ»" (UA-2022-02-14-014046-b)
Дата опублікування:
19.09.2022 16:12
Опис:
Відповідь на запит ДАСУ по закупівлі "Послуги передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ»" (UA-2022-02-14-014046-b).
1. Надати обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З метою належної реалізації корпоративної функції «Безпека Групи Нафтогаз», відповідно до Регламенту забезпечення безпеки працівників та об’єктів Групи Нафтогаз, затвердженого рішенням правління акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» від 15.03.2021, протокол № 107, та рішення акціонера № 428 АТ «Укртранснафта» від 16.03.2021 для здійснення перевірочних заходів проведено закупівлю послуги з передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ» у кількості 4 (розширених) робочих місць.
Товариство «СТРАБІС ВЕБ» на підставі договору про передачу невиключної ліцензії на використання комп’ютерної програми від 30.03.2018 №30-03-2018 (додається у вкладці), який укладеного із автором цієї програми – Бисагою Володимиром Юрійовичем, котрому належать виключні майнові права на комп’ютерну програму «СТРАБІС ВЕБ», має невиключне право на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ». Згідно з умовами цього договору, товариство «СТРАБІС ВЕБ» отримало право видавати дозволи на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ» іншим особам.
Відповідно до вхідного листа від 20.01.2022 № 265/6-22 (додається) Бисагою Володимиром Юрійовичем, як одноосібним власником і володарем прав на комп’ютерну програму «СТРАБІС ВЕБ» (згідно Рішення про реєстрацію авторського Договору від 29.11.2017 р., №2-29/11-17), надані невиключні права на продаж комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ» на рівних умовах ТОВ «СТРАБІС ВЕБ», ТОВ «СТРАБІС-ФЕМІДА» та ТОВ «СТРАБІС-АГРО», які входять в групу компаній «StraBis» та у яких він є одноосібним засновником та керівником. Саме ТОВ «СТРАБІС ВЕБ» уповноважене Бисагою В.Ю. для подальшої передачі АТ «Укртранснафта», на договірних умовах, права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ».
Отже ТОВ «СТРАБІС ВЕБ» є єдиним виконавцем, який може надати послуги з передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ».
Враховуючи зазначене, згідно з абз.4 п.2 ч.2 ст.40 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами та доповненнями), оскільки послуги, які є предметом даної закупівлі, можуть бути виконані, чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв'язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка документально підтверджена Замовником, для закупівлі зазначених послуг може бути застосована переговорна процедура закупівлі.
Перелік експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
- ліцензійний договір від 30.03.2018 №30-03-2018 на 3 арк.,
- лист Бисага Володимира Юрійовича від 20.01.2022 вх. № 265/6-22 на 1 арк.,
- Рішення про реєстрацію авторського Договору від 29.11.2017 р., №2-29/11-17 на 1 арк.
2. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено на підставі комерційної пропозиції, наданої ТОВ «СТРАБІС ВЕБ» від 20.01.2022 вих. № 5 (додається), як єдиного виконавця, який може надати послуги з передачі невиключного права на використання комп’ютерної програми «СТРАБІС ВЕБ».
3. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі — постанова № 710) визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. У пункті 41 постанови № 710 наведено перелік замовників, яким необхідно оприлюднювати обґрунтування до предмета закупівлі. Відповідно до пункту 41 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
• обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
• оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі).
І. Головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня)
Відповідно до статті 1 Бюджетного кодексу України (далі — БКУ):
• головні розпорядники бюджетних коштів — бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;
• розпорядник бюджетних коштів — бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до частини 2 статті 22 БКУ Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно:
1. за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, — установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників;
2. за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, — уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників; 3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, — місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів доступний на офіційній вебсторінці Казначейства в розділі «Казначейство інформує» — «Єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів» або за інтернет-посиланням https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv
Крім цього, інформацію про розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в розрізі областей України, їх підпорядкування та іншу інформацію можна знайти на офіційному сайті Державного вебпорталу бюджету для громадян у розділі «Розпорядники» або за інтернет-посиланням https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic .
ІІ. Суб’єкти господарювання державного сектору економіки
Відповідно до частини 2 статті 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектору економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів.
Реєстр (перелік) суб’єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) можна знайти на офіційному вебсайті Фонду державного майна України у розділі «Єдиний реєстр об’єктів державної власності» — «Суб’єкти господарювання» або за інтернет-посиланням http://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.html .
Висновок:
Враховуючи викладену вище інформацію, зокрема:
опису «цільової аудиторії» у абзаці першому даного Пояснення з преамбули Постанови № 710, розділах І та ІІ даного Пояснення та наступні об’єктивні обставини:
- АТ Укртранснафта не належить до розпорядників (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів) та суб’єктів господарювання державного сектору (згідно з реєстром, розміщеним на сайті Фонду державного майна України).
- інформації про АТ Укртранснафта немає у переліку пункту 41 постанови № 710;
- АТ Укртранснафта не входить у «Єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів» https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv ;
- АТ Укртранснафта не входить у Реєстр (перелік) суб’єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) цей Реєстр можна знайти на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням : http://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.htm ,
доходимо до висновку, що дія Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджується на АТ Укртранснафта в т.ч. не рзповсюджується на АТ Укртранснафта і вимога щодо забезпечення:
а) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
б) оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Враховуючи надані вище Пояснення, обов’язкове забезпечення Товариством документів та дій по оприлюдненню (перелічені вище в пункті а) та б) цього Пояснення) чинним Законодавством для Товариства - не передбачено.
Таким чином відсутні законодавчі підстави для обов’язкової наявності самого розміщення та можливості надання Товариством посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Враховуючи надані вище пояснення, вимога щодо надання Товариством на Запит Держаудитслужби посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, обґрунтовано не може бути виконана Товариством.