• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

,,55520000-1 Кейтерингові послуги” (Послуги з організації харчування у лікувально-профілактичному закладі КНМП «Кременчуцький перинатальний центр ІІ рівня» (35000 комплектів)) – 1 послуга.

За номенклатурною позицією: (55521200- Послуги з доставки їжі). (*Примітка: Предмет закупівлі звільнено від опадкування ПДВ на підставі підпункту «г» підпункту 197.1.7 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2012 №818 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування громадян у закладах охорони здоров’я, операції з подання яких звіільняються від опадкування податком на додану вартість».)

Завершена

2 598 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 990.00 UAH
Номер: 5e9b6df494e747f6b782707cd584f386
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-12-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.09.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 12.09.2022 16:40 - 04.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.09.2022 Одеса № 228 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.09.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.09.2022. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 12.09.2022 № 228 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 6 UA-2022-02-11-012896-b 11.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, molodoi2003@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 3 пункту 1 та абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасність оприлюднення внесених змін до істотних умов договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивний та упереджений розгляд тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 22 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного медичного підприємства «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР ІІ РІВНЯ» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.02.2022 № 26 (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «ПОНТЕМ.УА» (далі – ТОВ «ПОНТЕМ.УА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 02.03.2022 № 41, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 02.03.2022, укладений договір про закупівлю від 17.03.2022 № 49, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 06.07.2022, додаткову угоду від 01.07.2022 № 1, пояснення та документи Замовника від 16.09.2022 та 21.09.2022 отримані через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. При цьому, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ № 710), затверджено вичерпний перелік формальних помилок. Проте, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 710 в частині зазначення у підпункті 2.2 пункту 2 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» ТД такої формальної помилки, як «зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий в складі тендерної пропозиції учасника», чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема: документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД Замовником визначено, що у разі якщо документи тендерної пропозиції підписуються керівником підприємства (організації), то повноваження щодо підпису договору про закупівлю та документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджуються копією протоколу установчих (загальних) зборів або рішенням засновника та копією наказу (розпорядження) про призначення (або іншим документом, що підтверджує повноваження). У разі якщо інтереси учасника представляє не керівник, а особа, яку уповноважено під час проведення процедури закупівлі підписувати (завіряти) документи тендерної пропозиції, подається довіреність (доручення) на цю особу учасника про надання повноважень цій особі підписувати (завіряти) документи тендерної пропозиції. Фізичні особи – підприємці, підтверджують повноваження довідкою в довільній формі за підписом та печаткою учасника, з інформацією щодо паспортних даних та ідентифікаційного коду. Аналогічно, відповідно до підпункту 5.3.7 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД Замовником визначено, що учасники процедури закупівлі надають у складі тендерної пропозиції інші документи: копії сканованих документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та правомочність на укладання договору про закупівлю – для юридичних осіб (копії протоколу зборів засновників підприємства про призначення керівника, наказу про призначення, оригінал або нотаріально завірена копія довіреності, доручення у разі підписання договору про закупівлю особою, чиї повноваження не визначені Статутом чи інше або іншого документу). Проте, учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» у складі тендерної пропозиції не надано документів, що підтверджують повноваження керівника учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» щодо підпису документів тендерної пропозиції та правомочність на укладання договору про закупівлю, а саме: копії протоколу зборів засновників підприємства про призначення керівника та наказу про його призначення, що не відповідає вимогам підпункту 1.3 пункту 1 та підпункту 5.3.7 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД. При цьому, учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» в складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель подано файл «Повноваження директора.lnk», який після завантаження не відкривається та не можливий для перегляду. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення із зазначеного питання, на що Замовником 21.09.2022 надано пояснення, що завантажений через електронну систему закупівель файл «Повноваження директора.pdf» та збережено уповноваженою особою замовника на флеш-пам’ять (скрин-шот додається), але з незалежних від Замовника причин у електронній системі закупівель наразі файл виглядає як «Повноваження директора.lnk» та дійсно не можливий для перегляду. Також Замовник у поясненні просить врахувати той факт, що наведений дефект тендерної пропозиції учасника не впливає на конкурентоздатність учасників процедури закупівлі, договір про закупівлю знаходиться на стадії виконання відповідно до його умов. Однак, надані Замовником пояснення та скрин-шот флеш-пам’яті зі збереженими файлами не доводять, що станом на момент розгляду тендерних пропозицій вказаний файл був доступний для перегляду, оскільки наданий скрин-шот не підтверджує відкриття вказаного файлу та можливість його перегляду, та, відповідно, надані Замовником пояснення не спростовують факту виявленого порушення. Таким чином, Замовником на порушення абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» у той час, коли учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Також, відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав передбачених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (документи та інформація згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації). Замовником у Додатку 3 до ТД визначено документи, які переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав передбачених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: довідка у вигляді електронного документу із КЕП особи, яка уповноважена на підписання такої довідки або сканкопія паперової довідки або сканкопія нотаріально завіреної довідки про те, що фізична особа, яка підписала тендерну пропозицію, не знятої чи не погашеної судимості не має. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. Додатково замовник може перевірити довідку на офіційному сайті МВС за посиланням – http://wanted.mvs.gov.ua/test/ (пункти 5, 6, 12 частини першої статті 17 Закону); довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (частина друга статті 17 Закону). Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюдненого в електронній системі закупівель 02.03.2022, Замовником визначено переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА». Проте, переможцем процедури закупівлі ТОВ «ПОНТЕМ.УА» не надано у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій» ТД та Додатку 3 до ТД. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення із зазначеного питання, на що Замовником 16.09.2022 надано пояснення, що переможець не надав певні документи з об’єктивних причин, які стались у наслідок військової агресії Російської Федерації проти України та введення Воєнного стану. Форс – мажорні обставини також підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1. Необхідні сервісні центри на момент проведення процедури не працювали, тож документи визначені пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої, а також частиною другою статті 17 Закону, які були надані у складі тендерної пропозиції учасника, були зараховані переможцю, в тому числі з метою відповідно недопущення порушення у забезпеченні режиму харчування вагітних, породілих та пацієнток закладу охорони здоров’я. Замовником прийнято рішення не відхиляти тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «ПОНТЕМ.УА» та укласти договір про закупівлю. Однак, надані Замовником пояснення не спростовують факту виявленого порушення, оскільки переможцем ТОВ «ПОНТЕМ.УА» не надано як документи, які видаються уповноваженими органами, так і документи, які складаються безпосередньо переможцем у довільній формі, зокрема що підтверджують відсутність підстави, визначеної частиною другою статті 17 Закону. Також переможцем ТОВ «ПОНТЕМ.УА» не надано у складі тендерної пропозиції будь-якої інформації про його неспроможність подати документи, визначені вимогами ТД. Таким чином, Замовником на порушення абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «ПОНТЕМ.УА» у той час, коли переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства встановлено наступне. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 06.07.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду від 01.07.2022 № 1 до договору про закупівлю від 17.03.2022 № 49, згідно з якими Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю, а саме: зменшено загальну суму договору на суму 28,70 грн (до 2 593 471,30 грн без ПДВ), викладено специфікацію до договору в новій редакції – збільшено ціну за одиницю послуги на 10 відсотків (з 71,50 грн/комплект до 78,65 грн/комплект та з 75,00 грн/комплект до 82,50 грн/комплект) та зменшено загальний обсяг закупівлі (з 35 000 комплектів до 32 240 комплектів), з підстави відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Також, Замовником завантажено в електронну систему закупівель цінову довідку від 30.06.2022 № 816/08.1-7.3, видану Торгово-промисловою палатою України, згідно з якою середній розрахунковий рівень зміни (зростання) споживчих цін на продукти харчування згідно з наведеним переліком станом на травень 2022 року у порівнянні з лютим 2022 року становить 16%. При цьому, відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Таким чином, наведеною нормою Закону визначено можливість внесення змін до істотних умов договору про закупівлю в частині збільшення ціни до 10 відсотків у разі закупівлі саме товару, та, відповідно, не передбачено можливість збільшення ціни до 10 відсотків у разі закупівлі послуг. Разом з тим, Замовником збільшено ціну на 10 відсотків за одиницю послуги з організації харчування (Послуги з організації харчування у лікувально-профілактичному закладі КНМП «Кременчуцький перинатальний центр ІІ рівня» (35000 комплектів)). Отже, Замовником на порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю від 17.03.2022 № 49 згідно з додатковою угодою від 01.07.2022 № 1 у випадках, непередбачених Законом.
Період усунення порушень: 22.09.2022 15:52 - 07.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 22.09.2022 15:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надання інформації про усунення порушення замовником Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за ДК 021:2015 ,,55520000-1 Кейтерингові послуги” (Послуги з організації харчування у лікувально-профілактичному закладі КНМП «Кременчуцький перинатальний центр ІІ рівня» (35000 комплектів)) – 1 послуга, ID: UA-2022-02-11-012896-b, від 22 вересня 2022 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-11-012896-b), КНМП «Кременчуцький перинатальний центр ІІ рівня» було прийнято рішення припинити дію Договору про закупівлю від 17.03.2022 року № 49, шляхом укладання відповідної додаткової угоди №2, що додається.
Дата публікації звіту: 28.09.2022 15:53

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 04.10.2022 17:03

Запити/Пояснення