-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Риба хек
Завершена
225 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 126.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 126.50 UAH
Номер:
e337286144cd4534868a1342230c139f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-30-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.05.2022 00:00
Період моніторингу:
30.05.2022 15:37 - 22.06.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.05.2022 № 180
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.05.2022 №180.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-11-000801-a, 11.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 2 та 7 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Микити І.С., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Микити І.С. щодо розірвання договору.
Крім того, зобов’язуємо здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 2, 7 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-11-001839-с), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП Кукли Ольги Анатоліївни (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ФОП Микити Івана Степановича (далі – ФОП Микита І.С.); протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою №78/21 від 02.03.2022 та №79/21 від 02.03.2022; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем після аукціону документи; договір від 18.03.2022 №04-18/40; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Також, відповідно до вимог частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з інформацією щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації.
У частині 5 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так, у Додатку №2 до тендерної документації наведено вимоги, визначені у частині першій статті 17 Закону, та вказано спосіб підтвердження учасником та переможцем відсутності підстав, визначених відповідними пунктами частини першої статті 17 Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника відсутня інформація щодо необхідності підтвердження учасниками відсутності підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону, а також на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону не встановлено для переможця способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону.
Також, відповідно до норм пункту 7 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 7 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (пункт 4.3 частини 4 розділу 1) вказано, що строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) з моменту підписання договору та до 31 грудня 2021 року, тоді як досліджувану процедуру закупівлі оголошено 11 лютого 2022 року, відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів строк поставки товарів – до 31 грудня 2022 року, відповідно до п.12.1 проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) договір діє до 31 грудня 2022 року, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим договором.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Зазначена норма також вказана у примітках **** Додатку №2 до тендерної документації.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ФОП Микитою І.С. у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, а також частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ФОП Микити І.С., яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої та частиною другою), а укладено з ним договір від 18.03.2022 №04-18/40 на суму 223 750,00 гривень.
Замовником на запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу було повідомлено, що переможець торгів не надає жодних документів щодо визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону та частиною другою статті 17 Закону, а Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритих реєстрах на сайтах: https://corruptinfo.nazk.gov.ua та https://kap.minjust.gov.ua, а також, що у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» інформація, що міститься у відкритих реєстрах є не доступною та Замовником було прийняте рішення про укладення договору на основі довідок, які переможець надав до початку аукціону.
Проте, як зазначено вище, у частині шостій статті 17 Закону визначено імперативний обов’язок переможця у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених, зокрема, пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
При цьому, з урахуванням того, що інформація, яка міститься у відкритих реєстрах, є не доступною, учасник-переможець міг надати інформаційну довідку чи гарантійний лист в довільній формі щодо відсутності відповідних підстав, визначених, зокрема, пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, проте не зробив цього.
Період усунення порушень:
03.06.2022 16:00 - 21.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2022 16:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-11-000801-а ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРДАУДИТСЛУЖБИ, що було оприлюднене в електронній системі закупівель 03.06.2022 р., по предмету закупівлі UA-2022-02-11-000801-а Риба хек за ДК 021:2015: 15220000 –6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені», щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, припинити зобов’язання за договором № 04-18/40 від 18.03.2022 року з ФОП Микити І.С.
Дата публікації звіту:
10.06.2022 14:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
05.08.2022 10:47
Запити/Пояснення
Номер:
b385463c497c47c9a5c12040a00c066c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.05.2022 16:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2022 00:00
Опис:
Дата: 30.05.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-11-000801-a, яка проводилась відділом освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до імперативної норми частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Проведеним моніторингом встановлено, що переможцем ФОП Микитою Іваном Степановичем не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Пояснити причини не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП Микити Івана Степановича, яким не надано Замовнику документи (шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону?
4. Чи перевірялася самостійно Замовником інформація щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону (міститься у формі відкритих даних) у встановленому Законом порядку (із обов’язковим документальним підтвердженням такої перевірки) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
ae8db2fd08594d76a4c6ea7f4e96ee34
Назва:
Надання інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, надання посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення), щодо пояснень причин не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП Микити Івана Степановича, яким не надано Замовнику документи (шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону та чи перевірялося самостійно Замовником інформація щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону (міститься у формі відкритих даних) у встановленому Законом порядку (із обов’язковим документальним підтвердженням такої перевірки
Дата опублікування:
02.06.2022 10:30
Опис:
Технічні та якісні характеристики продуктів харчування повинні відповідати показникам якості безпеки, які встановлюються законодавством України (Закон України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”) та діючим стандартам ТУ, ДСТУ. Тара та упаковка повинні бути виготовлені з матеріалів дозволених для використання в Україні. Товар має постачатися з терміном придатності не менше 80% загального терміну зберігання. Кожна партія товару має супроводжуватися документами, що підтверджують їх походження безпечність і якість, відповідність вимогам державних стандартів, санітарно гігієнічним вимогам. А також категорично забороняється постачання продуктів харчування у навчальні заклади, зокрема: - продукти, що містять генетично модифіковані організми; - продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти; - продукти, що містять більше 3-х Е, в зв’язку з тим, що не відомо як вони взаємодіють; - продукти, що містять акриламід (канцерогенна та мутагенна речовина) та глутамат натрію. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторису на 2022 рік за КЕКВ 2230. Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована становить 225 300,00 грн. з ПДВ, що відповідає розміру бюджетного призначення. (Очікувана вартість предмета закупівлі ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар та розрахована на підставі розрахунку вартості продуктів харчування з врахуванням основних положень та рекомендацій «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 та шляхом проведення моніторингу ринкових цін відповідних продуктів через пошук загальнодоступної інформації в мережі Інтернет, спеціалізованих торговельних майданчиках, а також в електронній системі закупівель Prozorro. На даний час у відділі освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області відсутня сторінка власного веб-сайту, тому подаємо офіційну сторінку веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, Белзької міської ради: https://belztg.gov.ua/Publichnist/stor-43. Замовником не відхилилось тендерної пропозиції переможця ФОП Микити Івана Степановича, тому що згідно Додатку № 2 тендерної документації «Перелік документів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника» розділу «Документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника вимогам визначеним в статті 17 Закону» документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, Переможець торгів не надає жодних документів щодо цих пунктів, а Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритих реєстрах на сайтах: https://corruptinfo.nazk.gov.ua та https://kap.minjust.gov.ua. У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» інформація, що міститься у відкритих реєстрах є не доступною. Замовником було прийняте рішення про укладення договору на основі довідок, які Переможець надав до початку аукціону, посилаючись на роз’яснення на різних сайтах в мережі Інтернет та листи Міністерства економіки України, що процедури закупівель, розпочаті до введення правового режиму воєнного стану в Україні, завершуються у порядку, визначеному Законом. Просимо, також, взяти до уваги, що закупівля проводилася з метою забезпечення процесу харчування учнів, що є обов’язковим згідно Закону України «Про освіту». Нас, як Замовників закупівлі, цікавить якість поставленої продукції в результаті виконання договору. Дана закупівля проведена із дотримання законодавства, в результаті якої укладено договір. Звертаємо Вашу увагу на те, що розірвання договору призведе до зриву повноцінного харчування дітей шкільного та дошкільного віку тривалий час. Разом з тим інформуємо, що при повторному оголошенні відкритих торгів на закупівлю, враховуючи коливання цін на ринку, можливе збільшення ціни за одиницю товару, що може призвести до негативного впливу на бюджет.