-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
«Сирні продукти» (сир твердий та кисломолочний сир) ДК 021:2015: (CPV) -15540000-5
Завершена
4 233 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 7 743.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 7 743.00 UAH
Номер:
4c31cf26c31647478b9042d63e13d296
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-28-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2022 00:00
Період моніторингу:
28.11.2022 15:03 - 20.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.11.2022 №76-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 28.11.2022 №76-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2022-02-10-002435-c 10.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до істотних умов договорів про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до договорів та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 10 лютого 2022 року №1П), тендерні пропозиції ПП «САВКРАЙ» (лот 1) та ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ» (лот 2), протоколи розкриття тендерних пропозицій (лот 1), (лот 2), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 02 березня 2022 року №б/н (лот 1) та від 02 березня 2022 року №б/н (лот 2), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 22 березня 2022 року №б/н (лот 1) та від 22 березня 2022 року №б/н (лот 2) щодо продовження строку укладання договору, договори про закупівлю товарів за кошти від місцевого бюджету від 29 квітня 2022 року №25 (лот 1) (далі – Договір №25) та від 29 квітня 2022 року №26 (лот 2) (далі – Договір №26), повідомлення про внесення змін до договорів, додаткові угоди від 30 травня 2022 року №1, від 07 вересня 2022 року №2, від 19 вересня 2022 року №3 до Договору №25 по лоту 1, додаткові угоди від 30 травня 2022 року №1, від 07 вересня 2022 року №2, від 19 вересня 2022 року №3 до Договору №26 по лоту 2 та пояснення від 05 грудня 2022 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі по лоту 1 установлено, що додатковою угодою від 19 вересня 2022 року №3 внесено зміни до істотних умов Договору №25 та збільшено ціну за одиницю товару сиру твердого, не менше 45% жирності до 306,21 грн/кг з ПДВ та сиру кисломолочного, не менше 9% жирності до 142,21 грн/кг з ПДВ. Також додатковою угодою по лоту 2 від 19 вересня 2022 року №3 внесено зміни до істотних умов Договору №26 та збільшено ціну за одиницю товару сиру твердого, не менше 45% жирності до 303,57 грн/кг з ПДВ та сиру кисломолочного, не менше 9% жирності до 142,81 грн/кг з ПДВ.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю» визначено, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 13.3.2. пункту 13.3. розділу 13 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 визначено, що у разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 відсотків від ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ами) або листом(ами) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку (н-д: моніторингу, що ведеться Головним управлінням статистики у Львівській області або Львівської Торгово-промислової палати або іншим органом державної влади тощо). До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Зміна ціни за одиницю товару можлива не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання Договору про закупівлю / внесення змін до такого Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Згідно наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод від 19 вересня 2022 року №3 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 обґрунтовуються листами ПП «САВКРАЙ» від 14 вересня 2022 року №31/22, ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ» від 13 вересня 2022 року №13 та доданими до них довідками Львівської торгово-промислової палати та Головного управління статистики у Львівській області.
Згідно із ціновою довідкою Львівської торгово-промислової палати від 22 серпня 2022 року №19-09/405, роздрібна вартість товару на внутрішньому ринку України (Львівська область) з урахуванням доставки в межах області станом на 19-22 серпня 2022 року, зокрема сиру кисломолочного 9% жирності становить – від 110,00 до 212,82 грн/кг з ПДВ та сиру твердого 45-50% жирності (сир Буковинський, Традиційний, Український (Російський), Голландський) – від 220,80 до 379,39 грн/кг з ПДВ.
Згідно із інформацією від Головного управління статистики у Львівській області від 01 вересня 2022 року №13-07/1072/10-22, середня ціна на споживчому ринку Львівської області на сири тверді типу едам (гауда, голландський, едам, російський та інші) у березні 2022 року становить – 262,54 грн/кг, у липні 2022 року – 280,12 грн/кг та на сири м’які жирні (жирність 5% та вище (уключаючи розсипчастий)) у березні 2022 року – 142,01 грн/кг, та у липні 2022 року – 148,27 грн/кг.
Слід зазначити, що вказана цінова довідка Львівської торгово-промислової палати та інформація Головного управління статистики у Львівській області не можуть слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку під час укладання додаткових угод від 19 вересня 2022 року №3 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2, оскільки не містять інформації щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договорів №25 по лоту 1 та №26 по лоту 2, а саме: 29 квітня 2022 року, як передбачено п. 13.3. розділу 13 Договору.
Також довідки були видані на звернення ФОП Попович О. А., яка не приймала участь у процедурі закупівлі.
Інших документів, які б підтверджували коливання ціни сирних продуктів (сир твердий, не менше 45% жирності та сир кисломолочний, не менше 9% жирності) на ринку, на підставі яких додатковими угодами від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 1 та по лоту 2 збільшено ціну за одиницю товару, Замовником на пояснення не надано.
Отже, Замовник уклавши додаткові угоди від 19 вересня 2022 року №3 без документального підтвердження коливання ціни сирних продуктів (сир твердий, не менше 45% жирності та сир кисломолочний, не менше 9% жирності) на ринку по лоту 1 та по лоту 2 безпідставно підвищив ціну за одиницю товару, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
20.12.2022 14:13 - 04.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.12.2022 14:13
Запити/Пояснення
Номер:
3a1516f905a84091871188f850cff8f9
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2022 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі сиру твердого та кисломолочного сиру (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-02-10-002435-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Яким чином учасниками ПП «САВКРАЙ» та ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ», яких було обрано переможцями закупівлі за лотом 1 та лотом 2 відповідно, виконано вимоги:
1) підпункту 1.1 та 1.3. пункту 1 таблиці «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Додатку 3 тендерної документації, щодо надання інформації про наявність належного автотранспорту (ів) для реалізації товару: фургону рефрижератора або ізотермічного або спеціалізованого необхідного для поставки даного виду товару, також надання копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу;
2) пункту 3 розділу 5 тендерної документації щодо надання під час укладення договору про закупівлю наступних документів:
- інформацію про право підписання договору про закупівлю;
- копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбаченого законом (надайте документальне підтвердження)?
3. Що слугувало підставою зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника – Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради додатковою угодою від 07 вересня 2022 року №2 до договору від 29 квітня 2022 року №25 по лоту 1 та додатковою угодою від 07 вересня 2022 року №2 до договору від 29 квітня 2022 року №26 по лоту 2 (надайте документальне підтвердження)?
4. Що слугувало підставою зміни ціни за одиницю товару в договорі від 29 квітня 2022 року №25 згідно із додаткової угоди від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 1 та в договорі від 29 квітня 2022 року №26 згідно із додаткової угоди від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 2 (надайте документальне підтвердження)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c911d59a90e244c694948da384ce844e
Назва:
Надання Замовником відповіді на запит
Дата опублікування:
05.12.2022 12:01
Опис:
На Ваш запит від 01.12.2022 р. повідомляємо наступне:
1) Обгрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
1. Найменування предмета закупівлі із зазначенням коду відповідно до Єдиного закупівельного словника: «Сирні продукти» (сир твердий та кисломолочний сир) ДК 021:2015: (CPV) -15540000-5
Лот 1: Сирні продукти (сир твердий не менше 45% жирності та сир кисломолочний не менше 9% жирності) ДК 021:2015: (CPV(15540000-5) для закладів дошкільної освіти Сихівського району м. Львова
Лот 2: Сирні продукти (сир твердий не менше 45% жирності та сир кисломолочний не менше 9% жирності) ДК 021:2015: (CPV(15540000-5) для закладів дошкільної освіти Личаківського району м.Львова
2. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі. Відкриті торги, UA-2022-02-10-002435-с.
3. Очікувана вартість предмета закупівлі 4 233 700, 00 грн. з ПДВ ( в тому числі Лот 1 - 2 685 100, 00, Лот 2 – 1 548 600, 00)
4. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені вимогами, прописаними у державних стандартах України, розроблені та затверджені відповідно до чинного законодавства України та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305.
5. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, бюджетного призначення. Розрахунок очікуваної вартості обумовлений статистичними даними про середньомісячне споживання сирних продуктів у закладах дошкільної освіти Сихівського та Личаківського районів м. Львова та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305. При визначенні цін на товари, що є предметом закупівлі, замовником бралась до уваги інформаційна довідка Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/39 від 26.01.2022 . Згідно з довідкою Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/39 від 26.01.2022 для отримання інформації щодо цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар було проведено пошук інформації на сайтах фірм – продавців (постачальників) товарів, що забезпечують доставку товару до споживача у межах області (ТЦ МЕТРО; Інтернет-ринок «Шувар»; онлайн супермаркет «Хіт24»). При цьому дана довідка передбачає рівень цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар з урахуванням доставки, станом на січень 2022р. Крім того при розрахунку очікуваної вартості також бралось до уваги те, що це не є одноразова поставка товарів, а поставка невеликими партіями, згідно з замовленнями вказаних закладів.
6. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2022 рік.
7. Постановою Кабінету Міністрів України №710 від 11 жовтня 2016 року «Про ефективне використання бюджетних коштів», зокрема п. 4-1 передбачено, обов’язок для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки щодо забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів.
Закон України «Про публічні закупівлі» є основним нормативно-правовим актом, що визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. В свою чергу, даний Закон не містить жодного посилання на Постанову Кабінету Міністрів України №710 від 11.10.2016, що свідчить про те, що вона не є загальнообов’язкового характеру.
Крім цього, а ні вказаною Постановою, а ні Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено форми оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі , розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі. Проте, розміщення на веб-сайті Замовника посилання на електронну систему публічних закупівель Prozzoro надає загальний доступ до закупівель, проведених відділом освіти Сихівського та Личаківського районів УО ДР ЛМР із можливістю переглянути предмет таких закупівель, вимоги, що ставляться до нього, час проведення аукціону, очікувану вартість, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, тощо. (за посиланням https://sl-osvita.lviv.ua/ у вкладці «Інформаційна відкритість», далі у вкладці «Публічні закупівлі»).
2) Учасниками закупівлі ПП «Савкрай» та ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ», яких було обрано переможцями закупівлі за Лотом 1 та Лотом 2 відповідно, виконано вимоги підпункту 1.1. та 1.3. пункту 1 таблиці «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Додатку 3 Тендерної документації, щодо надання інформації про наявність належного автотранспорту (ів) для реалізації товару : фургону рефрежиратора або ізотермічного або спеціалізованого необхідного для поставки даного виду товару та надання копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу шляхом завантаження у складі тендерної пропозиції відповідних документів, які повторно нададуться у відповідь на Ваш запит.
3) Підставою зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника, додатковою угодою від 07 вересня 2022 року №2 до договору від 29 квітня 2022 року №25 по Лоту 1 та додатковою угодою від 07 вересня 2022 року №2 до договору від 29 квітня №26 слугували довідка фінансового управління №655 від 11.07.2022 року та довідка фінансового управління №958 від 02.09.2022 р., на підставі яких було видано довідки змін до кошторису від 12.07.2022 р. №128 та №178 від 02.09.2022 р. відповідно.
4) Підставою зміни ціни за одиницю товару в договорі від 29 квітня 2022 року №25 згідно із додаткової угоди від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 1 та в договорі від 29 квітня 2022 року №26 згідно із додаткової угоди від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 2 стали: лист №31/22 від 14.09.2022 р., лист-клопотання №13 від 13.09.2022 р., цінова довідка №19-09/405 від 22.08.2022 р. та інформація від Головного управління статистики у Львівській області №13-07/1072/10-22 від 01.09.2022 р
Номер:
48816aedb2264efca071b8941457c05e
Назва:
Заперечення на висновок
Дата опублікування:
22.12.2022 16:23
Опис:
28 листопада 2022 року Північним офісом Держаудитслужби було
розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2022-02-10-002435-c, за
результатами проведення якого 20 грудня 2022 опубліковано висновок про
результати моніторингу. У ньому викладено ряд порушень, виявлених
контролюючим органом, з якими відділ освіти Сихівського та Личаківського
районів УО ДР ЛМР, як замовник Закупівлі, не погоджується. Зокрема щодо
того, що надана цінова довідка Львівської торгово-промислової палати та
інформація Головного управління статистики у Львівській області не можуть
слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку під час укладання
додаткових угод від 19 вересня 2022 року №3 до Договору №25 по лоту 1 та
Договору №26 по лоту 2, оскільки не містять інформації щодо розміру ціни на
товар на момент укладання Договорів №25 по лоту 1 та №26 по лоту 2, а
саме: 29 квітня 2022 року, як передбачено п. 13.3. розділу 13 Договору.
Закупівлю за предметом ««Сирні продукти» (сир твердий та
кисломолочний сир) ДК 021:2015: (CPV) -15540000-5» оголошено 10 лютого
2022 року. 02 березня 2022 року ПП «САВКРАЙ» та ПП
«ЗАХІДЕКОПРОДУКТ» визначено переможцями зазначеної вище закупівлі та
в електронній системі закупівель опубліковано повідомлення про намір
укласти договір. Протоколами уповноваженої особи від 22 березня 2022 року
строк укладення договорів за лотом 1 та лотом 2 продовжено до 60 днів у
зв’язку із веденням на території України воєнного стану, що спричинений
збройною агресією Російської Федерації.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні
закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту
тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у
тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури
закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі
застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового
еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або видків перерахунку ціни
за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної
пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відтак, при укладенні договорів №25 по лоту 1 та №26 по лоту 2
вказувалася ціна за одиницю товару, зазначена в тендерних пропозиціях
учасників, які були визначені переможцями даної закупівлі у березні 2022
року, та яка підтверджена інформацією, наданою Головним управлінням
статистики у Львівській області за №13-07/1072/10-22 від 01.09.2022 р. Тобто
ціна за одиницю товару, зазначена в договорі №25 та договорі №26, що
укладені у квітні, не відрізнялася б у випадку, якщо такі договори були
укладені у березні.
Вами також зазначено, що наявність факту коливання ціни товару на
ринку підтверджується довідкою(ами) або листом(ами) (завіреними копіями
цих довідок або листів відповідних органів, установ, організацій, які
уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару
на ринку (н-д: моніторингу, що ведеться Головним управлінням статистики у
Львівській області або Львівської Торгово-промислової палати або іншим
органом державної влади тощо.)
Слід зазначити, що довідка, видана Львівською торгово-промисловою
палатою (далі – Довідка) визначає рівень цін на внутрішньому ринку України,
зокрема у Львівській області, на товар з урахуванням доставки, станом на
конкретний період.
Враховуючи те, що дана інформація є платною, і така сума є достатньо
високою, відділ освіти, який виступає Замовником, керується інформацією,
що міститься в таких довідках незалежно від того, хто з постачальників
продуктів харчування її надав, оскільки Довідка зазначає факт ціни на товар у
Львівській області, яка є фіксованою, незалежно від того хто виступає
замовником такої інформації.
На підставі вищенаведеного варто зазначити, що Замовником укладено
додаткові угоди від 19 вересня 2022 року №3 без порушення вимог пункту 2
частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».