• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

«Сирні продукти» (сир твердий та кисломолочний сир) ДК 021:2015: (CPV) -15540000-5

Завершена

4 233 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 7 743.00 UAH
Номер: 4c31cf26c31647478b9042d63e13d296
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-28-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 28.11.2022 15:03 - 20.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.11.2022 №76-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 28.11.2022 №76-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1.UA-2022-02-10-002435-c 10.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 676-80-96, ira.vozniuk1@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо внесення змін до істотних умов договорів про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до договорів та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 10 лютого 2022 року №1П), тендерні пропозиції ПП «САВКРАЙ» (лот 1) та ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ» (лот 2), протоколи розкриття тендерних пропозицій (лот 1), (лот 2), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 02 березня 2022 року №б/н (лот 1) та від 02 березня 2022 року №б/н (лот 2), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 22 березня 2022 року №б/н (лот 1) та від 22 березня 2022 року №б/н (лот 2) щодо продовження строку укладання договору, договори про закупівлю товарів за кошти від місцевого бюджету від 29 квітня 2022 року №25 (лот 1) (далі – Договір №25) та від 29 квітня 2022 року №26 (лот 2) (далі – Договір №26), повідомлення про внесення змін до договорів, додаткові угоди від 30 травня 2022 року №1, від 07 вересня 2022 року №2, від 19 вересня 2022 року №3 до Договору №25 по лоту 1, додаткові угоди від 30 травня 2022 року №1, від 07 вересня 2022 року №2, від 19 вересня 2022 року №3 до Договору №26 по лоту 2 та пояснення від 05 грудня 2022 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі по лоту 1 установлено, що додатковою угодою від 19 вересня 2022 року №3 внесено зміни до істотних умов Договору №25 та збільшено ціну за одиницю товару сиру твердого, не менше 45% жирності до 306,21 грн/кг з ПДВ та сиру кисломолочного, не менше 9% жирності до 142,21 грн/кг з ПДВ. Також додатковою угодою по лоту 2 від 19 вересня 2022 року №3 внесено зміни до істотних умов Договору №26 та збільшено ціну за одиницю товару сиру твердого, не менше 45% жирності до 303,57 грн/кг з ПДВ та сиру кисломолочного, не менше 9% жирності до 142,81 грн/кг з ПДВ. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю» визначено, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Відповідно до абзацу 2 підпункту 13.3.2. пункту 13.3. розділу 13 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 визначено, що у разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 відсотків від ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ами) або листом(ами) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку (н-д: моніторингу, що ведеться Головним управлінням статистики у Львівській області або Львівської Торгово-промислової палати або іншим органом державної влади тощо). До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Зміна ціни за одиницю товару можлива не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання Договору про закупівлю / внесення змін до такого Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Згідно наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод від 19 вересня 2022 року №3 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2 обґрунтовуються листами ПП «САВКРАЙ» від 14 вересня 2022 року №31/22, ПП «ЗАХІДЕКОПРОДУКТ» від 13 вересня 2022 року №13 та доданими до них довідками Львівської торгово-промислової палати та Головного управління статистики у Львівській області. Згідно із ціновою довідкою Львівської торгово-промислової палати від 22 серпня 2022 року №19-09/405, роздрібна вартість товару на внутрішньому ринку України (Львівська область) з урахуванням доставки в межах області станом на 19-22 серпня 2022 року, зокрема сиру кисломолочного 9% жирності становить – від 110,00 до 212,82 грн/кг з ПДВ та сиру твердого 45-50% жирності (сир Буковинський, Традиційний, Український (Російський), Голландський) – від 220,80 до 379,39 грн/кг з ПДВ. Згідно із інформацією від Головного управління статистики у Львівській області від 01 вересня 2022 року №13-07/1072/10-22, середня ціна на споживчому ринку Львівської області на сири тверді типу едам (гауда, голландський, едам, російський та інші) у березні 2022 року становить – 262,54 грн/кг, у липні 2022 року – 280,12 грн/кг та на сири м’які жирні (жирність 5% та вище (уключаючи розсипчастий)) у березні 2022 року – 142,01 грн/кг, та у липні 2022 року – 148,27 грн/кг. Слід зазначити, що вказана цінова довідка Львівської торгово-промислової палати та інформація Головного управління статистики у Львівській області не можуть слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку під час укладання додаткових угод від 19 вересня 2022 року №3 Договору №25 по лоту 1 та Договору №26 по лоту 2, оскільки не містять інформації щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договорів №25 по лоту 1 та №26 по лоту 2, а саме: 29 квітня 2022 року, як передбачено п. 13.3. розділу 13 Договору. Також довідки були видані на звернення ФОП Попович О. А., яка не приймала участь у процедурі закупівлі. Інших документів, які б підтверджували коливання ціни сирних продуктів (сир твердий, не менше 45% жирності та сир кисломолочний, не менше 9% жирності) на ринку, на підставі яких додатковими угодами від 19 вересня 2022 року №3 по лоту 1 та по лоту 2 збільшено ціну за одиницю товару, Замовником на пояснення не надано. Отже, Замовник уклавши додаткові угоди від 19 вересня 2022 року №3 без документального підтвердження коливання ціни сирних продуктів (сир твердий, не менше 45% жирності та сир кисломолочний, не менше 9% жирності) на ринку по лоту 1 та по лоту 2 безпідставно підвищив ціну за одиницю товару, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 20.12.2022 14:13 - 04.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 20.12.2022 14:13

Запити/Пояснення