-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Код ДК 021-2015 09320000-8 - Пара, гаряча вода та пов'язана продукція" (виробництво, транспортування, постачання теплової енергії для опалення)
Торги відмінено
441 787.33
UAH з ПДВ
Номер:
6fe1a0bdd070453598a6966b64cb39ae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-09-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.05.2023 00:00
Період моніторингу:
09.05.2023 16:58 - 31.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.05.2023 № 29
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2022-02-09-002311-c 09.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладення договору про закупівлю встановлено порушення вимоги пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, чинній на момент проведення переговорної процедури закупівлі (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління Державної міграційної служби України в Чернігівській області (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій по п’яти лотах, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) оприлюднене в електронній системі закупівель 21.02.2022 з Акціонерним товариством «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» по першому та другому лотах, з Товариством з обмеженою відповідальністю «НіжинТеплоМережі» по третьому лоту, з Комунальним підприємством «Прилукитепловодопостачання» Прилуцької міської ради по четвертому лоту, з Товариством з обмеженою відповідальністю Фірма «ТЕХНОВА» по п’ятому лоту, протоколи проведення переговорів від 21.02.2022 № 10 (по першому та другому лотах), № 11 (по третьому лоту), № 12 (по четвертому лоту), № 13 (по п’ятому лоту), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.04.2023 № 16 по п’яти лотах, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.05.2023.
Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі по п’яти лотах.
Відповідно до вимог пункту п’ятого частини восьмої статті 40 Закону, Замовником відміняється переговорна процедура закупівлі в разі непідписання договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, у разі закупівлі централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення.
У ході моніторингу встановлено, що повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель 21.02.2022 по п’яти лотах.
За результатами аналізу питання своєчасності укладення договору про закупівлю встановлено, що в електронній системі закупівель станом на день публікації рішення про проведення моніторингу (09.05.2023), а саме на 442-й день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договори про закупівлю в електронній системі відсутні.
Таким чином, переговорну процедуру закупівлі Замовником не було відмінено у зв’язку з непідписанням договорів про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, у разі закупівлі централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, чим порушено вимогу пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Згідно з інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель у ході моніторингу Замовником 15.05.2023 відмінено переговорну процедуру закупівлі.
Період усунення порушень:
17.05.2023 16:08 - 01.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.05.2023 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
0d1236f4e6dc4e95a830a3be397abe6b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.05.2023 09:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Код ДК 021-2015 09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (виробництво, транспортування, постачання теплової енергії для опалення)», ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція, очікуваною вартістю 441 787,33 грн по п’яти лотах (лот перший – 233 956,80 грн, лот другий – 23 627,05 грн, лот третій – 81 052,20 грн, лот четвертий – 80 459,64 грн, лот п’ятий – 22 691,64 грн), інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-09-001794-b, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до даних електронної системи закупівель Управлінням Державної міграційної служби України в Чернігівській області (далі – Замовник) повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування вищезазначеної переговорної процедури закупівлі оприлюднено в електронній системі закупівель по п’яти лотах 21.02.2022.
Відповідно до вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону, замовник відміняє переговорну процедуру закупівлі у разі не підписання договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У зв’язку з викладеним, просимо повідомити:
- чи укладалися договори по лоту першому та другому з Акціонерним товариством «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО», по лоту третьому з Товариством з обмеженою відповідальністю «НіжинТеплоМережі», по лоту четвертому з Комунальним підприємством «Прилукитепловодопостачання» Прилуцької міської ради, по лоту п’ятому з Товариством з обмеженою відповідальністю Фірма «ТЕХНОВА» у строк 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
- у разі не укладення таких договорів по п’яти лотах, чому Замовником не вжито заходів щодо відміни переговорної процедури закупівлі відповідно до вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0a0a36f89c354c579c2be99a985d3cc6
Назва:
Пояснення до моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
15.05.2023 16:12
Опис:
В межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-09-002311-c 09.02.2022 повідомляємо наступне:
стосовно першого питання:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення визначено відповідно до розрахунку до проекту кошторису на 2022 рік.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб відповідних територіальних підрозділів УДМС у Чернігівській області на 2022 рік. Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована виходячи із загальної площі приміщень, які потребують опалення, фактичного обсягу спожитої теплової енергії у попередніх роках (на підставі аналізу фактичного використання для забезпечення діяльності замовника в минулому періоді) та тарифу на теплову енергію.
Частиною другою статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) передбачено, що, як виняток, та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосувати переговорну процедуру закупівлі. Згідно частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої, замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Пунктом 2 частини другої статті 40 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі, з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Частинами 4 та 5 статті 40 Закону передбачено, що за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» регулюється діяльність суб’єктів природних монополій, зокрема, у такій сфері як постачання теплової енергії.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, у яких діють суб’єкти природних монополій, — національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої лади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Згідно зі зведеним переліком суб’єктів природних монополій який був розміщеним на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України встановлено, що АТ «Облтеплокомуненерго», ТОВ «НіжинТеплоМережі», КП «Прилукитепловодопостачання», ТОВ ФІРМА «Техова» включені до зведеного переліку суб’єктів природних монополій у сфері теплопостачання на території Чернігівської області.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» №1266 від 16 грудня 2020 року, доповнень зазнала постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зокрема доповнено пунктом «4ˡ. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі».
Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Враховуючи вимоги Закону, замовник через авторизовані електронні майданчики оприлюднює інформацію про закупівлю, яка включає в себе і розмір бюджетного призначення, і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що в свою чергу зазначаються відповідно до вимог Закону.
Стосовно другого питання:
Уповноваженою особою Войтенко А.С. 18.04.2022 року був складений протокол, в якому було прийнято рішення про відміну цієї закупівлі у зв’язку з встановленням порушення строків, передбачених статтею 40 Закону для укладення договору про закупівлю у зв’язку з надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для Замовника, що підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, а саме військовою агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, що унеможливили дотримання цих строків. Але у зв’язку з об’єктивними обставинами, а саме воєнним станом, не були дотримані строки оприлюднення рішення уповноваженої особи. На сьогодні протокол про відміну процедури опублікований.
По всім п’яти лотам вищезазначеної процедури договорів укладено не було, відповідно оплат за такими договорами не проводилося.
В подальшому зобов’язуємося не допускати виявлених недоліків.