-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо, Бензин марки А-92
Торги відмінено
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
Номер:
2e3b111b049e4e7cb0d12a01f0ab2091
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-25-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2022 00:00
Період моніторингу:
25.07.2022 14:50 - 16.08.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.07.2022 № 218
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.07.2022 № 218.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-08-002980-c, 08.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання надання Замовником роз’яснень на звернення та вимоги щодо тендерної документації встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 33 та частини четвертої 41 Закону.
Також, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, визначених Законом.
Крім того, встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 32 Закону внаслідок не відміни Замовником тендеру.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Замовником рішень Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Тендер за процедурою закупівлі UA-2022-02-08-002980-c відмінено 03.08.2022, про що опубліковано в електронній системі закупівель відповідну інформацію.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, надання Замовником роз’яснень на звернення та вимоги щодо тендерної документації, виконання Замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-08-015225-b), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, опубліковану учасником 12.02.2022 вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру (щодо внесення змін до тендерної документації та вилучення дискримінаційних умов), опубліковану інформацію щодо розгляду Органом оскарження скарги стосовно дискримінаційних умов у тендерній документації Замовника та прийняття відповідного рішення (рішення №4180-р/пк-пз від 29.04.2022), протокол засідання уповноваженої особи з питань публічних закупівель №3 від 03.08.2022.
Моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду скарги Органом оскарження не проводився.
Моніторинг закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме – Дизельне паливо (95000 Кіловат-година), Бензин марки А-92 (25000 Кіловат-година) та код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 «Бензин», 09134200-9 «Дизельне паливо».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
У відповідності до пункту 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію – кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Проведеним моніторингом правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено недостовірну інформацію щодо кількості поставки товарів. Так, при закупівлі пального кількість товару визначена у кіловат-годинах, зокрема, у графі «Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг» зазначено щодо закупівлі «Дизельне паливо» - «95000 Кіловат-година» та щодо «Бензин марки А-92» - «25000 Кіловат-година», чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника (частина 1 розділу III) не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, що є порушенням пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено, що відповідно до приміток Додатку №3 до тендерної документації («Проект договору про закупівлю») проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Водночас, за нормою частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Також, згідно з нормою частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Згідно з нормами частини другої статті 24 Закону у разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Проведеним моніторингом встановлено, що 12.02.2022 в електронній системі закупівель по закупівлі UA-2022-02-08-002980-c оприлюднено вимогу про усунення порушення щодо процедури закупівлі (стосовно внесення змін до тендерної документації та вилучення зазначених дискримінаційних умов).
Однак, на порушення вимог частини першої статті 24 Закону Замовником відповіді на вищевказане звернення (вимогу) протягом трьох робочих днів та станом на час завершення моніторингу в електронній системі закупівель не оприлюднено.
З врахуванням вищевказаного, на час проведення моніторингу перебіг процедури закупівлі електронною системою закупівель призупинено.
Моніторингом встановлено, що за результатами розгляду скарги ТОВ «М-7 ТРЕЙД» від 18.02.2022 №UA-2022-02-08-002980-c.b2 Органом оскарження винесено рішення від 29.04.2022 №4180-р/пк-пз (опубліковано 03.05.2022 в електронній системі закупівель) зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Згідно з частиною двадцять другою статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Водночас, на час проведення моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель інформація щодо виконання Замовником рішення Органу оскарження, а також зміни до тендерної документації не оприлюднена.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Західного офісу Держаудитслужби про надання пояснень, в тому числі щодо виконання рішення Органу оскарження №4180-р/пк-пз від 29.04.2022 та надання інформації щодо його оскарження в судовому порядку, Замовником протягом трьох робочих днів та станом на час завершення моніторингу (05.08.2022) пояснення, інформацію та/або документи в електронній системі закупівель не опубліковано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Аналізом публічної інформації, розміщеної в Єдиному державному реєстрі судових рішень (джерело інформації: https://reyestr.court.gov.ua/), наявності даних щодо оскарження рішення Органу оскарження №4180-р/пк-пз від 29.04.2022 в судовому порядку не виявлено.
Слід зазначити, що з врахуванням автоматичного призупинення електронною системою закупівель перебігу тендеру у зв’язку з ненаданням Замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації тендерні пропозиції не подавалися.
Також, відповідно до опублікованої під час моніторингу 03.08.2022 Замовником інформації щодо виконання рішення Органу оскарження – тендер буде скасовано (Коментар замовника щодо усунення порушення у розділі «Скарги до процедури»).
Згідно з вимогами пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Однак, на час прийняття рішення про початок проведення моніторингу процедури закупівлі та початку проведення моніторингу процедури закупівлі Замовником не відмінено торги за процедурою UA-2022-02-08-002980-c.
Під час проведення моніторингу Замовником опубліковано в електронній системі закупівель протокол засідання уповноваженої особи з питань публічних закупівель №3 від 03.08.2022, в якому зазначено про відміну Замовником процедури закупівлі з причини – відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації тендер за процедурою закупівлі UA-2022-02-08-002980-c відмінено 03.08.2022.
Період усунення порушень:
05.08.2022 10:50 - 20.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
05.08.2022 10:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
- corruptionUntimely: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
29.08.2022 10:08
Запити/Пояснення
Номер:
ca2b7d31caa8446881e666e7139f950a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2022 13:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-08-002980-c, яка проводилась Комунальним підприємством «Комунальник» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Згідно частини другої статті 24 Закону у разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником відповіді на звернення протягом трьох робочих днів в електронній системі закупівель не оприлюднено, тому призупинено перебіг тендеру.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію про те, чому Замовником не оприлюднено відповіді на звернення протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення в електронній системі закупівель?
У відповідності до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Чи виконано Замовником рішення органу оскарження стосовно внесення змін до тендерної документації?
5. У випадку невиконання – пояснити причини?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.