-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 24930000-2 - Фотохімікати (Рентген плівка, проявник, фіксатор)
Завершена
457 450.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 287.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 287.25 UAH
Номер:
64883b9cf3c74c12b538ec43ae3fd541
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-15-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.07.2022 00:00
Період моніторингу:
16.07.2022 21:55 - 06.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.07.2022
№ 17-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 15.07.2022 №17-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2022-02-08-013954-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено порушення вимог пунктів 2 та 3 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МЕДІЛАК», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору про закупівлю від 17.03.2022 № 68 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни фотохімікатів за 1 одиницю виміру до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору), а також шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення норм частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 4 статті 23 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Любарська лікарня» Любарської селищної ради Житомирської області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІЛАК» (далі – ТОВ «МЕДІЛАК»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особи від 25.02.2022 № 26, повідомлення про намір укласти договір від 25.02.2022, договір про закупівлю від 17.03.2022 № 68, додаткова угода від 22.03.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 23.03.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 21.07.2022.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено ряд порушень, а саме:
- в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить підстав, встановлених частинами 1 та 2 статті 17 Закону та інформацію щодо способу документального підтвердження переможцем процедури закупівлі, згідно із законодавством, відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону;
- в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункт 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника містить умови, щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю з урахуванням норм Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність;
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (пункти 1, 3, 4 Медико-технічних вимог до предмету закупівлі Додатку № 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Agfa) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів ТОВ «МЕДІЛАК» до договору про закупівлю від 17.03.2022 № 68 (далі - Договір) укладено додаткову угоду від 22.03.2022 № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині покращення якості предмета закупівлі та збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пунктів 2 та 3 частини 5 статті 41 Закону.
Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема:
- збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Відповідно до пункту 1.1 Договору ТОВ «МЕДІЛАК» зобов’язується поставити і передати у власність Замовника товар, зазначений у Специфікації (Додаток 1 до Договору), а Замовник зобов’язується оплатити товар на умовах, передбачених цим Договором.
Специфікацією до Договору передбачено придбання Замовником товарно-матеріальних цінностей загальною вартістю (з ПДВ) 455 720,00 грн, а саме:
- сухих медичних плівок Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 35x43см №100, в кількості 5 упаковок, за ціною за 1 од. 7 864,00 грн, на загальну вартість 39 320,00 грн з ПДВ (країна виробник - Бельгія);
- медичних рентгенiвських плiвок в аркушах ORTHO CP-GU M 30x40 cм №100, в кількості 100 упаковок, за ціною за 1 од. 2 626,00 грн, на загальну вартість 262 600,00 грн з ПДВ (країна виробник - Бельгія);
- проявника Agfa G150 (30) 5 літрів, в кількості 50 каністрів, за ціною за 1 од. 1 060,00 грн, на загальну вартість 53 000,00 грн з ПДВ (країна виробник - Бельгія);
- фіксатора Agfa G354 (5) 1 літр, в кількості 300 каністрів, за ціною за 1 од. 336,00 грн, на загальну вартість 100 800,00 грн з ПДВ (країна виробник - Бельгія).
Відповідно до додаткової угоди від 22.03.2022 № 1, до істотних умов Договору, а саме, до Специфікації (Додаток № 1 до Договору), внесено зміни у зв’язку з покращенням якості предмета закупівлі та, керуючись пунктом 11.3.2 Договору, збільшено ціну за одиницю предмету закупівель, а саме:
- суха медична плівка Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 35x43см №100, в кількості 5 упаковок, за ціною за 1 од. 7 864,00 грн, на загальну вартість 39 320,00 грн з ПДВ (країна виробник - Бельгія);
- медична рентгенiвська плiвка в аркушах зеленочутлива Кровлекс 30x40 cм №100, в кількості 90, упаковок за ціною за 1 од. 2 888,00 грн, на загальну вартість 259 920,00 грн з ПДВ (країна виробник – Україна);
- проявник (30) 5 літрів, в кількості 45 каністрів, за ціною за 1 од. 1 165,00 грн, на загальну вартість 52 425,00 грн з ПДВ (країна виробник - Україна);
- фіксатор (5) 1 літр, в кількості 273 каністрів, за ціною за 1 од. 368,00 грн, на загальну вартість 100 464,00 грн з ПДВ (країна виробник - Україна).
Тобто, ціна за одиницю медичної рентгенiвської плiвки збільшилася на 9,98%, проявника – 9,9%, фіксатора – 9,5%.
Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
При цьому, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 18.07.2022 щодо обґрунтування причин внесення змін до істотних умов вищевказаного договору, Замовником 21.07.2022 надано пояснення, що «Підставою для прийняття рішення про збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків, був лист вих.№ 01/16.03.2022 року від переможця процедури відкритих торгів ТОВ «МЕДІЛАК», в якому запропоновано винести зміни, які спричинені введенням воєнного стану на території України та проведення активних бойових дій в місці знаходження Постачальника. Задля виконання умов договору поставки перед Замовником, Постачальником запропоновано замінити товар, аналогічним за своїми характеристиками та який повністю відповідає медико-технічним вимогам до предмету закупівлі встановлених Замовником, з відповідним підвищенням вартості за одиницю товару у зв’язку з різкими та значними змінами у курсі валют, збільшення вартості за доставку, що спричинено дефіцитом пального і збільшення його вартості.».
Тобто, підставою внесення змін до істотних умов Договору є заміна товару, аналогічним за своїми характеристиками, з відповідним підвищенням вартості за одиницю товару у зв’язку з різкими та значними змінами у курсі валют, збільшення вартості за доставку, що спричинено дефіцитом пального і збільшення його вартості, а не коливання ціни товару на ринку та покращення якості предмета закупівлі, як передбачено пунктами 2 та 3 частини 5 статті 41 Закону, та на підставі яких внесено зміни додатковою угодою від 22.03.2022 № 1 до істотних умов Договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пунктів 2 та 3 частини 5 статті 41 Закону, безпідставно внесено зміни (додаткова угода від 22.03.2022 № 1) до істотних умов Договору, якою зменшено обсяг закупівлі фотохімікатів та збільшено при цьому їх ціну за одиницю виміру (з ПДВ).
Період усунення порушень:
03.08.2022 16:12 - 18.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
03.08.2022 16:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КНП "Любарська лікарня", офіційно звернулась до ТОВ "МЕДІЛАК" (лист додається), з пропозицією внесення змін до договору та з проханням повернути лишні заплачені кошти.
Дата публікації звіту:
10.08.2022 22:35
Запити/Пояснення
Номер:
66c04047ddee4a88958b46624d35d4d8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.07.2022 09:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Фотохімікати» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-08-013954-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-08-013954-b, встановлено, що Комунальним некомерційним підприємством «Любарська лікарня» Любарської селищної ради Житомирської області додатковою угодою від 22.03.2022 року № 1 до договору від 17.03.2022 року № 68 збільшено ціну на товар.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов вищевказаного договору шляхом укладання додаткової угоди від 22.03.2022 року № 1 (з наданням документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни, на підставі яких укладено зазначену додаткову угоду (листи, статистичні довідки та інше).
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7fac6d5e32d84408a4cefddaea6e9503
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.07.2022 23:08
Опис:
Підставою для прийняття рішення про збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків, був лист вих.№ 01/16.03.2022 року від переможця процедури відкритих торгів ТОВ «МЕДІЛАК», в якому запропоновано винести зміни, які спричинені введенням воєнного стану на території України та проведення активних бойових дій в місці знаходження Постачальника. Задля виконання умов договору поставки перед Замовником, Постачальником запропоновано замінити товар, аналогічним за своїми характеристиками та який повністю відповідає медико-технічним вимогам до предмету закупівлі встановлених Замовником, з відповідним підвищенням вартості за одиницю товару у зв’язку з різкими та значними змінами у курсі валют, збільшення вартості за доставку, що спричинено дефіцитом пального і збільшення його вартості.
Додається:
1) Лист вих.№ 01/16.03.2022 року