• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

«Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія»

Завершена

4 368 000.00 UAH з ПДВ
Номер: ee36d8b5c6774bc394db16671e35c9de
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-28-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.11.2022 11:47 - 20.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.11.2022 № 54-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.11.2022 №54-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 29. UA-2022-02-07-013822-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 036-42-72, rtyugh555@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель, установлено, що укладений договір від 18.02.2022 № 60217 не відповідає нормам частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, та відповідно не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, а також відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином. За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено, що до договору від 18.02.2022 № 60217 внесено зміни на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 18.02.2022 № 60217, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель при укладанні договору про закупівлю, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Львівського національного університету імені Івана Франка (далі - Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 07.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 07.02.2022, договір про закупівлю від 18.02.2022 № 60217, додаткова угода до вказаного договору від 10.10.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 11.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 06.12.2022 та 14.12.2022. Проведеним аналізом умов застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура закупівлі проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Слід зазначити, що частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених в абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та наданих, на запити посадової особи органу державного фінансового контролю пояснень Замовника, вказану вище процедуру застосовано виходячи з того, що електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут» (як єдиний постачальник універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування здійснення діяльності замовника - Львівської області) та виходячи з того, що постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника, з метою дотримання встановлених державою прав населення для колективних побутових споживачів (мешканців гуртожитків Замовника). Слід зазначити, що відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Частиною 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим не побутовим споживачам. Пунктом 62 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність. Разом з тим, відповідно Додатку 2 до договору від 18.02.2022 № 60217, укладеного Замовником за результатами проведення переговорної процедури закупівлі з ТОВ «Львівенергозбут», до переліку об’єктів за якими здійснюється постачання електричної енергії, окрім гуртожитків та житлових будинків, віднесено вищий навчальний заклад, який в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не належить до колективних побутових споживачів. Крім того, відповідно до Примірного положення про користування гуртожитками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 № 498 (далі - Положення № 498), користування жилими приміщеннями в гуртожитках, що перебувають у власності у процесі реалізації прав та виконання обов’язків їх власників, здійснюється відповідно до положень Цивільного кодексу України, законів України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та інших актів законодавства. Враховуючи викладене, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії, та як наслідок проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Крім того, за результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону встановлено, що в порушення вимог передбачених у пункті 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір не містить в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником. Також, слід зазначити, що відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015). Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за № 500/34783 (далі - Наказ № 708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Так, Замовник в повідомленні про намір укласти договір та у договорі від 18.02.2022 № 60217 зазначив, що предметом переговорної процедури закупівлі є «Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5, що фактично суперечить викладеному Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема, що предметом закупівлі є універсальні послуги на постачання електричної енергії. Разом з тим, відповідно до пункту 1.4 «Порядку формування цін на універсальні послуги», що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.10.2018 № 1177, ціна на універсальні послуги включає (окрім ціни купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії) ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг та ціну (тариф) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг. Слід зазначити, що відповідно до пункту 2.4 розділу 2 договору від 18.02.2022 № 60217 обов’язковою умовою для постачання електричної енергії на об’єкти споживача (в особі Замовника) визначені у Додатку 2 є наявність у споживача укладеного в установленому порядку з оператором системи договору про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, на підставі якого споживач набуває право отримувати послугу з розподілу/передачі електричної енергії. Разом з тим, послуги з розподілу електричної енергії відносяться до коду згідно ДК 021:2015: 65310000-9 - «Розподіл електричної енергії». Пунктом же 5.27 розділу 5 договору від 18.02.2022 № 60217 передбачено, що споживач здійснює оплату послуг з розподілу та передачі електричної енергії через постачальника. Тобто, оплата за послуги пов’язані з постачанням електричної енергії повинна здійснюватися на умовах універсальної послуги, що в свою чергу суперечить одне одному. Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель на закупівлю електричної енергії згідно коду ДК 021:2015 09310000-5, при цьому фактично укладено договір від 18.02.2022 № 60217 на закупівлю універсальних послуг, тобто фактично укладено договір де предметом закупівель є електрична енергія згідно коду ДК 021:2015 09310000-5 та послуги з розподілу електричної енергії згідно коду ДК 021:2015: 65310000-9. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель встановлено, що назва предмета закупівлі із зазначенням коду ДК 021:2015 договору від 18.02.2022 № 60217 не відповідає послугам, що фактично закуповуються Замовником, а відтак вказаний договір відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином. Також, моніторингом установлено, що в умовах укладеного договору від 18.02.2022 № 60217 не зазначено інформацію про кількісні характеристики предмета закупівлі (не передбачено обсяг) та не визначено його ціну, які відповідно норм частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України мають бути істотними умовами договору, що не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону. За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено наступне. Так, до договору від 18.02.2022 № 60217 у зв’язку з долученням точок обліку електричної енергії додатковою угодою від 10.10.2022 № 1 внесено зміни до Додатку 1 та Додатку 2 до вказаного договору, зокрема, збільшено перелік об’єктів Замовника за якими здійснюється постачання електричної енергії (за адресами вул. Жовківська, буд. 53 (2 гуртожитки) та вул. Коперника, буд. 14, у м. Львів) та збільшено договірні обсяги закупівлі електричної енергії. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Разом з тим, Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктами 1-8 частини 5 статті 41 Закону. Слід зазначити, що пунктами 1-8 частини 5 статті 41 Закону не передбачено збільшення обсягів закупівлі. Таким чином, Замовником додатковою угодою від 10.10.2022 № 1 внесено зміни до договору на закупівлю електричної енергії від 18.02.2022 № 60217 на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 15.12.2022 16:51 - 30.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.12.2022 16:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Львівського національного університету імені Івана Франка ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ з публічних закупівель м. Львів 22 грудня 2022 р. Присутня: уповноважена особа з публічних закупівель Іваночко Ірина Богданівна Місце засідання: кабінет 225 головного корпусу Львівського національного університету імені Івана Франка 10 год. 00 хв. Порядок денний: 1. Розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області згідно моніторингу Держаудитслужби України по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія». Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-07-013822-b. Очікувана вартість закупівлі: 4 368 000 грн. з ПДВ. Щодо питання порядку денного: 1. Розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області згідно моніторингу Держаудитслужби України по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія». Суть висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель, установлено, що укладений договір від 18.02.2022 № 60217 не відповідає нормам частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, та відповідно не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, а також відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином. За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено, що до договору від 18.02.2022 № 60217 внесено зміни на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено. З урахуванням вказаного, необхідно забезпечити виконання рішення та усунути порушення шляхом припинення укладеного договору. Уповноваженою особою опрацьовано вказаний висновок та вирішено: 1. Виконати зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, для чого Львівським національним університетом імені Івана Франка надіслано повідомлення про припинення договору про закупівлю № 60217 від 18.02.2022 року та скеровано Додаткову угоду про припинення договору, підписану та скріплену печаткою Львівського національного університету імені Івана Франка по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія». 2. Повідомити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель в частині припинення договору.
Дата публікації звіту: 22.12.2022 15:06

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionDescription: Так
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • corruptionChanges: Так
  • useProceduresNotByLaw: Так
Опис: Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 04.01.2023 14:07

Запити/Пояснення