-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія»
Завершена
4 368 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
ee36d8b5c6774bc394db16671e35c9de
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-28-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2022 00:00
Період моніторингу:
28.11.2022 11:47 - 20.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.11.2022
№ 54-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.11.2022 №54-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
29. UA-2022-02-07-013822-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель, установлено, що укладений договір від 18.02.2022 № 60217 не відповідає нормам частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, та відповідно не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, а також відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином.
За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено, що до договору від 18.02.2022 № 60217 внесено зміни на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 18.02.2022 № 60217, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель при укладанні договору про закупівлю, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Львівського національного університету імені Івана Франка (далі - Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 07.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 07.02.2022, договір про закупівлю від 18.02.2022 № 60217, додаткова угода до вказаного договору від 10.10.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 11.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 06.12.2022 та 14.12.2022.
Проведеним аналізом умов застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура закупівлі проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Слід зазначити, що частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених в абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та наданих, на запити посадової особи органу державного фінансового контролю пояснень Замовника, вказану вище процедуру застосовано виходячи з того, що електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут» (як єдиний постачальник універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування здійснення діяльності замовника - Львівської області) та виходячи з того, що постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника, з метою дотримання встановлених державою прав населення для колективних побутових споживачів (мешканців гуртожитків Замовника).
Слід зазначити, що відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом.
Частиною 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим не побутовим споживачам.
Пунктом 62 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність.
Разом з тим, відповідно Додатку 2 до договору від 18.02.2022 № 60217, укладеного Замовником за результатами проведення переговорної процедури закупівлі з ТОВ «Львівенергозбут», до переліку об’єктів за якими здійснюється постачання електричної енергії, окрім гуртожитків та житлових будинків, віднесено вищий навчальний заклад, який в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не належить до колективних побутових споживачів.
Крім того, відповідно до Примірного положення про користування гуртожитками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 № 498 (далі - Положення № 498), користування жилими приміщеннями в гуртожитках, що перебувають у власності у процесі реалізації прав та виконання обов’язків їх власників, здійснюється відповідно до положень Цивільного кодексу України, законів України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та інших актів законодавства.
Враховуючи викладене, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії, та як наслідок проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Крім того, за результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону встановлено, що в порушення вимог передбачених у пункті 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір не містить в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Також, слід зазначити, що відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015).
Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за № 500/34783 (далі - Наказ № 708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015.
Так, Замовник в повідомленні про намір укласти договір та у договорі від 18.02.2022 № 60217 зазначив, що предметом переговорної процедури закупівлі є «Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5, що фактично суперечить викладеному Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема, що предметом закупівлі є універсальні послуги на постачання електричної енергії.
Разом з тим, відповідно до пункту 1.4 «Порядку формування цін на універсальні послуги», що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.10.2018 № 1177, ціна на універсальні послуги включає (окрім ціни купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії) ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг та ціну (тариф) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2.4 розділу 2 договору від 18.02.2022 № 60217 обов’язковою умовою для постачання електричної енергії на об’єкти споживача (в особі Замовника) визначені у Додатку 2 є наявність у споживача укладеного в установленому порядку з оператором системи договору про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, на підставі якого споживач набуває право отримувати послугу з розподілу/передачі електричної енергії.
Разом з тим, послуги з розподілу електричної енергії відносяться до коду згідно ДК 021:2015: 65310000-9 - «Розподіл електричної енергії».
Пунктом же 5.27 розділу 5 договору від 18.02.2022 № 60217 передбачено, що споживач здійснює оплату послуг з розподілу та передачі електричної енергії через постачальника.
Тобто, оплата за послуги пов’язані з постачанням електричної енергії повинна здійснюватися на умовах універсальної послуги, що в свою чергу суперечить одне одному.
Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель на закупівлю електричної енергії згідно коду ДК 021:2015 09310000-5, при цьому фактично укладено договір від 18.02.2022 № 60217 на закупівлю універсальних послуг, тобто фактично укладено договір де предметом закупівель є електрична енергія згідно коду ДК 021:2015 09310000-5 та послуги з розподілу електричної енергії згідно коду ДК 021:2015: 65310000-9.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель встановлено, що назва предмета закупівлі із зазначенням коду ДК 021:2015 договору від 18.02.2022 № 60217 не відповідає послугам, що фактично закуповуються Замовником, а відтак вказаний договір відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином.
Також, моніторингом установлено, що в умовах укладеного договору від 18.02.2022 № 60217 не зазначено інформацію про кількісні характеристики предмета закупівлі (не передбачено обсяг) та не визначено його ціну, які відповідно норм частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України мають бути істотними умовами договору, що не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону.
За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено наступне.
Так, до договору від 18.02.2022 № 60217 у зв’язку з долученням точок обліку електричної енергії додатковою угодою від 10.10.2022 № 1 внесено зміни до Додатку 1 та Додатку 2 до вказаного договору, зокрема, збільшено перелік об’єктів Замовника за якими здійснюється постачання електричної енергії (за адресами вул. Жовківська, буд. 53 (2 гуртожитки) та вул. Коперника, буд. 14, у м. Львів) та збільшено договірні обсяги закупівлі електричної енергії.
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Разом з тим, Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктами 1-8 частини 5 статті 41 Закону.
Слід зазначити, що пунктами 1-8 частини 5 статті 41 Закону не передбачено збільшення обсягів закупівлі.
Таким чином, Замовником додатковою угодою від 10.10.2022 № 1 внесено зміни до договору на закупівлю електричної енергії від 18.02.2022 № 60217 на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
15.12.2022 16:51 - 30.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2022 16:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Львівського національного університету імені Івана Франка
ПРОТОКОЛ
ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
з публічних закупівель
м. Львів 22 грудня 2022 р.
Присутня: уповноважена особа з публічних закупівель
Іваночко Ірина Богданівна
Місце засідання:
кабінет 225 головного корпусу Львівського національного університету імені Івана Франка 10 год. 00 хв.
Порядок денний:
1. Розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області згідно моніторингу Держаудитслужби України по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія».
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-07-013822-b.
Очікувана вартість закупівлі: 4 368 000 грн. з ПДВ.
Щодо питання порядку денного:
1. Розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області згідно моніторингу Держаудитслужби України по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія».
Суть висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель, установлено, що укладений договір від 18.02.2022 № 60217 не відповідає нормам частин 3 та 4 статті 180 та частини 1, 2 статті 189 Господарського кодексу України та абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, та відповідно не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, а також відповідно до пункту 5 частини 1статті 43 Закону є нікчемним правочином. За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено, що до договору від 18.02.2022 № 60217 внесено зміни на умовах не передбачених частиною 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
З урахуванням вказаного, необхідно забезпечити виконання рішення та усунути порушення шляхом припинення укладеного договору.
Уповноваженою особою опрацьовано вказаний висновок та вирішено:
1. Виконати зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, для чого Львівським національним університетом імені Івана Франка надіслано повідомлення про припинення договору про закупівлю № 60217 від 18.02.2022 року та скеровано Додаткову угоду про припинення договору, підписану та скріплену печаткою Львівського національного університету імені Івана Франка по закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія».
2. Повідомити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель в частині припинення договору.
Дата публікації звіту:
22.12.2022 15:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionDescription: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionChanges: Так
- useProceduresNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
04.01.2023 14:07
Запити/Пояснення
Номер:
1eb2127619d540fa9c4a413e944601ea
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2022 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0d3fbf9d3a754d8193ab6275e3a2c6e6
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.12.2022 17:51
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснення в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b), яка проводилася Львівським національним університетом імені Івана Франка повідомляємо наступне.
Львівським національним університетом імені Івана Франка 07 лютого 2022 року проведено переговорну процедуру та опубліковано протокол уповноваженої особи Про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 21:2015:09310000-5 Електрична енергія» із загальною очікуваною вартістю 4 368 000 грн. (чотири мільйони триста шістдесят вісім тисяч гривень 00 копійок ) в т. ч. ПДВ та очікуваним обсягом 2 600 тис кВт/год. Відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) проведено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмету закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b
Надаємо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмету закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія»
Додаток до протоколу уповноваженої особи
Львівського національного університету імені Івана Франка
07.02.2022р.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмету закупівлі
«Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. І. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія»
1 Назва предмету закупівлі «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. І. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія»
2 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі Найменування товару: «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. І. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія»
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII, Правилами роздрібного'ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312) (далі-ПРРЕЕ), Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469), Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року №1470), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсації споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 та іншими нормативно-правовими актами чинного законодавства у сфері електроенергетики, які регулюють взаємовідносини сторін в процесі постачання електричної енергії Пунктом 1.1.2 глави 1.1 розділу І ПРРЕЕ визначено, що якість електропостачання - це перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії
Місце та строк поставки товарів: м. Львів, вул. Університетська, 1 (гуртожитки)
01 січня 2022р. - 31 грудня 2022р
3 Обґрунтування очікуваної вартості предмету закупівлі*, розміру бюджетного призначення Очікувана вартість закупівлі сформована на підставі моніторингу цін аналогічних товарів, а також з урахуванням цін закупівель минулих періодів із застосуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а також згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 483 від 05.06.2019 року «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії» затверджено фіксовану ціну для гуртожитків.
Очікувана вартість 4 368 000 грн з ПДВ
Розмір бюджетного призначення (визначений у кошторисі Університету на 2022 рік)
4 368 000 грн з ПДВ
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту Львівського національного університету імені Івана Франка, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/02/2022-substantiation-03.pdf
Номер:
37fe99c5fc9649fe9c29d27b79f35ef1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2022 12:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу переговорної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1) Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Поряд з тим, згідно обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, предметом закупівлі є постачання електричної енергії (універсальні послуги).
Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим не побутовим споживачам.
Пунктом 42 частини 1 статті 1 ЗУ «Про ринок електричної енергії» малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Таким чином, надання постачальниками універсальних послуг малим не побутовим споживачам здійснюється виключно за умови, що договірна потужність електричних мереж таких споживачів не перевищує 50 кВт.
При цьому, частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати документальне підтвердження, що Львівський національний університет імені Івана Франка відноситься до малого не побутового споживача, в т.ч., що електроустановки приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт (проєктна документація (технічні умови), згідно з якою здійснювалося приєднання об’єкта до електромереж, тощо).
Номер:
6ebf2b3c4232460fb15aac8963da006f
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.12.2022 17:18
Опис:
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII (далі – Закон), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
Згідно з абз. 62 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).
Відповідно до п. 1.2.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії при цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг, включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Фіксована ціна для побутових споживачів визначена в Додатку №3 до «Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії», яке затверджена постановою Кабінетом Міністрів України №483 від 05.06.2019 р. (з наступними змінами та доповненнями) та становить 1.68 грн. (з ПДВ) за 1 кВт/год.
Замовник використовує електричну енергію на цілі, які передбачені у вказаній постанові Кабінету Міністрів України.
Така ціна гарантується лише для побутових споживачів та є найменшою (з урахуванням тарифу на розподіл та передачу електричної енергії) на ринку електричною енергією, яка гарантується до застосування для об’єктів Замовника виключно на умовах універсальної послуги.
Згідно постанови НКРЕКП «Про становлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» №2454 від 01.12.2021 року установлено тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 345,64 грн/МВт*год (без урахування податку на додану вартість) та структуру тарифу на послуги з передачі електричної енергії згідно з додатком, це становить - 0,34564 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 0,414768 грн. з ПДВ за 1 кВт*год.
Згідно постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуг з розподілу електричної енергії ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання» №2601 від 17.12.2021 року установлено тариф на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на рівні: для 2 класу напруги - 1038,18 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість), це становить – 1,03818 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 1,245816 грн. з ПДВ за 1 кВт*год..
Отже, вартість послуг з розподілу електричної енергії та вартість послуг з передачі електричної енергії в сумі становить: 1,38382 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 1,660584 грн. з ПДВ за 1 кВт*год., це без вартості тарифу вартості послуг постачальника і без вартості закупівельної ціни електричної енергії.
Враховуючи наведене ціна за якою здійснюється закупівля електричної енергії для колективного побутового споживача в розмірі 1,68 грн. є найнижчою на ринку електричної енергії, внаслідок чого дотримано принцип економії державних коштів.
Оскільки у замовника об’єктами електропостачання є гуртожитки, тому замовник в розумінні Закону є колективним побутовим споживачем, а не малим непобутовим споживачем, та згідно Закону на колективного побутового споживача не поширюється норма щодо обмеження договірної потужності у 50 кВт.
Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки фіксована ціна затверджена постановою Кабінету Міністрів України.
Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу.
Таким чином, фіксована ціна для побутових споживачів є державним регульованим тарифом
У відповідності до норм пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж п’яти років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Відповідно до постанови НКРЕКП від 14.06.2018 р. № 429 ТОВ «Львівенергозбут» отримало ліцензію на постачання електричної енергії споживачу.
ТОВ «Львівенергозбут» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» №1268 від 26.10.2018 р.
Відповідно до ч. 2 ст. 63 Закону у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Таке ж положення міститься і в п. 3.1.1. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 р. (із змінами та доповненнями).
ТОВ «Львівенергозбут», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, упродовж п’яти років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2023 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Львівської області.
Отже ТОВ «Львівенергозбут» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії на території розташування здійснення діяльності замовника - Львівської області.
А відтак, відповідно до ст. 63 Закону та п. 3.1.1. цих Правил електричну енергію за ціною, яка затверджена вищевказаною постановою Кабінету Міністрів Україна, на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут». Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги на визначеній території і за такою ціною відсутня.
На підставі вищевикладеного, для закупівлі електричної енергії Замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі передбачену пунктом 2 частини другої статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі": 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин.
Правомірність закупівлі споживачем універсальної послуги у Львівській області електричної енергії (код за ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія) на умовах універсальної послуги підтверджена у постанові Львівського окружного адміністративного суду від 22.12.2021 р. у справі №380/12511/21, яка залишена без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 р. у цій же справі (https://reyestr.court.gov.ua/Review/104043415).
У зв’язку з наведеним вище обґрунтуванням, технічні документи, що підтверджують потужність до 50 кВт. замовником не надаються.
Номер:
a9e0a96d9a614461afd1f610d5d7a098
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2022 12:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу переговорної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1) Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Поряд з тим, згідно обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, предметом закупівлі є постачання електричної енергії (універсальні послуги).
Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим не побутовим споживачам.
Пунктом 42 частини 1 статті 1 ЗУ «Про ринок електричної енергії» малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Таким чином, надання постачальниками універсальних послуг малим не побутовим споживачам здійснюється виключно за умови, що договірна потужність електричних мереж таких споживачів не перевищує 50 кВт.
При цьому, частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати документальне підтвердження, що Львівський національний університет імені Івана Франка відноситься до малого не побутового споживача, в т.ч., що електроустановки приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт (проєктна документація (технічні умови), згідно з якою здійснювалося приєднання об’єкта до електромереж, тощо).
Номер:
72005342c9774b6193fb608c57013a88
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.12.2022 17:16
Опис:
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII (далі – Закон), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
Згідно з абз. 62 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).
Відповідно до п. 1.2.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії при цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг, включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Фіксована ціна для побутових споживачів визначена в Додатку №3 до «Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії», яке затверджена постановою Кабінетом Міністрів України №483 від 05.06.2019 р. (з наступними змінами та доповненнями) та становить 1.68 грн. (з ПДВ) за 1 кВт/год.
Замовник використовує електричну енергію на цілі, які передбачені у вказаній постанові Кабінету Міністрів України.
Така ціна гарантується лише для побутових споживачів та є найменшою (з урахуванням тарифу на розподіл та передачу електричної енергії) на ринку електричною енергією, яка гарантується до застосування для об’єктів Замовника виключно на умовах універсальної послуги.
Згідно постанови НКРЕКП «Про становлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» №2454 від 01.12.2021 року установлено тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 345,64 грн/МВт*год (без урахування податку на додану вартість) та структуру тарифу на послуги з передачі електричної енергії згідно з додатком, це становить - 0,34564 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 0,414768 грн. з ПДВ за 1 кВт*год.
Згідно постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуг з розподілу електричної енергії ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання» №2601 від 17.12.2021 року установлено тариф на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на рівні: для 2 класу напруги - 1038,18 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість), це становить – 1,03818 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 1,245816 грн. з ПДВ за 1 кВт*год..
Отже, вартість послуг з розподілу електричної енергії та вартість послуг з передачі електричної енергії в сумі становить: 1,38382 грн. без ПДВ за 1 кВт*год., що становить 1,660584 грн. з ПДВ за 1 кВт*год., це без вартості тарифу вартості послуг постачальника і без вартості закупівельної ціни електричної енергії.
Враховуючи наведене ціна за якою здійснюється закупівля електричної енергії для колективного побутового споживача в розмірі 1,68 грн. є найнижчою на ринку електричної енергії, внаслідок чого дотримано принцип економії державних коштів.
Оскільки у замовника об’єктами електропостачання є гуртожитки, тому замовник в розумінні Закону є колективним побутовим споживачем, а не малим непобутовим споживачем, та згідно Закону на колективного побутового споживача не поширюється норма щодо обмеження договірної потужності у 50 кВт.
Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки фіксована ціна затверджена постановою Кабінету Міністрів України.
Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу.
Таким чином, фіксована ціна для побутових споживачів є державним регульованим тарифом
У відповідності до норм пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж п’яти років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Відповідно до постанови НКРЕКП від 14.06.2018 р. № 429 ТОВ «Львівенергозбут» отримало ліцензію на постачання електричної енергії споживачу.
ТОВ «Львівенергозбут» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» №1268 від 26.10.2018 р.
Відповідно до ч. 2 ст. 63 Закону у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Таке ж положення міститься і в п. 3.1.1. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 р. (із змінами та доповненнями).
ТОВ «Львівенергозбут», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, упродовж п’яти років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2023 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Львівської області.
Отже ТОВ «Львівенергозбут» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії на території розташування здійснення діяльності замовника - Львівської області.
А відтак, відповідно до ст. 63 Закону та п. 3.1.1. цих Правил електричну енергію за ціною, яка затверджена вищевказаною постановою Кабінету Міністрів Україна, на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут». Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги на визначеній території і за такою ціною відсутня.
На підставі вищевикладеного, для закупівлі електричної енергії Замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі передбачену пунктом 2 частини другої статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі": 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин.
Правомірність закупівлі споживачем універсальної послуги у Львівській області електричної енергії (код за ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія) на умовах універсальної послуги підтверджена у постанові Львівського окружного адміністративного суду від 22.12.2021 р. у справі №380/12511/21, яка залишена без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 р. у цій же справі (https://reyestr.court.gov.ua/Review/104043415).
У зв’язку з наведеним вище обґрунтуванням, технічні документи, що підтверджують потужність до 50 кВт. замовником не надаються.
Номер:
5dc5685ce5724a15b763387a5f73aac4
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.12.2022 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу переговорної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія (для гуртожитків ЛНУ ім. Ф. Франка) ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-013822-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Прошу надати документальне підтвердження, що договірна потужність електроустановок приєднаних до електричних мереж Львівського національного університету імені Івана Франка становить до 50 кВт (проєктна документація (технічні умови), згідно з якою здійснювалося приєднання об’єкта до електромереж, тощо).
2. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – ДК 021:2015).
Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за № 500/34783 (далі - Наказ № 708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015.
Так, Замовник в повідомленні про намір укласти договір зазначив, що предметом переговорної процедури закупівлі є «Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 1.4 «Порядку формування цін на універсальні послуги», що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.10.2018 № 1177, ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг.
Таким чином, до вартості універсальної послуги входить, окрім електричної енергії, вартість розподілу електричної енергії на відповідному класі.
Разом з тим, послуги з розподілу електричної енергії відносяться до коду ДК 021:2015: 65310000-9 - «Розподіл електричної енергії».
Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель на закупівлю електричної енергії згідно коду ДК 021:2015 09310000-5, при цьому фактично укладено договір від 18.02.2022 № 60217 на закупівлю універсальних послуг, тобто укладено договір де предметом закупівель є електрична енергія згідно коду ДК 021:2015 09310000-5 та послуги з розподілу електричної енергії згідно коду ДК 021:2015: 65310000-9.
Прошу пояснити, чому за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична електроенергія (товари) було фактично проведено переговорну процедуру закупівлі послуги електричної енергії (УНІВЕРСАЛЬНА ПОСЛУГА).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c490a309ab0b40d9aabf1c6eb094a9b2
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.12.2022 16:58
Опис:
Відповідь на запит
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 3 розділу І “Загальні положення” Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 34 частини першої статті 1 Закону, до товарів також можуть належать послуги, пов'язані з постачанням товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до п. 1.2.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії при цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг, включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Оскільки тариф для колективного побутового споживача це - фіксована ціна для побутових споживачів визначена в Додатку №3 до «Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії», яке затверджена постановою Кабінетом Міністрів України №483 від 05.06.2019 р. (з наступними змінами та доповненнями).
Тому при визначені предмету закупівлі керувалися пунктом 34 частини першої статті 1 Закону оскільки код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична електроенергія (товари) є єдиним , при закупівлі електричної енергії у відкритих торгах у постачальників електричної енергії так і для закупівлі електричної енергії у постачальника універсальної послуги , шляхом проведення переговорної процедури за відсутності конкуренції з технічних причин відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону.
Так як універсальна послуга для колективного побутового споживача включає в себе інші супутні ,а саме: послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу ,які є невід’ємною частиною товару в універсальній послузі, ціна якої є економічно обґрунтованою, прозорою та недискримінаційною, тому послуга з розподілу електричної енергії згідно коду ДК 021:2015: 65310000-9 не може бути реалізована окремо для закупівлі електричної енергії для колективного побутового споживача (гуртожитки).
Відповідно до ч. 2 ст. 63 Закону у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
А відтак, відповідно до ст. 63 Закону та п. 3.1.1. цих Правил електричну енергію за ціною, яка затверджена вищевказаною постановою Кабінету Міністрів Україна, на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут». Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги на визначеній території і за такою ціною відсутня. Правомірність закупівлі споживачем універсальної послуги у Львівській області електричної енергії (код за ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія) на умовах універсальної послуги підтверджена у постанові Львівського окружного адміністративного суду від 22.12.2021 р. у справі №380/12511/21, яка залишена без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 р. у цій же справі (https://reyestr.court.gov.ua/Review/104043415).
На підставі вищевикладеного, для закупівлі електричної енергії Замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі передбачену пунктом 2 частини другої статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі": 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин.