• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)

Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень (відкриті торги).

Завершена

4 239 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 199.50 UAH
Номер: bd71f9360dd24db6a19dce9287d676c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-15-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.09.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 15.09.2022 15:29 - 07.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.09.2022 № 23-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 15.09.2022 № 23-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2022-02-07-002156-c 07.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та додаткової угоди – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами) та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при внесенні змін у договір (пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII) шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель - зменшення ціни вказаної у додатковій угоді №2 від 13.09.2022 за 1 кг товарів, на які підвищено ціну (сметана жирністю не менше 20 % (в плівці), кефір жирністю не менше 2,5% (в плівці), йогурт жирністю не менше 2,5% (в плівці)) , до рівня ціни, визначеної у договорі при його підписанні 18.03.2022 та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» від 18.03.2022 №21ВТ, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору (збільшення ціни за одиницю товару) та їх оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженою особи Замовника від 07.02.2022 № 42; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОКОЗАВОД №1» (далі – ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 28.02.2022 №62; протокол повідомлення про намір укласти договір від 28.02.2022; договір про закупівлю товару від 18.03.2022 №21ВТ; додаткова угода від 13.09.2022 №2; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 20.09.2022. Питання щодо наявності/відсутності у переможця процедури закупівлі заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) та необхідності надання переможцем процедури закупівлі документу, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII, в спосіб та строки, що передбачено Законом № 922-VIII та ТД, не досліджувалось з огляду на Указ Президента від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». В ході аналізу питання наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) встановлено наступне. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі «Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)» з переможцем ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» укладено договір про закупівлю товару від 18.03.2022 № 21ВТ (далі – Договір) на загальну суму 4 201 410,00 гривень (з ПДВ). Ціна за одиницю товару станом на дату укладення Договору визначена в специфікації, яка є додатком № 1 до Договору та становила: сметана жирністю не менше 20 % (в плівці) – 81,60 гривень (з ПДВ) за 1 кг; кефір жирністю не менше 2,5% (в плівці) - 30,60 гривень (з ПДВ) за 1 кг; йогурт жирністю не менше 2,5% (в плівці) – 38,4 гривень (з ПДВ) за 1 кг. Замовником та ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, пунктами 3.7, 3.8, 3.11, підпунктом 2 пункту 15.3 Договору, було укладено додаткову угоду № 2 від 13.09.2022 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку. Згідно додаткової угоди, укладеної до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за одиницю товару (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%) без збільшення суми Договору, а саме: ціну за 1 кг сметани жирністю не менше 20 % (в плівці) підвищено на 9,2% та становить після внесених змін 89,10 гривень (з ПДВ) за 1 кг; за 1 кг кефіру жирністю не менше 2,5% (в плівці) – на 9,42% та становить – 33,48 гривень (з ПДВ) за 1 кг; за 1 кг йогурту жирністю не менше 2,5% (в плівці) – на 9,4% та становить – 42,00 гривень (з ПДВ) за 1 кг. Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. При цьому, з роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 слідує, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Окрім того, згідно зазначеного роз’яснення, під пропорційністю розуміється збільшення ціни на такий відсоток, на який вона проколивалася на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. Водночас, під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього. Отже, в залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору можуть змінювати визначену в договорі ціну за одиницю товару пропорційно зміні ціни такого товару на ринку у порядку, передбаченому договором про закупівлю з дотриманням вимог Закону № 922-VIII. З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу для з’ясування наявності підстав для внесення змін до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень та підтверджуючих документів. З наданих Замовником пояснень та копій документів слідує, що підстави внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовуються зверненням Постачальника з долученими довідками про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області за лютий та липень місяці 2022 року, видані Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.03.2022 №06-08/882-22 та від 11.08.2022 №06-08/1658-22. Також, у наданому Замовником поясненні зазначено, що встановлені нові ціни згідно додаткової угоди №2 від 13.09.2022 не перевищують базового значення середніх цін по Дніпропетровській області, які надає Головне управлінням статистики у Дніпропетровській області. Проте, за результатами опрацювання наданого Замовника пояснення та вищеописаних документів встановлено, що довідка про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, видана Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.03.2022 №06-08/882-22 містить інформацію про середні споживчі ціни на продукти харчування по Дніпропетровської області за лютий місяць 2022 року, тобто до укладання договору з ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1», яка не може слугувати підставою для порівняння за період з 18.03.2022 (дата укладення договору) з інформацію, що зазначена у довідці за липень місяць 2022 року, виданої Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.08.2022 №06-08/1658-22, отже і для зміни ціни на ринку від дати укладення Договору до укладеної додаткової угоди та не може бути документальним підтвердженням для внесення змін в істотні умови договору, передбачені пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону №922-VIII. Окрім того, порівняльним аналізом інформації, що міститься у вищеописаних довідках про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області за лютий та липень місяці 2022 року встановлено наступне. Станом на лютий 2022 року ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) становила 103,44 гривні, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) - 34,75 гривень; за 500 г йогурту питного – 20,88 гривень. Станом на липень 2022 року ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) становила 106,89 гривень, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) - 38,99 гривень; за 500 г йогурту питного – 21,94 гривень. Отже, у період лютого-липня 2022 року відбулося наступне коливання ціни на ринку: ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) зросла на 3,45 гривні, що становить 3,3%, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) зросла на 4,24 гривні, що становить 12,2 %; за 500 г йогурту питного зросла на 1,06 гривень, що становить 5,08%. Разом з тим, Замовником та ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1», додатковою угодою від 13 вересня 2022 року № 2 до Договору, збільшено ціну, зокрема: за 1 кг сметани жирністю не менше 20 % (в плівці) на 9,2%, за 1 кг йогурту жирністю не менше 2,5% (в плівці) на 9,4%, не пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII укладено додаткову угоду від 13.09.2022 за № 2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів. Укладення додаткових угод до Договору щодо зміни ціни на товар за відсутності підстав для цього, визначених Законом № 922-VIII, спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання Договору. При цьому, збільшення ціни за одиницю товару призводить до пропорційного зменшення кількості самого товару. Дане зменшення в подальшому обумовить недостачу необхідної (запланованої Замовником) кількості товару на визначений договором період та зумовлює до додаткових виділень бюджетних коштів, проведення нових процедур закупівель. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін договору може призвести до неефективного використання бюджетних коштів, та не відповідає основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених преамбулою та статтею 5 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 27.09.2022 14:29 - 12.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 27.09.2022 14:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 03.10.2022 опубліковано Додаткову угоду щодо втсановлення цін, визначених у договорі при його підписанні 18.03.2022. Скан копія угоди додається.
Дата публікації звіту: 03.10.2022 13:35

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушення усунуто Замовником шляхом укладення додаткової угоди №3 від 30.09.2022 в частині приведення ціни за одиницю товару в бік зменшення у відповідності до основного договору від 18.03.2022 №21ВТ
Дата публікації: 05.10.2022 15:39

Запити/Пояснення