-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)
Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень (відкриті торги).
Завершена
4 239 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 199.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 199.50 UAH
Номер:
bd71f9360dd24db6a19dce9287d676c7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-15-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2022 00:00
Період моніторингу:
15.09.2022 15:29 - 07.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.09.2022 № 23-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 15.09.2022 № 23-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2022-02-07-002156-c 07.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та додаткової угоди – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами) та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при внесенні змін у договір (пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII) шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель - зменшення ціни вказаної у додатковій угоді №2 від 13.09.2022 за 1 кг товарів, на які підвищено ціну (сметана жирністю не менше 20 % (в плівці), кефір жирністю не менше 2,5% (в плівці), йогурт жирністю не менше 2,5% (в плівці)) , до рівня ціни, визначеної у договорі при його підписанні 18.03.2022 та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» від 18.03.2022 №21ВТ, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору (збільшення ціни за одиницю товару) та їх оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженою особи Замовника від 07.02.2022 № 42; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОКОЗАВОД №1» (далі – ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 28.02.2022 №62; протокол повідомлення про намір укласти договір від 28.02.2022; договір про закупівлю товару від 18.03.2022 №21ВТ; додаткова угода від 13.09.2022 №2; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 20.09.2022.
Питання щодо наявності/відсутності у переможця процедури закупівлі заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) та необхідності надання переможцем процедури закупівлі документу, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII, в спосіб та строки, що передбачено Законом № 922-VIII та ТД, не досліджувалось з огляду на Указ Президента від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
В ході аналізу питання наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) встановлено наступне.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі «Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)» з переможцем ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» укладено договір про закупівлю товару від 18.03.2022 № 21ВТ (далі – Договір) на загальну суму 4 201 410,00 гривень (з ПДВ).
Ціна за одиницю товару станом на дату укладення Договору визначена в специфікації, яка є додатком № 1 до Договору та становила: сметана жирністю не менше 20 % (в плівці) – 81,60 гривень (з ПДВ) за 1 кг; кефір жирністю не менше 2,5% (в плівці) - 30,60 гривень (з ПДВ) за 1 кг; йогурт жирністю не менше 2,5% (в плівці) – 38,4 гривень (з ПДВ) за 1 кг.
Замовником та ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, пунктами 3.7, 3.8, 3.11, підпунктом 2 пункту 15.3 Договору, було укладено додаткову угоду № 2 від 13.09.2022 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку.
Згідно додаткової угоди, укладеної до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за одиницю товару (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%) без збільшення суми Договору, а саме: ціну за 1 кг сметани жирністю не менше 20 % (в плівці) підвищено на 9,2% та становить після внесених змін 89,10 гривень (з ПДВ) за 1 кг; за 1 кг кефіру жирністю не менше 2,5% (в плівці) – на 9,42% та становить – 33,48 гривень (з ПДВ) за 1 кг; за 1 кг йогурту жирністю не менше 2,5% (в плівці) – на 9,4% та становить – 42,00 гривень (з ПДВ) за 1 кг.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.
При цьому, з роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 слідує, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Окрім того, згідно зазначеного роз’яснення, під пропорційністю розуміється збільшення ціни на такий відсоток, на який вона проколивалася на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. Водночас, під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Отже, в залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору можуть змінювати визначену в договорі ціну за одиницю товару пропорційно зміні ціни такого товару на ринку у порядку, передбаченому договором про закупівлю з дотриманням вимог Закону № 922-VIII.
З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу для з’ясування наявності підстав для внесення змін до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень та підтверджуючих документів.
З наданих Замовником пояснень та копій документів слідує, що підстави внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовуються зверненням Постачальника з долученими довідками про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області за лютий та липень місяці 2022 року, видані Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.03.2022 №06-08/882-22 та від 11.08.2022 №06-08/1658-22. Також, у наданому Замовником поясненні зазначено, що встановлені нові ціни згідно додаткової угоди №2 від 13.09.2022 не перевищують базового значення середніх цін по Дніпропетровській області, які надає Головне управлінням статистики у Дніпропетровській області.
Проте, за результатами опрацювання наданого Замовника пояснення та вищеописаних документів встановлено, що довідка про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, видана Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.03.2022 №06-08/882-22 містить інформацію про середні споживчі ціни на продукти харчування по Дніпропетровської області за лютий місяць 2022 року, тобто до укладання договору з ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1», яка не може слугувати підставою для порівняння за період з 18.03.2022 (дата укладення договору) з інформацію, що зазначена у довідці за липень місяць 2022 року, виданої Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області від 11.08.2022 №06-08/1658-22, отже і для зміни ціни на ринку від дати укладення Договору до укладеної додаткової угоди та не може бути документальним підтвердженням для внесення змін в істотні умови договору, передбачені пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону №922-VIII.
Окрім того, порівняльним аналізом інформації, що міститься у вищеописаних довідках про середні споживчі ціни на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області за лютий та липень місяці 2022 року встановлено наступне.
Станом на лютий 2022 року ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) становила 103,44 гривні, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) - 34,75 гривень; за 500 г йогурту питного – 20,88 гривень.
Станом на липень 2022 року ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) становила 106,89 гривень, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) - 38,99 гривень; за 500 г йогурту питного – 21,94 гривень.
Отже, у період лютого-липня 2022 року відбулося наступне коливання ціни на ринку: ціна за 1 кг сметани з підвищеним вмістом жиру (жирністю 20 % і більше) зросла на 3,45 гривні, що становить 3,3%, за 1 кг кефіру (жирністю до 2,5% включно) зросла на 4,24 гривні, що становить 12,2 %; за 500 г йогурту питного зросла на 1,06 гривень, що становить 5,08%.
Разом з тим, Замовником та ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1», додатковою угодою від 13 вересня 2022 року № 2 до Договору, збільшено ціну, зокрема: за 1 кг сметани жирністю не менше 20 % (в плівці) на 9,2%, за 1 кг йогурту жирністю не менше 2,5% (в плівці) на 9,4%, не пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII укладено додаткову угоду від 13.09.2022 за № 2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів. Укладення додаткових угод до Договору щодо зміни ціни на товар за відсутності підстав для цього, визначених Законом № 922-VIII, спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання Договору.
При цьому, збільшення ціни за одиницю товару призводить до пропорційного зменшення кількості самого товару. Дане зменшення в подальшому обумовить недостачу необхідної (запланованої Замовником) кількості товару на визначений договором період та зумовлює до додаткових виділень бюджетних коштів, проведення нових процедур закупівель. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін договору може призвести до неефективного використання бюджетних коштів, та не відповідає основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених преамбулою та статтею 5 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
27.09.2022 14:29 - 12.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 14:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
03.10.2022 опубліковано Додаткову угоду щодо втсановлення цін, визначених у договорі при його підписанні 18.03.2022. Скан копія угоди додається.
Дата публікації звіту:
03.10.2022 13:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто Замовником шляхом укладення додаткової угоди №3 від 30.09.2022 в частині приведення ціни за одиницю товару в бік зменшення у відповідності до основного договору від 18.03.2022 №21ВТ
Дата публікації:
05.10.2022 15:39
Запити/Пояснення
Номер:
0810d96304294e1e823b191c63245395
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
16.09.2022 14:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-02-07-002156-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради, додатковою угодою від 13.09.2022 № 2 до договору від 18.03.2022 року №21ВТ, укладеного з ТОВ "МОЛОКОЗАВОД №1", сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання зазначеної додаткової угоди до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження коливання ціни товару (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%) на ринку в сторону збільшення (листи, довідки, висновки та інше).
Окрім того, надайте інформацію та підтверджуючі документи (накладні, акти приймання-передачі, тощо) щодо поставки та приймання товару за якістю і кількістю, що передбачена договором від 18.03.2022 року № 21ВТ, а також проведення оплати за отриманий товар.
Пояснення/інформацію та підтвердні документи до кожного пункту запиту необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
0e6604de9db54674825a6ab965181609
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
19.09.2022 14:34
Опис:
1.На запитання органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедури, інформацію про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-002156-c повідомляємо. 1. Щодо питання про те, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість зазначаємо наступне. Предметом вищезазначеної закупівлі є: Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%) (ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні) в обсязі 24 250 кілограм - Сметана жирністю не менше 20 % (в плівці), 38 250 кілограм - Кефір жирністю не менше 2,5% (в плівці), 27 400 кілограм - Йогурт жирністю не менше 2,5% (в плівці), які є необхідними для забезпечення харчування дітей в закладах освіти Саксаганського району міста Кривого Рогу. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, специфікація розроблена з урахуванням встановлених на законодавчому рівні вимог до харчування дітей в закладах освіти та діючих стандартів з виробництва. Кількісні показники предмету закупівлі визначені виходячи з планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та відповідно до норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до специфікації та кількісних показників предмета закупівлі (Додаток 4 до тендерної документації) технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі визначені на підставі вимог таких документів: 1) ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів; 2) ДСТУ ISO 14001:2015 Система екологічного управління; 3) ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю; 4) Наказ МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227 «Про затвердження інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах»; 5) Наказ МОН України та МОЗ України від 15.08.2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах»; 6) Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР (зі змінами). Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено Замовником керуючись положеннями Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика). Зокрема, Замовником відповідно до розділу ІІ Методики було здійснено визначення потреби в предметі закупівлі (кількісні та якісні показники тощо) на підставі аналізу планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та з урахуванням норм споживання відповідно до примірного двотижневого меню, погодженого з Криворізьким міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області та затвердженого відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради. В подальшому було здійснено аналіз ринку з використанням загальнодоступної інформації щодо ціни, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro", дані офіційних статистичних видань тощо). Відповідно до розділу ІІІ Методики розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався на підставі методу порівняння ринкових цін із використанням загальнодоступної відкритої інформації. Для порівняння використовувались дані офіційних статистичних видань, а саме: середні ціни на основні продукти харчування та споживчі товари по Дніпропетровській області, розміщені на офіційному веб-сайті Дніпропетровської обласної державної адміністрації за посиланням https://adm.dp.gov.ua/gromadyanam/pamyatki-ta-poradi/byudzhet/monitoring-cin Відповідно до положень п. 1 розділу ІІІ Методики очікувана ціна за одиницю визначалась, як середньоарифметичне значення масиву цін по кожній позиції товару за вересень, жовтень та листопад, за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,де: Цод – очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк – ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;К – кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Розмір бюджетного призначення розраховано виходячи із середніх цін на відповідну продукцію, очікуваної (планової) кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Щодо розміру бюджетного призначення: на момент початку процедури закупівлі бюджетні призначення не були затверджені, закупівля оголошена на очікувану вартість. Щодо питання про надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) повідомляємо. Відповідно до положень п. 4-1 вищевказаної постанови надаємо посилання на сторінку з інформацією щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та іншої інформації https://docs.google.com/document/d/1n8_xzOJ_6hpJIYoSpv_QDheLR86PmH1x/edit?usp=sharing&ouid=101171334168386544059&rtpof=true&sd=true . 2. Щодо питання законодавчих підстав укладання зазначеної додаткової угоди до вказаного договору повідомляємо, що згідно п.3.8. Договору №21ВТ від 18.03.22 Постачальник може звернутися до Замовника із заявою про зміну ціни за одиницю Товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого Товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання Договору про закупівлю / внесення змін до такого Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Звернення Постачальника оформляється письмово із обов’язковим долученням документального підтвердження та обґрунтування збільшенню ціни такого товару на ринку, в тому числі документального підтвердження від Головного управлінням статистики у Дніпропетровській області або територіальним підрозділом Торгово-промислової палати у місті Кривий Ріг.
Можливі наступні заяви про зміну ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у випадку і при умові, передбаченими Договором, можуть бути подані Постачальником на адресу Замовника не раніше ніж через 90 календарних днів з дати попереднього звернення Постачальника про зміну ціни за одиницю товару.
Коливання ціни товару в бік зменшення або збільшення визначається довідкою середніх споживчих цін на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, наданою Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області або територіальним підрозділом Торгово-промислової палати у місті Кривий Ріг.
З моменту підписання договору пройшло більше 90 днів (а саме 6 місяців)- дата договору 18.03.2022, дата додаткової угоди про підвищення ціни 13.09.2022. Замовником отримано листи щодо збільшення ціни від Замовника та довідки середніх споживчих цін на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, наданою Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області ( Файл 1- «Лист.pdf», Файл 2 – «Довідка середніх споживчих цін за березень.pdf», Файл 3 – «Довідка середніх споживчих цін за серпень.pdf»). Слід зазначити, що встановлені нові ціни згідно додаткової угоди від 13.09.2022 не перевищують базового значення середніх цін по Дніпропетровській області, які надає Головне управлінням статистики у Дніпропетровській області.
3. Щодо інформації та підтверджуючих документів (накладні, акти приймання-передачі, тощо) щодо поставки та приймання товару за якістю і кількістю, що передбачена договором від 18.03.2022 року № 21ВТ, а також проведення оплати за отриманий товар надаємо: Файл 4- «Декларація.pdf», Файл 5 – «Платіжки.pdf», Файл 6 – «Накладні.pdf». Додатково додаємо Файл 7 – «ДУ1.pdf» - додаткова угода про внесення змін до реквізітів Замовника, де зазначено обґрунтування таких змін.
Номер:
d059b671c7204da78195aa66067d31fa
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.09.2022 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Молочні продукти різні (сметана жирністю не менше 20%, кефір жирністю не менше 2,5%, йогурт жирністю не менше 2,5%)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-02-07-002156-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином, Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник) може обґрунтувати рішення про не відхилення переможця ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1», яким не подано підтвердження про відсутність підстав для відхилення, визначених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону у спосіб, установлений у додатку №3 до тендерної документації, а саме: переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель - довідку про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), або електронну довідку про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа?
Так, Уповноваженою собою Замовника 28.02.2022 було прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» (протокол №62 від 28.02.2022). Учасником-переможцем 02 березня 2022 11:56 завантажено лист-пояснення (файл «Довідка про відсутність заборгованості .pdf») з інформацію про те, що 23.02.2022 до Криворізької Північної ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області було направлено заявку для отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, проте станом на 02.03.2022 відповіді не отримано. Водночас, в електронній системі закупівель відсутня інформація, яка б свідчила про вжиття додаткових заходів переможцем процедури закупівлі ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» у період з 28.02.2022 по 10.03.2022 (строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) для отримання підтвердження інформації про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) або здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством. При цьому, згідно наявної інформації, що автоматично сформована в електронній системі закупівель 11.03.2022 в результаті взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної податкової служби України у відповідності до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11, у переможця ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» наявна заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
2. Пунктом 6 Розділу VI. Результати тендеру та укладання договору про закупівлю тендерної документації передбачено надання учасником-переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору в розмірі 5 % його вартості, яке має бути надане шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника. При цьому, учасник надає оригінал або копію платіжного доручення, або електронне платіжне доручення, з відміткою проведення операції обслуговуючим банком, що підтверджує надання учасником забезпечення виконання договору.
У зв’язку із зазначеним, просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо надання переможцем - ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» забезпечення виконання договору відповідно до вищевикладених умов тендерної документації.
Пояснення/інформацію та підтвердні документи до кожного пункту запиту необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
6c0404b0188c422e9a8e9e74ba6a621f
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
20.09.2022 10:11
Опис:
1.На запитання органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедури, інформацію про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-02-07-002156-c повідомляємо. 1. Щодо питання обґрунтування рішення про не відхилення переможця ТОВ «МОЛОКОЗАВОД №1» повідомляємо: Переможцем в друкованому вигляді надано скрін-фото з електроного кабінета платника податку Державної податкової служби України про сплату податків та відсутність заборгованості(Файл «Скрін.jpeg»), а також Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості в учасника процедури закупівлі згідно наявної інформації, що автоматично сформована в електронній системі закупівель 10.01.2022 в результаті взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної податкової служби України у відповідності до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11 (Файл «Відповідь.pdf»).
Постановою КМУ № 165 від 28.02.2022 (посилання на документ) про деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб було зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та видачу дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні. Вказані строки будуть поновлені у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
Відповідно до інформації, зазначеної на офіційному сайті Державної податкової служби України, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, є адміністративною послугою, що надається територіальними органами ДПС (посилання на джерело). Акт законодавства, що регулює порядок та умови надання такої адміністративної послуги: Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, адміністративної послуги зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554 (посилання на документ).
Таким чином, станом на 11.03.2022 отримати довідку про відсутність заборгованості в період воєнного стану неможливо.
Згідно посиланню на офіційний сайт https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/576179.html , Державна податкова служба України від 27.02.2022 інформує, що Торгово-промисловою палатою України (далі – ТПП України) на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України повідомлено про засвідчення факту настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 24 лютого 2022 року: військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Згідно цього ДПС інформує, що платники податків відповідно до пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України звільняються від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у зв’язку із настанням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених ТПП України. У випадку відсутності можливості у платника податків своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання строків сплати податків та зборів, подання звітності, реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстру податкових накладних, акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, розрахунку коригування у відповідному Реєстрі, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від відповідальності. Разом з тим, такі обов’язки мають бути виконані платниками податків одразу після припинення дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
2. Щодо надання підтверджуючих документів оплати забезпечення виконання договору в розмірі 5 % його вартості: Переможцем надано платіжне доручення від 16.03.2022 ( Файл «Платіжне доручення.pdf» ).