• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Ремонт доріг

Завершена

980 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 800.00 UAH
Номер: 64f563f95f514ff58044220c8c415d46
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-06-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2022 15:46 - 01.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2022 № 182 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-06-000033-a, 06.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 3 та 19 частини другої статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 41 Закону та включення до проєкту договору умов, що стосуються закупівлі товару при фактичному здійсненні Замовником закупівлі послуг. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Магістраль Захід» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Під час моніторингу сторонами розірвано договір, про що опубліковано звіт про виконання договору (09.06.2022).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Еко-місто» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-06-000085-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Магістраль Захід» (далі – ТОВ «Магістраль Захід»); повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем після аукціону документи та інформацію; договір від 11.04.2022 №110422, опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію на запит органу державного фінансового контролю, лист-звернення ТОВ «Магістраль Захід» від 24.04.2022 №1, адресований ТОВ «Магістраль Захід» лист Замовника від 02.05.2022 №64; додаткову угоду від 06.06.2022 №1 до договору від 11.04.2022 №110422, звіт про виконання договору про закупівлю UA-2022-02-06-000033-a. За вимогою пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). У частині 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Водночас, у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відсутня (зазначено лише, що поточний ремонт здійснюється струменевим методом). Отже, при складанні тендерної документації Замовником допущено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону. Також, відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710). Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік формальних помилок. Проте, перелік формальних помилок, що наведений в частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, містить помилки, які не відповідають та відсутні в переліку формальних помилок, визначених у Наказі Мінекономрозвитку №710 (самостійне виправлення помилок та/або описок у поданій пропозиції під час її складання учасником; відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції), чим порушено вимогу пункту 19 частини другої статті 22 Закону. У примітках Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору, що суперечить нормам частини шостої статті 41 Закону. Так, за нормою частини шостої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. За умовами п.1.1. проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, постачальник передає у власність замовника, а замовник оплачує товар, визначений в асортименті, та цінами за одиницю товару (далі – «товар»), які знаходяться в магазинах та на складах постачальника, постачальник передає у власність замовника товар на умовах, зазначених в договорі. Слід зазначити, що умова п.1.1. укладеного за результатами проведеного тендеру договір від 11.04.2022 №110422 відповідає п.1.1. проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації. Однак, відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-02-06-000033-a предметом закупівлі визначено «роботи», код ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг. Окрім того, як зазначено вище, у Додатку 2 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ») до тендерної документації зазначено, що поточний ремонт здійснюється струменевим методом. За визначенням у пункті 21 частини першої статті 1 Закону поточний ремонт віднесено до послуг. В умовах розділів 2 – 5 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) йдеться про надання послуг. В той же час, в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2022-02-06-000033-a вид предмета закупівлі вказано – роботи. Таким чином, Замовником допущено порушення пункту 2 частини другої статті 21 Закону при відображенні інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів за процедурою закупівлі UA-2022-02-06-000033-a. Відповідно до умов частини 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатків 1,4 до цієї тендерної документації. У Додатку 1 до тендерної документації Замовником зокрема встановлено кваліфікаційну вимогу відповідно до статті 16 Закону щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Так, відповідно до пункту 2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасником надається довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі, код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45233142-6 - Ремонт доріг договору (договорів) (не менше одного договору), з зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, обсягу договору, терміну дії договору, назви контрагента за договором, працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти. Також, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), Проте, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Магістраль Захід» в складі пропозиції надано довідку з досвідом виконання аналогічного договору, а також договір, зазначений в довідці за кодом ДК 021:2015-45112730-1 – Благоустрій доріг і шосе-поточний ремонт вулично-шляхової мережі машиною Мадпачер або еквівалент, що не є аналогічним договором за предметом закупівлі UA-2022-02-06-000033-a відповідно до вимог пункту 2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Магістраль Захід», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.04.2022 №110422 на суму 859 200,00 грн з ПДВ. Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником було оприлюднено інформацію про розірвання договору від 11.04.2024 №110422, зокрема, додаткову угоду №1 від 06.06.2022 до договору від 11.04.2024 №110422 про розірвання договору за згодою сторін у зв’язку із збільшенням вартості матеріалів та неможливістю надання послуг в обсягах та об’ємах, передбачених договором. Також, Замовником 09.06.2022 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 13.06.2022 15:01 - 30.06.2022 00:00
Дата публікації висновку: 13.06.2022 15:01

Запити/Пояснення