-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги відмінено
367 742.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 838.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 838.71 UAH
Номер:
22bec6a382714523bc9977970951c3aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2022 00:00
Період моніторингу:
11.02.2022 13:05 - 05.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
від 10.02.2022 № 83
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник начальника
Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 10.02.2022 № 83
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
15. UA-2022-02-04-003489-c 04.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення пункту 3 Порядку № 1082 в частині не накладання кваліфікованого електронного підпису.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», внесення змін до тендерної документації, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Хмельницького закладу дошкільної освіти №47 "Дзвіночок" Хмельницької міської ради Хмельницької області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника 04 лютого 2022 року № 9.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення абзацу третього пункту 3 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), після внесення інформації в електронні поля, на неї не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи Замовника.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
Відповідно до абзацу третього пункту 3 Порядку № 1082 після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Вказане кореспондується з пунктом 12 частини другої статті 23 цього ж закону, а саме – кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, зокрема, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки).
Тобто, особистий ключ КЕП має зберігатися в засобі КЕП і повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису.
За результатами перевірки електронного підпису уповноваженої особи Замовника на сайті Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) за адресою в мережі Internet https://czo.gov.ua/verify встановлено, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Згідно листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Враховуючи викладене, зазначений підпис уповноваженої особи Замовника не є кваліфікованим електронним підписом.
За результатами моніторингу встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення процедури відкритих торгів, тендерну документацію, тощо) на них накладено електронний підпис уповноваженої особи Замовника, який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 1082 замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури відкритих торгів, яка передбачена частиною першою статті 13 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено електрона адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Період усунення порушень:
11.02.2022 15:43 - 26.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.02.2022 15:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
.Відмінити процедуру відкритих торгів згідно предмету закупівлі «Електрична енергія» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09310000-5 «Електрична енергія», з підстави, що передбачена згідно п.2 ч. 1 ст. 32 Закону, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
1.Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
2.Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Не накладання кваліфікованого електронного підпису)
Дата публікації звіту:
28.02.2022 16:37
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
Опис:
Процедура відмінена на підставі п.2 ч.1. ст. 32 Закону (протокол Уповноваженої особи Замовника від 25.02.2022 №42)
Дата публікації:
06.04.2022 11:44