• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин та паливо дизельне (за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Завершена

4 093 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 933.00 UAH
Номер: ab8d9356e5424a6a96a8cf1adab56980
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 10.11.2022 10:46 - 02.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.11.2022 № 51-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.11.2022 №51-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2022-02-04-014965-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 518-55-12, 80685185512@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 12.4 розділу 12 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни предмета закупівлі до рівня, визначеного Договором), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковими угодами від 09.03.2022 року № 1, від 10.03.2022 року № 2, від 28.03.2022 року № 3, від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6) та, здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення пункту 3 Порядку № 1082 у подальшому шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено вказане порушення, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства Кам'янської міської ради «Транспорт» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ», протокол про рішення уповноваженої особи від 21.02.2022 року № 312, повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2022 року, договір про закупівлю від 04.03.2022 року № 131/22T, додаткові угоди від 09.03.2022 року № 1, від 10.03.2022 року № 2, від 28.03.2022 року № 3, від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.03.2022 року, від 30.03.2022 року, від 14.04.2022 року, від 20.04.2022 року та від 05.05.2022, пояснення Замовника від 22.11.2022 року та від 29.11.2022 року надане через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу розміщення інформації про закупівлю у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Рудківської Аліни Володимирівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю товарів з учасником ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ» від 04.03.2022 року № 131/22T (далі - Договір), на загальну суму 4 093 300,00 грн. (з ПДВ). Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ» до Договору укладено додаткові угоди від 09.03.2022 року № 1, від 10.03.2022 року № 2, від 28.03.2022 року № 3, від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та в частині зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення на підставі пункту 5 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, відповідно до пункту 12.11 розділу 12 Договору, зокрема, встановлено умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. В той же час, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: - збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії (пункт 2 частини 5 статті 41 Закону); - погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку (пункт 5 частини 5 статті 41 Закону). Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Поряд з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постанові Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Крім цього, Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Відповідно до умов Договору, станом на 04.03.2022 року ціна за 1 л бензину А-92 (у талонах), бензину А-95 (у талонах) та дизельного палива (у талонах) становила 32,50 гривень (з ПДВ). Відповідно до зазначених додаткових угод, до істотних умов Договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, а саме: - відповідно до умов додаткової угоди від 09.03.2022 року № 1 ціна за 1 л бензину А-92 (у талонах), бензину А-95 (у талонах) та дизельного палива (у талонах) зросла до 35,50 гривень (з ПДВ); - відповідно до умов додаткової угоди від 10.03.2022 року № 2 ціна за 1 л бензину А-92 (у талонах), бензину А-95 (у талонах) та дизельного палива (у талонах) зросла до 39,00 гривень (з ПДВ); - відповідно до умов додаткової угоди від 12.04.2022 року № 4 ціна за 1 л бензину А-92 (у талонах) зросла до 39,00 грн (з ПДВ), бензину А-95 (у талонах) та дизельного палива (у талонах) - до 40,00 гривень (з ПДВ); - відповідно до умов додаткової угоди від 18.04.2022 року № 5 ціна за 1 л дизельного палива (у талонах) зросла до 43,00 гривень (з ПДВ); - відповідно до умов додаткової угоди від 03.05.2022 року № 6 ціна за 1 л бензину А-92 (у талонах) зросла до 41,00 грн (з ПДВ), за 1 л бензину А-95 (у талонах) – до 42,00 грн (з ПДВ) та за 1 л дизельного палива (у талонах) - до 47,00 гривень (з ПДВ). Відповідно до умов додаткової угоди від 28.03.2022 № 3, до істотних умов Договору внесено зміни в частині зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення на підставі пункту 5 частини 5 статті 41 Закону, а саме, ціну за 1 л бензину А-92 (у талонах), бензину А-95 (у талонах) та дизельного палива (у талонах) зменшено до 37,00 гривень (з ПДВ). Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод до Договору від 09.03.2022 року № 1, від 10.03.2022 року № 2, від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6 Замовником обґрунтовуються листами ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ» від 09.03.2022 № 39, від 10.03.2022 № 42, від 11.04.2022 № 53, 18.04.2022 № 58, від 03.05.2022 № 67 та висновками Дніпропетровської торгово-промислової палати від 23.02.2022 року № 022/1, від 04.03.2022 № 030/2, від 11.04.2022 № 039/1, від 18.04.2022 № 041/1 та від 03.05.2022 року № 043/1. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що довідки Дніпропетровської торгово-промислової палати від 23.02.2022 року № 022/1 та від 04.03.2022 року № 030/2 не підтверджують коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору (04.03.2022 року) та укладанням додаткової угоди № 1 (09.03.2022 року), між укладанням додаткової угоди № 1 (09.03.2022 року) та укладанням додаткової угоди № 2 (10.03.2022 року), оскільки лише несуть інформацію про середні ціни на пальне (дизельне паливо, бензин А-92 та бензин А-95), які склалися станом на 23.02.2022 року та 03.03.2022 року (до укладання Договору), а тому не можуть використовуватись як підстава для укладання даних додаткових угод. Слід відмітити, що додаткові угоди від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6 вступили в дію з 28.03.2022 року, а відтак довідки Дніпропетровської торгово-промислової палати від 11.04.2022 року № 039/1, від 18.04.2022 року № 041/1 та від 03.05.2022 року № 043/1 не підтверджують коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору (04.03.2022 року) та вступом в силу додаткових угод від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6 (28.03.2022 року), оскільки несуть інформацію про середні ціни на пальне (дизельне паливо, бензин А-92 та бензин А-95), які склалися станом на 08.04.2022 року, 15.04.2022 року та 02.05.2022 року, а тому не можуть використовуватись як підстава для укладання даних додаткових угод. Крім того, проведеним аналізом, встановлено, що відповідно до умов вищевказаних додаткових угод, сторонами збільшено ціну за одиницю товару з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни, передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, а саме: - на бензин А-92 збільшено ціну з 32,50 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за договором без врахування додаткових угод) до 41,00 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за додатковою угодою від 03.05.2022 року № 6), тобто на 26,15 %; - на бензин А-95 збільшено ціну з 32,50 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за договором без врахування додаткових угод) до 42,00 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за додатковою угодою від 03.05.2022 року № 6), тобто на 29,23 %; - на паливо дизельне збільшено ціну з 32,50 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за договором без врахування додаткових угод) до 47,00 грн. за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за додатковою угодою від 03.05.2022 року № 6), тобто на 44,60 %. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 12.11 розділу 12 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 09.03.2022 року № 1, від 10.03.2022 року № 2, від 12.04.2022 року № 4, від 18.04.2022 року № 5 та від 03.05.2022 року № 6, на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 02.12.2022 20:17 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 02.12.2022 20:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на Висновок УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ, складений за результатом моніторингу процедури закупівлі з предмету Бензин та паливо дизельне (за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти), ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-04-014965-b КП КМР «Транспорт» (далі Замовник) повідомляє про наступне: З метою усунення встановлених Держаудитслужбою порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником вжиті заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ» від 04.03.2022 за № 131/22Т, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України, а саме: сторонами підписана Угода про розірвання зазначеного договору за згодою сторін (надана на оприлюднення в електронній системі закупівель). Також Замовником на адресу Постачальника, ТОВ «ПРЕМІУМ КАРТ», направлено Вимогу від 08.12.2022р. щодо необхідності повернення Постачальником зайво сплачених Замовником коштів за договором від 04.03.2022 № 131/22Т, укладеного за результатом проведеної процедури закупівлі. З метою усунення порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082 Уповноваженою особою Рудківською Аліною замовлено новий КЕП, який відповідає вимогам. Таким чином, Замовником здійснюються заходи щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу та зроблені необхідні висновки щодо недопущення встановленого порушення в подальшому.
Дата публікації звіту: 09.12.2022 11:38

Запити/Пояснення