• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Телекомунікаційні послуги MPLS

Завершена

919 660.57 UAH з ПДВ
Номер: 026fddb745b448f0bd14507580780002
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-10-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 11.11.2022 12:45 - 03.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.11.2022 № 51-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.11.2022 №51-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2022-02-04-014632-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством установлено порушення вимог передбачених частиною 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу питання наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не установлено. Питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником вимог постанови № 710 дослідити не є можливим.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 21.02.2022 № 20661, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Одеського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі – Замовник) на 2022 рік, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.02.2022 № 2 та від 04.02.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2022, договір про закупівлю від 21.02.2022 № 20661. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура Замовником проводилася відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Відповідно до частин 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель). Слід зазначити, що 26.06.2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 03 червня 2021 року № 1530-IX, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини 6 статті 40 Закону слова «з посиланням на». Відтак, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 04.02.2022, повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Разом з тим, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначив інформацію наступного змісту: «Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», (далі – Закон) закупівлі може здійснюватися шляхом застосування однієї з процедур, передбачених ст. 13 Закону. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, що визначені ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в тому числі така процедура може бути застосована у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи або/та за потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Ураховуючи багаторічну співпрацю Одеського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки з ПАТ «Укртелеком», наявність існуючих ліній зв’язку та деяких спеціальних послуг, що надаються (віртуальна приватна мережа), перехід до іншого провайдера призведе до значних грошових витрат, втрат раніше витрачених коштів та займе багато часу на побудову системи зв’язку з взаємодіючими та підпорядкованими підрозділами. Враховуючи зазначене, Замовник для здійснення закупівлі: інформаційно-телекомунікаційних послуг за кодом ДК 021:2015 - 72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з передавання даних та повідомлень (телекомунікаційні послуги MPLS)) на 2022 рік відповідно до положень ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен застосувати переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону, а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків – відсутність конкуренції з технічних причин.». Таким чином, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не підтверджує наявність умов, що послуги, які є предметом процедури закупівлі можуть бути надані виключно АТ «Укртелеком» за відсутності конкуренції з технічних причин, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівель відповідно до норм абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Також, на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Крім того, в ході контрольного заходу посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, 11.11.2022 через електронну систему надано Замовнику запит про надання документального підтвердження (експертні, нормативні, технічні та інші документи) наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Однак, Замовником у ході здійсненого контрольного заходу не надано вищевказані документи, що в свою чергу призвело до недотримання Замовником вимог частини 5 статті 8 Закону. Враховуючи вищевикладене, Замовником не підтверджено наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі передбачених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником. Крім цього, в порушення вимог передбачених частиною 5 статті 8 Закону, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовником не надано інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також не надано інформацію та документи, що підтверджують встановлення вимог Замовником до учасника переговорів та встановлення переліку документів, що підтверджують відповідність установленим вимогам, з наданням копії поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника АТ «УКРТЕЛЕКОМ». Враховуючи не надання на вищевказаний запит інформації та документів, що стосуються питання дотримання Замовником вимог постанови № 710, питання дотримання Замовником вимог постанови № 710 дослідити не є можливим.
Період усунення порушень: 24.11.2022 23:02 - 09.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.11.2022 23:02

Оскарження висновку в суді

Опис: Повідомляємо що Вашу вимогу було оскаржено до Одеського окружного адміністративного суду 07.12.2022 року.
Дата публікації: 09.12.2022 14:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заключено додаткову угоду №1 від 5 грудня 2022 про розірвання Договору про надання електронних комунікаційних послуг споживачам, які здійснюють їх закупівлю від 21.02.2022 №20661
Дата публікації звіту: 13.12.2022 16:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • documentsForm: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю від 21.02.2022 №20661.
Дата публікації: 14.12.2022 10:51

Запити/Пояснення