-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області».
Під місцем виконання робіт слід розуміти: по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області
Завершена
3 438 007.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 190.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 190.04 UAH
Номер:
bb0b97ae4cab4c088751ad146c95a6f6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-06-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2022 00:00
Період моніторингу:
06.06.2022 15:47 - 01.07.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.06.2022 № 182
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-04-002903-a, 04.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» та визначення вказаного учасника переможцем тендеру встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону, а також вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону при правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мурованської сільської ради територіальної громади (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-04-003327-c), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення (протокол) від 02.03.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 09.03.2022, тендерну пропозицію ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС», повідомлення про намір укласти договір від 09.03.2022, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір №113 від 21.03.2022, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
У відповідності до пункту 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію – кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Проведеним моніторингом правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію щодо місця виконання робіт. Так, у графі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації», чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до вимог частини 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: розрахунок договірної відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт; проект плану фінансування робіт.
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженій наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281).
Так, визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) регламентується у розділі V Настанови №281.
За нормою пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.13 розділу V Настанови №281 загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови.
Згідно з пунктом 5.14 розділу V Настанови №281 при визначенні загальновиробничих витрат, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: 1) заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 цієї Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення; 2) покриття решти статей загальновиробничих витрат, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання.
За нормами пункту 5.15 розділу V Настанови №281 у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Також, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови №281 адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно наданих учасником ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» розрахунку договірної ціни, пояснювальної записки до неї та відповідних розрахунків у складі тендерної пропозиції учасником розрахунки загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат відповідно до вимог пунктів 5.13, 5.14, 5.15 та 5.17 розділу V Настанови №281 (визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку) не надано (загальновиробничі витрати розраховані відповідно до показників Додатка 18 Настанови №281, адміністративні витрати – за показником Додатку 27 Настанови №281).
Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір.
У відповідності до вимог частини 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: проект календарного графіку виконання робіт – складений відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009р. №2 (під час укладання договору календарний графік може бути відкориговано щодо проміжних робіт. Кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом).
Учасником ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» у складі тендерної пропозиції подано проект календарного графіку виконання робіт (файл «2-5.39_Проект календарного графіку.pdf»).
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Крім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що наданий у складі тендерної пропозиції ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» проект календарного графіку виконання робіт, складаний з врахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 №2, містить перелік видів робіт та обсяг їх виконання (у кількісному і вартісному виразі) в розрізі кожного виду робіт та кожного місяця періоду виконання робіт.
Водночас, Графік виконаних робіт, що міститься у Додатку №2 до укладеного за результатами тендеру договору №113 від 21.03.2022, містить лише найменування предмету закупівлі та вартість договору.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону, Замовником укладено з переможцем тендеру ПП «МЕГАПРОМБУДІМПЕКС» договір №113 від 21.03.2022 (Додаток №2 до договору, «Графік виконаних робіт», що є невід’ємною частиною договору) не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
20.06.2022 14:18 - 07.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2022 14:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 20 червня 2022 р. повідомляємо наступне:
З метою усунення виявлених порушень, Замовником прийнято рішення про розірвання Договору №113 від 21.03.2022 р. На даний час Замовник вживає заходів щодо розірвання договору, зокрема, шляхом надсилання до Підрядника письмового повідомлення щодо розірвання договору за взаємною згодою. Інформація про припинення зобов’язань за договором підряду №113 від 21.03.2022 р. буде оприлюднена на веб – порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
Однак, принагідно хочемо наголосити, що вважаємо встановлене Вами порушення щодо не зазначення місця виконання робіт в оголошенні про проведення закупівлі таким, що не відповідає дійсності, оскільки враховуючи неможливість з технічних причин зазначити адресу певного відрізка дороги/вулиці в електронному полі (графі) «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг», Замовник торгів зазначив її в примітках до оголошення. Таким чином, в оголошенні про проведення даної закупівлі міститься місце виконання робіт.
Щодо графіку виконання робіт, то хочемо наголосити, що в п. 6 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати проект календарного графіку виконання робіт - складений відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009р. №2. Підкреслюємо, що даний графік повинен надати Учасник в складі тендерної пропозиції саме для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника. Про те, ні в тендерній документації, ні в самому проекті договору не зазначалося, що Додаток №2 Договору «Графік виконання робіт» повинен бути складений на момент підписання самого договору відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві». Наголошуємо, що даний зразок графіку містить рекомендаційний характер, тому Замовник вправі на момент укладення договору або скористатися ним, або сформувати будь-який інший графік виконання робіт, який вважає за необхідний.
З повагою, уповноважена особа, фахівець з публічних закупівель, Іванна КОРЕЦЬКА.
Дата публікації звіту:
22.06.2022 13:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
28.07.2022 10:36
Запити/Пояснення
Номер:
467c93e443be448e9777df4d6bf4a029
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2022 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-04-002903-a, яка проводилась Мурованською сільською радою ТГ (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
489b788521d24361ab81503b57312afe
Назва:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 09.06.2022 р. про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області». (UA-2022-02-04-002903-a), надаємо наступну інформацію.
Дата опублікування:
10.06.2022 14:21
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб територіальної громади та затверджений рішенням сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області №900 від 21.12.2021 р.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб у закупівлі з урахуванням вимог законодавства. Технічні, якісні та кількісні характеристики відображені в проектній документації «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області», виконаний відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, та інших нормативних документів. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
Робочий проект пройшов експертизу, в результаті якої було отримано позитивний Експертний звіт від 11 жовтня 2021 р. № 110/10/21. Таким чином, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені у проекті на «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області» та підтверджені в Експертному звіті (позитивному) від 11 жовтня 2021 р. № 110/10/21.
3. Обґрунтування очікуваної вартості:
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації на «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Лукашевичів від буд. №307 до буд. №349а в с. Сороки-Львівські Львівського району Львівської області». При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника» та глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ.
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://murovanska-gromada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-pri-publichnih-zakupivlyah-00-22-20-10-03-2021/