-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Лампи натрієві, світлодіодні
Завершена
2 134 512.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 672.56 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 672.56 UAH
Номер:
c0c3df98f51a439ca16b7748abd207cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-26-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.09.2022 00:00
Період моніторингу:
26.09.2022 13:38 - 18.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.09.2022 № 34-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 26.09.2022 №34-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2022-02-04-010271-b від 04.02.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 17 Закону та пунктів 2, 11, 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ФОП Мордасов О.О., своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходів щодо недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації (частини третьої статті 17 Закону та пунктів 2, 11, 19 частини другої статті 22 Закону) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 4 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Міськсвітло» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.02.2022, протокол за №15, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Мордасова Олексія Олександровича (далі - ФОП Мордасов О.О.), протокол щодо рішення уповноваженою особою від 22.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2022, договір про закупівлю від 11.03.2022 за №02-06/26, додаткові угоди від 25.07.2022 за №1, від 09.03.2022 за №2, від 10.09.2022 за №3, пояснення Замовника від 28.09.2022 отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що на порушення:
- вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») невірно зазначено протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними. Так, в тендерній документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів (з дати розкриття тендерних пропозицій), в той час як в Законі визначено не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, визначений Замовником (в пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») тендерної документації перелік формальних помилок, не відповідає переліку, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710), а саме відсутні пункти 2, 5-12.
Згідно частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, на порушення частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не встановлено для переможця процедури закупівлі способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону.
Період усунення порушень:
04.10.2022 11:26 - 19.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.10.2022 11:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок моніторингу процедури закупівлі «Лампи натрієві, світлодіодні, ДК 021:2015: 31510000-4 - Електричні лампи розжарення» (UA-2022-02-04-010271-b) КП «Міськсвітло» повідомляє, що підприємством вжито заходи щодо недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації (частини третьої статті 17 Закону та пунктів 2, 11, 19 частини другої статті 22 Закону)
Дата публікації звіту:
11.10.2022 12:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
порушення усунуто
Дата публікації:
11.10.2022 15:54
Запити/Пояснення
Номер:
23445ac474c74cae8cbc5c4cfc9c4c72
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.09.2022 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Лампи натрієві, світлодіодні, ДК 021:2015: 31510000-4 — Електричні лампи розжарення», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-02-04-010271-b), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f27b7b1e5a484f88b2417cd6f35f5047
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.09.2022 13:00
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Лампи натрієві, світлодіодні, ДК 021:2015: 31510000-4 - Електричні лампи розжарення» (UA-2022-02-04-010271-b) КП «Міськсвітло» повідомляє, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до наявної потреби для забезпечення роботи підприємства з урахуванням оптимального співвідношення ціни та якості і зазначені у додатку 3 до тендерної документації.
Закупівля проведена на очікувану вартість, яка визначена з урахуванням ринкових цін на даний вид товару на момент оголошення закупівлі.
В той же час Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, має рекомендаційний характер.
При цьому, в Законі України «Про публічні закупівлі» не визначено орган, який уповноважений надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів та переліку документів, якими необхідно керуватись замовнику під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
В Законі України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язок оприлюднювати інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В той же час, вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) поширюється на головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Відповідно до ст. 22 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
КП «Міськсвітло» є комунальним підприємством і відповідно до ст. 78 Господарського кодексу України його майно перебуває у комунальній власності.
Враховуючи, що КП «Міськсвітло» є одержувачем бюджетних коштів, а не розпорядником згідно з Бюджетним кодексом України та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, підприємством дотримано вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі «Лампи натрієві, світлодіодні, ДК 021:2015: 31510000-4 — Електричні лампи розжарення» (UA-2022-02-04-010271-b).
Додатково повідомляємо, що взяти пояснення з уповноваженої особи Дениса КАРБАНА не виявляється можливим, у зв’язку з його мобілізацією до лав Збройних Сил України.