Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, внесення змін до ТД, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 02.02.2022 № 1/5075, ТД зі змінами, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 09.02.2022 № 2/5075, тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС ЛІФТ» (далі – ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ», обґрунтування аномально низької ціни, протокол від 25.02.2022 № 2/5075, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 25.02.2022, договір про закупівлю послуг з технічного обслуговування ліфтів та послуг з експлуатації ліфтів від 01.05.2022 № ТО-Ф/22 (далі – Договір), пояснення отримане 09.06.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
У пункті 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ТД Замовник зазначив, у складі тендерної пропозиції учасник надає гарантійний лист щодо надання послуг без попередньої оплати.
Отже у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» відсутній гарантійний лист щодо надання послуг без попередньої оплати, чим не дотримано вимоги пункту 4 розділу 6 ТД.
У зв’язку із зазначеним, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Аналізом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
За результатами електронного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицію учасника визнано ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» з ціновою пропозицією 1 138 999,25 грн з ПДВ. Замовник визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав Договір на суму 911 193,60 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 7.1 Договору термін надання послуг: з 01.05.2022 по 31.12.2022.
У пункті 4.4 розділу І «Загальні положення» ТД зазначено, що строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) з 01.03.2022 по 31.12.2022 (включно).
Слід зазначити, що у формі «Тендерна пропозиція», яка міститься у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ», зазначено, що вартість послуг з ремонту, технічного обслуговування ліфтів та послуг з експлуатації ліфтів розраховувалась починаючи з 01.03.2022 по 31.12.2022.
Також у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника містяться розрахунки вартості надання послуг, які були проведені за період з 01.03.2022 по 31.12.2022.
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, на порушення частини четвертої статті 41 Закону умови Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» в частині перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника і зменшення обсягів закупівлі.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено наступне.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником за результатами відкритих торгів за вищезазначеним предметом закупівлі визнано переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ», про що 25.02.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та 01.05.2022 укладено з ним Договір.
Відповідно до частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Кінцевий строк укладання договору про закупівлю 26.04.2022.
Отже, на порушення вимог частини шостої статті 33 Закону Замовником укладено з переможцем торгів ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» Договір у строк, що перевищує 60 днів, тобто на 65 день.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням строків, передбачених, зокрема частиною шостою статті 33 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 про надання пояснення стосовно вищезазначеного питання, Замовник 09.06.2022 надав пояснення, в якому зазначив, що у зв’язку із введенням воєнного стану, виконавець (учасник-переможець) не мав можливості надати вчасно (у межах встановлено строку) підписаний договір, зазначене сталось через об’єктивні причини спричинені введенням воєнного стану. Розуміючи те, що допущено порушення допустимого строку укладання договору про закупівлю, Замовником будуть вжиті заходи щодо припинення дії договору про закупівлю та оприлюднена відповідна інформація.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник за результатами відкритих торгів уклав з ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» Договір, який оприлюднено в електронній системі закупівель 09.06.2022.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього з порушенням термінів, визначених Законом, тобто на 29 робочий день з дня його укладення.
Також, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Додаток № 1 до Договору, який відповідно до пунктів 2.1, 2.2 та 10.1 Договору є його невід’ємною частиною протягом трьох робочих днів з дня укладання Договору.
Період усунення порушень:
16.06.2022 14:28 - 05.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.06.2022 14:28
Опис звіту:
Стосовно відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ» пункту 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю».
Учасником у складі тендерної пропозиції не надано відповідного гарантійного листа, але надано довідку № 11-3 від 16.02.2022, якою учасник погодився із умовами викладеними у проекті договору про закупівлю, який, у свою чергу, передбачає порядок оплати « 5.3. Розрахунки за цим договором здійснюються в національній валюті України. Оплата за надані послуги у звітному місяці, у розмірі 50 % (п’ятдесяти) щомісячної вартості послуг, здійснюється Замовником у строк до 15 числа місяця, наступного за звітнім. Остаточний розрахунок за надані послуги у звідному місяці здійснюються у строк до 30 числа місяця, наступного за звітнім.». Враховуючи зазначене, Замовником враховано зміст довідки № 11-3 від 16.02.2022, як погодження із умовами проекту договору, у тому числі із умовою надання послуг без попередньої оплати.
Стосовно укладання договору на умовах, які відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі ТОВ «ЕКСПРЕС ЛІФТ».
У замовника та учасника була відсутня можливості укласти вчасно договір про закупівлю, через введення воєнного стану, та отримувати послуги з 01.03.2022 року. При укладанні договору було враховано фактичний період надання послуг, який фактично не міг враховувати період з 01.03.22 по 30.04.22 р. Загальний обсяг закупівлі та тендерна пропозиція учасника передбачали надання відповідних послуг протягом 10 місяців та розрахунок вартості послуг передбачав вартість послуг за один календарний місяць. Оскільки, через не укладання договору вчасно, та зменшення періоду надання послуг на два календарні місяця, договір було укладено на суму, яка розрахована шляхом помноження ціни послуги (ціни за один календарний місяць) на 8 місяців, які фактично можливо влучити до умов договору.
Додатково зазначаємо, що Замовником укладено додаткову угоду Договору про закупівлю № ТО-Ф/22 від 01.05.2022 р., якою Сторони дійшли згоди про укладання Договору із порушенням строку, передбаченого частиною шостою статті 33 ЗУ «Про публічні закупівлі», та, відповідно, враховуючи положення ст. 43 ЗУ «Про публічні закупівлі», Сторони дійшли згоди про відсутність будь-яких взаємних зобов’язань за Договором, з дати його укладання. Зазначена Додаткова угода та інформація про припинення дії договору про закупівлю буде оприлюдненно в електронній системі закупівель 20.06.2022 року.
Дата публікації звіту:
20.06.2022 12:42