• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості» (Борошно та крупи) Борошно пшеничне в/г (ДК 021:2015: 15612100-2 — Борошно пшеничне), Гречка ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Рис ( ДК 021:2015: 15614000-5 — Рис оброблений), Пшенична крупа ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Пшоно ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Манна крупа ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Горох ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Крупа ячна ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур), Крупа перлова ( ДК 021:2015: 15613000-8 — Продукція із зерна зернових культур)

Категорія замовника - Згідно п. 3, ч. 1, ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова подання - українська. Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету

Завершена

317 584.65 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 587.92 UAH
Номер: fcb759079aa94d789890de2ea87c3728
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-26-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 26.01.2023 14:51 - 17.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.01.2023 № 10-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291) НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.01.2023 №10-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2022-02-02-012420-b від 02.02.2022. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом установлено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, а також забезпечити повернення зайво оплачених коштів по завищеній ціні станом на 01.01.2023 в сумі 2616,52 грн та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору та своєчасності їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління гуманітарної політики Локачинської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 02.02.2022 №141 (далі – тендерна документація), повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.02.2022 №158, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «Жидачевська Оксана Михайлівна» (далі – ФОП «Жидачевська Оксана Михайлівна»), договір про закупівлю товару від 11.03.2022 №40 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 14.07.2022 №1, від 12.09.2022 №2, від 28.12.2022 №3 та від 10 січня 2023 №4, відповіді Замовника від 01.02.2023, від 03.02.2023 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 30.01.2023, від 31.01.2023 та два запити від 02.02.2023. За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 5 Розділу ІІІ наведено підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі в редакції Закону, які втратили чинність на підставі змін, внесених Законом України від 03.11.2020 № 954-IX «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень». Також, Замовником у зазначеному пункту тендерної документації встановлено вимогу, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. Проте, суб’єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року №1256 (далі – Наказ МВС №1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256. Крім того, відповідно до листа-роз’яснення Мінекономіки від 03.06.2020 №3304-04/34835-06, що є Уповноваженим на це органом, визначено, що документальним підтвердженням відсутності підстав по відхиленню пропозиції учасника відповідно до пункту 12 частини першої статті 17 Закону є довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Таким чином, вимога Замовника щодо надання Переможцем довідки довільної форми, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону, не може бути документальним підтвердженням та є порушенням вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник у Додатку 3 тендерної документації затвердив технічні вимоги до предмету закупівлі та перелік документів для їх підтвердження, які має надати учасник. Зокрема, « - для підтвердження відповідності товару вимогам технічної специфікації учасник надає документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару (декларації виробника та/або протоколи випробувань, сертифікати відповідності (Сканована кольорова копія Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів HACCP (відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління/керування безпечністю харчових продуктів»), виданий на ім’я учасника, уповноваженим на те органом, дійсний на дату розкриття пропозицій. Сканована кольорова копія Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), виданий на ім’я учасника, уповноваженим на те органом, дійсний на дату розкриття тендерних пропозицій), тощо». Проте, учасник-переможець закупівлі ФОП «Жидачевська Оксана Михайлівна» надав декларації виробника видані не на своє ім’я та у складі тендерної пропозиції відсутній Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), який виданий на ім’я учасника. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП «Жидачевська Оксана Михайлівна» оприлюднено 18 лютого 2022 17:28 документ іншого учасника даної закупівлі, а саме: «Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця» за 2020 рік ФОП «Поліщук Людмила Степанівна» (файл «ПОДАТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ.PDF»). Таким чином, Замовником в порушення вимог абзац другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію ФОП «Жидачевська Оксана Михайлівна» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі та наявні підстави, встановлені пунктом 7 частини першої статті 17 Закону та укладено договір про закупівлю товару від 11.03.2022 №40. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено, що згідно частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. За результатами моніторингу установлено, що Замовник вносив зміни до істотних умов договору від 11.03.2022 №40 (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару (борошна пшеничного в/г, гречки, рису, пшеничної крупи, пшона, манної крупи, гороху, крупи ячної, крупи перлової) (далі - крупи) Додатковою угодою від 14.07.2022 №1 (в середньому на 9,7% ) та Додатковою угодою від 12.09.2022 №2 ( на 9,9% ). Замовником на запит Управління щодо підтвердження наявності коливання ціни такого товару на ринку в періодах з 11.03.2022 по 14.07.2022 та з 14.07.2022 по 12.09.2022 надано пояснення, що «постачальник товару у письмовому вигляді звернувся до управління гуманітарної політики з листом про підняття ціни на товар, аргументуючи підняття ціни на товар за даним договором підняттям цін на ринку та стрімким підняттям на топливо та паливно-мастильні матеріали для довезення товару.» та файл «Коливання на крупи (Мінфін).PDF», в якому міститься інформація щодо динаміки зміни індексу цін на крупи (графік з накопиченням, зростаючим підсумком з 03.2017). Відповідно до частини першої та другої статті 188 Господарського Кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, а сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Проте, відповідь Замовника містить лише інформацію щодо даного документу (письмове звернення постачальника), а не скановану копію пропозиції постачальника. Таким чином, не надавши на запит Управління всіх документи, які є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Проведеним аналізом інформації, наданої Замовником у файл «Коливання крупи (Мінфін).PDF», встановлено, шо у відкритих джерелах на сайті за посиланням https://index.minfin.com.ua, розміщено індекс споживчих цін на продукти, де значення індексу було розраховано за середньомісячним цінами на групи продуктів. Зокрема, індекс споживчих цін на крупи станом на 01.03.2022 року (період аукціону та укладання договору) становив 182,83% до цін 2017 року, станом на 01.07.2022 (період укладання Додаткової угоди №1) – 252,87% до цін 2017 року, станом на 01.09.2022 (період укладання Додаткової угоди №2) – 257,41% до цін 2017 року. Тобто, Замовник відповідно до додаткової угоди №2 від 12.09.2022 збільшив ціну за одиницю товару на 9,9%, тоді як, за період з 01.07.2022 по 01.09.2022 відбулося зростання середньомісячної ціни за одиницю товару лише на 4,5 % (257,41% - 252,87%). Таким чином, Замовником безпідставно внесено зміни додатковою угодою 12.09.2022 №2 до істотних умов Договору, якими змінив ціну за одиницю товару, збільшуючи ціну на крупи за 1кг на 5,4% (9,9% - 4,5%), чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. На підтвердження отримання товару (крупи) та його оплати Замовником, у відповідь на запит було подано до електронної системи закупівель видаткові накладні та платіжні доручення за вересень-грудень 2022 року. Всього протягом вересня-грудня (від дати внесення змін до Договору додатковою угодою від 12.09.2022 №2) Замовником отримано крупи в кількості 1382,727 кілограм. Тобто, Замовник здійснив закупівлю товару (крупи) по завищеній ціні в кількості 1382,727 кілограм. Внаслідок безпідставного збільшення ціни товару (крупи) на 5,4% шляхом укладення додаткової угоди №2 до договору від 11.03.2022 №40, Замовником станом на 01.01.2023 зайво оплачено коштів по завищеній ціні за отриманий товар на суму 2616,52 гривень.
Період усунення порушень: 15.02.2023 16:18 - 02.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.02.2023 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління гуманітарної політики Локачинської селищної ради здійснили заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, а також забезпечити повернення зайво оплачених коштів по завищеній ціні станом на 01.01.2023 в сумі 2616,52 грн та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту: 21.02.2023 09:30

Запити/Пояснення