-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з постачання теплової енергії
Завершена
11 273 786.12
UAH з ПДВ
Номер:
8c0d5f5475fb48bfb15f27b80345a91e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-03-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.02.2022 00:00
Період моніторингу:
03.02.2022 11:32 - 25.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.02.2022 №44
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівельвідповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісуДержаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 03.02.2022 № 44
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-02-01-007689-b, 01.02.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом недопущення таких порушень в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, навчань, тощо), та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти Виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 07.02.2022 в електронній системі закупівель; протокол переговорів від 31.01.2022 № б/н; протокольне рішення уповноваженої особи від 01.02.2022 № б/н; договір від 18.02.2022 № 03-108; звіт про результати проведення закупівлі.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю установлено, що обґрунтування застосування переговорної процедури не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником, який відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України є розпорядником бюджетних коштів, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі ID: UA-2022-02-01-007689-b, чим порушено вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Період усунення порушень:
23.02.2022 14:57 - 12.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2022 14:57
Запити/Пояснення
Номер:
ffb5b505e3d64c859acbeb816ab3f96a
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.02.2022 09:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Теплова енергія пара, гаряча вода та пов’язана продукція», ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-02-01-007689-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель ID: UA-2022-02-01-007689-b відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
3) з яких підстав не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих та/або вчинених дій чи бездіяльності
Номер:
48f3a933f6204314a2501de62b69b44e
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
07.02.2022 11:46
Опис:
1) Обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість здійснено на підставі Закону України «Про теплопостачання»; Замовником обраховано вартість, орієнтуючись на тарифи, затверджені органом місцевого самоврядування, з врахуванням обсягів фактичного використання теплової енергії у попередньому періоді і відповідно до затверджених кошторисних призначень.
2) Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, повідомляємо, що відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», вимога щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель носить РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ характер: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ сільської, селищної, МІСЬКОЇ РАДИ; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Стаття 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зазначає, що ВИКОНАВЧИМИ ОРГАНАМИ сільських, селищних, МІСЬКИХ, районних у містах (у разі їх створення) РАД є їх виконавчі комітети, ВІДДІЛИ, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Враховуючи вищезазначене, замовник, як орган місцевого самоврядування, діяв в межах і на підставі норм чинного законодавства. Також, додаємо скрін з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (результат пошуку за безкоштовним запитом за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search, щодо організаційно-правової форми – Орган місцевого самоврядування.
3) Щодо документального підтвердження застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин.
Відповідно до 8 частини 6 статті 40 містить положення: «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: 6) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі».
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за закупівлею UA-2022-02-01-007689-b МІСТИТЬ обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема, це :
Посилання на нормативно-правову базу: Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (зі змінами); Закон України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 р. № 2633-IV із змінами і доповненнями. Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р.; відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012 № 874-р (далі – Порядок), зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). На веб-сайті Антимонопольного комітету України опубліковано Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2021, до якого включено КАНІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ (порядковий номер 16).
Якщо будь-який суб’єкт здійснює посилання на нормативно-правовий акт (наприклад, Закон), то він же не зобов’язаний надавати копію цього Закону, так і в цьому випадку, Замовник здійснив ПОСИЛАННЯ на чинні нормативно-правові акти, і ВІДКРИТИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР, і НЕ ЗОБОВЯЗАНИЙ також долучати його роздруківки чи копії до цієї закупівлі, як підтвердження того, що існує такий закон чи що існує такий Реєстр - зведений перелік суб’єктів природних монополій.
Пропонуємо під час здійснення моніторингу також ознайомитися з іншими процедурами закупівлі (аналогічними за предметом та за підставою проведення), щоб переконатись, що посилання на законодавчу базу і зведений перелік суб’єктів природних монополій І Є тими «ТЕХНІЧНИМ ТА ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ», що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-10-003852-c - UA-2022-01-10-003852-c - розпочато – 10 січня 2022 року - Закупівля Теплової енергії (Переговорна процедура (скорочена), замовник - Державна аудиторська служба України, підстава - Відсутність конкуренції з технічних причин; приєднані документи – протокол проведення переговорів; обгрунтування : «Наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі підтверджується наступними документами:
Закон України «Про природні монополії»;
Закон України «Про публічні закупівлі»;
Закон України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»;
Закон України «Про житлово-комунальні послуги»;
Зведений перелік суб`єктів природних монополій розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua. Реєстр суб’єктів природних монополій, розміщений на офіційному веб-сайті НКРЕКП за адресою: http://www.nerc.gov.ua. Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо постачання теплової енергії, закупівлю можливо здійснити тільки у підприємства, яке є єдиним можливим постачальником теплової енергії (природним монополістом) на території його діяльності, а саме у Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО». (протокол переговорів і повідомлення про намір додаються).
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-28-001868-a - UA-2022-01-28-001868-a - розпочато – 28 січня 2022 року - Закупівля Теплової енергії (Переговорна процедура (скорочена), замовник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, підстава - Відсутність конкуренції з технічних причин; приєднані документи – відсутні, обгрунтування: «Відповідно до Ч. 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб'єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб'єктів природних монополій у сфері житлово - комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб'єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Пунктом 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб'єктів природних монополій, затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р (далі - Порядок) передбачено, що зведений перелік суб'єктів природних монополій розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (https://www.amcu.gov.uа). Станом на дату проведення переговорів 26.01.2022 року на веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб'єктів природних монополій, до якого включено ПП “Рівнетеплосервіс”, (далі - організації).» (повідомлення про намір додається).
Замовник під час оголошення процедури закупівлі керується Законом, але також проводить аналіз інших процедур закупівель, з метою уникнення непорозумінь, і в цьому випадку, також, проаналізувавши закупівлю UA-2022-01-10-003852-c, яку проводить Державна аудиторська служба України, оголошено майже з аналогічним обґрунтуванням.