• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

15550000-8«Молочні продукти різні»

Йогурт 2,5% жирності 0,125 кг з фруктовим наповнювачем; Йогурт 2,5% жирності 0,125 кг без наповнювача; Кефір 2,5% жирності; Сметана 20% жирності.

Завершена

1 346 551.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 732.76 UAH
Номер: 58eda04326664b1e9bfbbcb958bdc9f8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-13-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.10.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 13.10.2022 15:40 - 03.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.10.2022 № 44 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Витяг з Додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 13.10.2022 № 44 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2022-02-01-002636-c 01.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_04@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10, абзаців другого та п’ятого частини другої статті 24 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості кефіру 2,5 % жирності та сметани 20% жирності сплаченої за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Спеціалізованого Одеського санаторію «Салют» (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням в. о. уповноваженої особи від 01.02.2022 № 23-ВТ, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Проект Інвест ХХІ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.02.2022 № 43-ВТ, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.02.2022, договір від 01.03.2022 № 02-ВТ, укладений між Замовником та ТОВ «Проект Інвест ХХІ», звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03.03.2022, додаткову угоду від 12.09.2022 № 1, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 19.10.2022. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 01.02.202 (12:25 год) оприлюднено нову тендерну документацію «ТД молочні продукти відкриті (1)», при цьому Замовником в порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10, абзаців другого та п’ятого частини другої статті 24 Закону не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що вносились до тендерної документації. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Зокрема, за результатами відкритих торгів Замовником з ТОВ «Проект Інвест ХХІ», укладено договір від 01.03.2022 № 43-ВТ (далі – Договір), сума договору становила 1 311 429,62 грн з ПДВ (ПДВ – 218571,61грн), у кількості відповідно до специфікації: йогурт 2,5% жирності 0,125 кг з фруктовим наповнювачем – 25102 шт по 10,80 грн за одиницю; йогурт 2,5% жирності 0,125 кг без наповнювача – 6052 шт по 10,80 грн за одиницю; кефір 2,5 % жирності– 18051 кг по 37,86 грн за 1 кг; сметана 20% жирності – 2845 кг по 102,48 грн за 1 кг. Додатковою угодою від 12.09.2022 № 1 до Договору було внесено зміни, а саме, збільшено ціну за одиницю товару: кефір 2,5 % жирності збільшено з 37,86 грн до 41,64 грн за одиницю (або на 9,984 %); сметана 20% жирності збільшено з 102,48 грн до 112,68 грн за 1 кг (або на 9,953%). У якості обґрунтування коливання ціни на кефір 2,5 % жирності та сметану 20% жирності, Замовником використано цінові довідки видані Одеською регіональною торгово-промисловою палатою від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4, відповідно. Як вбачається, у цінових довідках від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4, виданих Одеською регіональною торгово-промисловою палатою зазначено орієнтовно роздрібні ціни комерційних пропозицій торгуючих організацій на основі моніторингу цін комерційних пропозицій роздрібної торгівлі станом на серпень 2022 року. Отже, надані довідки торгово-промислової палати не підтверджують коливання ціни на кефір 2,5 % жирності та сметану 20% жирності та не є належним обґрунтуванням такого підвищення при укладанні додаткової угоди від 12.09.2022 № 1. Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди. Враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно укладено додаткову угоду від 12.09.2022 № 1, оскільки надані довідки, видані Одеською регіональною торгово-промисловою палатою від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4 не підтверджують коливання ціни такого товару на ринку, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 02.11.2022 18:37 - 17.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 02.11.2022 18:37

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позовну заяву до Одеського окружного адміністративного суду
Дата публікації: 17.11.2022 17:37
Дата відкриття провадження: 16.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 420/16561/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку Північного офісу Держаудитслужби ( обл.) про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-002636-c Згідно з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-002636-c, складеним Північним офісом Держаудитслужби 02.11.2022, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), абзаців другого та п’ятого частини другої статті 24 Закону, а також правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. У зв’язку з цим, Північним офісом Держаудитслужби зобов’язано Спеціалізований Одеський санаторій «Салют» (надалі за текстом – Замовник) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості кефіру 2,5 % жирності та сметани 20% жирності сплаченої за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Абзацом 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Таким чином, Замовник, користуючись гарантованим законом правом, надає аргументовані заперечення до висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-002636-c, обґрунтовані наступним. У Висновку органу державного фінансового контролю зазначено, що «за результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Зокрема, за результатами відкритих торгів Замовником з ТОВ «Проект Інвест ХХІ», укладено договір від 01.03.2022 № 43-ВТ (далі – Договір), сума договору становила 1 311 429,62 грн з ПДВ (ПДВ – 218571,61грн), у кількості відповідно до специфікації: йогурт 2,5% жирності 0,125 кг з фруктовим наповнювачем – 25102 шт по 10,80 грн за одиницю; йогурт 2,5% жирності 0,125 кг без наповнювача – 6052 шт по 10,80 грн за одиницю; кефір 2,5 % жирності– 18051 кг по 37,86 грн за 1 кг; сметана 20% жирності – 2845 кг по 102,48 грн за 1 кг. Додатковою угодою від 12.09.2022 № 1 до Договору було внесено зміни, а саме, збільшено ціну за одиницю товару: кефір 2,5 % жирності збільшено з 37,86 грн до 41,64 грн за одиницю (або на 9,984 %); сметана 20% жирності збільшено з 102,48 грн до 112,68 грн за 1 кг (або на 9,953%). У якості обґрунтування коливання ціни на кефір 2,5 % жирності та сметану 20% жирності, Замовником використано цінові довідки видані Одеською регіональною торгово-промисловою палатою від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4, відповідно. Як вбачається, у цінових довідках від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4, виданих Одеською регіональною торгово-промисловою палатою зазначено орієнтовно роздрібні ціни комерційних пропозицій торгуючих організацій на основі моніторингу цін комерційних пропозицій роздрібної торгівлі станом на серпень 2022 року. Отже, надані довідки торгово-промислової палати не підтверджують коливання ціни на кефір 2,5 % жирності та сметану 20% жирності та не є належним обґрунтуванням такого підвищення при укладанні додаткової угоди від 12.09.2022 № 1. Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди. Враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно укладено додаткову угоду від 12.09.2022 № 1, оскільки надані довідки, видані Одеською регіональною торгово-промисловою палатою від 25.08.2022 № СИО-с № 000096-6 та № СИО-с №00096-4 не підтверджують коливання ціни такого товару на ринку, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону». Проте, зазначене у Висновку не відповідає дійсним обставинам, адже згідно з пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до Листа Мінекономіки № 3304-04-69987-06 від 24.11.2020 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю» передбачено, що Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону. Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Кожен із цих випадків застосовується у залежності від виникнення підстав, що спричинили внесення відповідних змін у договір про закупівлю. У зв’язку з тим, що зміни у передбачених випадках можуть відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Згідно з інформацією, наведеною у Додатку № 1 до зазначеного Листа, встановлені випадки, у разі яких можуть змінюватися істотні умови договору про закупівлю, зокрема «норма пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Перелік таких організацій не є вичерпним. Наприклад, це може стосуватися різних продуктів харчування, ціна на які пов’язана із зростанням цін на споживчому ринку та може підтверджуватися інформацією, зокрема, від органів державної статистики. Після підписання договору про закупівлю сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону за умови, що такі зміни відбуватимуться не частіше, ніж один раз на 90 днів. Це обмеження не розповсюджується на договори про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». Отже, відповідно до Листа Мінекономіки № 3304-04-69987-06 від 24.11.2020, документом, що підтверджує коливання ціни товару на ринку може бути, в тому числі, довідка від органів державної статистики. Також, Мінекономіки водночас наголошує, що перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, не є вичерпним. Згідно ст. 3, 11 Закону України «Про торгово-промислові палати України» від 02.12.1997 р. № 671/97-ВР, до основних завдань торгово-промислових палат належать, у тому числі, організація взаємодії між суб’єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин з державою в особі її органів та надання довідково-інформаційних послуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців, надання експертних висновків, які є обов’язковими до виконання на території України. За таких обставин експертний висновок (довідка) торгово-промислової палати про ціну на товар/коливання такої ціни на ринку є достатнім доказом для обґрунтованості змін до договору закупівлі. Таким чином, дії Замовника щодо укладання Додаткової угоди від 12.09.2022 № 1 до Договору від 01.03.2022 № 43-ВТ про внесення змін, а саме, збільшення ціни за одиницю товарів на підставі довідок, що видані Одеською регіональною торгово-промисловою палатою повністю відповідають вимогам діючого законодавства України, та не протирічить вимогам пункту 5 частини 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим не може бути підставою для застосування наслідків, які визначені у пункті 3 висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-002636-c.
Дата публікації звіту: 09.11.2022 18:33

Запити/Пояснення