-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 38430000-8, Детектори та аналізатори (Рідинний хроматограф з діодно-матричним та флуоресцентним детекторами)
Завершена
1 930 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 650.00 UAH
Номер:
a5eff86c40f14b3391728df5adb91a9d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-20-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.09.2022 00:00
Період моніторингу:
20.09.2022 15:59 - 12.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.09.2022 № 280
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 20.09.2022 № 280.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-02-01-001826-c, 01.02.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 28 вересня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-02-01-000906-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію ТОВ «ШИМЮКРЕЙН»; протокол уповноваженої особи про визначення переможця від 21.02.2022; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем документи після аукціону; повідомлення про продовження строку для укладання договору; договір №777 від 16.03.2022; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2022-02-01-001826-c є кошти Державного бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю Замовником зазначено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на власному сайті замовника за посиланням - http://dneprlabvet.com.ua/, разом з тим, у зв’язку з призупиненням фінансування видатків у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану, робота сайту замовника призупинена.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявності інформації на сайті Замовника встановлено, що за наданим посиланням (http://dneprlabvet.com.ua/) відображається «Немає зв’язку із сайтом».
Таким чином, перевірити дотримання Замовником вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 щодо опублікування відповідної інформації за закупівлею UA-2022-02-01-001826-c під час моніторингу не видалося за можливе.
За нормою пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Також, відповідно до вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, відомості про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Проведеним моніторингом встановлено, що в тендерній документації Замовника (частина 7 розділу 1 «Загальні положення») зазначено, що усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою, за винятком документів та інформації, передбачених п.6 розділу 3 тендерної документації, які можуть бути складені українською та/або російською мовами.
Однак, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено, що мова тендерної пропозиції є українська.
Таким чином, інформація в оголошені про відкриті торги не відповідає тендерній документації Замовника, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710).
Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону дана тендерна документація містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також замовник не відхиляє тендерні пропозиції через допущення формальних помилок, перелік яких затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 .
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону в частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника наведено формальну помилку, що відсутня в переліку, затвердженому Наказом Мінекономрозвитку №710, а саме: зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника.
Період усунення порушень:
28.09.2022 15:27 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2022 15:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-001826-c
ДУ «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» (далі - Замовник) відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає інформацію, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-001826-c.
З метою недопущення у подальшому порушень вимог Закону при проведенні відкритих торгів, у т.ч. вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, серед працівників ДУ «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів», які залучаються до процесу організації та проведення закупівель, було проведено роз’яснювальну роботу щодо наступних питань:
- порядку та механізму застосування положень Закону та підзаконних актів (були проаналізовані відповідні нормативно-правові акти щодо оприлюднення інформації щодо публічних закупівель, роз’яснення Міністерства економіки України);
- актуальних практик розгляду скарг у сфері публічних закупівель Антимонопольним комітетом України, як органом оскарження;
- актуальних практик проведення моніторингів Державною аудиторською службою України та врахування позиції Державної аудиторської служби України, викладеної у висновках за результатами моніторингів, при складанні тендерної документації, оприлюдненні інформації щодо публічних закупівель, розгляду поданих тендерних пропозицій тощо.
Додатково повідомляємо, що найближчим часом планується проходження навчання щодо публічних закупівель працівниками ДУ «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів».
Дата публікації звіту:
05.10.2022 17:21
Запити/Пояснення
Номер:
adc8233ff0d54336a51ef811f00ceb1d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.09.2022 12:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-01-001826-c, яка проводилась Державною установою «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У пункті 4 розділу 6 тендерної документації Замовника зазначено, що відповідно до вимог частини 2 статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 4 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
3795f13a457348fc9c69bce24749bee8
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби в межах здійснення моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-01-001826-c
Дата опублікування:
26.09.2022 17:57
Опис:
Пояснення
на запит Західного офісу Держаудитслужби в межах здійснення моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-02-01-001826-c
1. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості додається.
Розрахунок очікуваної вартості здійснювався відповідно до підпункту 1 пункту 1 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а саме: через пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціни в електронній системі закупівель «Prozorro», зокрема, але не виключно, закупівлі UA-2021-08-26-010570-a, UA-2021-09-16-012374-b, UA-2021-10-13-006671-c тощо, з урахуванням коливання курсу іноземних валют та зміни ціни на ринку.
Визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі також базувалося на відкритих даних, оприлюднених в електронній системі закупівель «Prozorro» та сайтах офіційних дилерів, дистриб’юторів відповідного обладнання.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на власному сайті замовника за посиланням - http://dneprlabvet.com.ua/.
Разом з тим, у зв’язку з призупиненням фінансування видатків у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану, робота сайту замовника призупинена. Після відновлення фінансування на даний вид послуг ДУ «Дніпропетровська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» буде надана відповідна інформація з метою підтвердження виконання з боку замовника вимог чинного законодавства.
3. Пунктом 4 Розділу 6 Тендерної документації визначено, що відповідно до вимог частини 2 статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Оскільки вимогами тендерної документації не було передбачено надання вказаних документів/інформації через електронну систему закупівель, а відповідно до положень частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) через електронну систему закупівель переможцем надається лише документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, переможцем торгів ТОВ «ШИМЮКРЕЙН» відповідна інформацію про право підписання договору про закупівлю та довідка щодо неліцензування видів господарської діяльності відповідно до вимог частини 2 статті 41 Закону були надані під час укладення договору про закупівлю (додаються).