-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру))
Тендерні пропозиції повинні бути складені українською та/або російською мовою, відповідно до тендерної документації. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону згідно з вимогами, викладеними у тендерній документації.
Завершена
490 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 900 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 900 000.00 UAH
Номер:
faf5685ff61645c49074d00a3e97ecee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-13-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2022 00:00
Період моніторингу:
13.10.2022 14:56 - 03.11.2022 23:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.10.2022 № 248
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2022-01-31-012683-b 31.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ONUR MARİNE GEMİ İŞLETMECİLİĞİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ та ТОВ «СОБІ», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Днопоглиблювальний флот» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи (зі змінами) від 05.09.2022 № 23/01-22, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 02.02.2022, 09.02.2022, 17.02.2022, 24.02.2022, 27.06.2022, 16.08.2022 та відповіді на них Замовника від 04.02.2022, 11.02.2022, 21.02.2022, 28.02.2022, 03.07.2022, 17.08.2022 відповідно, тендерні пропозиції ONUR MARİNE GEMİ İŞLETMECİLİĞİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ та товариства з обмеженою відповідальністю «СОБІ» (далі – ТОВ «СОБІ»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол від 05.10.2022 № 19/02-22, повідомлення про намір укласти договір від 05.10.2022, договір про закупівлю послуг від 20.10.2022 № 12-В-ФДФ-22 (далі - Договір), пояснення Замовника, надані 27.10.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
04.11.2022 15:43 - 10.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2022 15:43
Запити/Пояснення
Номер:
b3697b1ac2764ff0a571f25b0a7903a8
Назва:
Запит на отримання інформації
Дата опублікування:
25.10.2022 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з прокату водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-31-012683-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
abe9a7d6843848f198026188c965b6cb
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
27.10.2022 18:56
Опис:
Пояснення Замовника
Відповідно до наказу Держаудитслужби від 13.10.2022 № 248 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Держаудитслужбою, на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016
№ 43, розпочато моніторинг закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-31-012683-b), яку проводило Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі - Замовник).
До Замовника 25.10.2022 через електронну систему закупівель надійшов запит про надання пояснення, інформації та документів стосовно даної процедури закупівлі, з огляду на що відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляємо наступне.
1. Стосовно надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно з ч.1 ст.15 Закону України «Про морські порти України» державне підприємство «Адміністрація морських портів України» утворене, зокрема, з метою утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, а також контролю і підтримання оголошених глибин.
Відповідно, Положенням про філію «Днопоглиблювальний флот»
ДП «АМПУ» (далі – ФДФ ДП «АМПУ») на ФДФ ДП «АМПУ» покладено функцію з організації та виконання промірних, тральних, днопоглиблювальних та дноочисних робіт на ВВШ, віднесених до категорії судноплавних, та акваторіях морських портів.
Кількість плавзасобів (земснарядів, суден допоміжного та обслуговуючого флоту), що обліковується на балансі ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ
ДП «АМПУ», є недостатньою для виконання ДП «АМПУ» функцій з підтримки оголошених глибин в акваторіях морських портів в повному обсязі.
Для забезпечення виконання зазначених завдань, вирішення проблеми дефіциту власних потужностей, а також відмови від аутсорсингу при виконанні днопоглиблювальних робіт Замовником здійснено закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)).
Відповідно, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано з урахуванням вимог статті 23 Закону, досвіду виконання
ДП «АМПУ» днопоглиблювальних робіт в акваторіях морських портів із залученням підрядних організацій, прогнозованих потреб ДП «АМПУ» щодо обсягів капітального та експлуатаційного днопоглиблення, а також наявної інформації у відкритих джерелах щодо днопоглиблювального обладнання.
Очікувана вартість закупівлі розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 12.02.2020 №275, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій. Замовником було направлено одинадцять листів-запитів потенційним контрагентам (WHITEFORM CONTRACTS LTD, Dentar, United Marine Dredging (FZE), Inai kiara sdn bhd, Rohde Nielsen A/S, Van Oord, Royal Boskalis Westminster N.V., Jan De Nul nv, DEME, Drag - Norte SL, 2E MARITIME), від яких одержано три листи-відповіді:
• від WHITEFORM CONTRACTS LTD (лист J1 від 21.12.2021) – на суму 14 585 400,00 Євро;
• від 2E MARITIME (лист від 29.12.2021) – на суму 18 020 050,00 Доларів США;
• від Dentar (лист б/н; вхід. від 12.01.2022) – на суму 15 892 100,00 Євро.
Курс гривні щодо ЄВРО за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 (дата подання заявки на внесення змін до річного плану закупівель ДП «АМПУ» в частині включення зазначеної закупівлі) становив 31,989 грн.; курс гривні щодо Долара США за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 становив 27,9514 грн.
Відповідно, ціна одержаних пропозицій у гривні визначена на наступному рівні:
• від WHITEFORM CONTRACTS LTD – 466 572 360,60 грн без ПДВ;
• від 2E MARITIME – 503 685 625,57 грн без ПДВ;
• від Dentar – на суму 508 372 386,90 грн без ПДВ.
Середня ціна становить 492 876 791,02 грн без ПДВ.
З огляду на викладене, на підставі проведеного аналізу шляхом порівняння ринкових цін, очікувана вартість закупівлі була визначена Замовником на рівні 490 000 000,00 грн без ПДВ / 588 000 000,00 грн з ПДВ. Приклад запиту, а також відповіді від потенційних контрагентів додаються.
Відповідно, Річним планом ДП «АМПУ» на 2022 рік затверджено проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) очікуваною вартістю 588 000 000,00 грн з ПДВ, тобто з урахуванням всіх податків і зборів.
При поданні тендерної пропозиції учасники закупівлі, відповідно до умов тендерної документації на дану закупівлю (далі – Тендерна документація), мали зазначати ціну своєї тендерної пропозиції без ПДВ.
Враховуючи той факт, що згідно з ч.4 ст.26 Закону ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, в оголошенні про проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) було визначено очікувану вартість без урахування ПДВ, а саме: 490 000 000,00 грн. без ПДВ.
2. Стосовно надання посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю.
Відповідно до ч.1 ст.21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Слід зазначити, що ч. 2 ст. 21 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає обов’язковій публікації, і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Варто зауважити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 2 ст. 21 Закону.
Зважаючи на те, що ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ ДП «АМПУ», не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються.
Додатково інформуємо, що за результатами проведених Держаудитслужбою моніторингів процедур закупівель ДП «АМПУ» та його філій з аналогічного питання порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2021-06-18-002891-a; UA-2021-09-07-008955-c; UA-2021-06-01-010869-b; UA-2021-12-22-008035-b).
3. Стосовно надання інформації та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю.
Відповідно до п.6 р.VI Тендерної документації, переможцем (ONUR MARİNE GEMİ İŞLETMECİLİĞİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ) 20.10.2022 надано банківську гарантію публічного акціонерного товариства «МТБ БАНК» від 20.10.2022 №0GO22A187/OD на суму 133 721,28 Доларів США зі строком дії до 31.01.2026, а також копії банківської ліцензії та довіреності, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (скановані копії додаються).