-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з теплопостачання (ДК 021-2015: 09320000-8 - Пара, гаряча вода та пов’язана продукція)
Торги відмінено
2 835 100.00
UAH з ПДВ
Номер:
8ad57d60986c436087a169c6ebde4031
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-19-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.04.2022 00:00
Період моніторингу:
19.04.2022 12:56 - 14.05.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.04.2022 № 155
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 19.04.2022 № 155.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-31-012647-b, 31.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено прушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-31-012647-b, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею №94 Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-31-003541-a), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 31.01.2022 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-012647-b вказано відсутність конкуренції з технічних причин, а в обгрунтуванні зазначено, зокрема, що закупівлю послуг з теплопостачання може бути запропоновано лише ЛКП «Залізничнетеплоенерго», оскільки вказане підприємство входить до числа підприємств, які зазначені у зведеному переліку суб'єктів природних монополій, що розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України, та в Реєстрі суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання та централізованого водопостачання та водовідведення, що формується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, що опублікований на офіційному веб-сайті НКРЕКП, та є суб’єктом господарювання, що здійснює господарську діяльність на ринку транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами у Львівській області та відповідно до ст. 12 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» займає монопольне (домінуюче) становище на вказаному ринку у територіальних межах Львівської області.
За нормою абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Водночас, Замовником в електронній системі закупівель окрім повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відповідні експертні, нормативні, технічні чи інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, не опубліковано, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Водночас, відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за результатами переговорної процедури (скорочена) закупівлі UA-2022-01-31-012647-b Замовником повідомлення про намір укласти договір опубліковано 31.01.2022, станом на час прийняття рішення про початок проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок моніторингу (19.04.2022) договір в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано.
Однак переговорну процедру (скорочену) закупівлі UA-2022-01-31-012647-b не відмінено, чим порушено вимоги пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
На запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу Замовником повідомлено, що 3 лютого 2022 року було прийнято рішення, оформлене протоколом №3 про відміну переговорної процедури на підставі, що передбачена частиною 8 статті 40 Закону, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель та зазначено, що при публікуванні оголошення про закупівлю не було здійснено розподілу предмета закупівлі на 2 лоти: закупівля послуги з постачання теплової енергії та закупівля послуги з постачання гарячої води, відміна вже оголошеної закупівлі на той момент була неможлива технічно, оскільки тривав період оскарження рішення про визначення переможця.
Замовником під час моніторингу переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-31-012647-b відмінено у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
26.04.2022 14:43 - 13.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
26.04.2022 14:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Відсутній механізм
- corruptionCancelled: Так
Опис:
торги відмінено
Дата публікації:
13.05.2022 08:44
Запити/Пояснення
Номер:
272f2227055042febbc01932901d8d06
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.04.2022 16:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-31-012647-b, яка проводилась Ліцеєм №94 Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час моніторингу встановлено, що за переговорною процедурою закупівлі (скорочена) UA-2022-01-31-012647-b в електронній системі закупівель опубліковано 31.01.2022 повідомлення про намір укласти договір з ЛКП «Залізничнетеплоенерго».
Однак, на час оприлюднення повідомлення про проведення моніторингу процедури закупівлі договір з вищевказаним учасником в електронній системі не опубліковано.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи укладався Замовником договір за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-012647-b? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
4. Пояснити причини та підстави не відміни процедури закупівлі UA-2022-01-31-012647-b (зокрема, у разі наявності підстав, визначених у частині восьмій статті 40 Закону) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
239f53f7f2a04a5e91aceabed78a812f
Назва:
Пояснення Ліцею №94 Львівської міської ради
Дата опублікування:
22.04.2022 15:31
Опис:
Як уповноважена особа з питань публічних закупівель, я, Мудра Світлана, після отриманого запиту, надаю такі пояснення по суті заданих в запиті питань:
1. Відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради затверджено кошторис на 2022 рік, відповідно до якого за КЕКВом 2271 (оплата теплопостачання) передбачені кошти в розмірі 2 835 100, 00 грн. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника, тобто із врахуванням річного споживання теплової енергії та гарячої води по об'єктах на вулиці Брюховицька 99 та вулиці Шевченка 324, враховуючи вимоги Законів України «Про теплопостачання», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Правил користування тепловою енергією, Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж та інших нормативних документів, що регулюють відносини сторін з приводу теплопостачання
Обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”, обрано метод розрахунку очікуваної вартості товару/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів: Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом, що розраховується за такою формулою: ОВрег - V * Цтар, де: ОВрег - очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів; V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується; Цтар - ціна (тариф) за одиницю товару/послуги, затверджена відповідним нормативно-правовим актом. Постачання теплової енергії здійснювалась згідно з тарифами, встановленими Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, складовою частиною яких, у тому числі є транспортування теплової енергії.
2. Власного веб-сайту Ліцей №94 Львівської міської ради немає. Кошти на потреби ліцею затверджуються відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів. Таким чином, виходячи з отриманих бюджетних призначень та виходячи із реальних потреб установи відбувалось планування і здійснення зазначеної закупівлі.
Офіційні сторінки:
- відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради : https://www.osvita1.lviv.ua/
- управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради : http://osvita.lviv.sch.in.ua/
3. Договір за ідентифікатором закупівлі UA-2022-01-31-012647-b не укладався.
4. Відповідальною особою, Добуш -Вербіцькою Н.Ю. 31 січня 2022 року було оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури та переведення статусу закупівлі в підготовку угоди. Однак мною, призначеною уповноваженою особою з публічних закупівель 3 лютого 2022 року було прийнято рішення, оформлене протоколом №3 про відміну переговорної процедури на підставі, що передбачена частиною 8 статті 40 Закону, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель . Мається на увазі, що при публікуванні оголошення про закупівлю не було здійснено розподілу предмета закупівлі на 2 лоти: закупівля послуги з постачання теплової енергії та закупівля послуги з постачання гарячої води. Оскільки до предмету закупівлі входить послуга з надання теплової енергії та послуга з надання гарячої води, не розподіл предмета на два лоти унеможливо б в майбутньому укладання двох договорів, що також наголошувалось представниками ЛКП "Залізничнотеплоенерго" при проведенні консультацій під час переговорної процедури. Тобто, враховуючи вказане, підписання угоди за вказаною закупівлею без розподілу предмета на лоти було неможливим, оскільки сама закупівля була оголошена з порушенням законодавства.
Відміна мною вже оголошеної закупівлі на той момент була неможлива технічно, оскільки тривав період оскарження рішення про визначення переможця.
Номер:
cc961462f148430e9279cca1993b307b
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
22.04.2022 15:39
Опис:
До наданих мною пояснень додаю такі документи:
1. Кошторис на 2022 рік
2.Наказ про звільнення
3. Наказ про призначення
4.Протокол УО